Spring naar bijdragen

Zaklamp met groot vermogen


Kiddooz

Aanbevolen berichten

Ik zweer bij Fenix!

 

 

Ik ook! Heb net een Fenix E20 gekocht. Toplamp voor weinig geld (29 euro) Fenix lampen

Vergeet die Maglites, die zijn tegenwoordig echt achterhaald.

 

De Mag-Lites zijn prima om iemand de hersens in te slaan maar meer ook niet!

 

Ik ben erg tevreden met mijn TK11-R2.

 

Ik vind die cr123 batterijen zo prijzig. Nu hbe ik ooit eens gehoord dat daar ook oplaadbare batterijen voor zijn. Klopt dat ? En waar zou ik die kunnen kopen ?

 

Er zijn inderdaad oplaadbare batterijen in de handel, die kan je kopen bij www.knivesandtools.com.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik heb hier de LD20 van Fenix, en 2 el cheapo hoofdlampjes. De Fenix gebruik ik nooit op volle sterkte, wel af en toe de stroboscoop om die wilde zwijnen weg te jagen die me achterna zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb hier de LD20 van Fenix, en 2 el cheapo hoofdlampjes. De Fenix gebruik ik nooit op volle sterkte, wel af en toe de stroboscoop om die wilde zwijnen weg te jagen die me achterna zitten.

 

Ik heb geen idee hoeveel licht daaruit komt, maar bij de Gamma ligt op dit moment een oplaadbaar zaklampje van 1,000,000 kaarsjes in de aanbieding voor een tientje.

 

Een enkele charge is te weinig om een hele tocht te verlichten, maar daarvoor heb je een klein zaklampje bij je. De grote zaklamp biedt uitkomst bij lastige waypoints ;-)

 

Ik heb er al eens een nachtcache mee gelopen, beviel uitstekend...

 

 

Hans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gebruik zelf een zaklamp van een zaklamp van Fenix, de tk11 led. Heeft 2 verlichtingsstanden en houd het lang uit. Past in de palm van je hand. Ik heb daarbij de acculader van surefire met twee bijbehorenden accus 18650 besteld die de twee standaard batterijen vervangen. Zeker als je de reserve accu mee neemt en niet steeds op vol vermogen laat schijnen (wat dan nog een berg licht geeft) hou je het zo een een nachten uit.

Tevens heb ik een petzl hoofdlapmje met led. Makkelijk voor tijdens het lopen, schijnt daar waar je kijkt.

 

De Fenix wordt her en der samen met de surefire lader en 2 accus's aangeboden op internet voor om en nabij de 100€ Hiervoor had ik een oplaadbare maglite. Was een hoop gesjouw en hield het ook niet lang uit. De lichtopbrengs van de fenix is naar mijn idee zelfs een stuk hoger dan de maglite.

 

gr Cernunnos

Link naar opmerking
Deel via andere websites

pff.. zaklampen voor meer dan €100,- dan ga ik liever naar de blokker voor een zaklamp van €10,- en een paar batterijen..

 

Daar heb een vorige week een mooie aluminium zaklamp gekocht met led lampjes (€10,- dus) Die houd het op 3 batterijen 5 uur vol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1.000.000 kaars... hmmm... dat maakt me nieuwschierig naar de meetmethode; ter vergelijk: de Brandaris op Terschelling heeft een intensiteit van pak-em-beet 3.500.000 kaars. Dus drie van deze zaklantaarns zouden...

 

T-Bones...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1.000.000 kaars... hmmm... dat maakt me nieuwschierig naar de meetmethode; ter vergelijk: de Brandaris op Terschelling heeft een intensiteit van pak-em-beet 3.500.000 kaars. Dus drie van deze zaklantaarns zouden...

 

T-Bones...

Ben nu ook wel nieuwschierig geworden?!!

Ik zelf gebruik al jaren de bekende Mag-lite en niet alleen om bij teschijnen

maar ook omdat hij lekker stevig is en dan kon je gerust tijdens je

nachtdiensten af en toe een rake klap mee uitdelen zonder bang te zijn

dat het lampje stuk ging. ;)

ik heb maar van 1 nachtcache mogen genieten en had daar veel plezier in gehad.

Heb nu wel alvast een andere zaklamp gekocht en tevens een hoofdlampie en

als backup een knijpcat lol :nono:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

pff.. zaklampen voor meer dan €100,- dan ga ik liever naar de blokker voor een zaklamp van €10,- en een paar batterijen..

 

Daar heb een vorige week een mooie aluminium zaklamp gekocht met led lampjes (€10,- dus) Die houd het op 3 batterijen 5 uur vol.

