Spring naar bijdragen

Weer geen nieuwe Nederlandse Kilocacher


Twin Peaks

Aanbevolen berichten

Ik hoop dat dit mag blijven staan, al kunnen sommige zaken wellicht als kritiek naar GC.NL of de moderators worden opgevat.

Het is een verklaring, wat mij betreft stof tot nadenken, geen discussiestuk.

Je hoeft hier niet op te reageren. Ook mails an PB zijn zinloos. Ik ga me met andere dingen bezighouden.

 

Van diverse zijden (waaronder ook vanuit GC.NL) bereikt me de vraag, waarom ik me terugtrek uit de “Nederlandse Geocache community

Ik denk dat degenen die die vraag stellen het antwoord eigenlijk zelf wel weten.

Mijn postings op het forum geven denk ik toch wel weer hoe ik over een aantal zaken denk.

Helaas moet ik constateren dat ik met die denkbeelden steeds minder gehoor vind en dat vind ik teleurstellend.

 

Dat ieder het Geocachen op een andere manier beleeft dan wel beoefent is logisch.

Dat het Geocachen zich ontwikkelt is ook logisch.

Dat niet iedereen het eens is met bepaalde ontwikkelingen is ook logisch.

Voor mij “ontwikkelt” het Geocachen zich in een richting, waar ik me niet meer in kan vinden, waar ik niet langer achter sta.

 

Het niveau van meer dan de helft van de NL caches: mijn broek zakt ervan af (mijn mening)

De eigenwijze “kijk eens mensen, ik doe toch lekker mijn eigen ding” houding van sommige cachers: mijn broek zakt ervan af.

De apathische houding van sommige andere cachers…..

Het egoisme van sommige andere cachers…….

De algemeenheden, maar ook laffe uitspraken van sommige cachers, die als je ze man tot man spreekt, wel een uitgesproken mening en goeie ideeën hebben, maar op het forum blijkbaar bang zijn om daar hun naam aan te verbinden. Om vooral maar iedereen te vriend te houden?

Ik heb veel meer respect voor iemand die pal achter zijn mening durft te gaan staan en daar met open vizier over te discussiëren.

 

Dat verwijt geldt soms ook een beetje GC.NL. Wat mij betreft mogen die best een duidelijker standpunt innemen en daar vierkant achter gaan staan.

Kruimel durfde dat nog wel. Met zijn uiteenzettingen van twee a4 tjes waar vaak geen speld tussen te krijgen was.

Maar modereren door stomweg 2 a4 tjes met forumregels in je posting te knippen en te plakken en dan een draadje op slot gooien, vind ik een teken van zwakte.

Heeft bij mij niets met het verdedigen van standpunten te maken. Zelfs niet met het handhaven van regels. Als je dat al doet, geef dan tenminste aan waar die regels overtreden zijn en spreek die personen daar op aan.

Met het op die manier afkappen van de discussie bereik je niets. Het forum is er om te discussiëren. Dat moet je in goede banen leiden, en niet afkappen. Bepaalde dingen moeten worden uitgepraat en daar mag GC.NL ook best eens duidelijker stelling innemen.

 

Laat GC.NL zich eens duidelijk uiten over hoe zij de dingen zien. Met name voor de toekomst van het Geocachen in Nederland.

Laat zien dat je niet zomaar een verlengstuk van Groundspeak bent maar een organisatie die zelf ergens voor staat.

Om het Geocachen in Nederland op een acceptabel niveau te houden, redt je het niet met de regels van Groundspeak.

Voor “de betere caches” zijn wij nogal afhankelijk van gebieden die onder een bepaald beheer vallen.

Als door allerlei negatieve randverschijnselen beheerders ons geen toestemming meer verlenen, glijden we vanzelf heel rap af naar “flutcaches” in urban area’s.

 

Ik heb nou eenmaal bepaalde ideeën over hoe je het spel speelt; hoe je met elkaar omgaat; hoe je met de natuur omspringt en dat soort dingen.

Ik ben ook een gevoelsmens, met het hart op de tong en niet bang om zijn mening te geven en een discussie op het forum te starten of te onderhouden.

Ik ageer tegen flutcaches, ranglijsten, puntjesjagers en coordinatenruilers. Ik zie helaas te weinig bijval. Het is vechten tegen de bierkaai.

Door de explosieve groei van het cachen in Nederland is de hoeveelheid cachers “met een ander beeld van het Geocachen” de overhand gaan nemen.

Voornoemde flutcaches, puntjesjagers, en coordinatenruilers groeien daarmee exponentieel mee.

 

Datgene wat ik zocht in Geocachen vind ik er steeds minder in terug en heeft blijkbaar steeds meer plaatsgemaakt voor caches die voorzien in “scoringsdrang” Ik kan me daar niet meer in vinden.

Cachetripjes in Nederland zijn voor mij te regelmatig teleurstellende ervaringen aan het worden.

Na 999 caches is voor mij het cachen in Nederland: Seen it, Been there, Done that…..exit.

Net geen “kilocacher” jammer…..

Jammer? welnee, weer zo’n “magische grens”. Zo’n overgewaardeerd fenomeen wat bij een aantal cachers alleen maar de “scoringsdrang” aanwakkert.

 

Zoals ik al zei: Voor mij “ontwikkelt” het Geocachen zich in een richting, waar ik me niet meer in kan vinden, waar ik niet langer achter sta en dan moet je op een bepaald moment daar een conclusie aan verbinden.

Dat heb ik gedaan. Niet meer en niet minder.

 

Ik wens iedereen het beste en vooral veel plezier bij het jouw Geocache-beleving.

bewerkt door Twin Peaks
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik herken een aantal zaken die je noemt en soms doe ik daar ook aan mee.

