Spring naar bijdragen

Geoleaks Ervaringen / Mystery's


Barry

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Als iemand een serieuze poging onderneemt om een mystery op te lossen, dan kan ik mij voorstellen dat diegene misschien wel wat hulp kan gebruiken, misschien door andere cachers, misschien door de CO. Maar volgens mij leeft bij een hoop cachers de opvatting dat een CO bewust een mystery creëert om de geocachers dwars te zitten en dat dit "bestraft" moet worden door dan de eindcoordinatenmaar illegaal te verkrijgen en de cache toch te loggen. Een log als lange neus naar de CO....

bewerkt door Team Tammo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn genoeg mysteries, die goed op te lossen zijn en waarbij je de indruk hebt, dat de cache-eigenaar de puzzel gebruikt als een aardig middel om de cacher naar een mooi plekje te leiden, maar als jij zegt, dat "een hoop cachers" een bepaald gevoel hebben bij sommige puzzels, dan zal er wel een kern van waarheid in de gevoelens van die cachers zitten. Ook Barry, als starter van dit topic kent die gevoelens en vraagt of geoleaks dan een oplossing kan bieden. Dan moet ik volmondig antwoorden... "Ja, dat kan". Maar dan komt het volgende dilemma. Kun je als cacher ethisch overweg met dit gegeven of zeg je.... "Jammer, ik kan de puzzel niet oplossen, laat dan maar".... En daar kan ik Barry dus geen antwoord op geven, omdat dit heel persoonlijk is en ik geen waardeoordeel geef over de ethiek die mijn mede-hobbyisten zouden moeten hanteren. Dat mag men zélf bepalen.

 

Jij gaat nu jammer genoeg de nadruk weer leggen op de altijd voor mij hinderlijke ondertoon in dit forum, dat alles maar om het puntje zou moeten draaien, maar dat is hier beslist niet het geval..... Zoveel puzzels zijn er nou ook weer niet, die we zonder geoleaks niet tot een goed einde zouden kunnen brengen en of Team Tabak nou 7200 "puntjes" heeft of 7205 "puntjes".... Wie wordt daar koud of warm van...? Team Tabak in ieder geval niet. Nee, Team Tammo, het gaat meer om de opborrelende frustraties, die tijdens het doorgronden van de puzzel ontstaan. Gewoon het menselijk gevoel van "Verdikkeme... waarom snappen we dit nou niet".... "Zijn wij" om met van Gaal te spreken "nou zo dom, of is de cache-legger zo slim".... En waarom is het nodig, om ons via zo'n geforceerd gedrocht naar een mooi plekje te moeten leiden? Als we nou toch weer naar de oorsprong terug gaan.... Moet ik mij voorstellen, dat Dave Ulmer dit bij de plaatsing van zijn eerste cache voor ogen heeft gehad? Ik geloof er niks van, maar ik ken hem niet persoonlijk..... :-) Het is er later met de haren bijgesleept. Net als de multi. En net als de nano Niets mis mee, hou me ten goede, maar de basis van het geocachen gaat over het vinden van een cache op een plekje dat de moeite waard is om getoond te worden aan je mede-hobbyisten. Dat hebben we van Vlindertje en van Dave Ulmer geleerd... Toch? :-) En dat mag best via een leuke puzzel of een mooie wandeling via meerdere waypoints (multi), maar wij zijn niet aan geocaching begonnen om onze eigen geestelijke vermogens op pijnlijke wijze bloot te laten leggen door whizkids of beroepsfanaten, die toch net niet slim genoeg zijn om zélf te kunnen vaststellen, dat veel mede-hobbyisten hun kronkels wellicht niet erg kunnen waarderen. In dat opzicht verschillen we dus van mening en dus uiteraard ook over het eventueel gebruik van Geoleaks. Maar dat geeft niet, dat houdt het forum levendig! Maar weet je wat zo leuk is.... Je zou de lijst van geoleaks deelnemers eens moeten bekijken en die lijst naast die van de geocaching.nl forumgebruikers moeten leggen.... Wouwwwwww mannnn...... :-) Ach, soms is het leven minder ingewikkeld dan het lijkt! Dus Barry, als jij gebruik van Geoleaks zou overwegen, weet dan, dat je je in goed gezelschap bevindt en dat je geen vreemdeling in het land van Oz bent.

bewerkt door Team Tabak
  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even vluchtig de bijdragen doorgenomen, alhoewel vluchtig? TT heeft een nieuwe pen gekocht en schrijft er lustig op los. Dat is mooi.

 

De verscheidenheid aan mysteries is groot, maar ik maak onderscheid tussen puzzels waarbij de bedoeling duidelijk is en puzzels waarbij je geen flauw idee hebt waar je moet beginnen. Die laatste categorie laat ik inmiddels links liggen. Om die reden heb ik één van mijn caches gearchiveerd omdat niemand de puzzel kon doorgronden zonder mijn hulp.

Ook heb ik geleerd dat mysteries een mooi vervolg moeten krijgen. Meestal leiden ze tot een oppikkker die even wordt meegenomen tijdens een trail. Een verlies-verlies situatie. Om die reden heb ik meer van mijn mysteries gearchiveerd.

