Spring naar bijdragen

Geoleaks Ervaringen / Mystery's


Barry

Aanbevolen berichten

Kikker, ik begrijp jouw reactie, maar ik wil mijzelf indekken.

Het is de vraag of ik zaterdag 5,5 km kan lopen en dan is het handig als ik de cachelocatie virtueel weet te vinden.

Koffie en koek zijn prima, maar ik wil het logboekje wel kunnen tekenen, ik kan nog wel een puntje gebruiken.

Vanaf WP6 moet ik deels gokken.

 

De snert kun je wel vergeten. Een test heeft uitgewezen dat de soep de thermoskan niet meer wil verlaten.

 

On topic: mijn berekende eindcoördinaten zal ik hier niet plaatsen, ik ben geen Geoleaks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Krijg zojuist een telefoontje van mijn zoon dat zijn cache sinds een week ook op geoleaks staat. Gdvrdgvr ... Wat een hufters!! :yucky:
Hij heeft er zo veel tijd en energie ingestoken. Cache is echt een juweeltje.
Hij merkte het aan het plotseling toegenomen aantal bezoekers dat er iets niet klopte. Opvallend is dat het bijna alleen kilocachers betreft die loggen.

Wie weet waar die eigenaar met z'n nep stichting woont? Rook ik hem persoonlijk uit z'n hol. Graag een bericht! :boxing:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laad dan die stomme puzzels weg en bouw een knap terrein dingetje in. Dan komen die kilocachers ineens niet meer. Of nog leuker: verander op de eindlocatie iets waardoor je iets nodig hebt wat je niet van geoleaks kunt halen. Dan is het pas lachen.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo zie je maar weer hoe verschillend we als cachers zijn. Ik denk dat ik de puzzel wel op kan lossen, maar voorlopig is het nog te ver weg (moet ik echt een vakantiedagje van maken). Een tooltje vinden op de cacheplaats of nog extra info zou geen probleem zijn, maar een 'knap terrein dingetje' is voor mij dan waarschijnlijk weer onoverkomelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nou nou, mensen gaan bedreigen omdat ze een website beheren, gaat weer lekker met de tolerantie hiero

als er geen behoefte aan was zou heel geoleaks geen bestaansrecht hebben, maar waarschijnlijk schijnen mensen er behoefte aan zo een website te hebben en maken er dankbaar gebruik van.

alhoewel ik wel van overtuigt ben dat 90% van de geocachers niet op geolaeks komen ze hebben namelijk net als ik zelf een gezamenlijke database met eind coördinaten die ook nog eens regelmatig aangevuld worden.

alleen de echte mensschuwe stumpers komen op geoleaks en betalen daar ook nog eens voor.

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Koos Ik kan het mishebben maar als je zoon zo precies weet dat sinds een week zijn cache op geoleaks staat dan is hijzelf toch ook een actieve bezoeker van die website?

Nee hoor, dat hoeft helemaal niet. Google maar eens op de GC code van een cache in combinatie met de term geoleaks. Als je dan de google cache bekijkt zie je precies wanneer je cache op de site is verschenen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sivota schreef: "(want ja, Reintjes multi cache het Hoogtepunt is ook zo moeilijk, kan dat niet wat eenvoudiger ( ?) vraagt men mij wel eens)"

 

Tijdens de voorbereiding van "Samenwerken tot op zekere hoogte" afgelopen week, heb ik gekeken of er nog meer interessante geocaches in het gebied liggen en mijn oog viel op "Het hoogtepunt." Wat betreft de te lopen afstand voor mij niet te doen op één dag. Maar vanavond even aan het puzzelen geweest, in hoeverre kan ik thuis al iets oplossen. Misschien heb ik de drie bomen van de eerste driehoek gelokaliseerd, maar dan houdt het even op. Morgen ga ik op zoek naar de telecommunicatietoren. De locatie van de andere toren heb ik al wel bepaald. Ik cache op mijn eigen manier, maar wel eerlijk.

 

Het zou een belediging voor deze geocache zijn wanneer ik met illegaal verkregen coördinaten direct of indirect de geocache zou vinden. En ik zou geen voldoening hebben, want het puntje interesseert mij helemaal niets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van het weekend zijn ioHpeiH en ik begonnen met het Hoogtepunt. (Zie mijn logjes deel 1 en deel 2).

Op zoek naar de nuance na wat boude uitspraken over puzzels mijnerzijds, zal ik maar zeggen.

 

Je hebt puzzels en puzzels, en door alles over één kam te scheren gooi je het kind weg met het badwater. Eerst maar eens in kaart brengen wat mij tegenstaat in sommige puzzels.

Sommige mensen houden van pesten. Als je ze tegenkomt dan zeggen ze "raad eens wie ik vandaag tegenkwam?", in plaats van dat ze vertellen wie ze vandaag tegengekomen zijn. Wetend dat je nooit zou kunnen raden wie ze vandaag tegenkwamen. Op TV zie je het ook: "wie gaat er door naar de volgende ronde?", en in plaats van dat ze vertellen wie er door gaat naar de volgende ronde starten ze een reclameblok van 6 minuten. Aangezien ik natuurlijk niet de kachel met mij laat aanmaken staat de TV altijd uit als de volgende ronde begint. Ik ben tenslotte geen gekke Henkie. Pesters maken puzzels die geen ander doel lijken te dienen dan je het leven moeilijk te maken. Daar heb ik geen anderen voor nodig. Ik ben tenslotte al dertig jaar getrouwd.