Bij sommige caches vraag ik me ook wel eens af: Waar ben ik nu mee bezig? Is dat puntje echt zo belangrijk?

Dit weegt wat mij betreft niet op tegen het genot dat ik weer beleef aan andere caches.

 

Ik zal wel iets hebben gemist, maar ik vraag me af waarom je helemaal zal stoppen. Je kunt toch ook alleen caches uitzoeken waarvan je verwacht dat je er plezier aan beleefd en waarom zou je je druk maken over de ideeën van anderen die niet stroken met die van jou?

 

Ik wens je veel plezier in wat je ook gaat doen en ik hoop dat dat ooit weer eens een cache zal zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoewel we het met sommige dingen niet eens zijn kan ik het zeker in grote lijnen vinden wat je hier betoogt.

Wat ik niet kan begrijpen is dat je het cachen er de brui aan geeft, het word wel steeds moeilijker om cache’s uit te zoeken die je wel aanstaan en als ik zo zie wat je de laatste tijd heb uitgespookt heb je je wel best vermaakt, laat dan al die andere het maar lekker bekijken , je cachet toch voor je eigen plezier?

 

Het forum hier heeft een hele grote kracht verloren ik ben zeer benieuwt of de andere motjes capabel genoeg zijn om die leegte op te vullen ( tot nu toe, en wat ik heb gezien, en jij ook al aangaf, heb ik er zelf geen vertrouwen in).

 

Het geocachen devalueert een onoverkomelijk iets, niet terug te draaien, en ontsproten door een commerciële gedachte van de andere kant van de plas en een slap halfwassen beleid aan deze kant van de plas.

 

Maar ik geniet nog van dit spelletje, en ook alles wat er om heen hangt.

 

T.P. zoek die mooie cache’s uit, geniet van elke stap, en laat de rest lekker rusten.

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals ik al zei: Voor mij “ontwikkelt” het Geocachen zich in een richting, waar ik me niet meer in kan vinden, waar ik niet langer achter sta en dan moet je op een bepaald moment daar een conclusie aan verbinden.

Dat heb ik gedaan. Niet meer en niet minder.

 

Ik wens iedereen het beste en vooral veel plezier bij het jouw Geocache-beleving.

 

Hmmm, is het niet een beetje een Westers probleem? Ik bedoel, als je op de Veluwe, de Acherhoek of het mooie Drenthe woont dan is de lol er niet zo snel af als cachen tussen snelweg en beton. Ja, ook ik kom flutcaches tegen, maar om nu de handdoek in de ring te gooien? En geloof me...ook in het buitenland liggen flutcaches en fantasieloze micro series. Waarom haal je niet de pareltjes tussen de stipdichtheid uit? Er zijn echt wel betrouwbare bookmarklistings. Zit je soms niet meer dwars dan alleen flutcaches? Voor jou en mijn lol heb ik in ieder geval mijn handtekening aangepast naar voorbeeld van De Roode Loper :blush:. Stof tot nadenken om zo maar eens te noemen. Kom op Sjoerd, zet je over die cachemoeheid heen...anders wordt het lange en zware winterdip voor je ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er moet nu toch genoeg motivatie zijn om iets meer te doen met je caches.

Een opraper kan ook leuk zijn als er werk van gemaakt is.

Puzzels laat ik ook links liggen.

Multi's zoals de kanocache zijn prachtig, maar ook niet toegankelijk voor allen.

Ik ben het eens dat het niveau op het forum vaak bedroevend is, en daarom reageer ik ook niet veel meer.

Ik hoop ook op betere nieuwe caches op verrassende plaatsen.

Ik heb zelf nog wel wat in de pijplijn zitten, maar daar gaat echt veel tijd in zitten.

Hopelijk toch tot ziens Sjoerd, en bedankt voor alle gedeelde ervaringen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Normaal gesproken reageer ik niet zoveel meer op het forum, maar vooruit...

Ik ben het met je eens cachorganic, het nivo op het forum is inderdaad vaak bedroevend. desondanks vindt ik het nog steeds een mooie sport. Het geeft in iedergeval iedereen weer stof tot nadenken.

 

Het gaat je goed TP!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben het helemaal met TwinPeaks eens. Mijn broek zakte ook zo vaak af dat ik Kiddooz gevraagd heb iets met een elastiek te doen. De meeste caches kunnen me aan mijn k... roesten, ergo ... ik zag ooit een cache (ontzettend vieze laarzen oid), welke destijds geheel ondergepoept was. Daar moet ik vaak aan terugdenken :blush: .

Al enige tijd negeer ik de rommel in mijn omgeving. Ook ik heb beter dingen te doen, en gelukkig .... er komen ook nog interessante caches uit. Mijn verlanglijst is gelukkig nog groot.

 

De meeste draadjes op dit forum lees ik niet meer, tenzij ik heftig geïnteresseerd zou zijn in de psychologie van mijn medemens, of diens overleden huisdieren. Helaas zijn andere alternatieven gestorven. Het zij zo, ik vind mijn eigen weg wel.

Wat ik wel vreemd vind en vreemd blijf vinden. Als je lid wordt van een tennisclub, waarom moeten dan voor jou de spelregels worden veranderd ? Dat gebeurt toch nergens. Waar is onze notie gebleven van wat geocachen zou moeten inhouden en wie bewaakt de normen en waarden hierachter ?

 

Als jij me nog eens uitdaagt in jouw tuin te komen kijken, wees er dan beducht op dat ik een slecht vinder ben en slecht tegen mijn verlies kan. Ik hoop dat je buren dat ook begrijpen :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...