Spring naar bijdragen

Etiquette Vraag


MarcoDomi

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Ik dacht eerst dat het over Munzee's ging (etiquetten).

 

Mijn reactie was dat een proefloper, wanneer hij de cache zelfstandig heeft gevonden, gewoon mag loggen.
Met enige verbazing lees ik dat vrijwel iedereen respect heeft voor het vreemde fenomeen podiumcachen.

 

Bij mij kwam die verbazing ook op. Met het proeflopen van "Oogjes dicht" heb ik als co meegelopen, en aanwijzingen gegeven daar waar ze er niet uitkwamen. Maar dat resulteert dan ook gelijk in een aanpassing van de listing, zodadat de hulp die de proeflopers krijgen niet verschilt van de hulp die de cachers krijgen. En dan kunnen de proeflopers natuurlijk gewoon loggen. Wanneer ze dat doen moeten ze zelf weten.

bewerkt door Diederikus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet ik Aragorn, maar getuigen de FTF-logjes altijd van consideratie met de legger?

Heb even de eerste de beste gepakt:
"Hé! Die is lekker dichtbij! Wat een toeval. Snel afrekenen, op de fiets, en ik vind hem zo. Dus door een flinke portie geluk een FTF weten te scoren!"

 

Wat vond hij van de cache?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn reactie was dat een proefloper, wanneer hij de cache zelfstandig heeft gevonden, gewoon mag loggen.

Met enige verbazing lees ik dat vrijwel iedereen respect heeft voor het vreemde fenomeen podiumcachen.

 

Eén keer (een jaar of vier terug) heb ik bij een cache in Dordrecht alvast gelogd. Ik had onze naam op de logrol geschreven met de mededeling, dat het om de vierde plaats ging..... Je wilt niet weten wat je over je heen krijgt van hen die menen Petrus zonder meer voorbij te kunnen lopen, als ze minimaal 37 FTF's hebben gescoord.... Dat doen we dus echt nooit meer Od!

bewerkt door Team Tabak
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Ant Zo blijkt maar weer dat iedereen anders in elkaar zit. Nou is jouw voorbeeld van de TFTC log niet echt een gelukkige want de log die Od hierboven aanhaalt is toch geheel anders. Als ik als CO de korte log van de onbekende logger lees dan haal ik daar in ieder geval de emotie uit en het geluk van het als eerste vinden van de cache. Wanneer ik een Multi in een mooi gebied leg en ik moet twee bijzonder lange lappen tekst doorlezen waarbij zelfs twee cachers blijkbaar het whatsappje van een van de dochters over een douchegordijn als een van de hoogtepunten beschrijven en dat zo belangrijk vinden om dit te melden in de log dan zou ik daar persoonlijk eigenlijk minder vrolijk van worden.

Maar ga vooral door hoor met het schrijven van lange lappen tekst als jij daar plezier aan hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@TT dat is op zijn minst een bijzonder vreemde reactie geweest. Het loggen als vierde, of op de achterkant van het logboekje als proefloper is de meest gebruikelijke methode hoor.

 

Het was er niet één, maar meerdere reacties. Mensen lezen soms erg slecht en trekken hun conclusies voordat je er erg in hebt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Od, iedereen die zich een beetje verdiept in het geocachen weet dat het "vreemde fenomeen" podiumcachen bestaat. Het heeft natuurlijk geen enkele officiële status, maar toch, velen beleven er plezier aan. Er is zelfs iemand die geheel vrijwillig en handmatig een ranglijst bijhoudt (brouwertjes?) Iemand moet een cache als eerste vinden. Als je dat spelletje toevallig speelt is het natuurlijk erg jammer als er al mensen hebben kunnen loggen vóór publiblicatie.... en dan ook nog de schaamstaal plaatsen claimen. Zelfs jij begrijpt dat zoiets "not done" is.

 

Bij de nieuwe cache van Diederikus stonden de namen van de proeflopers op de eerste pagina van het logboek. Ik had er persoonlijk niets op tegen gehad als ze ook op internet hadden gelogd als FTF en STF. De podiumplaats na publicatie kunnen ze me niet meer afnemen :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Io, natuurlijk weet ik dat er cachers zijn die hun vrouw eenzaam achterlaten met de spruitjes, omdat goud halen hen tot extase brengt. Of er cachers zijn die ranglijsten bijhouden, weet ik niet. Ik besteed mijn tijd liever aan het lezen van lange lappen tekst dan aan het bekijken van statistieken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...