Spring naar bijdragen

Twijfel Twijfel... (Cache Droppen... Maar Wat Voor)


cramacnaib

Aanbevolen berichten

Even een korte schets van de omgeving.

 

Ik wil een cache gaan droppen hier in de woonwijk. Er staan hier een aantal flats achterelkaar en parallel hieraan staan woonhuizen in de straat. Daar tussen is aan de ene kant een voetbalveldje met een elektriciteitshuisje en wat groen eromheen. Aan de andere kant is een begroeid stukje natuur met bomen en struiken en zo. Dit stukje groen grenst aan een parkeerplaats en aan een grasveldje wat gebruikt wordt als hondenuitlaatplaats (bah :( )

 

Ik wil heel graag een cache droppen in één van die twee stukjes. Ik twijfel ernstig tussen een gewone (medium) cache of om er een tb-hotel van te maken. Als het een hotel wordt, wil ik er wel een mooi (ondergronds?) hotelletje van maken en niet een gewoon bakje met toevallig tb's erin.

 

maar wat zal ik doen?? HELLUP ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Op basis van deze info is natuurlijk geen goed antwoord te geven.

Het klinkt nu alsof alle bewoners je zien zoeken naar de cache, maar dat kan natuurlijk heel anders zijn.

 

Een TB-hotel (is overigens gewoon een regular cache) in een woonwijk vlak bij een voetbalveldje klinkt niet logisch, maar hier geldt ook...het ka ter plekke best logisch zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op dit forum waart volk rond waar de naam "tb hotel" onbehandelbare allergische reacties oproept... Leer van een andermans ervaring op dit gebied en probeer die naam inderdaad maar te vermijden.... :-) :-) :-)

bewerkt door Team Tabak
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iedere cache waar trackables in kunnen zou een veilige cache moeten zijn, d.w.z. een cache die minimale kans heeft om in zijn geheel geript te worden of van ruilspulletjes, logboek en TB's/coins te worden ontdaan.

Caches in bewoond gebied zijn, in mijn ervaring, per definitie onveilig.

Trackables zijn eigendom van een cacher en daar dient wat zorgvuldiger mee omgesprongen te worden dan, in mijn ogen, nu het geval is.

In feite zou ik liever zien dat er bij "urban" caches wat vaker op de cache pagina staat dat de cache niet geschikt is voor trackables.

Nu gaan er veel verloren.

 

Over het algemeen:

Leg eerst eens een paar weken een "proefcache" met wat knikkers o.i.d. neer op de beoogde cacheplek en kijk wat er gebeurt.

Het helpt bij het kiezen van een plek ook om die op verschillende tijdstippen van de dag en op verschillende dagen te gaan bekijken om te zien of en wanneer het (te) druk is en wie er rondhangt of langskomt.

Blijf uit het directe zicht van ramen, parkeerplekken, in- en uitgangen en andere drukke stukken.

bewerkt door Sivota
  • Top! 4
Link naar opmerking
Deel via andere websites

"Een cache droppen" klinkt een beetje alsof je in een haast bui een plastic ijsbakje dat je toevallig in de kast hebt liggen ergens in de grond wil stoppen op een paar vierkante meters groen, vlakbij je huis.

 

Natuurlijk de situatie kan heel anders zijn, maar is dat keine stukje groen de moeite waard om aan toeristen te laten zien? Is het veilig om er een cache te verstoppen en te zoeken, zonder dat je vol in het zicht staat van hangjongeren, flatbewoners, honden uitlaters etc.

 

TB Hotel, niet doen en al helemaal geen flauwe verzinsels komen met 1 TB eruit 1 erin. Niet alleen is het niet toegestaan, het is ook nog eens erg onbeschoft richting de eigenaren van de TB's die in jouw cache verblijven. Als het een ruime cache is op een mooie plaats dan trekt hij vanzelf TB's en coins aan en zit er een keer "niets" in, dan is er ook niets aan het handje.

 

Ik zou zeggen, denk nog eens goed na en maak een cache zoals je hem zelf ook graag zou zien. Een goede cache drop je niet, een cache verzin je en plaats je met een gedachte.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil heel graag een cache droppen in één van die twee stukjes.

Vraag jezelf eens af: Waarom? Wat maakt dat jij denkt dat je iets kunt toevoegen aan de duizenden caches die er al zijn in Nederland, en waarom juist op die plek?

 

Ik bedoel hiermee niet te zeggen dat dat bij jou niet het geval is, maar elke cachemaker zou zichzelf deze vraag moeten stellen, dus vandaar dat ik hem nog een keer stel. Het antwoord is namelijk niet in je post te vinden. Sluit erg aan bij wat voorgangers al zeiden maar voor de volledigheid toch nog even.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Ik adviseer om zelf eens wat TB's los te laten om te ondervinden wat het is dat CO's TB's gaan verzamelen om maandenlang in een of onbelangrijke voortuincache in een vinexwijk te gijzelen.

gelukkig heb ik geen verzamelwoede en woon ik niet in een vinexwijk ;)

Ik ga voorlopig nog even nadenken en we gaan vervolgens op zoek naar een MOOI plekje in het nabijgelegen bos, waar we dan een mooie cache van gaan maken (en geen TB hotel ;))

bewerkt door cramacnaib
  • Top! 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Top! Neem de spreuk uit de handtekening van Sivota vooral in gedachten. Ik weet dat de dagelijkse werkelijkheid heel vaak het tegendeel toont, maar toch...

 

"When you go to hide a geocache, think of the reason you are bringing people to that spot. If the only reason is for the geocache, then find a better spot."
– Briansnat -

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een TB hotel dient ervoor om trackables een makkelijk bereikbaar maar ook redelijk verborgen plekje te geven.

Met als doel dat cachers ze snel mee kunnen nemen om aan het doel van de trackable te kunnen voldoen.

Bij voorkeur in de buurt van (bus)stations, havens en vliegvelden.

 

Alle andere zogenaamde TB hotels zijn over het algemeen gevangenissen en logeer plekken met allerlei restricties van een CO die geen enkele zeggenschap over tracables heeft.

 

 

p.s. Ook hotels staan soms leeg en soms vertrekt er een heel gezelschap.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...