Spring naar bijdragen

Geoleaks Ervaringen / Mystery's


Barry

Aanbevolen berichten

Door mij in ieder geval niet... Ik vond het prachtig en doordat sommigen het wél serieus namen, gaf het een heerlijke boost aan de discussie.... Het is vaak moeilijk voor mensen die zich fanatiek op het principe van het onderwerp van een discussie storten om de factor humor, cynisme of zelfspot uit geschreven berichten te filteren.... Het aantal butsen op mijn neus vormt het bewijs achter die stelling.... (Grin) En men vergeet al helemaal dat geocaching al überhaupt geen zware, principiële of volkerenoorlogen uitlokkende discussies rechtvaardigt... Maar laten we het onderwerp maar afsluiten Barry. We moeten immers puzzelen!!!!! :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ook drie van onze vier mysteries staan op Geoleaks. Ik word er niet warm of koud van.

(Onze) mysteries worden sowieso minder vaak bezocht dan (onze) tradi's. Op zich jammer maar dat verandert niet, zelfs niet met de hulp van de heer Leaks. :clown:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Diederikus, dat denk ik eerlijk gezegd ook. Verder brei ik er een eind aan. Er is een stormfront op komst vrees ik, gezien de laatste reacties die allemaal retorisch van aard zijn. Ik ben dit topic begonnen om te vragen naar ervaringen met Geoleaks. Kennelijk zit niemand daar bij. Verder ook geen handel in coordinaten hier. Dat doet me dan wel weer deugd. Ik ga me ook niet aanmelden, maar wel mijn ignorelijst eens aanvullen. Wellicht verschijnen er in de tussentijd weer eens leuke caches in de buurt.

Oh jawel hoor, ik kijk ook wel eens op Geo-leaks. Ik ben daar gewoon geregistreerd met Snoopy and Woodstock en niet met andere nickname zoals volgens mij velen doen, want ik zie er zelden een bekende naam. Verder heb ik ook die €30,- betaald en zal het me een worst wezen wat ze er mee doen. Zij leveren een service en ik betaal. Nou en! In al die jaren dat ik cache heb ik in totaal een goeie honderd mysteries gedaan. soms heb ik ze zelf opgelost en dat geeft natuurlijk de meeste voldoening. Af en toe kreeg ik een oplossing of hint van iemand, maar soms kom je een cache tegen die interessant lijkt maar waar je geen idee hebt hoe je 'm op kunt lossen en dan bied leaks uitkomst en kun je ook leren hoe in de toekomst mysteries te benaderen. Dat wil trouwens nog niet zeggen dat ik hem daarna ook log.Verder zie ik geen verschil in een hulplijntje of Geo leaks. In beide gevallen word de oplossing verraden.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De enige hulplijn die ik wel eens heb gebruikt is de cacheëigenaar. En dan niet vragen naar een kant en klare oplossing, maar vragen waar ik eventueel de mist ben ingegaan.

Het is dan aan de eigenaar of hij mij wil helpen en ik ben nog nooit teleurgesteld. En soms wordt ik zelfs verder geholpen dan mijn bedoeling is.

 

Ik zie dus wel degelijk een verschil tussen een hulplijntje en Geoleaks.

 

Een ander verhaal is het wanneer je samen op pad gaat. Dan zoek je samen naar WP's, lost samen puzzeltjes op en is er altijd één persoon die dan de cache vindt, vooropgesteld dat hij wordt gevonden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vrij naar Wikipedia:

 

In spelen wordt er gesproken van gamefixing als het resultaat van een spel volledig of gedeeltelijk bepaald wordt door een deelnemer en/of een andere betrokkene (bijvoorbeeld Geoleaks) die moedwillig valsspeelt. Gamefixing druist in tegen de regels van het spel.
Geoleaks wordt financieel vergoed voor het moedwillig verstrekken van puzzel-oplossingen door hen zelf of via een tussenpersoon. Wanneer iemand Geoleaks betaalt om vals te kunnen spelen, spreekt men van omkoping. In gevallen van omkoping en fraude kan een cacher strafrechtelijk vervolgd worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vrij naar Wikipedia:

 

In spelen wordt er gesproken van gamefixing als het resultaat van een spel volledig of gedeeltelijk bepaald wordt door een deelnemer en/of een andere betrokkene (bijvoorbeeld Geoleaks) die moedwillig valsspeelt. Gamefixing druist in tegen de regels van het spel.

Geoleaks wordt financieel vergoed voor het moedwillig verstrekken van puzzel-oplossingen door hen zelf of via een tussenpersoon. Wanneer iemand Geoleaks betaalt om vals te kunnen spelen, spreekt men van omkoping. In gevallen van omkoping en fraude kan een cacher strafrechtelijk vervolgd worden.

Dan moeten we bij het eerstvolgende event de ME er maar eens op afsturen, vind je niet Od.... Of valt het moedwillig verstrekken van een glaasje melk, een oude coin of een shaggie niet onder omkoping? Zouden 5 arrestantenbusjes genoeg zijn denk je? Overdrijf je niet een beetje? Dat geeft trouwens niks hoor, mits je het zélf maar in de gaten hebt, anders moet ik mij zorgen maken.... :-) bewerkt door Team Tabak
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vrij naar Wikipedia:

 

In spelen wordt er gesproken van gamefixing als het resultaat van een spel volledig of gedeeltelijk bepaald wordt door een deelnemer en/of een andere betrokkene (bijvoorbeeld Geoleaks) die moedwillig valsspeelt.

Volgens mij slaat game fixing op een wedstrijd. Geocaching is toch geen wedstrijd? Het enige dat schade lijdt is het ego van de cachelegger. Enfin, ik zie het eerste proefproces vol belangstelling tegemoet.

bewerkt door Diederikus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

TT, maak je geen zorgen over mij, ik sta met beide slechte benen op de grond. En ik drijf niet over, mijn mening is ingegeven door het relativeren van een spelletje dat ik eerlijk wil spelen. Toegegeven, ik heb geen last van honger naar statistieken.

 

Diederikus, jij beseft echt wel dat het voor velen een wedstrijd is geworden.

 

Overigens wel grappig dat een serieus grapje van mij wordt beantwoord met serieuze gapjes.

 

Inmiddels tijd om het eindpunt van de geocache "Samenwerken tot op zekere hoogte" virtueel te vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Od: Dr meest logische volgorde van een cache is beginnen bij het beginpunt. Aan het eindpunt van "Samenwerken tot op zekere hoogte" zijn we nog lang niet toe

 

Misschien gaan we eerst wel urenlang allerlei spannende dingen doen. Nee, als wij jou waren, zouden we het nog maar even niet over het eindpunt hebben. Misschien wordt er helemaal niets gevonden en stranden we onderweg :crybaby:

Het is raadzaam om alleen een leuke dag met mede geocachers te willen hebben.

 

Volgens ons is het: Beginpunt - koffie - bankje - stroopwafel - wp1 - bankje, eerder aan de beurt. Of we het eindpunt vinden? Dat gaan we zaterdag meemaken!

 

Kikker gaat aan pure Scoutingbeleving doen die dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...