Spring naar bijdragen

Weer geen nieuwe Nederlandse Kilocacher


Twin Peaks

Aanbevolen berichten

Ben je er wel eens geweest?

Nee

Weet je hoe groot het CacheDorado is?

Ja

Heb je een behoorlijk deel van mijn caches gedaan?

Nee

Weet je wat ik er voor doe?

Etc., etc.

Nee en dat interesseert me ook niet. Je doet dat voor jezelf en dat moet je zelf weten.

Mag een mens plezier beleven aan het plaatsen van geocaches? Waar andere cachers hun plezier weer mee kunnen hebben?

Ja dat mag

Je slaat onzin uit en wilt blijkbaar alleen maar scoren(je opperde dit immers al eerder).

 

Waarmee wil ik scoren?? Wanneer heb ik dat ge-opperd? Ik vind het alleen vreemd dat iemand die meer dan HONDERD caches heeft liggen zich druk maakt over het puntjes jagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Totaal OFF-TOPIC maar:

 

@Geopatra

 

Jij schijnt een hekel te hebben aan puntenjagers.

Het schijnt dat je het systeem van Geo d'Ors ook niet ziet zitten.

 

Pas je handtekeking dan ook daarna aan.

Niet pochen over 271 Geo d'Ors als je dat systeem/idee niet aanstaat.

 

Bovendien is de handtekening te lang en ik vindt het ook niet leuk dat

ik bij het aanklikken verwezen wordt naar mijn eigen handtekening.

 

 

@ Twin Peaks

 

Dat was het eigenlijke topic....

Veel plezier met cachen waar dan ook.

 

P.S.

 

Wat is een 'flutcache'?

Doe graag 'op-pikkers', zoek ze uit en maak er een mooie motortourrtit van.

Lekker uitwaaien op de motor, met tussenstops (caches) en geniet!

bewerkt door Tanuki
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als het Rondje kwalitatief prima in orde vind ik het niet het voorbeeld der voorbeelden.

Pak dan een serie waarvan je vindt dat het kwalitatief mindere caches zijn en waardoor de scoringsdrang vergroot wordt.

 

Dat nu telkens hetzelfde rondje wordt gekozen, met erg weinig steekhoudende argumenten, neigt naar een beeld van jaloezie. Temeer omdat het zo dichtbij het 'eigen terrein' ligt.

 

Voor wat betreft het Geo d'Or verhaal ben ik het eens met Tanuki. Het komt bij mij vreemd over als je aan de ene kant het systeem niet echt waardeert en het geen probleem vindt als het zou verdwijnen en aan de andere kant zo'n giga-banner plaatst.

 

Nogmaals, het grote aantal wat is toegekend aan RB is niet zo bijzonder. Als ik een cache/serie een Geo d'Or waard vindt, zeg ik toch niet: "Ow wacht eens even, hij heeft er al 50, dan geef ik er maar geen 1."

Als er veel bezoekers zijn zal het aantal dus ook stijgen als de serie gewaardeerd wordt.

 

In een vorig berichtje hadden we het al over de ongeveer 50 Geo d'Ors die door 1 persoon aan jouw caches zijn toegekend. Die zijn vaak aan individuele caches toegekend en en niet aan jouw totaalaanbod, is dat dan niet krankzinniger? En neemt het de waarde van jouw banner niet een beetje weg?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het begint een beetje vervelend te worden, zachtjes gezegd.

 

Hoe je dingen ook toelicht, uitlegd, aanpast en en passant ook nog het achterste van je tong laat zien, een aantal types hier wil met alle geweld toch ertegen ingaan. :thumbdown:

Het middel is dan altijd om een of 2 zinnen uit een heel verhaal te slopen en daar maar weer eens een negatieve opmerking over te plaatsen. Dit nog afgezien van diegenen die niet begrijpend kunnen cq. willen lezen of die uit een heel lijntje 1 of 2 bijdragen half lezen en beginnen te jeremieren.

 

Ik vind dat ik onderhand mijn mening in deze duidelijk genoeg verspreid heb, meer dan eens heb toegelicht en bijgeschaafd en genuanceerd.

Maar je: wie zijn hoofd boven het maaiveld uitsteekt ..... .

