Spring naar bijdragen

Weer geen nieuwe Nederlandse Kilocacher


Twin Peaks

Aanbevolen berichten

Nou ik deze topic een aan het doorlezen ben,valt het mijn tot vervelends op dat er altijd wel weer lui zijn die andere cachers af moeten branden(50 van.........).

Daar gaat het hier toch helemaal niet over. :thumbup:

Of je zelf wel heilig ben!

Sluit mij daarom geheel bij Lepman aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Dus .NL is alleen maar een website? Dat is iets te simpel denk ik. Daarom is het jammer dat Kruimel het team verlaat. Als approver en als (aan .com gelieerd) .NL kan je daar zaken aankaarten (met of zonder succes welliswaar).

 

Ik denk dat .Nl toch zeker een visie moet hebben over geocaching. Daar zou je dan beleid op kunnen loslaten hoe je (bv) richting .com en terreineigenaren zaken aankaart.

 

TP is (volgens mij) een gedreven beleidsmaker en zag dat er niets te veranderen viel op de huidige wijze. Dan kan je idd maar beter een andere richting opslaan dan je lopen te ergeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog steeds geen antwoord waarom juist deze serie bekritiseerd wordt.

 

Als het gaat om 'simpele' oppikkers kan ik er in het cachedorado of waar dan ook, ook wel noemen.

Als het gaat om een 'inspanning' kan ik zeggen dat deze serie doen een grotere inspanning is dan menige multi.

 

Wat er bedoeld wordt met 'de handdoek in de ring gooien' is mij een raadsel. Als ik baal van cachers die mijn multi's niet meer doen ga ik ze toch niet voorzien van een cache-vorm die ik zelf verafschuw?

 

Vraagt blijft staan; wat is precies het probleem van traditionals waarbij in dit geval sprake is van een serie.

En dan bedoel ik kwalitatief gelijkwaardige traditionals.

 

Beste Femlep,

 

je haalt slechts een deel van mijn bericht aan en bewijst dan ook nog eens dat je het verhaal waar die opmerking deel van uit maakt niet begrijpt.

Als je dat nou eens eerst leest !

 

Als ik baal van cachers die mijn multi's niet meer doen ga ik ze toch niet voorzien van een cache-vorm die ik zelf verafschuw?

 

Ook dat begrijp je niet: je kunt als cachebouwer in een hoekje gaan zitten huilen, maar je kunt ook besluiten te bewijzen dat er met tradi's heus wel kwalitatief goede caches te maken zijn, zelfs met een grote serie. En dat is Flet over het geheel goed gelukt. Ook met nog typische Flet-kenmerken erin.

 

@ allen:

Nogmaals waar het mij om gaat: weer wordt er "massaal" geschreven dat de voorkeur uitgaat naar mooie multi's - voor de tigste keer - maar de realiteit is niet zo en blijft niet zo. "Men" blijft gaan voor de puntjes ook al halen ze die puntjes op aan de voet van , en de directe nabijheid van schitterende multi's. Die zien ze niet liggen, want ze draaien alleen tradi's uit en in een groot aantal gevallen ook nog eens alleen de coordinaten en de cachebeschrijving - met vaak adviezen en belangrijke voorbehoudens, aanwijzingen - ed worden niet gezien. Want het gaat om zoveel mogelijk scoren. En inderdaad: als je het zo doet kan een serie als Bossche Fortificaties - om maar iets te noemen- niet naar waarde geschat worden.

Overigens zijn er ook nog wel beginnende cachers , die zich direct storten op het steviger werk en soms 3-4 maal vastlopen, maar toch volharden. Deze mogen van mij dan ook zo vaak als ze willen om een hint vragen. Dat doet me goed. Geen hulplijntjes, volhouden, terug gaan en doorgaan en ook nog positief blijven: die hebben een goede mentaliteit.

 

De huidige uitstraling van site en forum geocaching.nl is er een die dit soort zaken uitdraagt en aanwakkert, waardoor nieuwelingen menen dat kort, veel, snel, eenvoudig en scoren "het" geocachen is. Dat het in die zin sport is.

Daarom kom ik zo in het verweer. Men kan dan zeggen azijnpisser of "het zijn alleen die ouwe stompen die dwars liggen of zich daar druk om maken" , maar dat is logisch. Immers wij hebben het referentiekader daarvoor.

