Spring naar bijdragen

Forum Moderatie Of Zelf Een Bijdrage Leveren?


Sivota

Aanbevolen berichten

Nou, nog een citaat uit de logs: Helaas bleken een aantal toch niet de durf te hebben om hier naartoe te komen.

 

Mag een forumlid dat alsjeblieft zelf uitmaken? Niet komen = niet durven? Niet komen = geen interesse? Mij lijkt dat je de discussie over veranderingen op een forum bij voorkeur voert op de plek waar alle betrokkenen komen: juist ja, op het forum!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

...juist dat mens tot mens gesprekken haalt een heel hoop kouwe lucht weg, je hoeft het niet met elkaar eens te zijn maar door en met elkaar, face tot face, te praten krijgt je wel een idee waarom een ander anders is

je moet er wel voor open staan natuurlijk,

Ik stond er een keer voor open, maar ik ben wel wijzer geworden.

Je kunt met mij nog berichten van velen herinneren dat je in een persoonlijke ontmoeting heel anders bent dan online. Dat je in een persoonlijke ontmoeting best wel aardig bent (niet scheldt bv). Wel nu, ik heb je ook drie keer in levende lijve ontmoet. (eigenlijk 4 keer, maar toen had ik totaal geen trek in je en wilde ik je geen hand geven)

 

Het punt is dit; Je bent online totaal anders dan in een persoonlijke ontmoeting. In een persoonlijke ontmoeting ben je zelfs timide en zegt eigenlijk niet zoveel. Je zal niet schelden en blijft op de vlakte. Tenminste dat was je de drie keer dat ik je ontmoet heb. Online ben je een bullebak, zo mag ik het toch wel noemen. Je scheldt mensen graag uit voor alles en nog wat en brandt ze tot de grond af aan af.

Dan zijn er naar mijn mening twee opties:

1. je laat jouw ware ik online zien en in een persoonlijke ontmoeting ben je nep, een fake.

2. in persoonlijke ontmoeting laat je jouw werkelijk ik zien en online speel je een spelletje (geen idee waarom, maar misschien om aandacht te krijgen).

 

In beide gevallen heb ik totaal geen behoefte om je persoonlijk te ontmoeten en te spreken. Beide situaties vind ik gewoon te walgelijk voor woorden.

Dat jij telkens nog aankomt met "We moeten eens persoonlijk ontmoeten en dan zie je hoe aardig ik ben" en dat enkelen daar ook nu nog op ingaan na al die tijd en online bagger is mij een raadsel.

  • Top! 6
Link naar opmerking
Deel via andere websites

heej jij ook weer :)

blij dat je nu ook toegeeft dat deze nickname door jou word gebruikt om stemming te maken en niet door je vrouw wat je tot nu toe altijd beweerde

blij voor jou dat jou die keuze wel is gegeven op dit forum, geheel anders dan jij onschuldige mensen een IP ban op jou site geeft omdat die toevallig iemand kan

en weet je wat, je heb helemaal gelijk, ik ben geheel anders dan de meeste denken, maar volgens mij is iedereen dat, ook jij anders zou je toch niet op dit forum posten

maar mocht je ooit weer eens je mensschuwheid overwinnen en ooit weer eens onder de mensen op een geocacheevent komen waar ik dan ook ben, dan kom ik weer vriendelijk breed lachend met een oprechte uitgestoken hand naar je toe, aan jou de keuze om de uitgestoken hand aan te nemen of niet, je moet weten, ik heb geen hekel aan jou, ik accepteer jou tekortkomingen, en ben verbijstert over jou gedreven doorzettingsvermogen maar krijg geen kapsones, ik heb namelijk aan niemand een hekel

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is wel mooi gezegd Barny, maar ik denk niet dat hij jou zomaar wil ontmoeten. Maar hoop doet wel leven, zeg ik maar.

En wat zijn we toch blij met ons forum zonder moderatie, ik hoop dat dit voorlopig zo blijft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn log:

 

Helaas lukte het ons op de valreep niet om hierbij te zijn. Dat vind ik oprecht jammer, en nog veel jammerder vind ik het dat de beschuldigingen die het forum in mijn ogen nu juist kan missen als kiespijn, in de logs verschijnen van dit event, dat juist min of meer ontstaan is in eens over dat gemopper te praten. Gemiste kans!

Wel is het fijn om te lezen dat een hoop mensen het naar hun zin hebben gehad!

Twentse Mug, heel fijn dat je dit mogelijk hebt gemaakt en ik hoop de volgende keer wel aan te kunnen sluiten!

