Spring naar bijdragen

Geocachen in de media


elsinga

Aanbevolen berichten

vanochtend in de Telegraaf

 

gr montebaldo

 

 

Politie boos op man die gat groef bij metro

 

Verdacht kistje blijkt een internetspelletje

 

Van onze Rotterdamse redactie

 

SCHIEDAM, donderdag

De politie is laaiend op een man die dinsdagavond in het geniep bij het Schiedamse metrostation Vijfsluizen een groen munitiekistje in de grond stopte. Er werd groot alarm geslagen en de Explosieven Opruimingsdienst werd opgetrommeld, maar uiteindelijk bleek de man een populair internetspel te spelen.

Medewerkers van de RET zagen aan het begin van de avond een man in de weer bij een pilaar van het viaduct onder het metrospoor en zagen hem het stalen kistje begraven. Ze waarschuwden de politie die prompt de metro stil liet zetten en de op- en afrit van de nabijgelegen snelweg A4 afzette, omdat een terroristische aanslag niet kon worden uitgesloten. Ook werd gedacht dat de man misschien vuurwerk had begraven voor rond de jaarwisseling.

 

’Geocaching’

Een speurhond kon uiteindelijk bepalen dat er geen explosieven of vuurwerk in het kistje zaten, waarna na meer dan twee uur onduidelijkheid het ding geopend kon worden. Er bleken voorwerpen in te zitten die kunnen worden gebruikt bij het spelen van ’geocaching’.

 

 

Volgende kolom

 

Daarbij krijgen mensen de opdracht om een voorwerp of doosje te zoeken met behulp van coördinaten en een gpssysteem. Na de vondst moet er een eigen voorwerp in het doosje worden gestopt en krijgt de speler de opdracht in de buurt een nieuwe verstopplaats te vinden.

Omdat het kistje door de politie in beslag was genomen, moest de man later die avond met een nieuw kistje een nieuwe verstopplaats in dezelfde omgeving vinden. Daarbij werd hij betrapt door de oplettende politieagenten. De man is aangehouden en er is een hartig woordje met hem gesproken. Hij heeft geen strafbaar feit gepleegd, maar wel wordt gekeken of de kosten van de hele operatie op hem kunnen worden verhaald.

Het was, voor zover de politie Rotterdam-Rijnmond kon nagaan, de eerste keer dat zij zo grootschalig is uitgerukt voor geocaching.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Daarbij krijgen mensen de opdracht om een voorwerp of doosje te zoeken met behulp van coördinaten en een gpssysteem. Na de vondst moet er een eigen voorwerp in het doosje worden gestopt en krijgt de speler de opdracht in de buurt een nieuwe verstopplaats te vinden.

Omdat het kistje door de politie in beslag was genomen, moest de man later die avond met een nieuw kistje een nieuwe verstopplaats in dezelfde omgeving vinden. Daarbij werd hij betrapt door de oplettende politieagenten. De man is aangehouden en er is een hartig woordje met hem gesproken. Hij heeft geen strafbaar feit gepleegd, maar wel wordt gekeken of de kosten van de hele operatie op hem kunnen worden verhaald.

Het was, voor zover de politie Rotterdam-Rijnmond kon nagaan, de eerste keer dat zij zo grootschalig is uitgerukt voor geocaching.

 

Hmm, ik heb het spel zeker niet begrepen.

Ik verstop het kistje altijd waar ik het vond...

Zal hem voortaan verplaatsen :crybaby:

 

Maar wel een lekker droeftoeter om 2x op 1 avond de fout in te gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Begrijp ik nou goed, dat de legger na dit incident, het dezelfde dag, doodleuk nog een keer heeft gedaan?

Je zou het wel denken als je dit leest...

 

Omdat het kistje door de politie in beslag was genomen, moest de man later die avond met een nieuw kistje een nieuwe verstopplaats in dezelfde omgeving vinden. Daarbij werd hij betrapt door de oplettende politieagenten. De man is aangehouden en er is een hartig woordje met hem gesproken. Hij heeft geen strafbaar feit gepleegd, ...

Grappig is wel dat er gesteld wordt dat er geen strafbaar feit is gepleegd. Dan had hij dus schijnbaar toestemming. Verwarrend allemaal. :crybaby:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu weet ik niet of deze topic alleen bedoelt was voor het filmpje van Tsaar of dat andere filmpjes ook welkom zijn. Maar deze vind ik ook wel grappig (dus hierbij mijn bijdrage):

 

 

Hij is geweldig gemaakt, alleen nu nog even de kaas uit me oren halen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ergens eens een keer gelezen dat de cache ter plekke is opgeblazen omdat men het wel een erg verdacht pakje vond (Amerika).