 

Bekijk het maar ! :thumbdown:

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie steeds deze naam terug komen als er ge-emmer is: Geopatra

Zegt dit iets ? misschien moet deze persoon een keer wat minder reageren dit helpt ook een beter forum ervan te maken.

 

Een goed voorbeeld van: Bericht #165

bewerkt door reej
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Begrijp me goed, wij willen het RB niet om deze reden weghalen maar we balen er wel van dat het steeds als voorbeeld moet dienen voor "flutcaches" terwijl we (nogmaals) ruim 900 teams al op bezoek hebben gehad vanaf 10 mei 2007.

Wij vinden het dan ook zeer fijn dat er teams zijn die in dit topic uitleggen wat het Rondje inhoud.

Bedankt voor die steun. We kunnen het gebruiken. :thumbdown:

 

Rini

 

Rini

Wij zijn recentelijk in jouw "achtertuin" geweest en hebben een hele dag genoten van de caches en omgeving. Ik heb een heletijd nagedacht wat ik zou doen met mijn GEO dingesen en wist het niet zekker maar nu wel :thumbdown:

 

Laat je niet voor het lapje houden door de zogenaamde concurentie in de streek. Personen die praten over kwaliteits caches en vervolgens aan het einde van de weg rechts van een hek onder een steen een kokertje plaatsen Tja is dat kwaliteit. (oja is dat dan ook niet een trad voor puntjes jagers)

 

Ik ben van mening dat de kwalieteit van een cache zit in het geheel, in het rondje B heb ik de kwaliteit gezien in de raadsels onderweg, het genieten van de streek, de rust en vooral het bezig zijn met mijn/onze hobby. Kan het beter, tuurlijk zijn er punten voor verbetering maar niemand is perfect. Mensen die commentaar hebben op jou caches blijken onder een andere naaam jouw caches gelogd te hebben dan de naam die ze hier gebruiken op het forum.

Wanneer mensen dan zoveel te zeggen hebben over dit rondje, loop hem dan niet onder een andere naam om vervolgens flauwe opmerkingen te maken.

 

Deze personen dwepen vervolgens met banners waarin staat hoe goed hun gebied wel niet is en hoeveel geo dingesen er al zijn uitgedeeld, is dat niet vragen om aandacht omdat er toevallig een concurrent in de buurt is???

 

Anyway,, ik volg dit deze discussie met een hoop plezier. Ik denk namelijk dat het geocachen in nederland niet op de rand van de afgrond staat en zeker niet gc.nl. Het wordt tijd dat er een lading negatieve mensen (waaronder niet TP, Kruimel, Team Jemar Sn@g om er een paar te noemen) op dit forum misschien wel eens toe zijn aan vervanging :) of hun houding postief moeten aanpassen.

 

Stop met het posten van welles nietes spelletjes, zaken aan de kaak stellen die er echt niet toe doen (bv het uitpluizen van regeltjes die men denkt te lezen in de richtlijnen van gc.com) melken over wat jij kwaliteit vindt en hoe dat allemaal dan wel niet moet worden vastgelegd.

Technicum (geloof ik) kwam met een hele mooie oplossing voor de geo dingesen, dat is nou iets van waar ik zeg TOP constructief meedenken.

 

Deze hobby wordt steeds bekender en gelukkig maar, in het laatste jaar heb ik meerdere mensen geholpen om op gang te komen zodat ook zij het veld in konden gaan. Mooi toch!

Ieder doet deze hobby op zijn of haar manier en daar moeten wij het mee doen.

 

Ben ik miscchien naief dan (sommige vinden van wel) maar ik weet wel dat de wereld (GC.NL) er een stuk beter uit zou zien als de mentaliteit op het forum een flink stuk zou verbeteren. Op het amerikaanse forum wordt meer gesproken over gc.com en de verbeteringen aldaar. Tuurlijk wordt er over andere zaken gesproken maar dat vindt voornamelijk plaats in aparte chapters. Misschien moeten wij ook maar eens een sectie starten over verbeteringen die wij in nederland willen zien op gc.com. Dan bundelen wij de krachten en dien een verzoek in bij gc.com, om maar eens iets te noemen.