De een brengt dat op wat forser manier dan de andere, maar het belang cq. het beschermen van een schitterende hobby is en blijft wat mij drijft tot mijn weerwerk.

 

Dat maakt het ook zo waardeloos dat andere criticasters gefrustreerd afhaken en alleen de "vrijheid/blijheid" en "scoren-scoren" figuren overblijven en de uitstraling gaan bepalen.

Gevolg: je kunt kwaliteitscaches en zeker -multies maken wat je maar wilt, maar nadat de vaste groep multigangers uit de regio geweest is vraag je je toch wel eens af waar je het voor gedaan hebt. Vandaar ook de banners in mijn handtekening, ofschoon het niets lijkt uit te maken.

 

Kruimeldief was pessimistisch over de toekomst - meer dan ik - maar als we zo doorgaan krijgt hij nog gelijk ook. :thumbup:

 

Maar ja: "als wij maar lekker ons ding kunnen doen" en "laat ons toch lekker op onze eigen wijze bezig zijn" is belangrijker, he.

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog steeds geen antwoord waarom juist deze serie bekritiseerd wordt.

 

Als het gaat om 'simpele' oppikkers kan ik er in het cachedorado of waar dan ook, ook wel noemen.

Als het gaat om een 'inspanning' kan ik zeggen dat deze serie doen een grotere inspanning is dan menige multi.

 

Wat er bedoeld wordt met 'de handdoek in de ring gooien' is mij een raadsel.

Als ik baal van cachers die mijn multi's niet meer doen ga ik ze toch niet voorzien van een cache-vorm die ik zelf verafschuw?

Volgens mij bekritiseer ik deze serie niet, maar hij werd aangehaald door een eerdere post waarbij de stelling geponeerd werd dat het aantal founds een maatstaf is voor de kwaliteit. En dat ondergraaf ik door mijn verwijzing naar de carpoolseries.

 

Daarnaast citeer een quote van de plaatser en probeer daar een verklaring voor de geven. Als er een andere verklaring is: die heb ik niet gezien.

Maar ik ben benieuwd naar een andere uitleg.

 

Ik lever alleen kritiek op het feit dat het "makkelijk" moet zijn om een cache te doen en dat er veel bij elkaar moeten liggen om bezoekers te trekken.

En dat dat een reden zou zijn waarom cachers ermee ophouden, daarover ging deze draad toch ?

De vraag blijft staan; wat is precies het probleem van traditionals waarbij in dit geval sprake is van een serie.

En dan bedoel ik kwalitatief gelijkwaardige traditionals.

Daar is niks mee, waarom zouden ze eigenlijk gelijkwaardig moeten zijn? Maar hecht dan ook geen waarde aan punten en rankings. En dat gebeurt wel veelvuldig in andere draadjes.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

je haalt slechts een deel van mijn bericht aan en bewijst dan ook nog eens dat je het verhaal waar die opmerking deel van uit maakt niet begrijpt.

Als je dat nou eens eerst leest !

De conclusie trekken dat ik iets niet lees is wat voorbarig. Of was jij dat die bij me op schoot zat toen ik het forum aan het doorlezen was?

Dat ik een deel van jouw verhaal (het citaat) niet begrijp is correct. Daarom stel ik ook een aantal vragen aangaande de serie die jij bestempelt als een serie met een krankzinnig aantal Geo d'Ors.

 

Ook dat begrijp je niet: je kunt als cachebouwer in een hoekje gaan zitten huilen, maar je kunt ook besluiten te bewijzen dat er met tradi's heus wel kwalitatief goede caches te maken zijn, zelfs met een grote serie. En dat is Flet over het geheel goed gelukt. Ook met nog typische Flet-kenmerken erin.

Inderdaad begreep ik dat ook niet. Wederom de reden om een aantal aanvullende vragen te stellen om vervolgens al dan niet een gefundeerd weerwoord te kunnen geven.

Aan de ene kant zeg je dat ik iets goed moet lezen en aan de andere kant zeg je dat ik dingen niet begrijp. Als ik nou eens dingen wel lees en daar delen van niet begrijp, vind ik het logisch om vervolgens vragen te stellen. Maar dat terzijde.

