Spring naar bijdragen

Weer geen nieuwe Nederlandse Kilocacher


Twin Peaks

Aanbevolen berichten

De discussie verplaatst zich nu het ' modereren' . Da's volgens mij een hele aparte afslag die we nu ' weer' nemen. Zonder modreatoren wordt het een zootje. Het zelfregulerend vermogen van de gemiddelde Nederlander(!) is van een bedroevend niveau. Prima werk heren!

 

Gaat er nog iemand cachen vandaag?

 

Fire5

bewerkt door Fire5
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Wat is er nou precies mis met het Rondje Bernheze?

 

Is het probleem dat het een grote serie is?

Als het 50 losse waren geweest zoals in het Cachedorado was het wel ok geweest?

 

Is het probleem dat enkele cachers ze niet op 'mooie', 'interessante' locatie's vinden liggen?

De meeste liggen op vergelijkbare locatie's als in het Cachedorado ben ik van mening.

 

Is het probleem dat ze meer gedaan worden dan andere?

Dan komt dat bij mij over als een vorm van jaloezie als je daardoor ageert tegen die serie.

 

Is het probleem dat de serie zoveel Geo d'Ors krijgt?

Hoe kun je de persoonlijke voorkeur en smaak van zoveel andere cachers betwisten?

 

 

Ja ik weet dat het offtopic gaat, maar dat rondje komt zo vaak om de hoek kijken in discussie's dat ik nu even wil weten waar precies de pijn ligt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo all,

 

Toch een Ouwe stompen event organiseren inclusief Twin Peaks?? :thumbup:

 

Groetjes Keske27

 

Meer volgt vanavond.

 

[verontwaardigd modus aan/] Dat klinkt wel heel erg elitair. Ook nieuwelingen kunnen de mening van TP onderschrijven. Daar hoef je echt geen 'ouwe stomp' voor te zijn. [verontwaardigd modus uit]

 

Hallo all,

 

Maar toen werd er niet zoveel gezeurd, iets wat vandaag aan de dag normaal is??? :crybaby:

 

Lees eens wat T,P allemaal schijft :cry:

 

Groetjes Kees

 

Er lijkt vooral gezeurd te worden door die ouwe stompen. Het is een beetje het thema van deze ochtend (lees mijn andere posting van vandaag ook eens, zou ik zeggen), maar die elitaire houding van "wij mannen van het eerste uur" (toen de caches nog van hout waren en de mannen van staal...) is met voorsprong het irritantste aspect van het forum. Gelukkig heeft het forum helemaal niks met de hobby zelf te maken...

 

 

Hans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is er nou precies mis met het Rondje Bernheze?

 

Is het probleem dat het een grote serie is?

Als het 50 losse waren geweest zoals in het Cachedorado was het wel ok geweest?

 

Is het probleem dat enkele cachers ze niet op 'mooie', 'interessante' locatie's vinden liggen?

De meeste liggen op vergelijkbare locatie's als in het Cachedorado ben ik van mening.

 

Is het probleem dat ze meer gedaan worden dan andere?

Dan komt dat bij mij over als een vorm van jaloezie als je daardoor ageert tegen die serie.

 

Is het probleem dat de serie zoveel Geo d'Ors krijgt?

Hoe kun je de persoonlijke voorkeur en smaak van zoveel andere cachers betwisten?

 

 

Ja ik weet dat het offtopic gaat, maar dat rondje komt zo vaak om de hoek kijken in discussie's dat ik nu even wil weten waar precies de pijn ligt.

 

Er is helemaal niets mis met dat rondje. Ze liggen allemaal op goede plaatsen (zeker als je vergelijkt met de bagger-locaties die je soms elders tegenkomt), het is een enorme uitdaging als je er tenminste niet met de auto langsraast, en het biedt de unieke puzzel om een optimale route te vinden (ook al plukken sommigen die liever van het forum...?). Het Rondje is een fenomeen en staat niet voor niets in de top-100 van meest gevonden caches van Nederland.

 

Maar ik denk wel dat daar de pijn zit: bepaalde mensen hebben waarschijnlijk het gevoel dat het bij het rondje te makkelijk scoren is, dat men daarmee te eenvoudig op een te hoge score terecht komt. Het zou wel grappig zijn om te zien of dat dezelfde mensen zijn die altijd zo tegen ranglijsten lopen te ageren...

 

 

Hans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik wel merk: men komt van heinde en verre om de 50 van ... te doen op 1 dag en neemt dan ook nog enkele snelle van mij mee. Als toppunt van ergernis krijgt die serie ook nog eens een krankzinnig aantal Geo d'Ors.

 

Geopatra.

 

Pffff.... nieuw project, grote cache serie's omleggen?

 

Wist u dat één van de eerste gebieden waar men snel kon scoren in de buurt van Den B.. lag, was een soort reactie op een bepaalde driehoek in het westland.

 

Sorry, statistieken werken niet mee zoals vroeghu anders keek ik zelf even....maarhu hebt U zelf een paar uit de 50 van ... gedaan, volgens mij heeft de maker geprobeerd om net iets anders te doen dan kokertjes en kistjes in de struiken te gooien. Ze liggen verantwoord, en de complete serie heeft net iets waardoor hij gewaardeerd wort. Op een andere manier als bijvoorbeeld u fortificaties maar toch.

Daarvoor verdient hij het niet om even op deze manier onderuit gehaald te worden.

