Spring naar bijdragen

Belemmert Het Leggen Van Kokers Iets Mooiers?


Diederikus

Aanbevolen berichten

Kosten en moeite zijn gespaard, een mooie opmerking (Aragorn). Dat doet mij denken aan een eerdere suggestie van mij, die door velen werd weggehoond.

Ik opperde dat iemand die een cache wil plaatsen daar 10 euro voor moet betalen. Dat heeft men niet over voor een filmkoker achter een verkeersbord. Wel als de cache reeds enige kosten met zich heeft meegebracht en de cachecreator iets moois heeft gemaakt. Die 10 euro kan dan worden overgemaakt aan bijvoorbeeld SBB. Om met een afgezaagde wijsheid te komen: win win situatie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Kosten en moeite zijn gespaard, een mooie opmerking (Aragorn). Dat doet mij denken aan een eerdere suggestie van mij, die door velen werd weggehoond.

Ik opperde dat iemand die een cache wil plaatsen daar 10 euro voor moet betalen. Dat heeft men niet over voor een filmkoker achter een verkeersbord. Wel als de cache reeds enige kosten met zich heeft meegebracht en de cachecreator iets moois heeft gemaakt. Die 10 euro kan dan worden overgemaakt aan bijvoorbeeld SBB. Om met een afgezaagde wijsheid te komen: win win situatie.

Nee dank je. Het was zo wel duur genoeg. Bij de gamma springen ze nog steeds in de houding als ik binnen kom. In het bos worden trouwens haast geen kokers gelegd. Jouw idee stimuleert voortuincaches. Wat jij zoekt is een kokerbelasting.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk niet dat een koker iets mooiers belemmert. Ten eerste valt natuurlijk te twisten over wat iets mooiers is. Het lijkt er een beetje op dat men een groter formaat automatisch maar mooier moet vinden, terwijl ik eigenlijk ook niet zit te wachten op de volgende lekkende tupperwarebak of roestige ammo met McDonald rotzooi erin. Als er iets mooiers was dan had het er waarschijnlijk allang gelegen of het had dit juist het leggen van het kokertje in de weg gelegen. Het is namelijk zo dat zelfs al voor publikatie de coördinaten van aankomende caches bekend zijn bij de reviewers. Indien er activiteit op de pagina is zal een nieuwe cache niet zomaar een andere cache in opbouw overrulen. Ik denk dat het veel woorden maar weinig daden syndroom het grootste probleem is dat er niet meer moois te bewonderen valt.

  • Top! 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het tweede deel van de stelling is zeker waar. Ik zie regelmatig genoeg voorbeelden voorbij komen. http://forum.geocaching.nl/index.php?showtopic=20949 en http://www.geocaching.com/seek/nearest.aspx?u=joshua66 . 11 caches met NM log. Ik zou me kapot schamen als co (al laten zelfs zichzelf benoemde 'echte' cachers en reviewers het wel eens afweten wat onderhoud betreft, maar dat terzijde). Dit is slechts één voorbeeld, ik kan er zo nog wel een paar opnoemen.

 

Het eerste deel valt in mijn ogen nog wel wat mee. De meeste kokers liggen op hele andere plekken dan eindcaches van multi's. Het zal af en toe inderdaad voorkomen dat een koker in de weg ligt voor een mooie multi, maar in een weids uitgestrekt natuurgebied is hier toch wel omheen te plannen en plaatsen? Wellicht ben ik bevoorrecht dat ik in een regio woon met aardig wat natuur in de directe omgeving. Ik zou me voor kunnen stellen dat het in het westen wat dichtbevolkter is qua caches.

 

Edit: Zeer irritant weer dat deze site mijn teksten/woorden aanpast...

 

Edit2: En als een koker dan wel midden in een natuurgebied ligt heb ik daar ook niet zoveel moeite mee als het een mooi plekje is. Het gaat mij vooral om de locatie, het formaat en inhoud van de cache is wat mij betreft van minder belang.

 

Edit3: hoofdletters aangepast in kleine letters (Dagwacht, hartelijk dank!)

bewerkt door hidde109
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Edit: zeer irritant weer dat deze site mijn teksten/woorden aanpast...

co met hoofdletters wordt automatisch aangepast naar 'eigenaar van de cache'. Er wordt kennelijk van uitgegaan dat degenen die hier lezen of posten niet weten wat een co is.

Wij hebben in onze omgeving ook weinig last van het niet kunnen plaatsen van een cache omdat er al een ligt. Wij zijn snel met het plegen van onderhoud, Dat is onze eigen erecode.

