Spring naar bijdragen

Weer geen nieuwe Nederlandse Kilocacher


Twin Peaks

Aanbevolen berichten

Goedenmiddag allen te saam,

 

Jammer vind ik het om te lezen dat Team Twin peaks een dradje opnet om te stoppen en dat er dan mensen zijn die gaan beginnen over een rondje Bernheze 50????

 

En men dan weer niet reageerd op een ouwe stompen verhaal??

 

Er word hier dus heel wat af gezeurd om te zeuren :thumbdown:

 

Ik snap en begrijp Twin peaks dus waarom hij het bijltje erbij neergooit. :blink:

 

Twin Peaks de groeten van T.A.O en succes met je vrije tijd en het construeren van je Kano.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Goedenmiddag allen te saam,

 

Jammer vind ik het om te lezen dat Team Twin peaks een dradje opnet om te stoppen en dat er dan mensen zijn die gaan beginnen over een rondje Bernheze 50????

 

En men dan weer niet reageerd op een ouwe stompen verhaal??

 

Er word hier dus heel wat af gezeurd om te zeuren :thumbdown:

 

Ik snap en begrijp Twin peaks dus waarom hij het bijltje erbij neergooit. :blink:

 

Twin Peaks de groeten van T.A.O en succes met je vrije tijd en het construeren van je Kano.

Er wordt inderdaad heel wat afgezeurd. Als je met iets niet eens bent is dat al gauw zeuren in andermans ogen.

En let wel, Twin Peaks zeurt zelf in dat opzicht.

 

Ouwe stompen? Sjonge, wanneer ben je een ouwe stomp. Het verhaal begint pas in 2001. Kun jij mij even aangeven wanneer je een ouwe stomp bent? vanaf 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007? Weet ik of ik het wel of niet ben.

 

En CeilingCat, ik ben het helemaal eens met jouw entry #104

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenmiddag allen te saam,

 

Jammer vind ik het om te lezen dat Team Twin peaks een dradje opnet om te stoppen en dat er dan mensen zijn die gaan beginnen over een rondje Bernheze 50????

 

En men dan weer niet reageerd op een ouwe stompen verhaal??

 

Er word hier dus heel wat af gezeurd om te zeuren :thumbdown:

 

Ik snap en begrijp Twin peaks dus waarom hij het bijltje erbij neergooit. :blink:

 

Twin Peaks de groeten van T.A.O en succes met je vrije tijd en het construeren van je Kano.

En dit bijna de kern van het verhaal en de teneur op dit forum. Maar dat mag ik niet zeggen, want dan reageer ik weer zuur volgens een bepaalde cacher die ook al de strijd heeft verlaten :) TP is ook het lage kwaliteitsgehalte van veel caches zat.

Het allergrootste probleem van het forum is dat er gesproken wordt om het spreken. Constructieve bijdragen zijn nog moeilijk te geven omdat vrijwel alles al een keer is gezegd en de technische vragen over hard- en software ook grotendeels zijn terug te vinden op dit forum. Eigenlijk is het een ordinaire chatbox.

Aan de andere kant vind ik ook dat we niet zo snel op onze cache tenen moeten zijn getrapt. Cachen is een individuele sport en dan zijn meningen van anderen blijkbaar moeilijk te verkroppen. Blijf in zo'n geval dan bij het forum weg of discussieer opbouwend mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

leuk he zo'n forum...... :thumbdown:

 

soms kan je met weinig veel zeggen......

 

"Cachen is een individuele sport en dan zijn meningen van anderen blijkbaar moeilijk te verkroppen. Blijf in zo'n geval dan bij het forum weg of discussieer opbouwend mee."

 

mijn 2 centen....

 

groetjessss

 

 

johanvc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tjonge, wat een verhalen allemaal. Het gaat een hele andere kant op dan TP voor ogen had. Alhoewel ik uit zijn verhaal begreep dat het een verklaring was van zijn gedachten.

 

Ik vind het zo jammer om te lezen wat andere daar allemaal aan toevoegen. Er zullen best veel waarheden in zitten, zolang zijn wij nog niet verslaafd, maar het gaat zo tegen elkaar op.

 

Als er 100 mensen zijn, hebben zij misschien wel 100 verschillende ideeen, meningen en gevoelens over wellicht 100 caches (of meer).

Tja, flutcaches, misschien worden daar mensen ook wel heel gelukkig van en als zij verder gaan zullen zij weer een hoger niveau meer waarderen.

 

Ja, ik hou aan een traditional niet zo'n voldaan gevoel over als aan een multi. Maar om eerlijk te zijn hebben de paar trad's die ik nu heb gedaan, mij naar plekjes gebracht waar ik anders niet gauw zou zijn geweest. Hele mooie plekjes.

 

Ik zou zeggen, laat elkaar meer in zijn waarde over wat hij of zij leuk vind. En als iemand het leuk vind om dik 150km te rijden om de hele dag een lijst met caches af te werken, prima toch. Wij hebben we vanmiddag wel vier gedaan, daar zijn wij heel blij mee.