 

To the point: als jij de betrokken serie kwalitatief goed vindt zoals je hierboven aangeeft (dat heb ik toch goed gelezen?) heb ik de volgende vragen omdat ik toch weer iets niet begrijp:

 

1. Wat is precies het verschil tussen een groot aantal kwalitatief goede caches die deel uitmaken van 1 serie (rondje ....) en een groot aantal kwalitatief goede caches die niet deel uitmaken van een serie (....dorado)?

 

2. Waarom vind jij het krankzinnig dat deze serie zoveel Geo d'Ors krijgt als je het zelf kwalitatief goede caches vindt?

Dit zal ik toelichten:

Bij de jou toegekende Geo d'Ors zijn er ruim 50 door dezelfde persoon gegeven. Een groot aantal van die 50 zijn aan caches toegekent die vergelijkbaar zijn met die van rondje ...

Vind je dit dan ook krankzinnig?

 

Tenslotte maakt het mij niet uit als je zaken wat 'forser' brengt dan anderen ter bescherming van deze schitterende hobby. Maar laat het dan wel functioneel zijn en doe het niet om gewichtig over te komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar ja: "als wij maar lekker ons ding kunnen doen" en "laat ons toch lekker op onze eigen wijze bezig zijn" is belangrijker, he.

 

Geopatra.

 

Misschien moeten we dan regels gaan maken? Waar maak je je druk over. Dat gedoe over het beschermen van geocaching. Er zijn verschillende cachers, ook meer ervarene, die juist de verschillende soorten leuk vind. Als jij alleen lange, mooi, moeilijke caches wil doen. Doe vooral je best, prima! Ga echter niet de [citaat modus aan] elitaire [citaat modus uit] geocacher uithangen die zijn of haar wil wil opleggen aan elke geocacher. Er is een groep die enkel wil scoren. Prima, boeit mij niet. Ook ik maak me wel eens schuldig aan 10 caches op een dag. Heb ik het nog leuk gehad ook (en zoek en vind ik stiekum).

 

Ach... :no:

 

Fire5

bewerkt door Fire5
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is hiet niet 's iets als Groundspeak bijvoorbeeld buitenlandse 'agentschappen' krijgt. Denk bijvoorbeeld aan de nationale olympische comité's, de fifa, etcetera. Waarbij GS min-of-meer de regels bepaald, maar de lokale nationale Groundspeak's een flinke input krijgen.

Hier op het forum is vaak genoeg aangegeven dat er in Nederlands hele andere regels gelden dan in grote landen zoals de VS.

 

En uiteraard kun je dan als groundspeak.nl (waarin gc.nl misschien wel zou kunnen opgaan) een eigen forum, adviezen etc. er op na houden.

 

En mag ik als ps toch even melden dat dit forum toch wel met kop en schouders boven de andere fora die ik lees uitsteekt met het op de man spelen...

Laten we het alsjeblieft leuk houden voor iedereen. De één houdt van blond, de ander van donker. Ik er zo'n beetje middenin trouwens :no:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1. Wat is precies het verschil tussen een groot aantal kwalitatief goede caches die deel uitmaken van 1 serie (rondje ....) en een groot aantal kwalitatief goede caches die niet deel uitmaken van een serie (....dorado)?

 

2. Waarom vind jij het krankzinnig dat deze serie zoveel Geo d'Ors krijgt als je het zelf kwalitatief goede caches vindt?

Dit zal ik toelichten:

Bij de jou toegekende Geo d'Ors zijn er ruim 50 door dezelfde persoon gegeven. Een groot aantal van die 50 zijn aan caches toegekent die vergelijkbaar zijn met die van rondje ...

Vind je dit dan ook krankzinnig?

 

Tenslotte maakt het mij niet uit als je zaken wat 'forser' brengt dan anderen ter bescherming van deze schitterende hobby. Maar laat het dan wel functioneel zijn en doe het niet om gewichtig over te komen.

 

Toch heb je echt moeite met lezend begrijpen. Of is het .. willen begrijpen.

 

Het antwoord op 1. staat er duidelijk omschreven in.

 

2. ik vind het "over het algemeen" kwalitatief goede caches. Zeker als je het als totaal product bekijkt. Maar niet iedere kwalitatief goede cache verdiendt Geo d'Ors. Helemaal niet. Geo d'Ors zijn voor die caches die er echt uitspringen . En ik vind dus dat "het Rondje" er niet bovenuit springt, muv. het aantal. Dat er een aantal Geo d'ors uitgedeeld worden is helemaal ok, maar nu is het een van de meest gelouwerde van Nederland. En dat vind ik waanzinnig als ik weet en zie wat er verder geproduceerd is. En wat er geen of nauwelijks Geo d'Ors krijgt.

