Spring naar bijdragen

Geocachen in de media


elsinga

Aanbevolen berichten

Misschien was hij een nieuwe cache aan het plaatsen?

Dat hoop ik! Daar is een kans op, want als je met een munitiekist uit de metro stapt dan ben je niet een geocache aan het lopen.

 

 

Was het niet zo'n actie van dat cache-opruim team met bivakmutsen enzo waar Ervani hier eens iets over heeft geschreven? Of draaf ik nu door?? :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Was het niet zo'n actie van dat cache-opruim team met bivakmutsen enzo waar Ervani hier eens iets over heeft geschreven? Of draaf ik nu door??

Ik denk idd dat je doordraaft. Dat kan nog wel even duren :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de cacher staat er met zijn handen in zakken bij te kijken

 

kan geen cache vinden die daar zou moeten liggen.behalve GCT97F

 

als het een zoekende cacher was zou hij zich waarschijnlijk al gemeld hebben op het forum of andere media (twitter geohyves)

 

is nog niet gebeurd dus

waarschijnlijk een nieuwe cache ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk, op zulke momenten is het dus handig toestemming te hebben gekregen voor het verstoppen EN dit kunnen aantonen. Had waarschijnlijk een berg misverstand kunnen voorkomen. Hoewel dit natuurlijk voor de legger een onvergetelijke cache zal blijven :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook met zoeken kan het mis gaan. Bij het Sint-event had ik een tijdje moeten wachten - in een verder rustig park - om onder een bruggetje te duiken om een micro te zoeken, omdat er nogal veel mensen hun hond aan het uitlaten waren. Toen de kust veilig was dook ik vlug onder de brug om de micro te pakken. Toen ik onder de brug uitkwam stond er een busje met boswachters voor mijn neus: 'En wat zijn we daar aan het doen mevrouwtje?' Na enige uitleg over een sinterklaas speurtocht, mocht ik mijn weg vervolgen. 'Veel succes mevrouw'.

Ik was me rot geschrokken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze log trof ik ooit aan in een cache. Met dank aan de politie voor het netjes terugplaatsen.

 

f40c895b-26dd-4f16-b730-85e0d479f413.jpg

Lekker handschrift!

 

Zo mogen ze allemaal schrijven als ze aan het 'schrijven' zijn.

 

 

Hoe onduidelijker hoe beter!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helaas is ons mooie geocachen (wederom) negatief in het nieuws. Ik kan dit bericht tenminste niet op een andere manier uitleggen. Het veroorzaakte gisterenavond voor veel overlast en kosten voor zowel politie als (vermoedelijk) reizigers.

 

Met elkaar moeten we denk ik alerter zijn om dit soort gebeurtenissen te voorkomen. Mijn inziens spelen de cacheleggers hierin een belangrijke rol. Ik weet momenteel niet precies om welke cache het gaat, maar sommige cachelocaties zijn niet bepaald ideaal. Soms ben je als logger erg zichtbaar, sta je bij belangrijke (en soms zelfs beveiligde) objecten, of belangrijke infrastructuur. Ook moet je als cachelegger rekening houden dat mensen niet op de exacte cachelocatie staan te zoeken. Hoe “onopvallend” en “waar” staan ze dan te zoeken?

 

Het plaatsen van opmerkingen als “zorg dat je niet gezien wordt bij het loggen” en “let op: het kan hier druk zijn”, zijn m.i. geen excuses voor een cachelegger om hier toch iets neer te leggen. Eigenlijk geeft hij hiermee al aan dat de plek eigenlijk niet geschikt is voor een cache. Dit alles geldt uiteraard voor alle caches, maar vooral bij kisten van enige omvang.

 

Laten we met zijn allen alsjeblieft beter opletten waar we onze caches plaatsen. Neem ook de toestemming voor het leggen van een cache serieus. Hoewel dit soort nieuwsberichten in eerste instantie misschien “grappig” lijken kunnen ze desastreuze gevolgen hebben voor onze leuke hobby. En dit soort zaken gebeuren vaker dan we denken. Niet alles haalt immers het nieuw.

Ik denk dat het vooral belangrijk is dat caches als zodanig herkenbaar zijn.

 

Een munitiekistje kan -zoals de naam al zegt- munitie bevatten. Als er echter duidelijk op staat dat het een geocache is, dan wordt er niet meteen alarm geslagen. Als ik een kistje verstop zit er een sticker op, die aangeeft dat het een geocache is.

 

5x10-sticker_500.jpg

 

 

Overigens vond ik hier nog een artikeltje...

 

Ik denk dat daar voor onze blauwe jongens het probleerm n iet in zit. Heb jarenlang daar gewerkt bij de club die daarop moet reageren. De stickers zeggen hun echt niets, ze bellen om allerlei redenen die wij maar kunnen verzinnen.

Voor hen is een munitiekist een munitiekist en niets anders, ongeacht wat er op staat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...