Spring naar bijdragen

Weer geen nieuwe Nederlandse Kilocacher


Twin Peaks

Aanbevolen berichten

Hallo all,

 

En dat/dit is nou juist het geouwerzeik (laat ik het geen hoer noemen

want dan krijg je daar weer heel verhaal over)waarom menig cacher

het bijltje erbij neergoot.

 

Gegroet Keske (die van mening is dat het draadje wel gesloten mag worden) 27

Sjonge, stoppen met geocachen omdat erop een site een forum staat waar gepraat wordt over geocachen op een manier wat je niet aanstaat?

 

Nou, nou, nu geef je wel heel veel invloed aan dit forum.

Ik zou zeggen: stoor je je aan dit forum? Kijk dan niet! Maar ga geocachen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Sjonge, stoppen met geocachen omdat erop een site een forum staat waar gepraat wordt over geocachen op een manier wat je niet aanstaat?

 

Nou, nou, nu geef je wel heel veel invloed aan dit forum.

Ik zou zeggen: stoor je je aan dit forum? Kijk dan niet! Maar ga geocachen!

In het algemeen hou ik me ver van dit soort discussies, maar ik wil wel even kwijt dat ik het hier geheel mee eens ben.

 

Ik ken TP verder niet, maar ik vraag me wel af wat nou eigenlijk z'n hobby was: geocachen of praten over geocachen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sjonge, stoppen met geocachen omdat erop een site een forum staat waar gepraat wordt over geocachen op een manier wat je niet aanstaat?

 

Nou, nou, nu geef je wel heel veel invloed aan dit forum.

Ik zou zeggen: stoor je je aan dit forum? Kijk dan niet! Maar ga geocachen!

In het algemeen hou ik me ver van dit soort discussies, maar ik wil wel even kwijt dat ik het hier geheel mee eens ben.

 

Ik ken TP verder niet, maar ik vraag me wel af wat nou eigenlijk z'n hobby was: geocachen of praten over geocachen?

 

 

En verder daarop doorbordurend: hobbies zijn toch bedoeld om leuk te zijn? Vind je het niet meer leuk dan stop je..........I rest my case!!!!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sjonge, stoppen met geocachen omdat erop een site een forum staat waar gepraat wordt over geocachen op een manier wat je niet aanstaat?

 

Nou, nou, nu geef je wel heel veel invloed aan dit forum.

Ik zou zeggen: stoor je je aan dit forum? Kijk dan niet! Maar ga geocachen!

In het algemeen hou ik me ver van dit soort discussies, maar ik wil wel even kwijt dat ik het hier geheel mee eens ben.

 

Ik ken TP verder niet, maar ik vraag me wel af wat nou eigenlijk z'n hobby was: geocachen of praten over geocachen?

 

Is dit nu echt nodig? Hebben we hier iets aan? Of probeer je TP's standpunt nog eens te verduidelijken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee geen slotje aub. Hadden we ook alweer niet een keer afgesproken dat het ongepast is om daarover te zeuren?

 

Even over TP: er wordt hier en daar vermeld dat deze zou stoppen met geocachen. Dit is niet het geval. Alleen het forum heeft hij vaarwel gezegd.

 

Ik plak hieronder met toestemming een bericht van Sjoerd aan mij hierover en nog wat meer.

 

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

 

Tjongejonge wat een discussie weer..

 

Beetje jammer dat in de discussie allerlei zijwegen worden ingeslagen en dingen aangehaald, die ik niet heb gezegd of bedoeld.

 

Ik zie wel dat heel veel mensen maar half lez, of dat begrijpend lezen erg moeilijk is, maar dat kan natuurlijk ook aan mijn schrijfstijl liggen..

 

Voor alle duidelijkheid: ik stop niet met cachen. Dat staat ook nergens in mijn verklaring.

 

Ik zeg alleen de NL Geocache community (het forum) vaarwel., en het cachen in Nederland.

Dit weekend heb ik nog in de Ardennen gecached. Heb me daar met een aantal cachemaatjes prima vermaakt.

 

Wel leuk, maar tevens treurig om bij terugkomst te zien hoe er hier weer gediscussieerd wordt.

 

Die verklaring, ofwel "mijn testament" zoals anderen het noemen, waarin ik zo nodig mijn mening weer moet opdringen en weer loop te "zeuren" zoals weer anderen het noemen, heb ik geschreven omdat ik daarom ben gevraagd. Niet omdat ik dat zo nodig nog effe moest.

 

Ik had in het afscheidsdraadje van Kruimel mijn laatste woorden al gezegd en had het daarbij willen laten.

 

Vervolgens stroomt mijn mailbox vol met vragen van medecachers die een verklaring willen.

Daaronder ook een aantal leden van GC.NL.