 

Hulp van andere cachers, geoleaks en sociale media worden gebruikt omdat caches moeten worden gevonden. De hinderlijke ondertoon waar TT over spreekt, puntjes scoren, is voor heel veel mensen het belangrijkste onderdeel van het spel. Dat is te lezen in de foundlogs.

 

Ik heb sinds enige of langere tijd voor mij een andere dimensie toegevoegd. Een Multi is voor mij een puzzel die ik thuis probeer op te lossen. Met de oplossing loop ik echter wel de gehele route om te ervaren of mijn berekende WP's kloppen.

 

Geen geoleaks of hulp van anderen, wil ik niet nodig hebben. Gemiddeld één geocache per maand, daar neem ik de tijd voor.

Iedereen speelt het spelletje op zijn manier.

 

Ik kan mij het meest vinden in de bijdragen van Team Tammo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hou van puzzelen en dus ook van mysteries. Ik heb ook wel eens het idee dat de puzzel wat ver gaat en dan mail ik voor een hint. Klinkklare antwoorden heb ik liever niet. Het oplossen van een moeilijke puzzel geeft mij voldoening. Als er dan een simpele nano ofzo ligt baal ik zeker wel.

 

Soms zie ik een mysterie ook wel eens als bescherming van de cache. De co zal wel denken : als je geen moeite wil nemen voor de puzzel dan is deze cache niks voor jouw.

 

Geoleaks gebruik ik niet. Wel mailtjes voor een hint. Plus dat het 30 euro kost, vind het gewoon zwaar valsspelen. Wel met de eer opstrijken van kijk mij die moeilijke mysterie doen maar ondertussen gewoon op geoleaks kijken. Nee das niks voor mij.

bewerkt door Scoloo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Scoloo, bedrog is in eerste instantie jezelf bedriegen. Pas geleden heb ik iemand daar op aangesproken en via een PM schreef hij dat hij inderdaad de zaak had besodemieterd.

Dat doet mij denken aan de aanbieding in de supermarkt: zes witte puntjes voor 1 euro. Zwarte puntjes die worden witgewassen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is het verschil tussen Geoleaks en Geolikes?

 

Wij hebben zondagmiddag, vooral veel lol gehad in het centrum van de vestingstad Dordrecht. Wij willen graag namens Kikker en Helmine (gisteren vormden we een kwartet) een like uitbrengen op een geweldig weekend.

 

Groetjes

de Kikkers (die nu een logachterstand hebben)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Scoloo, bedrog is in eerste instantie jezelf bedriegen. Pas geleden heb ik iemand daar op aangesproken en via een PM schreef hij dat hij inderdaad de zaak had besodemieterd.

Dat doet mij denken aan de aanbieding in de supermarkt: zes witte puntjes voor 1 euro. Zwarte puntjes die worden witgewassen.

Daar heb je helemaal gelijk in. En ik moet ook eerlijk zeggen dat toen ik net begon een account heb aangemaakt op geoleaks. Nadat ik meerdere keren geen antwoord kreeg van een co. Maar dat stond mij snel tegen. Vooral ook omdat eindcoords vrijgegeven worden van premium only caches. Voor een hint leek het mij handig maar daar kwam mooi bedrogen mee uit. Maar of ik me erover opwind? Nee dat niet. Wel als iemand er heel trots op is dat hij zoveel eindcoords heeft gekregen via geoleaks. Maar dat vind ik het zelfde van Co's die geen hint willen geven als je erom vraagt. Of gewoon helemaal geen antwoord terug sturen.

 

Maar uiteindelijk kom je weer bij het begin.... iedereen speelt zoals hij wil.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals ik schreef: "Een Multi is voor mij een puzzel die ik thuis probeer op te lossen."

28 Februari gaan we een geocache zoeken, 5,5 kilometer wandelen, GC2KHG9.

Was best lastig.

Ook daar heb ik een mening over. Maar of we dan OT blijven vraag ik mij af.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals ik schreef: "Een Multi is voor mij een puzzel die ik thuis probeer op te lossen."

28 Februari gaan we een geocache zoeken, 5,5 kilometer wandelen, GC2KHG9.

Was best lastig.

Dan geniet jij er dus twee keer van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Od: De Kikkers hebben aanstaande zaterdag niet de intentie om het wie dan ook lastig te maken! Onze koffers staan gepakt, blijft de vraag: wie neemt de koffie mee? Wie de stroopwafels? Wij logeren bij vrienden in Gelderland dus nog meer mee nemen wordt voor ons erg lastig. We hebben slechts een autootje ter beschikking.

 

Bij leven en welzijn maken we er een fijne dag van aankomende zaterdag in het Gelderse, of is de Samenwerkingscache misschien in een andere provincie? Samenwerken lukt namelijk ook heel goed in de Flevopolder....toch????? (hopen wij)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Zoals ik schreef: "Een Multi is voor mij een puzzel die ik thuis probeer op te lossen."

28 Februari gaan we een geocache zoeken, 5,5 kilometer wandelen, GC2KHG9.

Was best lastig.

Dan geniet jij er dus twee keer van.
Als hij hem helemaal loopt wel. Maar doet hij dat ook?
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...