 

Dus zoveel mensen, zoveel wensen.

 

gr wendy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er wordt in dit forum niet veel tegengas gegeven als het aankomt op de perceptie dat "multi = goed ; traditional = bad".

 

Je hebt mijn postings nooit goed gelezen cq. begrepen ,beste Zolderkat.

Ik heb nooit , maar dan ook nooit gezegd dat "tradionals = bad".

Sterker nog: zonder onbescheiden te zijn kan ik je garanderen dat niemand, maar dan ook niemand zich hier zo heeft ingezet voor de micro/traditional als ondergetekende. Daar zijn in het verleden heel wat robbertjes over uitgevochten op dit forum met als enige verdediger ondergetekende. In die tijd ging het er hard aan toe, maar er werd dan ook niet zo gauw gezeverd dat het kwetsend of respectloos was als nu.

Ik zeg wel "flutcaches = bad " en dat omvat alle categorien, waar bij helaas de tradi's het meest vertegenwoordigd zijn, maar desondanks het meest gelogd worden.

 

 

 

 

Maar als je kijkt naar de statistieken, althans toen we ze nog hadden, dan had je kunnen zien dat heel veel geocachers dat niet zo ervaren. Misschien durven die mensen helemaal niet meer op het forum te komen, of misschien kan het ze werkelijk niet interesseren wat een stel ouwe knarren hier denkt, maar ik wil toch eens laten zien dat niet iedereen er zo over denkt als jij.

Daarom kom ik er zo tegenin . Samen met anderen, alleen ben ik de enige overgeblevene die het op het forum durft te uiten en verdedigen: dat komt door de puntjes!

 

En dan kun je uren besteden om zorgvuldig al de caches in een gebied te evalueren om te zien welke een beetje leuk zijn om te doen... Of je kunt gewoon in een paar minuten de traditionals uitdraaien en zelf een leuke tocht plannen, en daarna lekker buiten gaan lopen.

Dat moet je zelf weten, maar ik denk dat je veel, heel veel mist.

 

Dus kunnen we nu misschien stoppen met het verheerlijken van multi's? Want niet iedereen heeft die voorkeur. Het is niet "het echte cachen" (of zelfs maar het oorspronkelijke cachen), het is slechts een enkele vorm ervan, en een vorm die net zo goed te lijden heeft onder kwaliteitsproblemen als de gehate traditional.

Volgens mij ging het daar nooit om. Ook niet in dit lijntje bij Twin Peaks. Het ging/gaat om hetgeen als flutcaches wordt benoemd en het desondanks alles blind meepakken vanwege de puntjes.

 

En in het verlengde daarvan kunnen we misschien gelijk de gedachte loslaten dat mensen met die voorkeur per definitie minderwaardige "puntjesjagers" zijn, en dat iedereen deze hobby op precies jouw manier moet beleven. Want dat is pas echt naief...

"Men" hoeft het niet op mijn manier te doen. Ik verdedig en promoot een kwaliteitsverbetering binnen het geocachen en dat houdt ook een kritischer houding in jegens hetgeen her en der op de grond wordt gepleurd en vervolgens door blinde stieren wordt gelogd.Vaak kritiekloos.

 

Ja, en daarnaast heb ik iets geuit over het puntjesjagen versus langere, mooie multies en het oubollige verklaren van menigeen keer op keer dat ze de voorkeur hebben.

Ik ervaar continu dat dat loze woorden zijn en dat het de voorkeur verdient om 51 punten op 1 dag te scoren boven met Geo dÓrs gelouwerde langere multies . Of zelfs langere tradi 's . En dan vind je me misschien ijdel, maar ik heb daar heel wat liggen waar zo af en toe ook nog wel eens iemand komt kijken, terwijl ze uit heel het land en de omringende landen komen om er 51 of meer op 1 dag te doen.Ik kan die multies zo mooi, origineel, uniek en wat nog meer maken: het is maar 1 puntje.

 

Dat is waar ik al langer, net als Kruimeldief, Twin Peaks en anderen tegen ageer, temeer omdat is gebleken dat het puntjes jagen tezamen met FTF tot afbraak kan leiden en beschadiging van onze hobby.

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het punt is duidelijk en ik ben zeker niet tegen kwaliteitsverbetering.

 

Echter, als er minder 'flutcaches' zijn/komen bestaat de traditional nog steeds. In dit geval noem ik de traditional omdat die net als een opgeloste mystery vaak wat sneller te vinden is.

 

De genoemde serie van 50 wordt door niemand een flutserie genoemd. Toch wordt het gezien als een vorm van puntjesjagen.

