Spring naar bijdragen

Weer geen nieuwe Nederlandse Kilocacher


Twin Peaks

Aanbevolen berichten

Vanwege het feit dat Twin Peaks er geen discussiestuk van wil maken, zal ik op bericht #21 niet in gaan.

Ruud :blush:

Dat valt me zwaar van je tegen Vriend,

 

Eerst iets aanzwengelen en dan doodleuk vertellen dat je er niet op in gaat.ook dat gebeurt te veel hiero, ik zie al een deur op een kier staan, maar wil er nog niet doorheen.

 

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg uut N52 46.867 E 006 54.980 de kolen gloeien van spanning op wat er komen gaat

 

Als je bang ben voor het resultaat, moet je niet aan beginnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Twin Peaks,

Wij waren jongstleden nog op bezoek bij jullie en hadden het idee dat jullie het cachen nog wel leuk vonden.

nu vernemen we dat jullie er mee gaan stoppen.Dat vinden we erg jammer.

Aan de cachers waar jij het over heb,heb ik de sch*&t aan.Kan me er wel iets bij indenken.Maar ik zal er verder niet warm of koud van worden.

Sjoerd,het ga je goed.

 

Gr alex

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoewel ik zelf nog niet zo gek lang cache kan ik mij wel vinden in het betoog van TP.

Het gaan voor goud, zo veel mogelijk caches op één dag etc. dan ga ik toch liever voor kwaliteit.

 

Jammer dat je er de brui aan geeft, er zijn volgens mij genoeg kwaliteit caches te doen.

 

Edwin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jammer Sjoerd, dat je het forum de rug toe keert. Spijtig!

 

Tja, het forum…Wijken wij af van andere fora, omdat het lijkt of er altijd wat is? Nee, ik denk het niet als je diverse artikelen mag geloven…En ja, wij zijn een groot forum, dus de kans dat er wat gebeurt is ook groter. En ja als er stront aan de knikker is, dan komt men uit allerlei hoeken en gaten, want sensatie: iemand krijgt er van langs…Nederland heeft zijn onderbuik op het net ingeplugd: hij hoeft zich maar naar het scherm te draaien om zijn gal te spuien.

 

Tja, de forumregels: die zijn er op gericht het forum beheersbaar te houden, maar schijnbaar heeft men er ook moeite mee. Want regels: da’s Nederlands en men heeft deels gelijk: er moeten niet teveel regels zijn.

 

Yep, sommige mensen blijven moeite hebben met de moderatoren ongeacht wat ze doen; hier zal ongetwijfeld sprake zijn van oud zeer. Maar om maar steeds oudekoeien uit de sloot te halen? En ja: ik heb soms (ik zal het voor mijzelf houden) fouten gemaakt. Dat draadjes gesloten worden: da’s niet alleen zaak van de moderators, ook de gebruikers van het forum zijn van invloed op de invulling van topics en schijnbaar lopen de emoties soms hoog op en ja, dan worden draadjes gesloten. Dat men hier kritiek op heeft vind ik prima: dat mag en is best. Maar ja, er zullen ook mensen zijn die er wel mee eens zijn…Met andere woorden: je doet het toch nooit goed. Om dan gelijk de modjes van incompetentie te beschuldigen omdat men niet krijgt wat men wenst, vind ik wel ver gaan. Maar ja, sommigen vinden dat blijkbaar…

Goed, Willxi is gestopt; Kruimel is gestopt. Rommelt het bij .nl? Nee, Evert zijn stap is spijtig, maar ik kan zijn argumenten voor een groot deel wel begrijpen. Waarom Willxi gestopt is weet ik niet: hij zal zijn redenen er voor hebben en daar dien ik respect voor te hebben…

 

Maar goed, het modereren: als jullie zou graag andere modjes willen zien prima hoor: ik hang het zo aan de wilgen. Dan heb ik weer zeeën van vrije tijd. Ik vind het allemaal wel best: heb vandaag toch net mijn zusje in het crematorium achter gelaten (nee, alsjeblieft geen condoleances). Ik vind het allemaal meer dan best. Er zullen vast betere modjes zijn; meer dan genoeg geloof ik…Ik word even niet goed van al dat negatieve gedoe hier...