 

Als je bijvoorbeeld wat langer met Kruimel praat over geocaching en reviewing dan wordt je echt ijzig stil van de verhalen, combineer dat dan met de ervaringen hier op het forum en 1 + 1 = 3

 

Wat begon als een antwoord op een posting van Rini is inmiddles al een betoogje geworden, maar het zit ook aardig hoog. Ik wordt soms misselijk van de persoonlijke aanvallen, verwijten enz enz. Mensen die menen dat ze wel ingeschreven hebben voor een event en dan boos zijn dat ze niet mogen komen wanneer blijkt dat hun inschrijving er echt niet is, een event bedoeld is om heel veel nieuwe caches te plaatsen ( en dan ook wat zeggen over de kwaliteit zonder dat men er geweest is), mensen die menen dat vroeger alles beter is en een event willen organiseren voor de echt oude cachers onder ons :( , mensen die puntjes verzamelen/stelen/lenen en vervolgens doen of dat dat de normaalste zaak van de wereld is.

 

Nou dat is het niet het is en blijft een hobby en wij allemaal zijn mensen. Fouten worden gemaakt soms bewust maar meestal toch wel onbewust, mensen zijn opzoek naar een identiteit maar ook weer niet. Wat ik wil zeggen is dat door de aandacht die deze mooie hobby krijgt de samenstelling van de groep aan het veranderen is en dat brengt nieuwe invloeden met zich mee en dat kunnnen wij niet tegen houden ook als je dat zou willen. Niet iedereen is een outdoor type zoals de meeste "oude rotten", niet iedereen weet hoe het allemaal werkt, maar iedereen beleeft plezier aan deze hobby!

 

Is gc.nl daar in belangrijk, ik denk het wel!!! Maar de rol die gc.nl nu speelt is te veel op de achtergrond en zou duidelijker kunnen.

Stichting Geocaching Nederland is een in 2002 opgerichte stichting met als doel het promoten en ondersteunen van Geocaching in de meest brede zin. De Stichting Geocaching Nederland is voortgekomen uit de Dutch Internet Factory v.o.f., een bedrijf dat in januari 2001 is begonnen met de site www.geocaching.nl

 

GEOMAN!!! misschien is het een idee om eens een gc.nl event te organiseren zodat iedereen eens bij elkaar kan komen, NL hun ideen kan spuien en delen. En heel belangrijk dat iedereen iedereen eens in het echt kan zien. Daarnaast zal dat ook de betrokkenheid van .NL tonen bij het cachende volk. Tijdens zo'n event kan er gepraat, gestemd worden over allerlei dingen rondom zaken die we in Nederland willen zien gebeuren.

 

Totslot nog even terug naar het RB en de concurrentie.... Er is geen concurrentie in mijn ogen. Het RB heeft door mond op mond reclame, positieve racties in en uit het veld een mooie plek gekregen in de Nederlandse cache scene. Dat andere mensen in de buurt daar bijna jaloers van worden en zwaar geschut uit de kast halen om ook op de kaart te komen vindt ik heel jammer.

 

Rini haal het niet in je hoofd om die caches weg te halen vanwege al dat geneuzel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helemaal mee eens.

 

Opschonen de handel en helemaal opnieuw opzetten met onderdelen als technieken, programmatuur, onderdelen, website GC.NL ed. En alle andere zaken waar nu over wordt ge-emmerd eruit laten. Misschien een slowchat om de gezelligheid weer proberen terug te krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Twin Peaks heeft is dit draadje gestart om zijn redenen van vertrek aan te geven. Vervolgens is de discussie alle kanten opgegaan: van flutcache's, het Rondje Bernheze, hoe we met elkaar omgaan en het (dis)functioneren van de moderators. Wat mij betreft prima: moet een keer kunnen. Maar nu is het wel even voldoende geweest in deze topic: ik zal zo een nieuwe topic opstarten met een andere titel waar uitgebreid verder gediscussieerd kan worden wat men klaarblijkelijk dwarszit m.b.t. cache's en het reilen en zeilen op dit forum.

 

Dus op verzoek van topicstarter: topic closed.

 

Sjoerd: jammer dat je vertrekt: het ga je goed en misschien tot ziens ergens in het veld...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...