Spring naar bijdragen

Geoleaks Ervaringen / Mystery's


Barry

Aanbevolen berichten

Wat ik in deze discussie nog steds niet snap is waarom mensen het nodig vinden om op "illegale" wijze op het eindpunt van een mystery terecht te komen. Is het het puntje ?

Is het dat de cache van de kaart verdwijnt ? Wat is het ? Voor mijn gevoel is het nogal nep allemaal, en dat is nou net iets waar ik niet tegen kan. ;-)

bewerkt door Team Tammo
  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Wat ik in deze discussie nog steds niet snap is waarom mensen het nodig vinden om op "illegale" wijze op het eindpunt van een mystery terecht te komen. Is het het puntje ?

Is het dat de cache van de kaart verdwijnt ? Wat is het ? Voor mijn gevoel is het nogal nep allemaal, en dat is nou net iets waar ik niet tegen kan. ;-)

Nee hoor, als je, zoals ik, alleen maar buiten de bebouwde kom cachet, dan komt er een moment dat je steeds verder moet reizen voor een cache. Dan ga je naar alternatieven zoeken en de lat verlagen. Dan kom je vanzelf uit op het punt dat je dit soort dingen gaat uitproberen.

"illegaal", "nep" en dergelijke zijn grote woorden die niet passen bij de wijze waarop ik buiten speel. Dan neem je naar mijn idee de verkeerde zaken veel te serieus.

bewerkt door Diederikus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met stijgende verbazing volg ik dit draadje. Inmiddels vliegen de bekentenissen mij om de oren, nadat één cacher daartoe de aanzet gaf.
Het zal wel aan mijn bekrompen geest liggen dat ik nog steeds niet begrijp waarom iemand € 29,99 (waarom niet 30) betaalt voor oplossingen van puzzels zodat hij/zij in de meeste gevallen een krabbel kan zetten op een papiertje dat op een weinig interessante plek is verstopt.
Ik begrijp inmiddels wel dat het niet om de puntjes gaat, althans dat heb ik nog nooit iemand horen zeggen.

Even op de pagina van Geoleaks gekeken. Ik lees o.a.: "De opbrengst gaat naar een goed doel, namelijk een project voor duurzame energie in Indonesie."
Het zal wel aan mijn achterdochtige geest liggen dat ik daar geen snars van geloof.

Ook lees ik op dezelfde pagina: "Het team van GeoLeaks wenst je heel veel puzzel plezier!"

Het zal wel aan mijn leesvaardigheid liggen dat ik daar een tegenstrijdigheid in zie.

 

Wat ik dan wel weer begrijp is dat ik een leuk draadje probeer te verzieken. Dat gaat mij vast niet lukken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zal wel aan mijn bekrompen geest liggen dat ik nog steeds niet begrijp waarom iemand € 29,99 (waarom niet 30) betaalt voor oplossingen van puzzels

Als je dat te duur vindt dan kun je ook een babbeltje met Barny gaan maken. Wel voldoende cola meenemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach zie het als kruiswoordpuzzels van 4/5 sterren. Sommige kunnen er uren op puzzelen en anderen kijken achterin naar de oplossing. Beiden komen ze tot een volledig ingevulde puzzel.

 

@od : puzzelplezier? Tuurlijk klinkklare antwoorden kom je er misschien weinig tegen maar ik zie persoonlijk een hint in de trant van, gebruik site zus en zo en druk op knop 123 voor het coordinaat, ook als klinkklaar antwoord.

 

En die 30 euro.... ach ja ik maak het zelf wel over naar Indonesië. Hoeven zij niet voor mij te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Twentse Mug heeft het in mijn ogen juist verwoord: "Als puzzels leuker waren zou er ook minder behoefte aan Geoleaks zijn.".

Dat is beslist waar. Een enkele keer kom je een puzzel tegen die je als het ware "vastgrijpt". Voor je er erg in hebt ben je een paar uur verder en heb je alles opgelost. Maar in puzzelland heerst dezelfde creatieve armoede als bij de waypoints van veel multi's. Waarbij de laatste nog als pré hebben dat ze in een bos liggen, dan wil je dat nog door de vingers zien. Maar bij een puzzel achter de computer ben ik niet zo vergevingsgezind.

