Spring naar bijdragen

Etiquette Vraag


MarcoDomi

Aanbevolen berichten

En Tabak, ook ik beleef plezier aan deze hobby. En of ik moeilijk in elkaar zit? Valt volgens mij wel mee. Om Aragorn nog maar een keer te citeren: "Voor mij wordt het leven pas eenvoudig wanneer ik zoveel mogelijk dingen doe waar ik van geniet."

 

Aragorn zet hier op het forum in een paar woorden een hoop standaarden neer, waarvoor wij veel zinnen nodig hebben, maar die uiteindelijk wél op hetzelfde neerkomen. Daar zijn we het dan hopelijk wel met z'n allen over eens... :-) (Leuke discussie!!)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Maar om daar nu mijn spijkerbroek en overhemd voor te verscheuren...??? Dat vind ik nou echt zonde!

Als je net 10 kilo bent afgevallen dan sta je daar lichtzinniger tegenover. Het leger des heils heeft er ook niet veel aan, want een junk past meestal niet in een maatje 60. Maar we dwalen een beetje af. Kennelijk moet ik ook maar eens meedoen aan de FTF-jacht, want mijn eq is te laag om mij in te leven in de vraagstelling van dit topic. Ik beloof dat ik geen log vooraf in mijn achterzak zal meenemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, ik was er al bang voor. Komt er een cache online op een onhandig tijdstip, reageer ik met "ja, hallo, ik ben gekke henkie niet!". Zo krijg ik natuurlijk nooit goud.

Voor goud moet ik even vergeten dat ik gekke henkie niet ben. Hoe doen topsporters dat? Die visualiseren zo iets, geloof ik.

Ik zal het eens proberen. "ik ben gekke henkie, ik ben gekke henkie, ik ben gekke henkie". Jaaa. Nee. Ik geloof dat ik iets voel. Misschien begint het al te werken!

Of toch niet? Gekke henkie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Grappige discussie...Ik zie 2 categorien geocachers:

1. Zij die het cachen zien als een vorm van ontspanning, lekker wandelen in de vrije natuur en op plaatsen komen waar je anders altijd aan voorbij gaat.

2. Zij die helemaal doorgeslagen zijn en obsessief het geocachen bedrijven, enkel om zo veel mogelijk te scoren. Ik zie ze in mijn omgeving ook: de FTF-ers, de kuddecachers die powertrails aflopen en cachers die elke vrije minuut (ook in werktijd) besteden aan het schatzoeken

 

Hoewel ik in mijn begintijd ook wel op eremetaal gejaagd heb (toen ging dat wat gemakkelijker, omdat zelfs de meest fanatieke cachers nog niet zo fanatiek waren. Je kon de volgende ochtend op je gemak naar de cachelocatie gaan en een FTF scoren), en de primitiefste vorm van een powertrail gedaan heb: dat was toen "Rondje Bernheze", waar- geloof ik- 50 caches op iets van 20 vierkantie kilometer lagen. Kom je 's avonds uitgeput en uitgehongerd thuis, met als enige resultaat 50 punten meer op je cachelijst. Hoera!!...

Sinsdien heb ik mij geschaard onder de slowcachers: gemiddeld een paar caches per week, puur als ontspanning en om weer nieuwe interessante plaatsen in binnen- en buitenland te ontdekken. Jullie zullen het niet geloven, maar ik heb het zelfs gepresteerd om afgelopen jaar een cache-sabattical te houden! Voor de cijfers: ik sta nu na exact 7 jaar cachen op 1999 caches. Ik moet overigens wél toegeven: ik heb 2 jaar geleden gezondigd en de powertrail "Rondje Someren" (100 caches) gedaan. In één grote optocht om de 200 meter je naam krabbelen op een rolletje. En dat 1 hele dag lang over een totaal oninterressante route. Ik was meteen weer genezen! Dit heeft niets met geocachen te maken.

 

Definitie van geocachen volgens geocachen.nl: Iemand verstopt op een bijzondere plaats, meestal in de natuur, een waterdichte doos met daarin een logboek, en verder evt. een aantal leuke voorwerpen (om te ruilen) en soms ook een wegwerpcamera.