 

Nou kom maar op, herhaal je puntenjager theorie maar weer eens in andere woorden dan de vorige keer, want je zal wel weer gelijk hebben.

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Biertje (zodat niet iedereen je 'kleine witte lettertjes' ziet, expres niet een quote) Weet ik. :thumbup:

En dat biertje houd ik tegoed.

 

@ Kees: (op het gevaar af dat ik je verkeerd heb begrepen...) De bijdragen van TP (en anderen) heb ik altijd met veel belangstelling gevolgd en gelezen. En ja ook na zo'n tig finds kan ik een van de onderliggende aspecten die aan de discussies liggen heel goed begrijpen. Het resultaat: de laatste tijd laat ik er steeds meer aan mij voorbijgaan... ook goed toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het Rondje is een fenomeen en staat niet voor niets in de top-100 van meest gevonden caches van Nederland.
En de meeste carpool caches staan ook in de top-100.

 

Dus dat zegt meer over de cachers dan de kwaliteit van de caches. Flet geeft op elke pagina van het rondje aan:

"In deze cache zijn wij, Flet, afgeweken van ons principe. Dat betekent dat dit geen echte "Fletcache" is."

 

Hij maakt dus een onderscheid tussen zijn eerder geplaatste multis, die een inspanning vereisen, en deze serie.

Deze multis werden niet zo vaak gelogt dus heeft hij de handdoek in de ring geworpen: als het cache-volk simpele

oppikkers wil dan kan het volk dat krijgen. Wil je een echte Flet-cache doen loop dan een van mijn multis.

 

En dat terwijl er nog een flink aantal caches op aardige plekken liggen.

 

Het moet dus snel en makkelijk. En dat is een van de zaken waarom cachers er de brui aangeven.

 

Wanneer er in de media aandacht wordt besteed aan geocaching gaat het altijd over een multi met een echte kist

aan het eind. In de praktijk is een ruime meerderheid van de founds (70% ?) een oppik-kokertje waar minder

dan 10 minuten wandelen voor nodig is. Maar ik heb nooit een stuk gelezen waarin de journalist meegenomen werd

voor een ritje in de auto langs een stuk of 10 oppikkers. Schamen de cachers zich hier voor?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog steeds geen antwoord waarom juist deze serie bekritiseerd wordt.

 

Als het gaat om 'simpele' oppikkers kan ik er in het cachedorado of waar dan ook, ook wel noemen.

Als het gaat om een 'inspanning' kan ik zeggen dat deze serie doen een grotere inspanning is dan menige multi.

 

Wat er bedoeld wordt met 'de handdoek in de ring gooien' is mij een raadsel. Als ik baal van cachers die mijn multi's niet meer doen ga ik ze toch niet voorzien van een cache-vorm die ik zelf verafschuw?

 

Vraagt blijft staan; wat is precies het probleem van traditionals waarbij in dit geval sprake is van een serie.

En dan bedoel ik kwalitatief gelijkwaardige traditionals.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jammer dat het nu weer gaat over de kwaliteit van bepaalde caches. Ik denk dat er maar eens een denktank(van GC.NL) moet komen hoe we verder zouden kunnen/moeten. Met daarin ouwe stompen èn jonge garde. Op dit forum komen we er toch niet uit.

 

@TP: iets voor jou? :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jammer dat het nu weer gaat over de kwaliteit van bepaalde caches. Ik denk dat er maar eens een denktank(van GC.NL) moet komen hoe we verder zouden kunnen/moeten. Met daarin ouwe stompen èn jonge garde. Op dit forum komen we er toch niet uit.

 

@TP: iets voor jou? :thumbup:

Ik denk dat hier een misverstand is.

 

gc.nl gaat niet over gc.com.

op gc.com staan de caches en worden gereviewd met de regels van gc.com

 

gc.nl is een forum en heeft o.a. statistieken e.d.

 

Natuurlijk mag gc.nl denken over kwaliteit, maar ze gaan er niet over. In dit verband is gc.nl niets meer of minder dan alle andere leden binnen gc.com. Het enige wat gc.nl kan doen is hun site en evt lobbyen bij gc.com

 

Maar dit geheel off topic

bewerkt door De broekies
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Broekie, ik denk dat ik na 5 jaar het verschil wel weet tussen .COM en .NL :thumbup:

 

Het gaat om het beleid van .NL op de zaken die hier spelen en hoe we hier als gemeenschap mee om moeten/kunnen gaan dit natuurlijk passend tussen de guidelines van .COM

 

Maar wellicht denkt het team dat ze dit wel zelf kunnen en is mijn opmerking ongepast.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Broekie, ik denk dat ik na 5 jaar het verschil wel weet tussen .COM en .NL :thumbup:

 

Het gaat om het beleid van .NL op de zaken die hier spelen en hoe we hier als gemeenschap mee om moeten/kunnen gaan dit natuurlijk passend tussen de guidelines van .COM

 

Maar wellicht denkt het team dat ze dit wel zelf kunnen en is mijn opmerking ongepast.

Welke gemeenschap?

gc.nl is niet DE cacherssgemeenschap van Nederland. Het is alleen een site. Misschien kijken wel veel cachers op deze site, maar om caches te plaatsen heb je niets met gc.nl te maken (maar dat wist je al)

Er valt dus niets te 'beleiden' door gc.nl (nogmaals; behalve hun site dan)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...