Als we dat niet meer op kunnen brengen dan ruimen we alles op of bieden de caches aan ter overname.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nog even gekeken naar de natuurgebieden in mijn omgeving. Drents-Friese Wold; paar leuke multi's met slechts een paar tradi's langs de rand van het gebied. Dwingelerveld, Oranjewoud, Balloërveld, Weerribben, Havelte eigenlijk hetzelfde verhaal. Er liggen hier en daar wel enkele tradi's met formaat klein, maar het merendeel zijn toch multi's met een mooie grote eindcache. In de genoemde gebieden is ook nog genoeg ruimte voor nog meer multi's of grote tradi's

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb zelf in stedelijk gebied wel "last" van kokerdrang.

Door idd. met QTA te werken, kun je kleine problemen oplossen.

 

Zelf heb ik (door hernieuwd inzicht verkregen door dit forum) vorig jaar mijn koker en NoNo het archief in gemikt.

De vrijgekomen ruimte is (nog) niet in gebruik voor geocaches, ben benieuwd of dit het geval zal worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • De kokers maken iets mooiers onmogelijk.
  • Het vinden van kokers leidt tot het leggen van kokers..

Ik heb er even over nagedacht en zonder de andere reacties te lezen eerst maar eens mijn eigen mening ventileren.

 

Ja, het leggen van enorme trails maken iets mooiers regelmatig onmogelijk. Ik denk niet dat dit per definitie is maar neem nou de polonaisetrail. Lijkt me leuk om een keer met een aantal fietsers te doen hoor, maar als deze trail doorgroeit onstaat een monster van buitenproportionele omvang. Een trail als deze komt dan op een gegeven moment plekken tegen die veel meer verdienen dan er alleen maar even langs te fietsen.

 

Dan het tweede deel. Kijkend naar mijn eigen statistieken zou je moeten concluderen dat wanneer de stelling waar is mijn eerste cache die ik ga leggen een koker gaat worden. Niets is minder waar. Al enige maanden ben ik ervaring en ideeën aan het opdoen en inmiddels is de 'container' aanwezig. Het zal absoluut geen snelle oppikker worden en het formaat al zeker niet in de categorie micro. Juist doordat ik regelmatig nano's ben tegengekomen op plekken waarvan ik denk 'moet dat nou?' word je er bewuster van, althans ik wel, dat als je zelf een cache gaat leggen je dit zeker niet wilt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

Het vinden van kokers leidt tot het leggen en weer tot het vinden. Sneeuwbaleffect.

 

Je poneert deze stelling als een absolute waarheid. Waarom? Waar baseer je dit op? Misschien leidt het wel tot afkeer van het plaatsen van nog meer kokers? Kun jij in de ziel van je mede-cacher kijken? Wil ik met je meegaan in je bewering, dan zou ik toch wel een onderbouwing willen zien....

Kijk eens in de buurt van Emmen, een zwerende wond die zich langzaam uitbreidt <_<

Het vervelende is dat er enkele klimbomen (al veel langer) midden in die wond staan.

Nu gaat het dus om of het mij lukt die bomen te beklimmen zonder mijn vingers te branden aan de rommel die er ligt.

Een reden waarom ik al een tijdje daar niet heen durf te gaan omdat ik vermoed dat mijn geest te zwak is om die massa te weerstaan.

Wat te doen???? Zijn er klimmers die met me meevoelen en een dagje willen klimmen EN caches weten te weerstaan???

Je weet dat die shit er ligt, maar je raapt het niet op..............dat is toch geen hobby meer???? :crybaby:

 

Dus om op de titel terug te vallen, ja de aanwezigheid van kokers verprutst mijn relaxed dagje klimmen.

Bij mij roept een micro altijd de reactie 'kosten en moeite zijn gespaard' op ... of er anders iets mooiers had gelegen, doet er dan eigenlijk niet meer toe.

Precies, beetje gemakzucht ook. Maar helaas lieve Aragorn......we roepen het al tien jaar en de situatie verergert alleen maar. Hoe zou dat toch komen? Sorry, dat is vragen naar de bekende weg. Terwijl het als cacher leuker is om zelf die weg te zoeken :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nog even gekeken naar de natuurgebieden in mijn omgeving. Drents-Friese Wold; paar leuke multi's met slechts een paar tradi's langs de rand van het gebied. Dwingelerveld, Oranjewoud, Balloërveld, Weerribben, Havelte eigenlijk hetzelfde verhaal. Er liggen hier en daar wel enkele tradi's met formaat klein, maar het merendeel zijn toch multi's met een mooie grote eindcache. In de genoemde gebieden is ook nog genoeg ruimte voor nog meer multi's of grote tradi's

Ja, dat verbaasd mij ook al jaren in deze regio. En kom niet aan met het toestemmingsverhaal, want dat is flauwekul. Ik denk dat veel cachers gewoonweg geen zin hebben om (veel) moeite te doen voor een ander. Met wil wel vermaakt worden (kijk naar de run op ge-hypte multies), maar zelf energie steken in iets nieuws, dat is lastiger. En ja, een goede multi vergt tijd en moeite.