 

Dat grote ego dat sommigen menen te zien bij sommige puzzelmakers dat zie ik niet zo. Ik zie eerder een gebrek aan inspiratie en een neiging tot imitatie. Soms gelardeerd met een vleugje leedvermaak.

bewerkt door Diederikus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Scoloo, iemand heeft mij verteld dat de oplossingen van mijn mysteries op Geoleaks staan.

Ik maak geen mysteries meer.

Jammer. Er zijn ook zat mensen die het wel waarderen. Maar ik snap je wel.

Ik vraag me nog steeds af waar de 30 Euro's heen gaan???????????????????????????

Naar Indonesië. Of wil je graag precies weten welk project enzo? Moet je even een account op geoleaks aanmaken
Link naar opmerking
Deel via andere websites

En dus de cache negeren, Diederikus. De puzzel kan irritant zijn, waarom dan toch dat puntje willen scoren? Omdat ieder puntje meetelt.
Ik ga het niet verifiëren, maar ik ben er van overtuigd dat hoe meer founds iemand heeft, hoe meer oninteressante micro's daar deel van uitmaken.
Maar goed, dat is het steeds terugkerende verhaal dat in alle discussies het rode draadje is.
De controverse tussen geocachers en statistiekelingen.

Keske, die 30 euro gaan naar een project voor duurzame energie in Indonesie. NUON, een not-profit organisatie, doet ook mee aan dat project. De groene natuur aldaar kan heel veel groene energie opleveren en als er vervolgens ruimte is gemaakt, dan worden er windmolens geplaatst. Energiemaatschappijen waaien met alle winden mee. Wie wind zaait zal oogsten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik begrijp ook niet zo goed waarom je een puzzel die je niet kunt oplossen niet gewoon kunt laten liggen. Zo moeilijk is dat toch niet? En een hint vragen aan de CO kan natuurijk altijd...dan kan deze zelf bepalen hoeveel hij prijs wil geven.

Ik weet niet of alle puzzelleggers hetzelfde erover denken, dus puur voor mezelf sprekend:

Ik heb 2 myserycaches nu liggen. 1 ervan ligt in een woonwijk, en dat staat duidelijk aangegeven bovenaan de listing. De ander ligt in een mooi parkje. De puzzel en de behuizing horen echter bij beiden bij elkaar. Ik probeer als CO je een leuke cacheervaring te geven, en als dat lukt, krijg ik er hopelijk een leuke log voor terug. Als je echter maar 1 deel van de cache gaat doen (het veldwerk dus), mis je het totaalplaatje. En als stank voor dank krijg ik dan meestal een stuk minder leuke log...tja, dan had ik liever geen log gezien.

Het zal misschien met mijn prille CO schap te maken hebben hoor...maar ik word nog altijd blij als ik in mijn mailbakje met logs voor mijn eigen caches een +1 zie staan. Dan is er weer een nieuwe log te lezen! Dus ja, dan is de teleurstelling er toch wel bij mij als het duidelijk uit het beirchtje is op te maken dat er niet eens een poging is ondernomen om de puzzel zelf op te lossen...

 

Ik heb ook wel eens iemand horen reageren met "maar het is toch leuk dat je cache vaker gevonden wordt als de coordinaten bekend zijn?"

tja, als ik dat zou vinden, dan zou ik toch wel een traditional neerleggen toch denk ik dan...

Iemand die een cache boven op een berg legt zal het vermoedelijk ook niet waarderen als iemand zn doosje even verplaatst naar de voet van de berg zodat hij dan makkelijker te loggen is. Voor mij komt dat op hetzlefde neer. De een plaatst graag een fysieke uitdaging voor andere cachers, de ander plaats graag een mentale uitdaging.

 

 

Overigens moet ik eerlijk zijn en zeggen dat ik ook niet alle puzzels even geslaagd vindt. Maar dat geldt even goed ook voor traditionals. Daar is de listing ook niet altijd even geslaagd van. Er zijn genoeg voorbeelden van "dit is mijn eerste cache. Hij ligt achter het derde paaltje van links. Veel zoekplezier" of iets van die strekking. Tja dat hoeft voor mij ook niet .Zelf ben ik dan wel weer zo dat ik toch ff achter het derde paaltje van links kijk dan en mn krabbel zet. Dat is blijkbaar ook wat de CO wil.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik in deze discussie nog steds niet snap is waarom mensen het nodig vinden om op "illegale" wijze op het eindpunt van een mystery terecht te komen. Is het het puntje ?

