Spring naar bijdragen

Etiquette Vraag


MarcoDomi

Aanbevolen berichten

daVinci!, wat leuk dat je rondje Bernheze als powertrail beschrijft. Ik heb dat rondje ook gedaan, met een ander team, in het begin van onze cache-carrière. We hadden nog nooit van powertrails gehoord en waren op ons gemak begonnen met wandelen. Dat viel best tegen, waren nog hele afstanden. Daarom gingen we later ook stukjes met de cachemobiel. Ik geloof dat we vier of vijf weekenden bezig waren om alle caches te vinden, maar we hebben wel genoten.

Onze kennismaking met de FTF kwam volgens mij net wat later, toen we er achter kwamen dat er 's nachts een cache uitgekomen was op vijf minuten fietsen van ons huis en die 's morgens om acht uur al verschillende keren gelogd was. Toen verbaasden wij ons daarover, maar nu kijken we nergens meer van op. Er is best veel veranderd intussen.

Ook wij hebben van een powertrail geproefd en de meningen in ons cachegroepje zijn verdeeld. Zelf vind ik korte trailtjes wel leuk en daar wil ik dan gerust een hele dag over doen (met terrasje etc). De anderen vinden de langere trails ook wel leuk. Een FTF hebben we niet, zal ook niet snel gebeuren denk ik. Ik zit niet op de pc en 's nachts slaap ik, dat is niet echt bevorderlijk om op het podium te komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Wat mij betreft mogen al die cijferslotjes wel afgeschaft worden. Wat een dramatische dingen zeg. Hoe vaak ik het niet meegemaakt heb dat die dingen onbewust van code veranderd waren zijn niet meer te tellen. Maar als ik het dus goed begrijp biedt een draadtang uitkomst. Die past nog wel in de kofferbak bij alle andere tools.

bewerkt door brouwertjes
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Prachtig brouwer, hoe jij geen kans voorbij laat gaan om negatief te reageren op mijn berichten. Vindt zijn oorsprong waarschijnlijk in het feit dat ik ooit eens een kritische noot heb geplaatst bij jouw manier van cachen, punten scoren en het liefst FTF. Maar die ergernis is reeds lang verleden tijd. Inmiddels besef ik dat iedereen zijn eigen spelletje speelt.

 

Mijn cijferslot was niet onbewust te veranderen, daar was kennis voor nodig. En ja, je hebt gelijk, een draadtang is handig net als een database met eindcoördinaten, een snelle auto die door rood licht kan scheuren voordat de flitscamera kan reageren en een pling op de mobiel die waarschuwt dat er goud is te behalen. Klatergoud.

 

Brouwer, de rozengeocoin die je voor mij hebt achtergelaten in Rozengeur ligt op mijn bureau. Je meent het niet zo kwaad en ik ook niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ter aanvulling. Wanneer ik mijn mening geef over pointilisten en goudgravers, dan is het slechts mijn mening. Trek het je niet teveel aan, een klein beetje is genoeg.

Ik kan ook cynisch doen over de culinaire kwaliteiten van worteltjes met doperwten, maar wellicht zijn dat de favoriete groenten van Diederikus en Vlinder. Toegegeven, het zijn wel authentieke groentes. Alles is betrekkelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn favoriete groente is een flinke lap vlees. Daar mag je dan verder van alles bij serveren, dat stoort niet.

 

Wat mij betreft mogen al die cijferslotjes wel afgeschaft worden. Wat een dramatische dingen zeg.

Daar heeft Brouwertjes wel een punt. Veel van die slotjes wekken frustraties op, en ik ben geen voorstander van dingen die frustraties opwekken. Dat lokt ongewenste reacties uit, en ik neem iemand graag tegen zichzelf in bescherming. Dus geen frusti-caches voor mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Od Mijn reactie was niet negatief naar jou bedoeld hoor, slechts een constatering dat die dingen nou eenmaal vaak niet goed of deugdelijk werken. Misschien dat duurdere cijfersloten wel bruikbaar zijn, maar de ervaring leert nu eenmaal dat de meest gebruikte slotjes niet echt van hoogstaande kwaliteit zijn. Ik kom ze tegen waarbij de wieltjes nauwelijks meer draaien, de slotjes geroest zijn en idd heel regelmatig dat de code verdraaid is. Ik heb mij laten vertellen dat als de beugel naar achteren staat je blijkbaar de code kunt veranderen.

Nou kun je je natuurlijk ook afvragen waarom je überhaupt een cache met een cijferslot nodig heb. Het mag toch niet de bedoeling zijn om frustratie op te wekken bij je medehobbygenoot?

 

PS meningen over FTF neem ik per definitie niet serieus :clown:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Do, de ervaring leert als de mensen zich achter een andere naam gaan verschuilen ze daar een hele goeie reden toe hebben en dat is meestal niet positief

waarom niet even laten weten wie je als geocacher ben, iedereen kan wel van alles beweren,,,,,,

 

en die cijverslootjes kunnen niet vaak genoeg gebruikt worden, de meeste co's verrijden honderden euro's aan brandstof om een koker te rapen maar vertikken het om een paar euro's aan goeie sloten voor hun eigen cache te investeren waardoor gelijk de goedkope sloten makkelijk open te maken zijn zonder dat je de code weet, en dat terwijl de duurdere cijversloten maar door een enkeling open te maken zijn :)

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...