 

Aju, ben er even niet…

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Degene die het draadje heeft gesloten ben ik.

Ik heb geprobeerd om het topic bij het topic te houden en een post geplaatst zodat mensen de onderlinge discussie via PB zouden voortzetten.

Dat bericht was blijkbaar niet krachtig genoeg aangezien men er niet aan bleek te houden.

Tijdens het modereren laat ik discussies plaatsvinden en er kan best veel op dit forum.

Maar een groeiend aantal mensen kent de regels van het forum niet goed genoeg.

Het negatieve in het draadje was voor mij voldoende lang doorgegaan om de stekker er uit te trekken en een ieder te wijzen op de regels van het forum.

Ik had de hoop dat die boodschap wel zou landen, maar helaas. Dan volgt er een nieuw topic waar onder andere ontevredenheid wordt geuit over mijn actie.

 

Ik wil het wel iets anders formuleren als dat wel duidelijkheid geeft.

Lees de forumregels en ga bij jezelf te rade of je geen regels overtreedt.

Lees het topic nog eens door vanuit een neutraal standpunt en kijk dan of je de discussie nog steeds goed vind.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sjoerd ken ik nog van het begin. Je merkte dat hij steeds minder fanatiek er tegen aan ging.

Eerst gaf hij de ftf race op, daarna wat minder caches.

Echter de keren dat ik met je heb gecached was het altijd gezellig

 

Veel plezier nog

 

Mlvdburg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Degene die het draadje heeft gesloten ben ik.

Ik heb geprobeerd om het topic bij het topic te houden en een post geplaatst zodat mensen de onderlinge discussie via PB zouden voortzetten.

Dat bericht was blijkbaar niet krachtig genoeg aangezien men er niet aan bleek te houden.

Tijdens het modereren laat ik discussies plaatsvinden en er kan best veel op dit forum.

Maar een groeiend aantal mensen kent de regels van het forum niet goed genoeg.

Het negatieve in het draadje was voor mij voldoende lang doorgegaan om de stekker er uit te trekken en een ieder te wijzen op de regels van het forum.

Ik had de hoop dat die boodschap wel zou landen, maar helaas. Dan volgt er een nieuw topic waar onder andere ontevredenheid wordt geuit over mijn actie.

 

Ik wil het wel iets anders formuleren als dat wel duidelijkheid geeft.

Lees de forumregels en ga bij jezelf te rade of je geen regels overtreedt.

Lees het topic nog eens door vanuit een neutraal standpunt en kijk dan of je de discussie nog steeds goed vind.

Misschien ook even goed om een steunbetuiging te doen na al dat gehak op de moderatoren.

Wbt het gemodereer in het betreffende draadje was naar mijn mening niets mis mee.

Ik heb mij wel eens uitgelaten over modereren, maar dat ging over het feit dat moderators vaak mee discussiëren, maar dat is ook alles. (en dat is natuurlijk ook alleen maar mijn mening)

 

Hier bij gc.nl vind ik de moderators zeer mild en is veel mogelijk. Er kan vaak ver van de topic afgeweken worden.

 

Het is waar dat je het bijna nooit goed kan doen. Je moet een dikke huid hebben als moderator. Mijn steun hebben jullie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Twin Peaks,

 

Ik ken je niet persoonlijk, maar ik ken je van je postings hier op het forum. Jou berichten hier op het forum heb ik altijd met plezier gelezen. Vaak dacht ik bij een bepaald bericht "daar moet ik op reageren" maar ik kan het meestal niet goed verwoorden en dan kwam er een reactie van jou en dan dacht ik "yes, precies zoals ik erover denk". Ik zal je bijdrage aan dit forum missen en hopelijk verander je nog van gedachten...

