Spring naar bijdragen

Weer geen nieuwe Nederlandse Kilocacher


Twin Peaks

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

of zit ik mis ? :thumbup:

 

Jammer van de laatste regel, anders was het perfect geweest :thumbup:

 

Rise-up

Don't falling down again

 

Rise-up

long time I broke a chance

 

I try to fly

a while

so high

direction sky!

 

Oh!

 

My dream

is to fly

over the rainbow

so high (X2)

 

My dream is to fly

Over the rainbow so high

 

Oh! (oh!)

 

I try to fly

a while

so high

direction sky! (X2)

 

Oh!

 

My dream

is to fly

Over the rainbow

so high (X2)

 

My dream is to fly

Over the rainbow so high

 

Oh!

 

Rise up, rise up, rise up, rise up

will be the gain

 

rise up rise up rise up rise up

for my mind,an' my brain

 

is I try to fly

so high

direction sky

 

Oh!

 

My dream is to fly

Over the rainbow so high, Oh! (x4)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even mijn gevoel... ik weet het ik ben een newbie...poster...

 

gc.nl forum:

 

voorbeeld: een poster | reactie forum

 

Ik heb een mooie multi gelopen | Ach bagger ding

Leuke micro gelogd | Ach regulars zijn beter

Mooie omgeving op de stashlokatie | Ach ken ze veel beter

Ik heb een nieuwe oregon 300 | Ach mijn gpsmap 60 doet het toch goed

Ik heb mooie coins te koop | Ach lelijke kleur vindt mijn eigen ontwerp mooier

Welles | Ach nietes

Een log is een log | Ach veel te korte log

Samen een puzzel opgelost | Ach dom iedereen moet het wiel uitvinden samenwerken mag niet

Gezellig samen cachen... | Ach waarom... alleen kan je ook cachen

Ik ben blij met geocachen | Ach waarom geocaching is niet meer zoals het was, vroeger was alles beter

Bedankt voor je super inzet al die jaren | Ach ik vind hem een onhandig persoon, maar zeg nu dat hij wel zijn best deed

Ja ? | Nee!

 

Zo is het maar net!

 

Maar volgens mij zij er een heleboel mensen vergeten hoe het cachen begonnen is!

Zoek dat nu eens op en je ziet dat het begonnen is met een traditional!

 

Masterchef

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja...

 

Onderbuikgevoelens...Veel emoties, oud zeer, vele meningen en ideeën en geëmmer...

 

Afgelopen dagen even wat dingen op een rijtje gezet van vanmiddag toch maar een definitief besluit genomen:

 

Met ingang van 31 december van dit jaar leg ik mijn functie als moderator van dit forum neer. Dit geeft de Stichting even de tijd om een nieuwe moderator te zoeken. Ik vind het jammer, maar mijn besluit staat vast. Mochten er gegaardigen zijn, dan kunnen ze zich melden via het ticketsysteem...

 

 

Het lijkt wel of iedereen het zinkende schip verlaat!!

 

Eerst Wilxlii Carrotte

Toen Kruimeldief

en nu Team jemar

 

Ben benieuwd wanneer de volgende gaat en wie dat zal zijn??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik nu al die reacties bekijk zie ik weer veel reacties die zouden wijzen op sterke voorkeur voor "kwealiteitscaches": mensen , in de logs die ik ontvang merk ik daar nog steeds heel weinig tot niets van.( Ja , ik durf onbescheiden te stellen dat ik een voorraadje kwaliteitscaches heb liggen in het CacheDorado.) Wat ik wel merk: men komt van heinde en verre om de 50 van ... te doen op 1 dag en neemt dan ook nog enkele snelle van mij mee. Als toppunt van ergernis krijgt die serie ook nog eens een krankzinnig aantal Geo d'Ors. Reintje zou zich in zijn graf omdraaien!

Dit gedoe ergert mij vreselijk en tekent de preoccupatie voor scoren, scoren en nog eens scoren. En men is er zo blij mee dat ze het ook nog eens verwarren met kwaliteitscaches.

 

Geopatra.

 

Wij zijn op vakantie geweest dus ik lees nu pas deze topic. Allereerst, ik vind het heel jammer wat er nu allemaal gebeurt maar het was te voorzien. Het lijkt een beetje op de wrijving die enkele jaren geleden de klad bij onze zuiderburen erin bracht. Het hersteld wel weer.