Maar ook langere (6km+) multies schijnen af te schrikken, behalve n8caches, dan wil men wel uren dwalen voor een puntje.

Maar ik dwaal af en heb nu last van tekstschrijfdwang, ga snel stoppen voordat het tekstschijtdwang wordt.

Vanavond maar eens (5) uren gaan dwalen voor een puntje :clap:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De POLONAISE trail is inderdaad een schoolvoorbeeld van hoe iets uit de hand kan lopen. Iemand is er mee begonnen en heeft aangemoedigd om aan te sluiten. Het is tenslotte een polonaise.... Als iets dergelijks de plaatsing van aardige caches tegenhoudt, dan zou dat jammer zijn. Over het algemeen liggen de caches echter op plekken langs wegen, waar een "serieuze cacher" niet zo gauw een ammobox achter een boom zal plaatsen.

Daarom zijn dit soort discussies ook zo moeilijk. Wat als "absoluut feit" ter sprake wordt gebracht en ook zo - voor mij heel begrijpelijk - door een aantal cachers als zodanig ervaren wordt kent vaak zoveel maars, abers, uitzonderingen daargelaten en kanttekeningen etc. etc..... En je kunt ook niet zo maar die honderden mensen, die op hun manier toch een leuke dag beleefd hebben in Drente negeren of over het hoofd zien. Het is een factor, die bestaat. Daar kunnen wij hier van alles van vinden, maar ook die mensen zijn een feit met al hun maars en abers.....

 

Dus resteert ons om er een gezellige boom over op te zetten zonder persé een waardeoordeel aan iets te plakken. Iedereen moet dat maar voor zichzelf bepalen. Zo lang er ook mensen zijn, die al hun spaarcentjes bij elkaar leggen om in Amerika in een desolaat woestijngebied trails te gaan doen, waarbij de polonaise trail totaal in het niet valt, dan kan ik alleen maar als feit poneren, dat er kennelijk belangstelling voor bestaat. Hun enthousiaste verhalen bij thuiskomst kun je ook niet negeren. Enne... om met de rijdende rechter te spreken..... "Daar zullen we het mee moeten doen"

 

Ik kan er beter mee leven dan de Groningers met Kamp.

bewerkt door Team Tabak
  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

Dan het tweede deel. Kijkend naar mijn eigen statistieken zou je moeten concluderen dat wanneer de stelling waar is mijn eerste cache die ik ga leggen een koker gaat worden. Niets is minder waar. Al enige maanden ben ik ervaring en ideeën aan het opdoen en inmiddels is de 'container' aanwezig. Het zal absoluut geen snelle oppikker worden en het formaat al zeker niet in de categorie micro. Juist doordat ik regelmatig nano's ben tegengekomen op plekken waarvan ik denk 'moet dat nou?' word je er bewuster van, althans ik wel, dat als je zelf een cache gaat leggen je dit zeker niet wilt.

 

Juist doordat je vergelijkt en rondkijkt en ruim de tijd neemt om ideeën op te doen, ga je géén koker leggen maar iets moois bedenken. :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Ja, dat verbaasd mij ook al jaren in deze regio. En kom niet aan met het toestemmingsverhaal, want dat is flauwekul. Ik denk dat veel cachers gewoonweg geen zin hebben om (veel) moeite te doen voor een ander. Met wil wel vermaakt worden (kijk naar de run op ge-hypte multies), maar zelf energie steken in iets nieuws, dat is lastiger. En ja, een goede multi vergt tijd en moeite.

 

Hallo Professor

 

De conclusie dat veel cachers alleen vermaakt willen worden en geen moeite willen doen voor een ander verbaast me. Hoe verhoudt dit zich met opmerkingen als 'het is geen plicht om zelf een cache te leggen', 'er zijn er al genoeg', 'denk na of je iets toevoegt' etc? Deze opmerkingen zijn veelvuldig op dit forum te lezen wanneer iemand hulp/info vraagt om een cache te leggen.

Moet ik me nu schuldig voelen omdat ik alleen maar caches zoek en er liever (nog) geen wil leggen?

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Regenboog2, je snapt het spelletje (in tegenstelling tot veel anderen) helemaal; liever geen cache leggen dan zooi!

Happy hunting!

Antarctica, die net terug is uit een wonderschoon bos vanwege onderhoud

 

 

Tikfoutje

bewerkt door antarctica
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk, dat is nou zo'n maar en aber.... :-) Als ik de woning verlaat sta ik binnen 300 meter in een wonderschoon weiland met twee schapen, waarvan één kreupel.... Tel je zegeningen Antarctica en maak er gebruik van. Ik word vanzelf wel jaloers.... :-) :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...