Hi, lampje zelf kost ongeveer 60 euro, de lader en accu's die ik er bij heb gehaald zijn duur. Maar is het zeker waard. Waterdicht, ligt in gewicht en enorme lichtopbrengst. MAar ieder zijn ding he ;)

Voor dit exemplaar heb ik ook wel eens wat goedkopere uitgeprobeerd maar die hielden het niet lang vol op de batterijen of bleken niet waterdicht. Ook de lichtopbrengst was niet continu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1.000.000 kaars... hmmm... dat maakt me nieuwschierig naar de meetmethode; ter vergelijk: de Brandaris op Terschelling heeft een intensiteit van pak-em-beet 3.500.000 kaars. Dus drie van deze zaklantaarns zouden...

 

T-Bones...

 

Hmm, aan de ene kant bekruipt me dan het gevoel dat een van de twee getallen misschien niet helemaal correct is... Aan de andere kant, er zijn nog geen boten gestrand op het pleintje achter mijn huis sinds ik die zaklamp heb (nu al drie dagen!) :-)

 

Het getal dat ik noemde komt van de verpakking, en er komt goed veel licht vanaf, maar ik vermoed toch niet ik hier 2/7de vuurtoren in handen heb. Laten we het maar op over-enthousiaste marketing houden...

 

Toch ben ik er wel blij mee: ik heb een voorganger van deze lamp (zelfde model, helaas is de batterij kapot) tijdens een nachtcache gebruikt, en hij maakte heel veel zichtbaar wat anders onzichtbaar was gebleven. Samen met een mini-ledlampje om bij te lopen had ik al het licht wat ik nodig had.

 

 

Hans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb hier de LD20 van Fenix, en 2 el cheapo hoofdlampjes. De Fenix gebruik ik nooit op volle sterkte, wel af en toe de stroboscoop om die wilde zwijnen weg te jagen die me achterna zitten.

 

Ik heb geen idee hoeveel licht daaruit komt, maar bij de Gamma ligt op dit moment een oplaadbaar zaklampje van 1,000,000 kaarsjes in de aanbieding voor een tientje.

 

Hans

Ik zie in de gamma folder (pag 47) een oplaadbare zaklamp/verstraler. Met led en halogeen verlichting. Ik loop liever met iets meer kwaliteit en hanteerbaarder materiaal door het bos dan zo'n joekel. En daarnaast gebruik ik de Fenix niet alleen voor het geocachen maar gaat hij ook mee op vakanties.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Diegene die dat uitgevonden heeft mag van mij de nobel prijs krijgen. Sinds een week ben ik de bezitter van de krachtigste hoofdlamp die er op de markt is. Weinig zaklampen komen daar in de buurt.
Inderdaad, voor de nobele prijs van 340€ voor de Ultra en 400€ voor de Ultra belt ....
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1.000.000 kaars... hmmm... dat maakt me nieuwschierig naar de meetmethode; ter vergelijk: de Brandaris op Terschelling heeft een intensiteit van pak-em-beet 3.500.000 kaars. Dus drie van deze zaklantaarns zouden...

 

T-Bones...

 

Hmm, aan de ene kant bekruipt me dan het gevoel dat een van de twee getallen misschien niet helemaal correct is... Aan de andere kant, er zijn nog geen boten gestrand op het pleintje achter mijn huis sinds ik die zaklamp heb (nu al drie dagen!) :-)

 

Het getal dat ik noemde komt van de verpakking, en er komt goed veel licht vanaf, maar ik vermoed toch niet ik hier 2/7de vuurtoren in handen heb. Laten we het maar op over-enthousiaste marketing houden...

 

Toch ben ik er wel blij mee: ik heb een voorganger van deze lamp (zelfde model, helaas is de batterij kapot) tijdens een nachtcache gebruikt, en hij maakte heel veel zichtbaar wat anders onzichtbaar was gebleven. Samen met een mini-ledlampje om bij te lopen had ik al het licht wat ik nodig had.

 

 

Hans

 

Meten is weten en alles weten maakt niet gelukkig :wink2: . Het gaat om de beleving; voldoet de zak- of hoofdlamp of niet. Is-tie kwetsbaar, doet hij voldoende lang met de batterijen of accu's, is-tie handzaam of hoofdzaam, reikt hij ver genoeg voor het doel... en dan heeft iedereen zijn eigen voorkeuren. DE lamp bestaat niet. Ik snap jouw combinatie van twee lampen heel goed...

bewerkt door t-bones
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben net terug vanuit Luxemburg waar ik, alweer, uit de Salamander Cave ben gekropen na 9 uur pikken donker. Bevallingen van de Ultra Belt... onvoorstelbaar!!! Ik heb de hele tocht gewoon de kleinste stand gebruikt want dat was al meer dan 17 hoofdlampjes bij elkaar :angry: (zo groot was de groep).

Enig nadeel: je moet niet in iemand z'n ogen schijnen per ongeluk want dan is die persoon een paar minuten uitgeschakeld :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...