Spring naar bijdragen

Zaklamp met groot vermogen


Kiddooz

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Heb er 1 gekocht.

Omdat geld ook een rol speelt... de Inova T3 gekocht.

Kan m moeilijk vergelijken met andere lampen maar wel met de Maglite 2D die ik heb.

Lichtkleur: veel witter, maglite geel.

Vorm bundel: echt mooi rond, maglite is niet echt een vorm in te ontdekken...

Sterkte: sterker op 10m, licht van de maglite zie je niet als je op dezelfde plek schijnt.

 

Dus, voorlopig tevreden. Nu maar s zien wat hij in t veld doet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Ik heb ook iets vergelijkbaars. Ideaal voor als het cachen eens uitloopt en het dnker wordt: je hebt altijd een lichtje bij je en je hoeft neit bang te zijn dat de batterijen leeg zijn of raken. Maar.... ik zou dit geen zaklamp met groot vermogen (zie topictitel) willen noemen. Ik heb deze meegehad bij GCZVCE Staafjes en kegeltjes in het donker(zie mijn log). Daar kwam ik toch wel vermogen te kort. Dus voor een nachtcache zou ik dit niet adviseren, voor al het overige wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook iets vergelijkbaars. Ideaal voor als het cachen eens uitloopt en het dnker wordt: je hebt altijd een lichtje bij je en je hoeft neit bang te zijn dat de batterijen leeg zijn of raken. Maar.... ik zou dit geen zaklamp met groot vermogen (zie topictitel) willen noemen. Ik heb deze meegehad bij GCZVCE Staafjes en kegeltjes in het donker(zie mijn log). Daar kwam ik toch wel vermogen te kort. Dus voor een nachtcache zou ik dit niet adviseren, voor al het overige wel.

Tijdens het verzenden van mijn vorige bericht is de 1e regel zoekgeraakt :beerchug: .

Hoewel geen groot vermogen toch handig om bij je te hebben
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daarnaast is een handlamp die wat verder schijnt aan te raden. Hiervoor raad ik 1 zaklamp aan: de Streamlight Propolymer 4AA Luxeon. Een hele mond vol, maar ik zal even toelichten waarom ik dit model aanraad:

- Gereguleerde LED lamp op 4 stuks 2600mah oplaadbare AA batterijen geeft deze lamp ongeveer 6 uur lang licht zonder veel te dimmen. Zorg wel voor een extra setje batterijen, want als de batterijen leeg zijn, is het ook in 1 keer afgelopen met het licht.

- Kan tegen een stootje. Stevige kunstof behuizing, je moet echt je best doen om dit lampje kapot te krijgen, en de lamp heeft een zeer goede levenslange garantie.

- Betaalbaar. In nederland koop je deze lamp voor ongeveer 50 euro. Maar bestel je hem bij

 

Hallo, Ik ben bezig een lantarn te selecteren uit de vele bijdrages en expert meningen en vroeg mij hoe ver de streamlight die boven noemt schijnt en of er gebruik wordt gemaakt van een strakke bundel (dat schijnt nogal lastig te zijn met meerdere LED lampjes).

 

groet Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Daarnaast is een handlamp die wat verder schijnt aan te raden. Hiervoor raad ik 1 zaklamp aan: de Streamlight Propolymer 4AA Luxeon. Een hele mond vol, maar ik zal even toelichten waarom ik dit model aanraad:

- Gereguleerde LED lamp op 4 stuks 2600mah oplaadbare AA batterijen geeft deze lamp ongeveer 6 uur lang licht zonder veel te dimmen. Zorg wel voor een extra setje batterijen, want als de batterijen leeg zijn, is het ook in 1 keer afgelopen met het licht.

- Kan tegen een stootje. Stevige kunstof behuizing, je moet echt je best doen om dit lampje kapot te krijgen, en de lamp heeft een zeer goede levenslange garantie.

- Betaalbaar. In nederland koop je deze lamp voor ongeveer 50 euro. Maar bestel je hem bij

 

Hallo, Ik ben bezig een lantarn te selecteren uit de vele bijdrages en expert meningen en vroeg mij hoe ver de streamlight die boven noemt schijnt en of er gebruik wordt gemaakt van een strakke bundel (dat schijnt nogal lastig te zijn met meerdere LED lampjes).

 

groet Jan

 

De inova (zie mijn eerdere post in dit topic) geeft een vrij strakke bundel en is ideaal voor nachtcachen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanaf 21 maart te koop bij een "duitse" supermarkt een dynamo LED-zaklamp (5 LED's). Geen batterijen maar oplaadbaar d.m.v. zwengelen, dus nooit meer lege batterijen. Kosten € 5,99.

BILD06.JPG

 

Sorry, niet goed gelezen

bewerkt door bertien
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net even onze vandaag gekochte zaklamp uitgetest in de tuin. Denk wel deze goed te kunnen gebruiken bij nachtcaches en zeker goed te gebruiken om in het donker de grond bij te lichten bij het zoeken.

 

 

 

Het is een Gigalite met 3 ledlampjes en 1 krypton lampje. De ledlampjes geven licht tot 10-15 meter. De Krypton geeft licht tot 75 meter. Is ongeveer 12 cm lang, aluminium behuizing.

 

Voor 12,95 gekocht bij de Mediamarkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6 months later...
Heeft iemand ervaring met deze xenon zaklamp? Hij kost € 5,99. Lengte 15,5 cm.

Zie link.

 

Niet met deze lamp, maar wel met andere xenon-zaklampen: die wel behoorlijk wat duurder zijn maar werkelijkfantastisch zijn. Xenon bevalt mij prima. Maar ik weet niet of hetzelfde verhaal opgaat voor de lamp die jij bedoeld. Anderzijds: erg duur is ie ook niet, dus voor dat geld gewoon proberen denk ik :thumbup: !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb 'm vandaag gehaald en hoop hem binnenkort uit te testen. Een paar leuke dingetjes van deze zaklamp;

- de bundel is verstelbaar van breed naar smal, volgens de verpakking kan-ie 400 meter schijnen (moet ik nog zien).

- er zit een magnetische voet aan, zodat ie bijv. op het dak van de auto blijft staan. Er zit namelijk ook een functie van oranje knipperend alarm- of waarschuwingslicht op.

bewerkt door De Roode Loper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...