 

De qoute van Geopatra hierboven is een van de vele die aangeven dat de 50 van Flet "mede" oorzaak is van de malaise waarin GC.nl nu in (lijkt te verkeren) verkeerd. Het Rondje Bernheze (RB) was bedoelt voor de puntjesjagers en dat hebben wij ook duidelijk aangegeven. Dat het nu ook zo uitpakt is duidelijk voorzien al hadden wij een minder grote hoeveelheid geinteresseerden verwacht als de hoeveelheid die de groep tradi's nu bezocht hebben.

 

Geopatra is niet de enige die "last "heeft van onze caches in RB. Andere teams krijgen ook logs en zelfs logboekjes van het RB. Daar kunnen wij niets aan doen.

Jij, Geopatra, geeft bovenstaand aan dat RB de vele Geo d'Ors krijgt vanwege de kwaliteit, maar als je de logs zou lezen blijkt dat 95% van de Geo d'Ors toegekend worden als waardering voor het vele werk en het onderhoud wat wij erin steken. Als dat een vergelijking is met de kwaliteitscaches dan begrijp ik dat niet.

Je doet ook net of jouw tradicaches de "top of the bill" zijn en daar heb ik mijn twijfels over. Wij hebben er enkele gedaan en die stijgen niet boven een aantal van RB uit. Integendeel.

Begrijp me goed, je hebt topmulti's liggen en die komen we nog zeker doen maar blaas niet te hoog van de toren over de tradi's.

Er zijn momenteel 900 teams geweest die RB bezocht hebben en de meeste waren overwegend positief. Helaas is het ook zo dat er zelfs teams zijn die het volledige stel van RB loggen zonder er een bezocht te hebben. Dat blijkt tijdens onze controle van de logrolletjes.

Wat mij betreft verdwijnt het hele Geo d'or systeem en ook alle andere scorelijsten en als moderators of wie dan ook in staat zijn om RB uit de rankings te halen, Prima!

Wij hebben een ander doel voor ogen en dat is hetzelfde als Twin Peaks had. Ik heb ook al eerder aangeven op dit forum dat als men vindt dat RB moet verdwijnen, Prima.

Wij hebben toen veel reactie's gehad via het forum en via persoonlijke email maar niemand wilde RB weg hebben.

 

Waar wij van balen is de jaloezie die steeds weer de kop op steekt als er weer eens over "flutcaches" wordt gesproken. Rondje Bernheze is dan weer de klos.

Misschien komt het omdat iemand anders niet op dit idee is gekomen?

Wij weten het niet meer.

Als er iemand kritiek wil hebben op de "Flutcaches van RB", ga ze dan eerst even doen. ( Het kost je immers maar 1 dag).

We lezen het wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laat aub niet RB verdwijnen door jaloezie.

Of het nou wel of niet puntjesjagers aantrekt, het is een uniek rondje met het overgrote deel leuke/mooie locatie's en geinige opdrachten.

 

Zolang degene die kritiek hebben elders in het land soortgelijke series danwel caches loggen is het pure afgunst.

Geo d' Or is subjectief dus dat kan je nooit veroordelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ahum.

 

Ik wil graag tussen al dit geweld nog een kort stukje plaatsen. Het is semi-on topic.

 

Afgelopen weekend hebben wij met onze kinderen een heerlijke tijd doorgebracht in Parijs. Op zaterdag heen, en zondagavond terug. Gekkenwerk natuurlijk, maar we hadden iets te vieren en wilden dat op een speciale plek doen. Parijs voor ons zo'n speciale plek.

 

Ongeveer drie jaar geleden zijn we begonnen met Geocaching. Wat ons erin trekt is de diversiteit van het alles, prachtige caches, schitterende puzzels, klote puzzels ("Wat een bagger! Dat is toch niet logisch!"), achterlijke nano's met als hint 'een steen' die dan op een verkeersbord onder een sticker 'Steen' zitten. Rare caches bij mensen in de voortuin. Webcam caches die ons handenvol GPRS geld hebben gekost, maar bovendien de reden waarom onze kinderen (nog steeds) enthousiast met ons meegaan naar buiten, op zoek naar de schat.