 

Om die niet allemaal apart te hoeven beantwoorden heb ik mijn beweegredenen op het forum geplaatst.

 

That's all.

 

Misschien loopt het allemaal wel los. Misschien zijn mijn observaties niet juist. Misschien is het spel geevolueert naar een nieuwe vorm die heel veel mensen aanspreekt. Kan...

 

Ook ik kan het allemaal verkeerd zien. Maar vooralsnog zie ik dat zelf niet in. En als ik het wel zou inzien, weet ik tevens, dat het mijn spelletje niet meer is. Ik hou van het Geocachen in zijn oorspronkelijke vorm en dat vind ik steeds minder terug.

 

Het gaat dus om het gevoel wat ik bij de ontwikkelingen binnen het Geocachen heb, en ik kan me daar niet langer in vinden, dus maak ik die keuze.

 

Mijn keuze. meer niet...die heb ik uitgelegd....omdat me dat gevraagd is.

 

Wat mij betreft plaats je dit nog op het forum.

In dat geval is de volgende boodschap voor de mod's: de topic en met name de oeverloze discussie die al meermaals gevoerd is, in dit geval soms ook totaal bezijden de pointe van mijn verhaal en in weer andere gevallen uitmond in persoonlijke welles / nietes spelletjes, mag wat mij betreft worden gesloten.

 

Met vriendelijke groet,

 

Sjoerd van den Berg a.k.a. Twin Peaks.

 

(die nog steeds van mening is, dat je in een discussie standpunten en argumenten moet proberen onderuit te halen en niet de personen)

 

 

+++++++++++++++++++++++++++==

bewerkt door delta123
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het standpunt van TP is helder.

 

Vraag me alleen af wat het verschil is tussen zelf posten en iemand aangeven dat een PM op het forum geplaatst mag worden. :thumbup:

Dat is de reden dat ik het geweigerd heb. Waar delta123 zich wel voor leent, leen ik mij niet voor. (ik kreeg het verzoek ook)

 

En voor wie allemaal een slotje vragen:

Dit is een discussie forum. De moderator bepaalt of er een slotje op gaat.

Wil je niet meer mee discussieren, stop dan met dit draadje te bezoeken, maar ga het niet voor een ander beslissen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het standpunt van TP is helder.

 

Vraag me alleen af wat het verschil is tussen zelf posten en iemand aangeven dat een PM op het forum geplaatst mag worden. :thumbup:

Dat is de reden dat ik het geweigerd heb. Waar delta123 zich wel voor leent, leen ik mij niet voor. (ik kreeg het verzoek ook)

 

En voor wie allemaal een slotje vragen:

Dit is een discussie forum. De moderator bepaalt of er een slotje op gaat.

Wil je niet meer mee discussieren, stop dan met dit draadje te bezoeken, maar ga het niet voor een ander beslissen.

 

 

Gatver, wat flauw weer.

 

Ik zit hier al drie dagen allerlei mails van iedereen te beantwoorden.

Daar had ik een beetje genoeg van.

 

Vandaar dat ik bij broekies vanmiddag datzelfde regeltje erbij schreef, wat ik Delta heb geschreven.

Om er vanaf te zijn.

 

Stomweg, omdat ik na mijn aangekondigde vertrek niet ondertussen voor de derde keer op het forum wilde posten.

 

Bedankt in elk geval en sorry Paul, voor de "sneer" die jij nu weer oploopt, dat je je voor mijn karretje laat spannen.

 

 

 

En nogmaals, modjes: Topicstarter vraagt beleefd om sluiting van dit draadje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het standpunt van TP is helder.

 

Vraag me alleen af wat het verschil is tussen zelf posten en iemand aangeven dat een PM op het forum geplaatst mag worden. :thumbup:

Dat is de reden dat ik het geweigerd heb. Waar delta123 zich wel voor leent, leen ik mij niet voor. (ik kreeg het verzoek ook)

 

En voor wie allemaal een slotje vragen:

Dit is een discussie forum. De moderator bepaalt of er een slotje op gaat.

Wil je niet meer mee discussieren, stop dan met dit draadje te bezoeken, maar ga het niet voor een ander beslissen.

 

 

Gatver, wat flauw weer.

 

Ik zit hier al drie dagen allerlei mails van iedereen te beantwoorden.

Daar had ik een beetje genoeg van.

 

Vandaar dat ik bij broekies vanmiddag datzelfde regeltje erbij schreef, wat ik Delta heb geschreven.

Om er vanaf te zijn.

 

Stomweg, omdat ik na mijn aangekondigde vertrek niet ondertussen voor de derde keer op het forum wilde posten.

 

Bedankt in elk geval en sorry Paul, voor de "sneer" die jij nu weer oploopt, dat je je voor mijn karretje laat spannen.

 

 

 

En nogmaals, modjes: Topicstarter vraagt beleefd om sluiting van dit draadje.

