Spring naar bijdragen

Zaklamp met groot vermogen


Kiddooz

Aanbevolen berichten

Sinds een paar dagen mijn nieuwe zaklampje binnen. Wegens handzaamheid en formaat (net zo klein als mijn 15 jaar oude MiniMaglite en eveneens op 2AA penlite batterijen), is het de Fenix L2D premium Q5 geworden. Tot nog toe altijd zeer tevreden geweest met de MiniMaglite, een paar nachtcaches mee gevonden, maar het is verbazingwekkend hoeveel méér licht er uit de Fenix komt.

 

Hieronder 4 vergelijkingsfoto's, telkens bij dezelfde belichtingstijd, met de 4 verschillende intensiteiten van de (niet focuseeerbare) Fenix t.o.v. de meest maximale focus van de MiniMaglite in een donkere woonkamer.

Gisteren eens in het veld ermee geschenen en ik stond paf hoeveel licht er uit zo'n klein ding kan komen. ;)

 

 

f967533f-b2b7-4285-b849-7173dd36428d.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Indrukwekkende beelden Bloodwoosj.

 

Maar de lichtstroomeenheid is lumen, zonder s.

En eenheden krijgen nooit een meervoud, behalve sommige tijdseenheden.

bewerkt door Lex
Link naar opmerking
Deel via andere websites

searchl.gif klaar voor achter een gele VW ;)

Ik heb al heel wat Maglite's, maar gebruik ze zo weinig dat ik niet eens meer weet waar ze liggen.

Op 'n enkele na dan, die mee mag als ik moet timmeren...

Nee geef mij dan maar 'n Petzl, de Tikka XP heb ik altijd bij me, kein, maar veel licht.

En voor als het echt licht moet zijn zoek ik dan nog die aanhanger,

dus wil graag weten waar die te koop is.

'n leuke zaklamp waar ik ook op wacht is de Magellan Triton 2000.

Maar voorlopig dus de Petzl, heb ik ook nog eens m'n handen vrij voor leuke dingen...

bewerkt door Saffier666
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

searchl.gif klaar voor achter een gele VW :o

Ik heb al heel wat Maglite's, maar gebruik ze zo weinig dat ik niet eens meer weet waar ze liggen.

Op 'n enkele na dan, die mee mag als ik moet timmeren...

Nee geef mij dan maar 'n Petzl, de Tikka XP heb ik altijd bij me, kein, maar veel licht.

En voor als het echt licht moet zijn zoek ik dan nog die aanhanger,

dus wil graag weten waar die te koop is.

'n leuke zaklamp waar ik ook op wacht is de Magellan Triton 2000.

Maar voorlopig dus de Petzl, heb ik ook nog eens m'n handen vrij voor leuke dingen...

Probleem met een hoofdlamp is dat je zicht verminderd wordt doordat zaklamp en ogen op vrijwel dezelfde plaats zitten. Probeer het maar eens: neem een zaklamp en schijn op een voorwerp of in een ruimte. Als je de zaklamp op ooghoogte houdt (of vlak boven je hoofd) zie je minder dan wanneer je hem laag (of van je lichaam af) houdt. Voor mij daarom geen hoofdlamp.

bewerkt door iapyx
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 11 months later...

k zie veel lampen voorbij komen... met het aankomende event in het donker is het toch wel zaak om een lamp te hebben die lang blijft branden. Het gewicht van een maglite 3d staat me erg tegen,

 

dus k zoek een lamp die

licht is,

ver kan schijnen (reflectoren op grotere afstand),

en zeker een uur of 10 het vol kan houden

 

suggesties?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

k zie veel lampen voorbij komen... met het aankomende event in het donker is het toch wel zaak om een lamp te hebben die lang blijft branden. Het gewicht van een maglite 3d staat me erg tegen,

 

dus k zoek een lamp die

licht is,

ver kan schijnen (reflectoren op grotere afstand),

en zeker een uur of 10 het vol kan houden

 

suggesties?

 

Zoek je een lamp, die wat langere brandduur heeft, dan kom je bijna automatisch terecht op LED-lampen. De nieuwere soorten hebben ook een grotere opbrengst wat Lumen aangaat dan voorheen. Tja, wat zoek je: er zijn legio mogelijkheden. Het hangt ook af van je budget. Kijk hier bijvoorbeeld maar eens...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...