 

Ik snap dan ook die Pavlov-mensachtigen niet, die gedresseerd in hun "cachemobiel" (nog zo'n term waar ik de rillingen van krijg..., alsof de auto enkel nog maar dient om de onverzadigbare cachehonger te stillen) springen als een bliep, ping of een andere notificatie op hun PC verschijnt. Enkel om hogerop de apenrots van gescoorde caches en FTF's te komen. En dan lees je in de logs steevast van die dingen als: "Tsja, het was 15 kilometer rijden en 2 uur 's nachts, maar ja ik kon de verleiding niet weerstaan..."

Op zich zeg ik: ga lekker je gang, ik wacht met mijn caches wel tot de storm geluwd is; jullie hebben geen last van mij, ik heb geen last van jullie... maar een ander irritant fenomeen dient zich aan.

Ik zie tot mijn ontsteltenis dat steeds meer CO's hun caches archiveren en dreigen te archiveren, omdat er kant en klare eindcoordinaten van multi's en mysteries in de omloop zijn. Ook vernuftig in elkaar geknutselde wp's worden uit pure frustratie vernield, omdat het even niet meezit. Dat is de keerzijde van de cache-verslaving. En dat vind ik wèl een kwalijke zaak, omdat daar iedere cacher door benadeeld wordt.

  • Top! 4
Link naar opmerking
Deel via andere websites

daVinci!, welkom in het hokje van slowcachers. De twee categorieën die je beschrijft, heb ik ook genoemd.

Benieuwd naar de caches die je zoal zoekt, heb ik de vrijheid genomen daar even naar te zoeken. geo.com kent jou echter niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat mensen hun cache's archiveren omdat er eindcoord in omloop zijn is een sneue gedachtegang van de co zelf,

net of de eindcache niet het prachtige sluitstuk van de hele route is, en mensen die hun eigen route willen bepalen de eindache niet mag vinden, een beetje raar

het grootste voordeel van mensen met eindcoords die laten de tussenpunten met rust zo slijten de tussenpunten en de ongeving van de tussenpunten niet en mensen met eindcoords vernielen dan al helemaal niet uit frustratie de "prachtige" tussenpunten,

 

en hier posten met een face nick is net zo laf als al die anoniemen die de tussen punten slopen, (steek die maar in je zak)

 

Barny

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Barny, een interessante benadering. Je hebt gelijk wanneer je zegt dat de tussenpunten het minst lijden wanneer ze met rust worden gelaten. Eigenlijk geldt dat ook voor de eindcache, hoe minder bezoekers hoe minder slijtage. Dat heb ik ondervonden met een van mijn caches. De code voor het cijferslot werd niet gevonden, dus dan maar een draadtang gebruiken. Er waren geen tussenpunten, maar blijkbaar toch frustratie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Barny, een beetje kort door de bocht: waarom zou iemands nick hetzelfde moeten zijn op het forum als op gc.com????

Ik zeg nee!

Zeker als je met iemand te maken hebt als die voormalige moddereter en daar goedkeurder bij GC

Dan is het heel slim als je een andere forum naam hebt als de team naam waaronder je geocaches zoekt.

Ik heb dat toen verkeerd gedaan, helaas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat mensen enkel direct naar het eind coördinaat gaan zonder door de Co bedachte route te maken moeten ze zelf weten, waarbij ik denk dat ze juist het mooiste missen (de route) en enkel het doosje groot of klein van een krabbel voorzien waardoor dit ook puntjes makers worden in mijn ogen.

Dat deze coördinaten verkregen worden via vriendjes,database enz. is voor mij ook niet interessant dus hiermee ben ik het met Barny eens dat om deze reden caches in het archief te doen is jammer want je doet er ook veel mensen een plezier mee die wel deze tocht willen maken.

Dat er steeds meer geweld gebruikt wordt is wel een feit maar als de eerste run eraf is komt alles vanzelf in een rustiger vaarwater en blijft alles langer heel waarbij met veel controleren de boel aardig in de hand kan blijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...