Twin Peaks, ik denk dat we allebei wel weten dat dit niet de reden is van de PB. Ik had je geen mail gestuurd, je hebt dus ook niet hoeven te antwoorden. Dus ipv mij een PB te sturen met het verzoek te posten, had je het ook op het forum kunnen zetten. Maar tja, je was gestopt met gc.nl en cachen in nederland, dus je wilde je niet laten kennen.

 

Ik snap best dat je vingers jeukten om te reageren. Doe het dan op het forum en niet via een achterdeurtje. Wat je delta123 gestuurd hebt heb je ook naar mij gestuurd en ik maar denken dat je mij persoonlijk aansprak. Dat vind ik nu flauw. Ik gaf aan in een reply op jouw PB dat ik jouw bericht waardeerde, maar die waardering is weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na 999 caches is voor mij het cachen in Nederland: Seen it, Been there, Done that…..exit.

Net geen “kilocacher” jammer…..

Jammer? welnee, weer zo’n “magische grens”. Zo’n overgewaardeerd fenomeen wat bij een aantal cachers alleen maar de “scoringsdrang” aanwakkert.

 

Zoals ik al zei: Voor mij “ontwikkelt” het Geocachen zich in een richting, waar ik me niet meer in kan vinden, waar ik niet langer achter sta en dan moet je op een bepaald moment daar een conclusie aan verbinden.

Dat heb ik gedaan. Niet meer en niet minder.

 

Ik wens iedereen het beste en vooral veel plezier bij het jouw Geocache-beleving.

 

Dit klinkt als stoppen met geocachen, of kan ik niet lezen? Daarbij laat de titel van dit draadje ook weinig te twijfelen over. Prima hoor dat je doorgaat, maar de angel in het bericht (posting #1) gaat er dan voor mij gelijk uit. Jammer van de ontstane zwaarte aan posting #1 in de resterende draadjes.

 

Fire5

bewerkt door Fire5
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Triest is het hele gebeuren hier op het forum en dat hebben wij modjes aan ons zelf te danken. Nu onze Kruimel er niet meer is, is het forum gedoemd te mislukken (voor zover het nog geen mislukking was). Mensen die allen maar reageren omdat ze zich vol hebben laten lopen met drank en als het geen vriendje van hun is dan kunnen ze afgezeken worden. Iemand die hier nieuw begint, kijkt na zijn eerste postje vaak wel uit om nog wat te zeggen.

 

Ik had als newbee geen probleem met de meeste, laat ik zeggen, zeer oude goeroe's des geocachen. Zij waren het lichtend voorbeeld van een nieuwe cacher. Zij hadden de wijsheid in pacht, zij wisten hoe het werkte, maar vooral de gedachte: 'Spreek mij niet tegen, want doe je dat dan zeik ik je af'. Ow degene die zich tegen mij verzetten! Ook gij Brutus!

 

Dat zijn die mensen die het hier vergallen. Dat heeft niets te maken met een goede discussie maar gewoon weer een middel om hun eigen incompetetie te botvieren op anderen. Mensen die graag modje wilden worden, maar toen daar een negatief besluit over kwam, vanaf die tijd was alles wat GC.NL was slecht en waardeloos.

 

Menig forum gebruiker stond lijnrecht tegenover Kruimeldief, maar toen het postje kwam dat hij stopte, toen was het lief en jammer, hij was en is de beste, en meer van dat soort kul! Tuurlijk is Kruimel een gemis qua kennis, maar hoe kan ik iemand de hemel in prijzen als ik hem altijd gehaat heb, over achterbaks gesproken.

 

Dat dit forum mislukt ligt niet aan een modje die de regels hanteert maar aan de forumgebruiker die de regels niet wil respecteren, dus mijn mening:

 

Afschaffen die regels!!!!

 

 

Ik wil de goeden (en gelukkig zijn het er velen) niet met de kwaden vergelijken, maar was het mijn forum? Waren velen hier niet meer geweest en hadden we een leuker forum met meer discussies die wat mij betreft best gevoerd mogen worden, maar ach die paar..... die verpesten het voor de rest en een lol dat ze hebben......... :thumbup:

 

OPen, sluiten nee toch open laten, nee weg ermee, sluiten die hap, open gooien........ Ik sluit niets meer........uit, maar Jeroen heeft het reeds gezegd.

 

De groeten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij deze geven we gevolg aan het volgende verzoek: "Topicstarter vraagt beleefd om sluiting van dit draadje"

 

Kijk de modjes hebben het ook aan de stok, SN@G gooit hem weer open. Zie je wel ze zitten niet op een lijn! Helaas is onze senior moderator niet meer anders had ik nu een tik op mijn vingers gehad, maar genoeg wannebee's hier die dat met alle plezier doen neem ik aan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...