Spring naar bijdragen

Etiquette Vraag


MarcoDomi

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Ik gooi de handdoek in de ring. Er komt net een cache online op een kwartiertje afstand en op een geschikt moment. Maar er beginnen gelijk allerlei existentiële levensvragen op te borrelen. Het gekke henkiegevoel blijft daarbij de overhand houden. Ik kan mij er eenvoudigweg niet toe zetten een cache te bezoeken die ik normaal ook niet zou bezoeken. Hoewel het waarschijnlijk wel een leuke log zou opleveren. Ik wil het de co ook niet aandoen. Ik geef mij gewonnen en erken mijn meerdere in de goudjagers in de buurt. Voor wat de goudjacht betreft. Ik zal er dus nooit over kunnen oordelen. En dus moet ik het antwoord op de vraag van dit topic schuldig blijven.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Had eergister mn eerste ftf op een social omdat ik rustig voor de horde kwam uitsmijtertje wou eten,(en niet in de rij wou staan voor het loggen). Dan vind ik het wel leuk. Maar om mij te gaan haasten voor geocachen is niet mijn bedoeling.

 

Komt er een voor de deur uit en zie ik dat toevallig (heb geeneens die optie aanstaan) dan zal ik er nog wel effe op uitgaan als het me gelegen komt.

 

 

 

Maar als ik caches leg probeer ik altijd het podium op te wachten, dit kan ik redelijk zelf kiezen en vind ik gewoon een leuke vorm van minimeets. Zeker omdat goudjagers over het algemeen erg actieve caches zijn.

 

 

Just my 2 cents on this :)

 

 

Ik plaats trouwens wel express geen podium op mijn cachepagina's omdat de podiumjagers het toch zelf niet zien, en boeit het de nummer 200 ? ik denk het niet.....

bewerkt door front-nl
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan je citaten van slow cachers laten zien daar word je helemaal blij van. En FTF logjes met log volgt.........nooit.

Je weet elke keer wel iets te bedenken dat je gelijk aantoont maar het begint langzamerhand wel vervelend te worden want ik blijf steeds een vervelende ondertoon horen.

Maar ik blijf je veel cache plezier toewensen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gelukkig ben ik nog zo "vers" hier dat ik die vervelende ondertoon niet hoor.

Eerlijk gezegd hoor/lees ik hem wel (ook?) vaak de andere richting uit, namelijk vanuit de "authentieke cachehoek" (hier bedoel ik echt niet specifiek jou mee hoor @rend maar dat weet je wel, meer in het algemeen) naar alles wat maar riekt naar FTF of überhaupt naar statistieken, maar dat kan natuurlijk ook aan mij liggen..

 

Zowel FTF loggers als niet-goudjagende cachers schrijven wel eens flutlogjes, net zoals beide groepen ook fantastische logjes schrijven waar je helemaal blij van wordt.

 

Iets met kaf en koren en één hele grote kam.

 

En daarnaast is het ook nog een kwestie van smaak waar je blij van wordt. Ook persoonlijke verhalen die minder met de cache te maken hebben, vind ik leuk om te lezen.

Maar dat kan ook aan mij liggen :)

bewerkt door MarcoDomi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb wel een hekel aan diegene die al hun caches van de dag copy pasten naar ieder log.... wil geen 2 a4tjes lezen over alle caches dan had ik me ook wel op die geabboneerd. En tis ook in mijn geval een beetje dat iedere cache de log krijgt die die verdiend....

 

Als ik zie dat jij als legger er moeite ingestoken heb het goed uitgedacht heb of me gewoon een mooie plek laat zien, dan wil ik ook wel mijn best doen op het logje :) maar is het domme doosjes rapen verwacht dan ook niet veel :)

bewerkt door front-nl
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Domi: "En daarnaast is het ook nog een kwestie van smaak waar je blij van wordt. Ook persoonlijke verhalen die minder met de cache te maken hebben, vind ik leuk om te lezen."

 

Precies, want als iedereen slechts vertelt hoe gemakkelijk of lastig het was een WP te vinden en hoe verrassend de cache was, dan ben ik snel uitgelezen.

Overigens denkt niet iedereen daar zo over, want als ik in mijn log schrijf dat ik bij WP6 een SMSje krijg van mijn zoon met het heuglijke nieuws dat Ajax met 1-0 achter staat, dan wordt dat een half jaar later aangehaald als zinloos geleuter omdat dat niets met de cache heeft te maken en dat daarom niemand daar in is geïnteresseerd (hoe weet hij/zij/onzijdig dat?). Smailie voor het geval iemand zich weer op zijn edele delen voelt getrapt.

 

Domi, het ligt dus niet aan jou, tenzij het aan jou en mij ligt.

bewerkt door Odlaniger
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eerder schreef ik: ".............Maar ja, wat voor idioten lopen ook om 23.45 u nog rond!.............." Is een "Not 24/7".
Maar ja, voor goud lappen jagers dikwijls de regels aan hun laars.

Het vervolg, bericht van de reviewer:

 

"Temporarily Disable Listing Temporarily Disable Listing

 

De caches uit deze serie zijn tot nader order niet beschikbaar.
Wie wel gaat loopt het risico beboet te worden.
De cache pagina's gaan ook even op slot, zodat er voorlopig niet gelogd kan worden."

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nooit geweten dat dat een taak van de reviewer was.

Zou het dan ook andersom gelden?

Deze week op FTF-jacht geweest naar een nieuwe cache in Utrecht.

In de attributen staat duidelijk aangegeven dat het om een 24/7 cache gaat.

Bij de aangegeven trailhead staat echter een groot bord met koeienletters dat dit pad alleen toegankelijk is tussen zonsopgang en zonsondergang.

Aangezien de meeste goudjagers de regels niet aan de laars lappen, netjes een note geplaatst met het verzoek dit alsnog te doen om verdere teleurstellingen te voorkomen.

Tot op heden is er niets veranderd en staat het 24/7 icoontje nog prominent op de pagina.

 

http://coord.info/GC5C14X

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Od, Brouwertje, die hele serie is toch een faal http://www.geocaching.com/seek/nearest.aspx?u=%40peldoorn

geheel uit de lucht gehaald door de revieuwer en kans op een bekeuring, dan klopt er toch echt iets niet,(klinkt als geen toestemming)

 

Dat Not 24/7 icoontje is toch niet in conflikt met het "niet aan-te-raden om het snacht te bezoeken" icoontje?, de laatste zecht dat je de cache dus wel snachts bezoeken maar het word niet aangeraden, maar wanneer je niet bij de cache de (Not24/7) icoon kan komen word voor het gemak eventjes niet medegedeeld.

 

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

#119, zie nummer 6 uit de serie. Maar het gaat mij er niet om iemand zwart te maken, maar waar goudjacht regelmatig toe leidt.

#121 slaat op een andere uit dezelfde serie, maar is niet zo interessant.

En inderdaad Barny, ook ik twijfel of er toestemming is verleend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...