Is het dat de cache van de kaart verdwijnt ? Wat is het ? Voor mijn gevoel is het nogal nep allemaal, en dat is nou net iets waar ik niet tegen kan. ;-)

 

het gaat die mensen vaak niet om het puntje, nnnnneeeee....het gaat die mensen om de cache.

Het gaat die mensen om het principe van "cachen zoals het oorspronkelijk bedoeld was, c.q. hoe het heurt"

 

Mensen die vast blijven houden aan de regel dat een cache voor iedereen te doen moet zijn.

Dat "de oorsprong" van het cachen een kist is met een logboek en ruilspulletjes die op een aantrekkelijke lokatie verstopt is. Traditional Geocaches .... daar is het allemaal mee begonnen en dat zijn dus de enige echte!

De rest is er allemaal later bij verzonnen en dat kunnen ze blijkbaar maar niet verkroppen. (en al helemaal niet als men de puzzels niet snapt)

 

Te ingewikkelde multi's en nog veel ingewikkelder puzzels.... ja ho effe, zo was het niet bedoeld!

Elke cache moet te doen zijn en als ik op welke manier dan ook mijn krabbel in het logboek heb gezet..... heb ik een geldig log, toch?

 

IK heb het RECHT om elke cache te transformeren/deformeren/degraderen tot een Traditional, want zo was het spelletje ooit bedoeld. PUNT. laat daar vooral geen twijfel of discussie over bestaan.

Zonder principes blijven we toch zeker nergens?

 

Wel jammer dat de meeste van die getransformeerde tradi's allang geen kisten met ruilspulletjes meer zijn en ook niet op aantrekkelijke lokaties liggen, maar goed....er zit wel een logboek ik dus is het een "echte" cache en zet ik mijn krabbel er wel in. Ik bedoel...je kan natuurlijk ook teveel principes hebben en dan maak ik mijn punt(jes) niet.

 

  • Top! 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

het gaat die mensen vaak niet om het puntje, nnnnneeeee....het gaat die mensen om de cache

.......

.......

Ik bedoel...je kan natuurlijk ook teveel principes hebben en dan maak ik mijn punt(jes) niet.

 

Heeft je eerste zin iets met je laatste zin te maken :mellow: ??

 

 

Iedereen heeft natuurlijk een eigen idee, hoe je moet omgaan met belachelijk moeilijke Mysteries. Zoveel mensen, zoveel meningen EN "wat de één niet lust, dat eet de andere". Waarschijnlijk is er ook wel een groep(je) die deze puzzels wel leuk vindt.

 

Ik ben ( nog ) geen puzzelaar en besteed mijn Geo-tijd liever aan wandelen. Dus bij mij gaan ze de Ignore-bak in, weg ermee. Inderdaad, gewoon negeren!

Maar wie weet, misschien moet ik over een tijdje wel stoppen met Geocachen of toch andere cache types gaan zoeken, omdat mijn 'favoriete caches' op zijn of omdat ze te ver weg liggen…. :crybaby:

bewerkt door Linkalovers
  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

En het lijkt me heerlijk om te loggen met... uiteindelijk met een tooltje opgelost. Bedankt voor de cache, groeten de heer Leaks.

 

 

Wedden dat je dat niet doet ? Want je weet donders goed dat je fout zit, en je bent maar al te bang dat je logje, en dus je found, door de CO gewist gaan worden.

 

Fijn dat je mij beter kent dat ikzelf. Ik zeg altijd wat ik denk en dat heeft me wel eens wat verwijderde logjes gekost. Of in jouw benaming, founds, gekost.

 

Ik noem specifiek logjes, aangezien ik altijd bij een bezochte cache log met DNF/FOUND of WRITE LOG. Mocht de locatie bij een DNF de moeite waard zijn dan zal ik terugkomen maar anders vermeld ik zeker dat ik de lokatie niet de moeite waard vind om nog eens voor terug te komen. Ook bij mysteries vermeld ik altijd hoe ik aan het antwoord ben gekomen, door hulp van de eigenaar of van vorige vinders (geldt ook voor andere caches). Waarom zou je jezelf voor de gek houden?