 

Martin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Degene die het draadje heeft gesloten ben ik.

Ik heb geprobeerd om het topic bij het topic te houden en een post geplaatst zodat mensen de onderlinge discussie via PB zouden voortzetten.

Dat bericht was blijkbaar niet krachtig genoeg aangezien men er niet aan bleek te houden.

Tijdens het modereren laat ik discussies plaatsvinden en er kan best veel op dit forum.

Maar een groeiend aantal mensen kent de regels van het forum niet goed genoeg.

Het negatieve in het draadje was voor mij voldoende lang doorgegaan om de stekker er uit te trekken en een ieder te wijzen op de regels van het forum.

Ik had de hoop dat die boodschap wel zou landen, maar helaas. Dan volgt er een nieuw topic waar onder andere ontevredenheid wordt geuit over mijn actie.

 

Ik wil het wel iets anders formuleren als dat wel duidelijkheid geeft.

Lees de forumregels en ga bij jezelf te rade of je geen regels overtreedt.

Lees het topic nog eens door vanuit een neutraal standpunt en kijk dan of je de discussie nog steeds goed vind.

 

Beste By Angels,

 

Je hele verhaal neemt niet weg dat je het enige interessante topic van de laatste tijd nmm. voortijdig hebt gesloten. En dat is nou jammer.

Ik ervaar dat de laatste tijd steeds meer mensen zich al heel gauw gekwetst voelen door duidelijke taal op het forum. Ik ben me ervan bewust dat e-mail ed. heel makkelijk verkeerd kan worden geinterpreteerd, maar de gekwetste reacties van sommigen geven me toch een flink watjesgevoel.

Zo is het dus ook mijn mening dat je het lijntje te vlot hebt gesloten. Dat je wellicht te snel flamebaits ed. ziet. Ik heb al gerefereerd aan het debat in de tweede kamer over de miljoenennota van het kabinet. Ondanks nogal strenge regelgeving daar ging het er toch echt een stuk harder aan toe dan hier. Meneer Wilders had allang een ban gehad bijvoorbeeld. En zo zijn er nog een heel stel mogelijke voorbeelden.

Je hebt het over "het negatieve in het draadje" : er zijn gewoon twee partijen die recht tegenover elkaar staan aangaande dat onderwerp. Een onderwerp waar je voormalige collega Kruimeldief zich ook meerdere malen op niet mis te verstane wijze over uitliet ( en waar ik overigens een van de redenen voor zijn vertrek in zie, want het team volgde hem niet!), maar toen werd het niet gesloten. Wat ik overigens correct vind.

 

Let op, ik val jou en je collega's hiermee absoluut niet aan of af, maar reageer slechts omdat jij in je bijdrage de opening biedt om te reageren.

Wees blij als er eens lekker gediscussieerd wordt op dit forum. Er staan zoveel trutonderwerpen op die maar door blijven sudderen.

Overweeg eens om die lijntjes met felicitaties met het behalen van de zoveelste geocache te sluiten. Die wakkeren het scoren alleen maar aan en geven aan nieuwkomers het gevoel dat het hier alleen om draait. Dat geocachen een sport is. Scoren, scoren, scoren.

 

@ iedereen:

En dan ten algemene over reacties in dit lijntje: Twin Peaks en ik hebben vette ruzie gehad in het verleden, maar de laatste tijd zaten we op 1 lijn en hebben prive enkele plannetjes besproken die heel veel stof hadden doen opwaaien. Die gaan niet door. Het was ook heel moeilijk om ze goed onderbouwd functioneel te krijgen. Jammer.

Als ik nu al die reacties bekijk zie ik weer veel reacties die zouden wijzen op sterke voorkeur voor "kwealiteitscaches": mensen , in de logs die ik ontvang merk ik daar nog steeds heel weinig tot niets van.( Ja , ik durf onbescheiden te stellen dat ik een voorraadje kwaliteitscaches heb liggen in het CacheDorado.) Wat ik wel merk: men komt van heinde en verre om de 50 van ... te doen op 1 dag en neemt dan ook nog enkele snelle van mij mee. Als toppunt van ergernis krijgt die serie ook nog eens een krankzinnig aantal Geo d'Ors. Reintje zou zich in zijn graf omdraaien!