Want ehm... hoezo zou ik niet mee willen denken??? Omdat ik er niet kon zijn? Wat een kul. (Die laatste regels staan niet in mijn log overigens. Bah, ik voel me echt wel een beetje aangevallen. -zennnnnnn- ?)

bewerkt door MarcoDomi
  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een overweging gemaakt. Gezien de foto's en de logjes een goede keus. Praten met Barny, ach ik ken hem nu al 13 jaar oid. De rest ? Ik had graag MarcoDomi ontmoet. De meeste eventgangers associeer ik niet met het gedachtengoed van geocaching nog met dit forum. Een enkeling was mij niet voldoende om een knakworst mee te delen. Gezien de groepsgrootte denk ik weinig gemist te hebben, ondanks het goede idee voor zo'n event. Ben wel benieuwd naar die uitgezette lijnen, Nazca lijnen waarschijnlijk. Ik heb die nl ook nog ergens liggen. Wat betreft FB: mijn ervaringen in de GSAK groep waren uiterst negatief. Niets constructiefs, kwam iemand met een terechte vraag, werd er eindelijk wat gebouwd, dan kwamen de zeikers direct kijken en afbranden. Zo zie ik het: weinig constructiefs te verwachten. Behalve van die enkeling waarvan ik al van lang de namen ken, nooit persoonlijk gesproken heb, en die zeer waarschijnlijk een etentje waard zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is een groepje mensen die het interessant vond om in een ontspannende setting naar elkaar te luisteren (ook letterlijk), begrip te hebben voor elkaars standpunten, aanknopingspunten zoeken en vinden en elkaar op een vriendelijke manier proberen te overtuigen. Wat kan daar mis mee zijn?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou het leuk vinden om een keer mensen te ontmoeten die het gocachen een warm hart toedragen.

Niet een event/evenement dus en niet gepubliceerd op geo.com.

Zal ik mijn subjectieve gastenlijst samenstellen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In de logs wordt gesproken over radicale veranderingen die zullen gaan plaatsvinden. Brouwer weet kennelijk meer. Of is er zwijgplicht?Worden er sancties opgelegd voor de thuisblijvers; de forumverraders?

 

Enfin, ik ben erg benieuwd wat de besprekingen op het event hebben opgeleverd m.b.t. dit forum.

 

Horen we dat hier nog of moeten we wachten tot het volgende event "Forum Communicatie"?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Graag wil ik Twentse Mug bedanken voor het organiseren van het event afgelopen zondag.
Ik heb er van genoten
Ik vond het erg leuk dat een paar geocachers/forumgebruikers de moeite hadden genomen om van ver te komen en ik vond het jammer om te merken dat een aantal, ondanks wat toezeggingen en om hen moverende redenen, niet is gekomen.

 

Ik ben dit topic begonnen met de vraag aan iedereen om eens te kijken naar de eigen neergeschreven berichtjes (vooral omdat de, zo belangrijke, non-verbale expressievorm ontbreekt op een forum)
Willen wij het forum verbeteren en aantrekkelijk maken c.q. houden voor beginners dan zijn hier nog een paar overdenkingen van mijn kant (geïnspireerd door enkele van de berichtjes uit dit al weer tien pagina tellende draadje)

 

Zo kan je bijvoorbeeld:

 

Onbevooroordeeld om verduidelijking vragen wanneer het doel van de vraag of de voorgestelde activiteit (in dit geval een event) niet helder is,

 

Je bewust zijn van het gegeven dat geocaching zeer divers is en iedereen hier welkom is.

Een discussie levert inderdaad niets op wanneer je (onbewust of bewust) alleen maar van plan bent om anderen over te halen of die discussie te winnen.

Een discussie waarbij emoties de boventoon gaan voeren levert eveneens minder op, omdat inhoudelijke argumenten dan ondergesneeuwd worden en/of men niet meer goed leest en beoordeeld.

 

Even stilstaan bij het gegeven dat hetgeen je aan inhoudelijke argumenten bijdraagt in een discussie door velen wordt gelezen en toch voor iemand heel leerzaam kan zijn, ook al wordt dit niet direct op het forum geschreven. (In mijn optiek maakt dit heldere discussies zeer zeker belangrijk)

 

Je realiseren dat persoonlijke opmerkingen over wie je aardig vindt of niet (en waarom) hier geen enkel doel dienen.

 

en

 

Vooral niet ingaan op of reageren op berichten (en logs) waarin wordt geprovoceerd of mysterieus gedaan wordt.

 

 

Kortom de boodschap is: "Veranderingen op dit forum zoek je vooral bij jezelf"

 

 



  • Top! 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind dat dit forum het prima doet. En dat zelfs zonder moderator. Ik ben het echter volledig met je eens qua gedragsregels en qua normen en waarden...

 

Echter, vergelijk dit forum met Youtube/Facebook/Bokt/Fok of zelfs Radar. Iedereen spuwt online zijn mening, luistert niet naar een ander en nieuwkomelingen/andersdenkenden worden afgebrand. Zelfs met (partijdige) moderatie. Fora met "moderatie" doen het zeker niet beter, laat dat duidelijk zijn. Het ligt aan de intensie en ruimdenkendheid van de mens. Iedereen mag zijn mening hebben en die uiten. Probeer dat te respecteren en niet te laten escaleren door daar weer een mening over te hebben.

 

Wel kan dit forum aantrekkelijker worden gemaakt voor anderen. Topics met avonturen onderweg, topics voor melding overlast onderweg, topics voor fotografie tijdens het cachen. Ik noem maar wat.

 

Geocaching.nl weet iedereen te vinden. Een hele goede troef wat mij betreft. Laat dit dan ook de (beste) site worden voor info, tips & tricks. En volgens mij wil niemand hier anders. Daar hebben we niemand anders voor nodig, alleen onszelf.

bewerkt door Barry
  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...