Spring naar bijdragen

Etiquette Vraag


MarcoDomi

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Nu ik mij mentaal aan het voorbereiden ben op de goudjacht, realiseer ik mij dat het wel enigszins beledigend is voor een co dat ik zijn cache, waar hij veel werk in gestoken heeft, alleen maar bezoek voor een podiumplaats, en niet omdat ik geïnteresseerd ben in zijn werk. Zegt de etiquette daar ook iets over?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"dreuzels" #zucht, kinderlijk, net of wij (geocachers) "apart" zijn, nou dat is allang verleden tijd, kennen we niet normaal doen? "dreuzels" #zucht

 

gelukkig zijn niet geocachers ook wel eens nieuwsgierig en in het bezit van een betonschaar, #te koop voor enkele euros in de betere ijzerwarenzaak

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Died, de eigenaar van nieuwe cache's vinden het wonderwel leuk dat er mensen zijn die complete events naast hun nieuwbakken cache worden gehouden waar in de log alles in geuren en kleuren word vertelt hoe de schaamstaal jacht was verlopen, dat het ow zo gezellig was met alle anderen die te laat waren bij de cache, maar zelden iets over de cache (bijzaak) zelf iets zeggen,

er zijn voorbeelden dat de CO meer werkt maakt om de schaamstaal loggers te verwelkomen bij de cache dan dat ze werk van de cache gemaakt hebben

de CO maakt regelmatig ook nog een "ere" podiumpje op de cachepagina, net alsof na twee weken er nog een simpele ziel is die het interesseert wie er als 1e 2e of helemaal te laat 3e was geweest,

maar na 3 weken intreseert het de co ook al helemaal niet meer wie er bij zijn "cache" komt, de spanning is er af en er word weer gebroed op een ander wanproduckt

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja Barny, ik heb nooit ontkend dat ik kinderlijk, ik zou zelfs zeggen kinderachtig ben nu en dan ;-)

 

Ehm niet-geocachers klinkt een stuk minder lekker vind ik :-)

 

Tuurlijk heb je eikels met een betonschaar. Daarom is het slim om duidelijk op je behuizing te zetten dat het een SPELLETJE betreft (kinderachtig, spelletjes. .. tssss! :-))

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Diederikus, in aanvulling op het antwoord van Barny zou je de eerste logjes van onderstaande caches eens moeten lezen...

 

Als je cynisch zou zijn zou je zeggen dat deze mensen vroeger liefde tekort gekomen zijn of misschien zelfs zwaar verwaarloosd..

Als je de "wat kan mij het schelen modus" aanzet, zou je kunnen denken: wat kan mij het schelen.

 

Ik heb de nieuwe caches in die regio een tijdje met belangstelling en een glimlach gevolgd.

 

Disclaimer: uit bovenstaande tekst zou geen waardeoordeel te halen moeten zijn ;-)

 

 

http://coord.info/GC44WJH

http://coord.info/GC44H3G

http://coord.info/GC45CJW

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er komt toch wel heel wat meer bij de goudjacht kijken dan ik op het eerste gezicht dacht. Ik vrees dat ik de mentale hardheid nog ontbeer om dit soort gruwelcaches te kunnen loggen.

 

Het raadselachtige aan dit verschijnsel intrigeert me dan wel weer enorm. Ik snap de co niet en ik snap de bezoekende cachers niet. Is er ook maar iemand die die caches leuk vindt? Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de co ze zelf ook niet leuk vindt. En wat een enorme aantallen bezoekers voor een hek op een industrieterrein welks meest wervende eigenschap is "met uitzicht op de snelweg A1". Dit is voor mij een enigma dat een oplossing behoeft om antwoord te kunnen geven op de prangende vraag "zijn zij nou gek of ben ik het?".

 

Voor de goudjacht zal ik mij ernstig moeten vermannen, vrees ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, deze discussie is gegroeid de laatste 24 uur! Dan kan ik er wel wat pokon bijdoen.

 

Allereerst daVinci! welkom. Wie je niet terug kan vinden op gc.com moet misschien ergens in de nickname een spatie tussenplakken - maar dit terzijde.

 

@Barny, net zoals zoveel anderen vind ik het jammer wanneer cachers bij een multi rechtstreeks naar het eindpunt gaan. Als 't een goeie cache is, staan eindpunt en WPs niet los van elkaar. Zoiets als een sjiek diner, waarbij bij elke gang de wijn is afgestemd op het gerecht. En jij zegt: laat 't eten maar zitten, doe mij alleen de wijn!

 

De opmerkingen over slowcachen hebben mij aan het denken gezet. Niet alle, maar in ieder geval sommige van de tegenwoordige slowcachers zijn aan het begin van hun cachersbestaan veel fanatieker geweest. Ook ik ben wel eens voor dag en dauw opgestaan om een cache als eerste te vinden. Wij zijn ook wel eens een dag lang op pad geweest om zoveel mogelijk founds te scoren (iets van in de 20, toen waren trails nog niet in de mode).

Misschien moeten we iets doen met dat "Jammer, je mist het leukste van geocaching wanneer je alleen voor de puntjes gaat"-gevoel? Bond van slowcachers? Slowste-cache-van-de-maand rubriek? Speciaal gemaakte goodie om in slowcaches te stoppen? Als het maar geen banner is ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat zal lastig worden Aragorn, het 'jammer gevoel' is natuurlijk ook voor iedereen anders. Als er geen mensen zijn die een blij gevoel krijgen van veel puntjes scoren op één dag, dan waren er allang geen trails meer.

Ik ben er niet zo voor om een speciale bond op te richten van slowcachers. We krijgen dan waarschijnlijk veel groepen en hoe ga je die omschrijven?

Is een Slowcacher iemand die één cache in de maand doet? En welke cache dan (een hekje, mag dat ook?), of moet het een uitgebreide Multi zijn?

Ik ben er meer voor dat we elkaar in onze waarde laten.

Toevallig heb ik een paar weken geleden een TB op reis gestuurd: SLOWcacher, een schildpad. En hij is inderdaad heeeeeeel traag. Hij ligt nog steeds in dezelfde cache en de mensen die na mij zijn geweest hebben hem niet eens opgemerkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@regenboog, het heeft niets te maken met elkaar in waarde laten.

Wel is het volgens mij zo dat de logs van cachers die graag veel punten scoren, de pagina's bij gc. com domineren - net zoals in veel gebieden de simpele tradi's het beeld domineren. Daar mag de groep slowcachers best iets aan proberen te doen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt gelijk Aragorn, je kunt best proberen er iets aan te doen. Daar ben ik ook niet tegen.

De beste manier lijkt mij reclame maken voor het slowcachen, door mensen te laten zien/ervaren hoe leuk het is.

De grootste uitdaging zal zijn om de doelgroep te bereiken. De afgelopen tijd zijn er al veel discussies geweest en enkele dingen die ik gelezen heb en me zo even te binnen schieten zijn:

- de meeste puntjesjagers komen niet op het forum

- het is afhankelijk van de caches die je het eerst vindt, wat je beeld van geocachen is.

- ik schreef in het begin altijd TFTC, pas nu weet ik hoe leuk een log kan zijn voor de cache-eigenaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voordat iedereen aan de haal gaat met de term slowcacher, geef ik een omschrijving.

Slowcachers zijn mensen die geen haast hebben, het liefst een multi lopen, de tijd nemen voor koffiepauzes en voor hetgeen verder kan bijdragen aan een gezellig middagje uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...