Spring naar bijdragen

Zaklamp met groot vermogen


Kiddooz

Aanbevolen berichten

  • 3 weeks later...
ReizenReizen

De beste lamp (tot nu toe) vind ik voor nachtcaches toch wel de Streamlight - SL-20 XP

Door dat hij 2 standen heeft (gewone lamp en led) is hij voor het lopen/zien van reflectoren het best op led en voor het grote zoekwerk of omdat je gewoon het hele bos wil verlichten is hij het best op de normale stand.

De "normale" stand is feller dan de maglite(oplaadbaar) en schijnt verder. (getest met beide lampen)

Verder is de lamp oplaadbaar en gaat de accu zeer lang mee (vooral op led)

 

De lamp is wel duurder dan de maglite oplaadbaar, maar voordelen heeft hij zeker:

 

Streamlight - SL-20 XP

Lichter dan een maglite

2 functies (led en halogeen)

Oplaadbaar en zeer goede accu.

 

6863--sl_20xp_led_orange_angle__medium_.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 11 months later...

Deze lamp vindt ik persoonlijk een topper

 

Afgelopen maand een EDI-T T13R-18650 aangeschaft ........ Mooie solide High power Led Flashlight met een opbrengst van 250 lumen en je kunt de lichtbundel focussen. Kijk daar heb je 's nachts wat aan :)

 

Deze heeft meerdere standen ik geloof 100% - 30% en strobe en wat mooi is :

 

Deze wordt geleverd met alles erop en eraan : Oplaadbare Li-ion batterij, Nylon Holster, oplader voor 220 en 12 v en polskoord.

Toen ik voor een ander type zoals ledlenser of Fenix ging kijken zou ik meer geld kwijt zijn voor minder.

 

Aangeschaft via www.flashlight-store.eu

 

 

T13_4bb7a5b54e934_160x76.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben ondertussen al ruim een jaar de zeer tevreden gebruiker van deze Trustfire lamp.

 

Trustfire 900 Lumen

 

sku_18695_1.jpg

 

Maar dan in de uitvoering met 5 standen (high, medium, low, strobe en SOS)

 

Ik vind het een superlamp.

 

900 Lumen is wellicht wat overdreven, en de ware lichtopbrengst hangt ook af van hoe gericht of hoe gespreid de lens en de reflector de lichtbundel uitstralen, maar ik heb deze "in the field" vergeleken met de TK40 van Fenix (opgave fabriek 630 Lm) en deze doet er niets voor onder, terwijl hij langer meegaat.

 

Dat terwijl bewuste Fenix $149 kost en de Trustfire slechts $34.

Met een oplader (220 en 12 V) en een extra batterij en nylon holster erbij was ik destijds nog geen 55 dollar kwijt, dus zeg maar 40 euro ofzo.

Geen verzendkosten, dus voor dat bedrag wordt de lamp bij je afgeleverd.

 

Ik vond het (en vind het nog steeds) een superdeal voor een wereldlamp op zakformaat.

 

Ook in de stand "low" geeft hij meer dan voldoende licht in bijv. een grot, en gaat dan een uur of 12 (getest door de lamp de hele nacht te laten branden.) mee. Met een extra batterij (wel 3000 mAh Lithium) op zak, kun je dus zowat een etmaal ondergronds blijven.

bewerkt door Twin Peaks
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met een extra batterij (wel 3000 mAh Lithium) op zak, kun je dus zowat een etmaal ondergronds blijven.

Langer, want als je even uitrust in die 24 uur doe je natuurlijk je licht uit :) !!!!

Maarre welke cache is dat? Langste ondergrondse cache was 6 uur tot nu toe :cool2:

Enne Waardeloos kwam ook rond die tijd in de buurt (inclusief schoonheidsfoutjes van Phoenix :thumbup: )

 

Niet duur trouwens en een stuk lichter dan zo'n dikke MAG(num)LITE

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben al bijna een jaar erg blij met mijn Led Lenser.

Ik ging op zoek naar een Fenix, maar kwam hiermee thuis.

Ben erg blij met de 4xAA batterij, aangezien ik er daar voldoende van heb.

Ik heb zelf de P14, maar ze zijn er in allerlei smaken.

Ook ligt hij me wat lekkerder in de hand dan een Fenix.

:blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zweer natuurlijk bij eigen merk :blush:

Deze: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.11343 heb ik al een tijdje: perfect!

En sinds kort deze erbij: http://www.fenixlight.com/viewnproduct.asp?id=64

Fantastische lampjes; werken op een normale AA.

