Spring naar bijdragen

Etiquette Vraag


MarcoDomi

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Wij hebben nooit haast onderweg, lopen bepaald niet altijd multi's, omdat die er niet of weinig zijn in onze buurt, gaan wél graag een kopje koffie drinken onderweg en hebben altijd een gezellige dag, als we gaan cachen. Maar om dat nou weer in het zoveelste hokje te gaan proppen.... Wat een flauwe kul. Iedereen, die erop uit gaat om te cachen heeft in zijn of haar beleving toch een plezierige of gezellige dag? Helluupppppp... we willen niet in hokjes geplaatst worden door hen, die ons zo graag hun als de ultieme vorm van cachen beschouwde methode willen opdringen.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben de laatste om jou achter een rollator te willen.... Maar dan komt het @Od. Als omstandigheden iemand zouden dwingen om -zo hij of zij graag naar buiten zou willen om een cache te doen- deze achter een rollator te moeten benaderen en het lukt hem of haar om de cache te vinden zonder de wieltjes volledig te laten vastlopen in de brandnetels dan weet ik zeker dat hij of zij een geweldige ochtend of middag heeft beleefd! Het zal de betreffende persoon worst zijn of daar door wie dan ook een naam aan wordt gegeven met bijbehorend hokje.... Hij of zij is trots, heeft plezier gehad, is helaas in het bos geen koffietent tegengekomen, maar is helemaal tevreden met het spelletje dat er wordt gespeeld. En daar gaat het om.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het attribuut voor wandelwagens geldt ook voor rollators. En dat doet mij denken aan mijn log bij Raiders of the lost Ark waarin ik o.a. schreef:
"Ondanks het advies “fit en goed ter been” toch besloten om te gaan. Korte nachtrust en ischias mogen de pret niet drukken. Vanwege het zware terrein de rollator maar thuis gelaten."

Ik was als beginnende cacher best wel een beetje trots dat ik met drie van mijn kinderen deze geocache heb volbracht zonder hulplijntjes.

 

Wat was de aanleiding tot dit off-topic geleuter? O ja, het gaat over etiketten plakken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog een paar openstaande vragen.

 

Brouwer, je schrijft: "meningen over FTF neem ik per definitie niet serieus". Leg eens uit.

 

Cijferslotjes. Veel argumenten om ze niet te gebruiken.

Hebben ze ook te lijden van het weer wanneer ze in een ammobox zitten? En als ik er toch eentje wil gebruiken, wat is dan een goede keuze? Liever niet duurder dan 20 euro.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zolang de cijfersloten echt een functie hebben kan ik er mee leven. Als ze alleen maar frustraties oproepen dan leidt dat vroeger of later tot ongewenste acties. Dat valt niet goed te praten, maar ik zou ten allen tijde dit trachten te voorkomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De eerste is open vraag relatief eenvoudig te beantwoorden. Het is duidelijk dat het overgrote deel van degenen die hier meningen over FTF hebben in welke vorm dan ook en deze ook nog eens gebruiken als stokpaardje zelf nooit actief in deze richting iets ondernomen hebben en het dus niet op eigen ervaring baseren. Dit soort meningen leg ik bij voorbaat naast mij neer.

 

En cijferslotjes in een ammobox kom ik niet vaak tegen. Ik zie persoonlijk het nut er ook niet van in. Laat de creativiteit even de loop en je moet toch wel iets anders kunnen verzinnen dan dit lijkt me. Ben nog weinig geocachers tegengekomen die het geweldig vonden om een slotje te mogen openen. Wat dat betreft slaat ik me geheel aan bij de vorige post van Diederikus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Brouwertjes, ooit ben ik wel fanatiek in de race geweest voor FTFs, mag ik dan mijn mening wel verkondigen?

 

Drie voorbeelden:

Snel, snel, snel door een natuurgebied met oogkleppen op, om maar als eerste bij de cachelocatie te zijn. Geen tijd om foto's te maken, geen tijd om naar de natuur te kijken, op de fiets over de heide in plaats van rustig te voet.

's Avonds in het donker naar de coördinaten die uit een puzzel zijn gekomen; mag je hier eigenlijk wel komen in het donker? - Ach, we zien geen verbodsbord dus het zal wel mogen. Niets van de omgeving te zien; prikken, prikken op het nulpunt; hè hè, daar is de cache. Gauw boekje tekenen en thuis veel te laat naar bed.

Op Moederdag ruim voor zonsondergang het bed uit en de fiets op. Exact bij zonsopgang bij het bos waar drie nieuwe caches liggen. Snel, snel, snel. En veel te laat thuis voor een genoeglijk moederdagontbijt met de kinderen.

 

Is dit leuk? Is dit normaal? Ik dacht een tijdje van wel maar kijk eens objectief en als buitenstaander.

- Geocaching draait om het bezoeken van leuke en interessante plekken? Wat heb je er dan van gezien in de haast of in het donker?

- Geocachers zijn zuinig op de natuur? Waarom ga je dan 's nachts een bos in?

- Geocaching is een hobby? Waarom moeten allerlei andere gezinsactiviteiten daarvoor wijken?

 

Dit doe ik dus niet meer. Geocaching is best leuk af en toe hoor maar het moet niet te dominant worden.

  • Top! 4
Link naar opmerking
Deel via andere websites

"Het attribuut voor wandelwagens geldt ook voor rollators"

 

Niet helemaal, van een kinderwagen gaat men er toch meer van uit dat de duwers van de wagen die wel over obstakels weten te tillen.

Bij een rollator, moet je dat dan ook kunnen. Als ik alleen met een rollator loop dan gaat dat niet.

Het rolstoelicoontje is, in mijn ervaring, helaas ook onbetrouwbaar en wordt nogal lichtvaardig op de pagina's gezet.

Het blijft goed opletten, de beschrijving lezen, je eigen 'formaat' kennen, soms gokken en vaak onverrichter zaken terug. (voor wat betreft het kunnen loggen van de cache dan) :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Team Aragorn,

 

Natuurlijk mag jij je mening verkondigen (ik beweer volgens mij trouwens nergens dat iemand dat niet zou mogen doen)

Dat jij jaren geleden hebt goudgejaagd en vond dat wat je daar deed niet jouw ding was kun je geheel voor eigen rekening nemen. Dat je daar je manier van cachen op hebt aangepast en dingen bent gaan doen die je blijkbaar leuker vond juich ik alleen maar toe. Blijft als paal boven water staan dat je een besluit genomen hebt op grond van je eigen ervaringen. Nou kom ik jouw naam natuurlijk nauwelijks tegen bij goudjagen en nou was ik wel benieuwd naar jouw ervaringen hiermee in de oudheid. Als ik de logjes zo lees herken ik me niet direct in de situatie zoals jij schetst maar dat kan aan mij liggen.

Als ik bv je laatste FTF bijdrage naar voren haal http://coord.info/GL2Q5872 dan heb ik niet echt het idee dat je hier nu snel snel snel snel met oogkleppen op door de natuur bent gedenderd en wetten en regels aan de laars hebt gelapt. Fotootje is ook geplaatst trouwens :-)

bewerkt door brouwertjes
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry Sivota, het was geen serieuze vergelijking, maar een vervolg op hetgeen brouwertjes meende te moeten zeggen.

In de regel zijn ouders achter een kinderwagen beter ter been dan mensen achter een rollator.

 

En inderdaad, ook ik maak een inschatting of een cache voor mij geschikt is. T-waarde, te lopen afstand en hoogteverschillen zijn de belangrijkste factoren. Gelukkig ken ik de Veluwe aardig goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...