 

Maar goed, duidelijk mag zijn dat je als legger rekening moet gaan houden met "terroristische aantrekkelijke plekken". Openbaar vervoer, winkelcentra enz. Daar kan je beter geen (grote) cache neerleggen.

 

Helaas hebben we ons door de media en de overheid zo bang laten maken dat mensen onmiddellijk in de paniek schieten en er draconische acties worden uitgevoerd. Want volgens mij bestaat terrorisme in Nederland helemaal niet. En niet meteen roepen dat ik spijt krijg dat ik dit gezegd heb al er wel een keer een bom afgaat. That's life (and at the end everyone dies) zeg ik altijd maar.

 

Het uiteindelijk terrorisme komt van de overheid, media en onszelf. Het doel van terrorisme is het lamleggen van een samenleving. Dat kunnen we zelf goed genoeg, daar hebben we geen terrorist voor nodig (banken zijn daar trouwens ook heel goed in).

 

En daarbij zal je een gedreven terrorist niet zien voor hij tot uitvoer van zijn (of haar) daad gaat. Een terrorist zal er niet uitzien als een terrorist en een bom niet als een bom.

 

Maar goed door dit soort van aandacht schiet er waarschijnlijk een kamerlid wakker en denkt hiermee lekker in de media te kunnen scoren met een GC-verbod. En opnieuw wordt er een stukje vrijheid ingeleverd in Nederland.

 

Overigens heb ik in dit stukje zo vaak het woord terrorist en bom gebruikt dat vannacht waarschijnlijk een peloton ME mijn huis komt bestormen.

bewerkt door fam. Fransen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heeft niemand het nog gezegd? Moet ik het dan maar zeggen?

Dit is dus de reden dat er regels zijn! Regels zijn niet per definitie slecht!

 

Het moest even gezegd worden.

Wat bedoel je hiermee? Dat de huidige gc richtlijnen dit soort shit kunnen voorkomen? Of dat er meer regels van gc.com nodig zijn? :crybaby:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Want volgens mij bestaat terrorisme in Nederland helemaal niet, schreef iemand. Ik wil niet zeggen dat het wel bestaat, maar weet wel dat de Nederlandse bomjongens toch ruim 300 keer per jaar uitrukken om allerlei pakketjes, dozen en of kisten te doorzoeken. Soms zelfs complete auto’s. Als er niets via de buitenkant te zien is, doen zij het ook via röntgenapparatuur.

 

Verplaatsen van de cache’s??, dan doet wij het allemaal fout, dat wordt dan weer ff terug naar de cacheopleiding. [:crybaby:]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heeft niemand het nog gezegd? Moet ik het dan maar zeggen?

Dit is dus de reden dat er regels zijn! Regels zijn niet per definitie slecht!

 

Het moest even gezegd worden.

Wat bedoel je hiermee? Dat de huidige gc richtlijnen dit soort shit kunnen voorkomen? Of dat er meer regels van gc.com nodig zijn? :crybaby:

 

Nee, er zijn niet meer regels nodig. De bestaande regels verbieden een cache op deze plek. Dat was dus niet zo'n domme regel, blijkt nu wel. En inderdaad, als de cache niet recht onder een metrostation en vlak bij een snelweg had gelegen was dit soort 'shit' voorkomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heeft niemand het nog gezegd? Moet ik het dan maar zeggen?

Dit is dus de reden dat er regels zijn! Regels zijn niet per definitie slecht!

 

Het moest even gezegd worden.

Wat bedoel je hiermee? Dat de huidige gc richtlijnen dit soort shit kunnen voorkomen? Of dat er meer regels van gc.com nodig zijn? :ph34r:

 

Nee, er zijn niet meer regels nodig. De bestaande regels verbieden een cache op deze plek. Dat was dus niet zo'n domme regel, blijkt nu wel. En inderdaad, als de cache niet recht onder een metrostation en vlak bij een snelweg had gelegen was dit soort 'shit' voorkomen.

Er is inderdaad al een richtlijn die zegt dat je geen cache mag verstoppen bij infra kunstwerken. Wat wil je veranderen dan?

Bovendien, wie gaat al die regels dan controleren?

bewerkt door Quaerens
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...