PN

 

Zal veel licht geven, echter een van mijn vragen was ; prijs als een maglite mini ; ong. 15 euro.

Oja, brandend op 2xAA

Maar wel bedankt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In dat geval zou ik gaan voor deze:

 

sku_7938_1.jpg

 

 

 

Voordeel: je kunt het huis splitsen en er een stukje tussenuit halen.

Daardoor ook bruikbaar op 1xAA (hoewel 2xAA natuurlijk betere resultaten en gebruiksduur geeft)

 

Zelfde type, maar dan met alleen aan/uit i.p.v. 5-mode is zelfs nog een dollar of 4 goedkoper.

bewerkt door Twin Peaks
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Mijn persoonlijke favoriet is de Fenix TK11 ''http://www.bever.nl/verlichten/zaklampen/4706.fenix-tk11'' (geen reclame maar de eerste hit op internet).

 

Deze zaklamp heeft de kracht van een D4 maclight maar is ongeveer 10CM lang(20CM korter) en weegt niets. Van de duurzaamheid is weinig bekend omdat het een redelijk nieuw merk is maar alle onderdelen schijnen gemaakt te zijn van hoogwaardige kwaliteit. Ook de fabriekscontrole is goed en grondig.

 

Voor het lopen in het donker prefereer ik een Petzel (draaggemak, gewicht, duurzaamheid, Lumen, etc.). Wat ook goed werkt zijn de oude 'legerzaklampen' (http://www.militariashop.nl/images/stories/dumpstore/uitrusting/ms2051/miniatuur/p1010319.jpg) zijn wat logger, goedkoper, sterker maar minder fel en groter (ook minder zuinig)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Hallo allemaal,

 

Momenteel ben ik ook op zoek naar een goede zaklamp. De lamp zal met name ingezet worden voor nachtcaches.

 

Nu had ik eigenlijk al een keuze gemaakt, de Led Lenser P14. Maar nu heb ik de mogelijkheid om, een stuk voordeliger maar nog wel stukken duurder dan de Led Lenser, aan een Fenix TK45 te komen.

 

08.90.3550.jpg

Led Lenser P14

 

Fenix-TK45.jpg

Fenix TK45

 

 

Ik twijfel wat nu te doen...

 

De Fenix heeft veel meer licht, maar gaat daarentegen minder lang mee terwijl er 2x zoveel AA batterijen in gaan (8 stuks). Dit was in eerste instantie ook waarom ik voor een goedkopere Led Lenser ben gegaan.

Maar ergens zit toch het prijsverschil?

 

Misschien dat jullie mij iets meer de verschillen en voor- en nadelen kunnen opsommen waarbij ik een makkelijker keuze kan maken.

 

Zie graag wat jullie keuze zal zijn.

 

PS. Mocht een Led Lenser een goede keuze zijn, waar kan ik deze dan het beste aanschaffen? Zelf had ik deze webshop in gedachten http://www.display.nl/Gereedschap/Zaklamp-en-werklamp/LED-zaklampen-Led-Lenser/P14.html

bewerkt door Veendammer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou gewoon de Fenix TK-40 kopen.

Het verschil in lichtopbrengst (760 / 630) met de TK-45 is wellicht wel meetbaar, maar in het nachtelijk gebruik (voor onze doeleinden) nauwelijks waarneembaar.

 

Of de lamp nu 200 of 210 meter ver schijnt maakt ook niet bar veel uit.

 

Voordeel van de TK-40 is dat deze al wat langer in de handel is en op diverse adressen ook een stuk goedkoper dan de TK-45.

 

Bijvoorbeeld hier:

 

Fenix TK-40

 

prijs in dollars en geen verzendkosten. Dus voor net geen 100 euro heb je hem in huis (vergelijk: bij bv. Knivesandtools kost deze lamp 149 euro, ex verzendkosten)

 

Dat is weliswaar nog steeds bijna 2 x zo duur als de Ledlenser P14, maar het verschil in vermogen is (zichtbaar) enorm.

 

Voor gebruik bij nachtcaches en in het algemeen 's nachts outdoor of bijv. in grotten valt een lamp als de P14 met "maar" 180 lumen voor zo'n bedrag (55 euro) bij mij direkt af.

 

Dan zijn er bij datzelfde Dealextreme (nee ik heb er geen belangen)veel goede en veel goedkopere alternatieven.

 

Ik heb er al jaren alleen maar goede ervaringen mee en er al heel veel gekocht.

bewerkt door Camo Crew
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...