 

En ja, ook zij hebben hun teleurstellingen gehad. Als ze na het fietsen van 60-70km een bijna leeg plastic bakje aantreffen als eindcache. Geen leuke ruilgoodies, da's een bittere pil. En wij hebben ook wel eens wat gemopperd: "weer een beschimmeld logrolletje, waarom archiven ze die rommel niet?". Waarom doen we het dan? Omdat we heerlijk bezig zijn. Soms 's avonds lekker puzzels oplossen voor die keer dat we rond Essen gaan cachen. Of op zaterdag lekker van vroeg tot laat in het bos bezig zijn. We zoeken zelfs onze vakanties zo uit dat er wat te cachen valt.

 

En als er dan een mijlpaal(tje) is, zoals een mooi rond aantal gevonden caches, nou dan proberen we een speciale uit te zoeken. Lukt niet altijd, maar meestal wel. En dan gaan we het vieren met de kids.

 

En zo was dan afgelopen weekend voor ons de kilo-mijlpaal. We hebben inderdaad afgelopen zondag onze 1000ste cache gevonden. "The Eiffel Tower". Ik kan jullie verklappen dat het ding niet veel voorstelt als cache. Gewoon een kokertje in een muur. Maar...wel een muur aan de oever van de Seine. Met uitzicht op de Eiffel toren, met voor ons hele speciale herinneringen. Dat we daar de 1000ste cache mochten vinden was voor ons gewoon een feest(je).

 

Met verbazing heb ik dit topic gelezen. Ik begrijp wel dat er veel veranderd is, en dat er evenveel meningen zijn als mensen. Geeft niks, denk ik. Wat ik graag wil benadrukken is dat er veel mensen zijn die veel plezier beleven aan het cachen. En een mijlpaaltje vieren hier en daar kan daar bijhoren, als je dat leuk vind. Net zoiets als het voeren van een specifieke banner als je een bepaalde cache(serie) gedaan hebt. Wij zijn er stiekum best een beetje trots op dat we dat eerste millenium hebben gehaald. Vooral omdat we het als gezin doen, en er nog steeds erg veel plezier aan beleven. Het is gewoon schitterend om te zien dat je kleine zoon die drie jaar geleden een cache van langer dan 2 kilometer niet kon lopen nu dapper meedoet met lange multies, zelf de GPS hanteert en dan vraagt: "wat zijn de kordinate van het volgende weepojnt?". "Is het een rekjoelur?". "Het is toch geen kokertje he?". En onze meiden spotten een regular al van 20 meter afstand.

 

Ik hoop dat dit een beetje overkomt als een positief verhaal. Zo is het in elk geval bedoeld. Aan alle cache eigenaren van caches die we al hebben gevonden, en die we nog gaan vinden:

 

Bedankt! :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Begrijp me goed, wij willen het RB niet om deze reden weghalen maar we balen er wel van dat het steeds als voorbeeld moet dienen voor "flutcaches" terwijl we (nogmaals) ruim 900 teams al op bezoek hebben gehad vanaf 10 mei 2007.

Wij vinden het dan ook zeer fijn dat er teams zijn die in dit topic uitleggen wat het Rondje inhoud.

Bedankt voor die steun. We kunnen het gebruiken. :thumbup:

 

Rini

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Flet,

 

 

bezie mijn opmerkingen niet als een aanval op jullie rondje ! Zo is het nooit bedoeld, maar het is wel het voorbeeld onder de voorbeelden voor de preoccupatie van veel tegenwoordige caches met puntjes itt. hetgeen frequent maar weer wordt geroepen: voorkeur natuurlijk voor mooie multies.

De qoute van Geopatra hierboven is een van de vele die aangeven dat de 50 van Flet "mede" oorzaak is van de malaise waarin GC.nl nu in (lijkt te verkeren) verkeerd. Het Rondje Bernheze (RB) was bedoelt voor de puntjesjagers en dat hebben wij ook duidelijk aangegeven. Dat het nu ook zo uitpakt is duidelijk voorzien al hadden wij een minder grote hoeveelheid geinteresseerden verwacht als de hoeveelheid die de groep tradi's nu bezocht hebben.

Ho,ho, ik heb niet gezegd dat het rondje van 51 mede oorzaak is van de malaise ! Ik hanteer het als voorbeeld voor het puntjes jagen boven het lopen van - hoe goed ze ook zijn - multi's.