 

Dus waarom zou het puntjesjagen ophouden als de flutcaches verdwijnen? Er zijn dan toch nog steeds voldoende mogelijkheden om snel 'puntjes te scoren' ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"Men" hoeft het niet op mijn manier te doen. Ik verdedig en promoot een kwaliteitsverbetering binnen het geocachen en dat houdt ook een kritischer houding in jegens hetgeen her en der op de grond wordt gepleurd en vervolgens door blinde stieren wordt gelogd.Vaak kritiekloos.

Zo is het maar net, men hoeft het niet op jouw manier te doen.

 

Dat is waar ik al langer, net als Kruimeldief, Twin Peaks en anderen tegen ageer, temeer omdat is gebleken dat het puntjes jagen tezamen met FTF tot afbraak kan leiden en beschadiging van onze hobby.

Sjonge, vanwaar die haat tegen puntjesjagers? Je zei toch al dat niet iedereen het op jouw manier moet doen?

 

En laten we eerlijk zijn; de cijfers spreken voor zich. Er komen absoluut gezien elk jaar meer multi's bij, meer dan het jaar daarvoor. Genoeg voor jou om het op jouw manier te blijven doen (wat dat dan ook is). Het enige wat gebeurt is dat er meer traditionals bijkomen, meer dan het jaar daarvoor. Laat die dan links liggen.

 

Laten we alsjeblieft ophouden met het afkraken van hoe iemand cachen wil beleven. Er is voor ieder wat wils. Wat is er tegen puntjesjagers, de kilocachers? Ik snap je gewoon niet. Die verbitterde houding.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is er tegen puntjesjagers, de kilocachers? Ik snap je gewoon niet. Die verbitterde houding.

 

De algemene kritiek op puntjesjagers is dat ze de caches in hun haast (op naar de volgende) niet zorgvuldig terugleggen, en ook aangegeven waarschuwingen e.d. niet doorleest van te voren. Een goed voorbeeld is deze cache die al na 1 dag het archief in kon omdat veel mensen gewoon de korste -en verboden- route hadden genomen zonder te lezen hoe ze er ook legaal hadden kunnen komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allereerst wil ik even kwijt dat ik het geen goede zaak vind dat een aantal gerespecteerde GC'rs hier de handdoek in de ring gooit. Dat is geen goede zaak voor de toekomst van Geocaching.

 

Iedereen weet zo langzaam wel het verschil tussen .com en .nl.

Maar beseft men ook het verschil tussen nl en de rest van de wereld.

Ik zie hier uitspraken die puur betrekking hebben op nl terwijl Geocaching echt grensoverschrijdend is.

Men kijkt niet verder dan zijn nl neus.

 

Een traditional in het buitenland is vaak een stuk moeilijker dan een traditional in nl. Een paar ravijnen, een eiland in zee of eentje op een berg (bv Mont Blanc).

Met een multi kan je het moeilijksniveau verhogen zodat de uitdaging vergelijkbaar wordt.

Volgens mij is dat ook de reden dat wij hier relatief meer multi's hebben dan tradi's dan in de rest van de wereld.

Om het spelletje een beetje spannend te houden dus.

 

Of het rondje Bernheze nu wel of niet uniek is. In nl wel maar in Duitsland/Belgie lag al eerder een serie traditionals/multis met bonus over de Vennbahn. Volgens mij zijn er nog wel eerdere series. Er lag ooit in Duitsland een valentijnscache serie in de vorm van een hart op de kaart. Ook eerder dan Bernheze voor zover ik weet. Overigens niets ten nadele van Flet. Op zich vind ik het best een grote inspanning om zoiets te leggen en te onderhouden.

 

Dus af die oogkleppen en denk is na over het in standhouden of beschermen van deze hobby.

 

Met al dat gekissebis komen we echt niet verder

 

 

Mvg,

De Wolvjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is er tegen puntjesjagers, de kilocachers? Ik snap je gewoon niet. Die verbitterde houding.

 

De algemene kritiek op puntjesjagers is dat ze de caches in hun haast (op naar de volgende) niet zorgvuldig terugleggen, en ook aangegeven waarschuwingen e.d. niet doorleest van te voren. Een goed voorbeeld is deze cache die al na 1 dag het archief in kon omdat veel mensen gewoon de korste -en verboden- route hadden genomen zonder te lezen hoe ze er ook legaal hadden kunnen komen.

Ik ken die kritiek.

 

Maar wil jij zeggen dat cacher #1 Wilxi Carrotte zo te werk gaat?

Of dat FTF-er eerste uur Pentagram zo te werk gaat?

 

Kom op zeg!

 

Het betreft hier ALLE cachers en niet alleen puntjes jagers. Wij hebben een multi van ongeveer 5km die misschien 1x/2weken gelogd wordt. Niet iets voor puntjesjagers. Maar moet je daar eens zien hoe ze de cache soms achter laten.

 

Je ziet dat er soms iets mis gaat en dan zoek je een zondebok. Er komen steeds meer cachers bij, dus ook steeds meer mensen die het niet zo nauw nemen met het spel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...