Spring naar bijdragen

Zaklamp met groot vermogen


Kiddooz

Aanbevolen berichten

Nu weet ik inmiddels dat ik een LED-lamp moet hebben.

We willen eens kijken hoever we komen met de Otz Chiim nachtcache.

Welke zaklamp raden jullie aan? (Dat we maar gelijk de juiste aanschaffen en niet onverrichterzake moeten terugkeren....)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Kiddooz,

 

Als "schijn"heilige kan ik een Maglite aanbevelen. Met 3 of 4 D batterijen.

 

Katteogen/waterwerken, Nachtactiv en Assenreyer nacht meegevonden dus ik spreek uit ervaring.

 

Voor mijn geen led'jes maar het echte werk dus....

bewerkt door Vinnie1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu weet ik inmiddels dat ik een LED-lamp moet hebben.

 

Nou, dat ben ik niet direct met je eens. Heb zelf een maglite met 3 D cellen en een maglite die oplaadbaar is. De laatste is veel krachtiger en dus oplaadbaar (!). Dat kost dan wel 125,- euro, maar is wel de moeite. Na het cachen aan (meegeleverder) muur oplader ophangen, dan is ie de volgende dag weer vers en klaar voor gebruik.

 

We willen eens kijken hoever we komen met de Otz Chiim nachtcache.

Welke zaklamp raden jullie aan? (Dat we maar gelijk de juiste aanschaffen en niet onverrichterzake moeten terugkeren....)

 

Moet wel zeggen dat de lamp soms een beetje irritant fel is, dus een klein penlite lampje of een hoofdlamp is wel handig.

 

Succes, Robert de Bock.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb zelf een MagLite met drie batterijen die niet oplaadbaar is en op mijn werk alleen maar de MagLite's die opladbaar zijn. Als je het geld er voor over hebt, dan zou ik de oplaadbare nemen. De lichtopbrengst hiervan is beduidend meer en verder.

De "gewone" MagLite is ook wel goed hoor, maar heeft zijn beperkingen vergeleken met de duurdere broer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb zelf een MagLite met drie batterijen die niet oplaadbaar is en op mijn werk alleen maar de MagLite's die opladbaar zijn. Als je het geld er voor over hebt, dan zou ik de oplaadbare nemen. De lichtopbrengst hiervan is beduidend meer en verder.

De "gewone" MagLite is ook wel goed hoor, maar heeft zijn beperkingen vergeleken met de duurdere broer.

 

Ik heb zelf de oplaadbare en de maglite met 4 baterijen, maar de oplaadbare is heel snel leeg. denk 1,5 uur of 2 uur continu. gewone baterijen gaan dan weer langer mee.

 

Je moet dus echt kijken voor welk doel je hem nodig hebt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben het met een kleine maglite (2 penlites), een hoofdlamp een nog een redelijke goede zaklamp gedaan en dat ging vrij goed. Hoewel ik moet bekennen dat Harrie met zijn hoofdlamp het meeste resultaat had. Wij wilden waarschijnlijk iets te graag het pijltje volgen B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij beschikken over een arsenaal aan lampen: 3 hoofdlampen, kleine maglite grote maglite.

LED lampen hebben het voordeel dat deze een mooi wit licht schijnen, veel veller zijn op een korte afstand dan Maglites en lichter om mee te nemem.

MAGLITES zijn inderdaad voor het krachtige werk. Ik heb zelden een lamp in handen gehad die zo vel schijnt als bv de MAGLITE 5D. Deze is in Nederland verboden voor vervoer in de auto want wordt beschouwd als slagwapen. Zelf hebben we een 3D en dat is ook de krachtigste die we hebben. Oplaadbaar heb ik wel verkocht maar hoor daarover verschillende geluiden. Het is handig om inderdaad de lamp zo in de lader te stoppen maar de accu's zijn sneller leeg dan batterijen en als je weer een nieuwe koopt dan ben je weer aardig wat kwijt.

Wat betreft de hoofdlampen met LED, deze worden tegenwoordig gebruikt door alle berggidsen en dat omdat ze licht zijn en lang mee gaan!

 

Conclusie: koop een goedkope hoofdlamp met LEDjes (Petzl, Black Diamond, enz) voor het schrijf- en loopwerk en een goeie MAGLITE 2D, 3D voor wanneer je het echte zoekwerk moet doen.

bewerkt door Team GPSearching
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb in Limburg voor Mergel 3 een boerig uitziende made in China zaklamp voor 10 euro (9 zoveel) op de kop getikt waar 2 D batterijen in gaan en die goed licht geeft. Ik heb geen idee hoeveel meer licht een maglite geeft, maar het is veel meer dan een standaard zaklampje en genoeg om mee te kunnen zoeken in het donker. Als ik een keer Asenrayer Nacht ga doen neem ik de chinees zeker mee.

 

EDIT: correctie! Er gaan 3 D batterijen in.

 

Foto! Met de GPS kun je inschatten hoe groot de zaklamp is. Omdat de GPS op de voorgrond staat lijkt die iets groter.

IMG_0015.JPG

bewerkt door Goedweerloper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb zelf een bescheiden Maglite 2C, maar daar komt niet zo heel veel licht uit, bij Otz Chiim was de oplaadbare Maglite van mijn vriend een stuk beter!!!

 

Dus als de kosten geen bezwaar zijn zou ik zeggen ga voor de oplaadbare Maglite, hij heeft die van hem al zeker 5 jaar en doet het nog steeds super goed!

 

Chantal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb in Limburg voor Mergel 3 een boerig uitziende made in China zaklamp voor 10 euro (9 zoveel) op de kop getikt waar 2 D batterijen in gaan en die goed licht geeft. Ik heb geen idee hoeveel meer licht een maglite geeft, maar het is veel meer dan een standaard zaklampje en genoeg om mee te kunnen zoeken in het donker. Als ik een keer Asenrayer Nacht ga doen neem ik de chinees zeker mee.

 

EDIT: correctie! Er gaan 3 D batterijen in.

 

Foto! Met de GPS kun je inschatten hoe groot de zaklamp is. Omdat de GPS op de voorgrond staat lijkt die iets groter.

IMG_0015.JPG

Deze ken ik ook. Mijn vader had er zo een. Ik heb hem zelf één keer gebruikt wat als snel de inspiratie gaf tot een geschikt verjaardagscadeau: een Maglite 3D ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook hier een redelijk assortiment aan zaklampen:

 

Maglite 4D: voor het betere zoekwerk uitermate geschikt, maar niet heel praktisch om mee te nemen bij lange wandelingen.

 

Hoofdlamp (4 leds): handig bij nachtelijke wandelingen, helemaal handig bij wat moeilijker terrein met obstakels e.d. Je hebt je handen vrij en een wat betere hoofdlamp laat toch aardig zien wat je kunt verwachten binnen 30 meter.

 

Mini Maglite: voor het eenvoudige zoekwerk, makkelijk mee te nemen, 2 simpele AA batterijen, maar verwacht er verder niet te veel van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...