 

Jij, Geopatra, geeft bovenstaand aan dat RB de vele Geo d'Ors krijgt vanwege de kwaliteit, maar als je de logs zou lezen blijkt dat 95% van de Geo d'Ors toegekend worden als waardering voor het vele werk en het onderhoud wat wij erin steken. Als dat een vergelijking is met de kwaliteitscaches dan begrijp ik dat niet.

Niet correct. Ik begrijp uberhaupt niet waarom het rondje zoveel Geo d'Ors krijgt. Het rondje is kwalitatief ok en er zitten een aantal hele leuke en ook mooie tradi's tussen, maar dat kan - wat mij betreft - echt de competitie met de absolute top niet aan. In mijn opinie is het dan zeer vreemd dat mensen massaal Geo d'Ors toekennen omdat je er zoveel werk insteekt. Nmm. is dat absoluut geen reden om een Geo d'Or toe te kennen. Maar dat zal wel aan mij leggen, schijnbaar.

Je doet ook net of jouw tradicaches de "top of the bill" zijn en daar heb ik mijn twijfels over. Wij hebben er enkele gedaan en die stijgen niet boven een aantal van RB uit. Integendeel.

Ik herinner me niet ooit een dergelijke uitlating in die richting gedaan te hebben. Wel dat ik een hekel aan flutcaches heb en daaruit kun je dan de conclusie trekken dat ik er van uitga dat ik geen fluttradies of flutmulties heb gemaakt. Enkele zijn wel top meen ik.

 

Wat mij betreft verdwijnt het hele Geo d'or systeem en ook alle andere scorelijsten en als moderators of wie dan ook in staat zijn om RB uit de rankings te halen, Prima!

Wij hebben een ander doel voor ogen en dat is hetzelfde als Twin Peaks had. Ik heb ook al eerder aangeven op dit forum dat als men vindt dat RB moet verdwijnen, Prima.

Het is natuurlijk onzin om het rondje op te heffen. Hoe kom je erbij. Ook ik zal niet huilen als ook het Geo d'Orsysteem verdwijnt, hoor. Maar zolang het er is kan ik het niet laten er regelmatig naar te kijken en conclusies te trekken zoals ik op dit forum beschreven heb. En ja, me verbazen waarom ik niet meer Geo d'Ors heb als ik vergelijkingen maak. ( men zal dit wel vreemd vinden, maar kijk eens naar de aantallen waarmee ik vertegenwoordigd ben).

 

Waar wij van balen is de jaloezie die steeds weer de kop op steekt als er weer eens over "flutcaches" wordt gesproken. Rondje Bernheze is dan weer de klos.

Als je goed gelezen hebt kun je weten dat ik dat niet/nooit geschreven of bedoeld heb !! Wat ik wel schreef is dat het rondje wat dat betreft kwalitatief helemaal ok is.

 

Als er iemand kritiek wil hebben op de "Flutcaches van RB", ga ze dan eerst even doen. ( Het kost je immers maar 1 dag).

Helemaal mee eens !

 

Nogmaals mijn oppositie is tegen het alleen maar puntjes jagen en tegen flutcaches en tegen een daaruit voortvloeiende beeldvorming omtrent het geocachen.

Ik wil juist het geocachen in Nederland terug brengen naar natuurplezier, genieten van mooie, aparte , unieke dingen die cacheeigenaars laten zien. Een puntjesjager heeft daar geen oog voor en zal ook bij multies proberen zoveel mogelijk af te snijden en weg te laten. Zie het laatste deel van mijn handtekening.

 

Dat ik meen hinder te ondervinden van de nabijheid van het rondje komt door de mentaliteitsverandering onder geocachers die altijd gaan voor puntjes en puntjes en daartoe allerlei smoezen verzinnen waarom ze geen langere routes menen te moeten doen(zoals ook in dit lijntje naar voren komt) vs. de uitingen op het forum waar veelvuldig gesproken wordt over een voorkeur voor mooie multies.. En dus gewoon niet de hele waarheid spreken.( ik houd me in.)

 

Geopatra.

bewerkt door Geopatra
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nogmaals mijn oppositie is tegen het alleen maar puntjes jagen en tegen flutcaches en tegen een daaruit voortvloeiende beeldvorming omtrent het geocachen.

 

Geopatra.

 

Toch vind ik dit vreemd klinken uit de mond van iemand die meer dan 100 (!! HONDERD) caches op een paar vierkante kilometer neerlegd... Werk je dan niet mee aan het puntjes jagen? Blijkbaar hou je zelf van wel van alle puntjes die je scoort met je caches, is dat ook niet hetzelfde?