 

Je hebt gelijk dat een groot aantal geo d'Ors aan mijn caches werd toegekend door 1 persoon. En ja dat is prettig, alhoewel ik ook wel zie dat dat niet altijd terecht was. Maar deze persoon mocht mij graag (jawel, die zijn er !) vond dat ik goede caches maakte en besloot al haar Geo d'Ors aan mij te geven. Dus ze begon bovenaan het toenmalige lijstje, etc. ! Dit bewijst overigens meteen het absoluut subjectieve van de Geo D 'Or opzet: maak je leuke caches en bent altijd heel vriendelijk en maakt veel contacten ==> veel Geo dÓrs , maar maak je leuke caches, je bent niet altijd even vriendelijk en je kent weinig mensen ==> weinig Geo d'Ors. :no:

Het zij zo.

 

Ben ik jaloers? Ja ,soms wel ! Het waarom ligt in het bovenstaande. :thumbup:

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

<knip>

Geo d'Ors zijn voor die caches die er echt uitspringen .

<knip>

Geopatra.

 

Lijkt me niet. Geo d'Ors zijn voor caches waarvan cachers vinden dat ze voor zijn, punt. En jij bent nou eenmaal niet de enige cachere. Andere cachers hebben nou eenmaal soms een andere mening. Respecteer dat.

bewerkt door Malyenki
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt gelijk dat een groot aantal geo d'Ors aan mijn caches werd toegekend door 1 persoon. En ja dat is prettig, alhoewel ik ook wel zie dat dat niet altijd terecht was. Maar deze persoon mocht mij graag (jawel, die zijn er !) vond dat ik goede caches maakte en besloot al haar Geo d'Ors aan mij te geven.

Ai, dit geeft maar eens pijnlijk weer dat het Geo d'Ors systeem ook niet goed werkt.

Wel eerlijk van je om dit toe te geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tsjonge, je gaat ook eens een nachtje cachen...

 

Anyway... er is al zoveel gezegd, en toch ga ik er nog maar even het mijne aan toevoegen. En ongetwijfeld levert dat weer bergen kritiek op, om het vriendelijk te formuleren, maar goed... we zijn niet anders gewend, is het niet?

 

Er zijn veel dingen om op te reageren. Ik hoop dat ik ze allemaal nog weet te herinneren,en ik zal mijn best doen mijn reacties zo fatsoenlijk mogelijk te verwoorden.

 

[modus citaat korter maken aan] delete[modus citaat korter maken uit]

 

Tot slot denk ik dat veel mensen bij geocaching.nl wel eens zouden willen weten wat dat zinnetje in de guidelines betekent: "Geocaching is supposed to be a light, fun activity". Als ik alleen al hier de berichten lees van deze of gene, en dan leg ik daar niet eens gesprekken naast die ik regelmatig met allerlei personen heb, dan denk ik dat we binnenkort het goede nieuws kunnen gaan vieren dat er geen reden tot klagen over geocaching.nl meer is. Mensen die dingen doen waar ze om allerlei redenen zijn ingerold (varierend van "tsja, iemand moet het toch doen" tot "ik wil heus wel wat meer doen" etc) denken ook af en toe wel eens na over waar men aan begonnen is. Maar gelukkig zou dat wel weer iets zijn waar veel mensen blij mee zijn, zeker de mensen die daar hun levensdoelstelling van gemaakt lijken te hebben

 

Eens! :no:

 

Fire5

bewerkt door Fire5
Link naar opmerking
Deel via andere websites

<knip>

Geo d'Ors zijn voor die caches die er echt uitspringen .

<knip>

Geopatra.

 

Lijkt me niet. Geo d'Ors zijn voor caches waarvan cachers vinden dat ze zijn, punt. En jij bent nou eenmaal niet de enige cachere Andere cachers hebben nou eenmaal soms een andere mening. Respecteer dat.

 

Eens! :no:

 

Fire5

 

Oeps ben ik het nu al twee keer met iemand eens geweest in zo'n korte tijd? Wie gaat er mee geocachen? :thumbup:

bewerkt door Fire5
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...