 

Je hebt thuispuzzels en veldpuzzels. Daar zie ik een groot verschil in. Tegen bepaalde puzzels heb ik in het veld geen enkel bezwaar, terwijl ik ze als thuispuzzel nooit zou oplossen. Dat heeft te maken met het feit dat ik geocachen associeer met buiten in de natuur. Daar past puzzelen achter de computer niet bij. De meeste thuispuzzels hebben geen enkele relatie met de cache. Dat is herkenbaar aan het feit dat je een thuispuzzel kunt oplossen, vervolgens kun je de oplossing een paar jaar "op de plank" laten liggen, en uiteindelijk kun je de cache alsnog gewoon lopen als ware het een traditional. De puzzel voegt dan niets toe aan de cache maar hangt er als een soort ontstoken appendix bij.

 

Een ander criterium is dat sommige puzzels je als het ware vastgrijpen. Voor je er erg in hebt ben je een hele tijd verder en heb je de oplossing. Ik moet eerlijk bekennen dat ik dat wel eens beklemmend vind. Een uitgebalanceerd mens deelt natuurlijk zijn tijd evenwichtig in door iedere dag drie kwartier te puzzelen. Maar als ik gegrepen wordt door een puzzel dan ga ik desnoods de hele nacht door tot ik hem opgelost heb. Dat is niet prettig en niet verstandig.

Maar als een thuispuzzel mij niet vastgrijpt, dan doe ik hem dus niet. Waarom zou ik thuis gaan zitten puzzelen als ik in het bos kan lopen?

 

Er is nog een ander belangrijk punt. Er zijn puzzels die je kunt oplossen door systematisch nadenken in combinatie met trial and error, en er zijn puzzels waarvoor je bepaalde sleutelinformatie nodig hebt. Zonder de sleutel is het onmogelijk de puzzel op te lossen. Deze laatste categorie beschouw ik als volkomen ongeschikt voor een geocache. Als je er thuis niet uitkomt, ala, dan kun je nog een kop koffie nemen en iets anders gaan doen. Maar in het veld beschouw ik een dergelijke puzzel als een doodzonde. Zonder de sleutelinformatie kun je feitelijk gewoon onverrichterzake naar huis.

 

Het Hoogtepunt bevat in feite een aantal uit de hand gelopen veldpuzzels. Je komt niet verder in het veld zonder de puzzels op te lossen. Het feit dat het verstandig is vooraf thuis een oplosstrategie te bedenken maakt dit nog geen thuispuzzel. Het echte werk vindt plaats in het veld, en de puzzels hebben een duidelijke relatie met de cache, cq het terrein. Wonderlijk dat maar zo weinig mensen deze multi opgelost hebben in 12 jaar. Maar dat is weer een ander verhaal.

 

Als ik mijn overdenksels nu zou moeten samenvatten dan zou ik het als volgt beschrijven: zodra ik geoleaks, CCC of een hulplijntje nodig heb dan is de puzzel niet geschikt voor een geocache.

bewerkt door Diederikus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Als ik mijn overdenksels nu zou moeten samenvatten dan zou ik het als volgt beschrijven: zodra ik geoleaks, CCC of een hulplijntje nodig heb dan is de puzzel niet geschikt voor een geocache.

 

Daar kan ik me wel in vinden met een kleine nuance.... De één heeft een wat hoger puzzelniveau dan de ander en zal ook de bereidheid hebben wat meer tijd in het puzzelgedeelte van een cache te willen steken. De geduldsfactor speelt daarbij ook een rol. Als we een cache in een mooi stukje natuur zien liggen, waarbij onderweg gepuzzeld moet worden, dan lezen wij eerst de logjes na. Als blijkt dat meer dan 50 % de cache-eigenaar en/of mede-cachers moet benaderen om verder te kunnen, laten we de cache voor wat hij is. Uit jouw verhaal blijkt, dat je dát graag wilt voorkomen en dat siert je! Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van het weekend zijn ioHpeiH en ik begonnen met het Hoogtepunt. (Zie mijn logjes deel 1 en deel 2).

Op zoek naar de nuance na wat boude uitspraken over puzzels mijnerzijds, zal ik maar zeggen.

 

(...)

Ik kan me heel goed vinden in jouw uiteenzetting. Wat betreft hoogtepunt. Dat heeft mij geinspireerd tot het toevoegen van het berekenen van bijzondere punten van een driehoek in mijn wherigo http://www.geocaching.com/geocache/GC2C308_wherigo-geocaching-tools Je zou deze of andere stukjes software kunnen gebruiken.

 

Verder kun je ook Wr pbbeqvangra bzmrggra va EQ ra qna zrg zvqqryonerfpubbyjvfxhaqr urg ubbtgrchag orcnyra. De uitwerking daarvan heb ik via Sivota van de broer van Reintje gekregen.

 

Maar het leukste is, dat het mogelijk is om in het veld met je GPSr het hoogtepunt te bepalen. Dan moet je GPSr wel de mogelijkheid hebben om richtingen tussen punten te bepalen ten te projecteren, maar dat kunnen de meeste GPSr-en tegenwoordig wel.

 

Veel plezier met deze cache waar ik ongeveer zes jaar over heb gedaan.

 

Tc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...