 

Jullie hebben het altijd wel over puntjes jagers onder de cachers, misschien hebben we ook wel te maken met puntjes jagers onder de cacheleggers en moeten we daar wat aan doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nogmaals mijn oppositie is tegen het alleen maar puntjes jagen en tegen flutcaches en tegen een daaruit voortvloeiende beeldvorming omtrent het geocachen.

 

Geopatra.

 

Toch vind ik dit vreemd klinken uit de mond van iemand die meer dan 100 (!! HONDERD) caches op een paar vierkante kilometer neerlegd... Werk je dan niet mee aan het puntjes jagen? Blijkbaar hou je zelf van wel van alle puntjes die je scoort met je caches, is dat ook niet hetzelfde?

 

Jullie hebben het altijd wel over puntjes jagers onder de cachers, misschien hebben we ook wel te maken met puntjes jagers onder de cacheleggers en moeten we daar wat aan doen.

 

Ben je er wel eens geweest?

Weet je hoe groot het CacheDorado is?

Heb je een behoorlijk deel van mijn caches gedaan?

Weet je wat ik er voor doe?

Etc., etc.

Mag een mens plezier beleven aan het plaatsen van geocaches? Waar andere cachers hun plezier weer mee kunnen hebben?

 

Je slaat onzin uit en wilt blijkbaar alleen maar scoren(je opperde dit immers al eerder).

 

Geopatra.

bewerkt door Geopatra
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nogmaals mijn oppositie is tegen het alleen maar puntjes jagen en tegen flutcaches en tegen een daaruit voortvloeiende beeldvorming omtrent het geocachen.

Ik wil juist het geocachen in Nederland terug brengen naar natuurplezier, genieten van mooie, aparte , unieke dingen die cacheeigenaars laten zien. Een puntjesjager heeft daar geen oog voor en zal ook bij multies proberen zoveel mogelijk af te snijden en weg te laten. Zie het laatste deel van mijn handtekening.

 

Dat ik meen hinder te ondervinden van de nabijheid van het rondje komt door de mentaliteitsverandering onder geocachers die altijd gaan voor puntjes en puntjes en daartoe allerlei smoezen verzinnen waarom ze die niet menen te moeten doen(zoals ook in dit lijntje naar voren komt) vs. de uitingen op het forum waar veelvuldig gesproken wordt over een voorkeur voor mooie multies.. En dus gewoon niet de hele waarheid spreken.( ik houd me in.)

 

Geopatra.

 

Eens met dit deel iig, en mijn inziens dan ook hetgeen waar alle disses iedere keer (of vaak) op neer komen oude rot <> newbee, puntjesjagers <> wandelaar. opraper <> lange multi...

 

Afgelopen tijd kon je merken dat GC.NL wat meer terug ging naar de "oude" opvattingen van wat doosjes zoeken nu eigenlijk ooit was en waarom men het toen leuk vond en de side effects van het toenemende popualisme. Alleen tijden en opvattingen veranderen als ook de manieren waarop men geniet van deze vreemde hobby maar nog steeds leuke activiteit.... en zoals het poldermodel hoort, beslist de meerderheid en de nieuwe tijd.

 

Ondergetekende behoort tot de wandelaars en vond doosjes zoeken een leuke extra activiteit om eens wat verder te kijken dan het plaatselijke ommetje en zo weer wat nieuws te zien in de omgeving wat de moeite waard was. Dit wilde men ons tenslote vanuit de eigen achtertuin laten zien. De trend van de afgelopen 2 a 3 jaar heeft echter een omslag gegeven hetgeen voor mij (ons) inhoud dat we nu dus inderdaad wat selectiever moeten kijken waar we vandaag de dag onze vrije (wandel)tijd eens gaan spenderen.

 

Daarbij opgemerkt dat als er van tevoren al berekend kan worden waar ingekort kan worden (door wat bereken ed = voorpret) dit niet altijd nagelaten word... Maar ook dat is weer afhankelijk van de omgeving ed.

 

De liefde/hobby blijft bestaan al moeten we nu wat selectiever worden en echt uit gaan zoeken wat wij leuk vinden hetgeen vroegah (blergh) eigenlijk zelden nodig was........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...