Dit gedoe ergert mij vreselijk en tekent de preoccupatie voor scoren, scoren en nog eens scoren. En men is er zo blij mee dat ze het ook nog eens verwarren met kwaliteitscaches.

 

Voor sommigen is het geen geheim dat ik meerdere malen overwogen heb het bijltje er bij neer te gooien en alles op te doeken/archiveren, maar het spel en zeker ook de vreugde van het plannen, ontwerpen ,uitvoeren en plaatsen van nieuwe caches is nog te doorslaggevend voor mij.

Ik ga dus door , maar het is wel heel jammer en om te janken dat nu bijna alle kritische forumbezoekers die op dezelfde lijn zitten het bijltje erbij neergooien. Ik vrees wat dat betreft de toekomst van geocachen in Nederland.

Het is te hopen dat ik ongelijk heb in deze, maar ..................... !

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

<knip>

Hier bij gc.nl vind ik de moderators zeer mild en is veel mogelijk. Er kan vaak ver van de topic afgeweken worden.

<knip>

 

Dat klopt, maar als er een goede discussie aan de gang is wordt deze te vaak zonder (in mijn ogen) goede redenen afgebroken en op slot gegooid. Waarom? Als er een leuke discussie aan de gang is en er zijn een paar mensen die zich niet aan de huisregels houden wordt de hele topic op slot gegooid! Waarom niet die (paar) mensen (die zich in jullie ogen misdragen) een waarschuwing geven en de discussie door laten gaan? Als je goed modereerd zien we je niet. Je moet niet modereren om het modereren...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat klopt, maar als er een goede discussie aan de gang is wordt deze te vaak zonder (in mijn ogen) goede redenen afgebroken en op slot gegooid. Waarom? Als er een leuke discussie aan de gang is en er zijn een paar mensen die zich niet aan de huisregels houden wordt de hele topic op slot gegooid! Waarom niet die (paar) mensen (die zich in jullie ogen misdragen) een waarschuwing geven en de discussie door laten gaan? Als je goed modereerd zien we je niet. Je moet niet modereren om het modereren...

 

Modereren om het modereren? Sorry: ik volg je even niet.

 

Zonder goede redenen afgebroken: misschien in de ogen van een aantal. In een groot aantal gevallen worden draadjes toch gesloten omdat men toch begint te flamen of dat het die richting op gaat. Iemand waarschuwen: dat gebeurt ook wel, maar het helpt niet altijd. Blijft het te lang stil op het forum dan begint iemand zich wel als een troll (iemand die op een website controversiële berichten plaatst) te gedragen en hoppakee de aanzet tot flamen is gegeven. En elkaar vervolgens nog met dubbele accounts gelijk te geven of elkaar tot de grond toe af te branden. Misschien iets overdreven, maar het gebeurt. Fora scheppen de schijn van vertrouwelijkheid omdat steeds dezelfde namen opduiken: 'gezellig' toch?! Geen kunst om een dubbele account aan te vragen en zo kun je jezelf lekker bijval geven of de hemel in prijzen. Flauw? Het is de praktijk, ook op dit forum. Daarom staan wij praktisch geen dubbele account meer toe...Tja, en is het dan in onze ogen voldoende geweest dan richt men zijn pijlen maar op ons. Dat autoritaire, imcompetente kliekje of zootje zonder ruggegraat uit het Noorden. En als men dat wil vinden. Prima, heb er geen moeite mee...Maar soms doet het mij wel wat...Oh jee: vergeet ik helemaal gevoel en ratio uit elkaar te houden.

 

Het merendeel van onze forumgebruikers komt alleen maar om te lezen: ze laten geen bericht achter. Maar: ze zien al dat negativisme wel en nemen het lekker mee de wereld in...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...