 

Trouwens, sommige multi's kunnen ook nog wel eens wat mystery-achtige trekjes vertonen zeg. En vaak krijg je als je om hulp vraagt dezelfde reacties als bij de ego-puzzels. Ik blijf ze treitercaches noemen. ;)

 

Vooralsnog ben ik nog steeds geen lid van Geoleaks, maar ik overweeg het wel. Net als anderen kom ik voor een praktisch probleem te staan, dat interessante caches simpelweg gewoon niet meer in de buurt liggen.

 

Leuke mysteries probeer ik uiteraard op te lossen en gelukkig willen de meesten makers graag een hintje weggeven, zelfs meerdere. Complimenten voor die sportiviteit.

Ik hoop voor Barry, dat hij nog vele mooie mysteryrondjes binnen zijn woonomgeving kan maken, maar natuurlijk gaat hij wel proberen om de meeste puzzels zélf op te lossen. Toch?

Absoluut Team Tabak, de leuke heb ik hier zeker al geselecteerd en wellicht ga ik niet eens lid worden van Geoleaks. Dan loop ik de leuke multi's nog een keertje, dat is ook een mogelijkheid na zoveel jaren. Een write log kan daar prima dienst doen. Mijn ignore list is al aanzienlijk in lengte, maar ik ga op aanraden van velen hier de lijst gewoon maar wat langer maken en de focus op leuke caches leggen. Ik schrijf in logs ook altijd wat ik op mijn hart heb en op een paar na zijn mijn logs ook nooit verwijderd, humor of een knipoog kan je bij de meesten wel kwijt.

 

Wat ik in deze discussie nog steds niet snap is waarom mensen het nodig vinden om op "illegale" wijze op het eindpunt van een mystery terecht te komen. Is het het puntje ?

Is het dat de cache van de kaart verdwijnt ? Wat is het ? Voor mijn gevoel is het nogal nep allemaal, en dat is nou net iets waar ik niet tegen kan. ;-)

Nee hoor, als je, zoals ik, alleen maar buiten de bebouwde kom cachet, dan komt er een moment dat je steeds verder moet reizen voor een cache. Dan ga je naar alternatieven zoeken en de lat verlagen. Dan kom je vanzelf uit op het punt dat je dit soort dingen gaat uitproberen.

"illegaal", "nep" en dergelijke zijn grote woorden die niet passen bij de wijze waarop ik buiten speel. Dan neem je naar mijn idee de verkeerde zaken veel te serieus.

 

Diederikus, mooi verwoord en respect voor je eerlijke log een aantal posts terug.

 

......

 

Aannames, aannames en nog eens aannames. Geen argumenten, slechts jouw mening (met een hoog schreeuwgehalte in de vorm van uitroeptekens). Punt uit.

Om nog even terug te komen op het valsspelen wat Geoleaks volgens sommigen inhoudt; naar ik heb gelezen is de site bedoeld voor het gezamenlijk oplossen van van puzzels en het niet weggeven van het eindcoordinaat.

 

Als je dan in de wandelgangen hoort wat er op Events wordt uitgedeeld dan begrijp ik ook wel de vele founds van mysteries die ik zelfs met hulp van wie dan ook niet heb kunnen oplossen. En ik denk dat een hoop mensen (hier) niet durven toegeven dat ze de coordinaten op een andere manier hebben verkregen. Ik heb nog steeds niet gehoord van gebruikers van Geoleaks, terwijl het aantal gebruikers aanzienlijk moet zijn. Dat bedoel ik. ;) Mocht ik het ooit gaan gebruiken, dan zal ik vermelden dat ik de cache heb gevonden door middel van een "tooltje" of dat ik de puzzel heb uitbesteed "aan anderen". Kunnen ze mee doen wat ze willen. :wink2:

 

Ik kom geregeld logs op GC tegen, wiens naam & datum niet in het logboekje zijn genoteerd. Ik vind dat meer valsspelen. Ik zie genoeg logs van mensen die iets niet vinden, maar gewoon als found loggen. Ik verwijder die logs niet eens, ze doen maar. Het verklaart bij mij de hoge foundrate bij sommigen.

bewerkt door Barry
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...