Spring naar bijdragen

Belemmert Het Leggen Van Kokers Iets Mooiers?


Diederikus

Aanbevolen berichten

Wat ik niet begrijp bij trails zoals die Polonaise is: hoe zit dat met toestemming? De Gemeente Emmen hoeft toch niet elk apart verzoek van een micro-plaatser apart te behandelen, hoop ik? Of vinden ze 't best dat er elke 200 meter een stuk plastic in het landschap verschijnt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

De topictitel is: "Belemmert Het Leggen Van Kokers Iets Mooiers?"

 

Soms wel, soms niet. Dat is uitgebreid besproken.

 

De discussie gaat nu over de stelling of een koker een geocachecontainer is, dus of een cache met een koker een geocache is.

Vlinder is van mening dat een geocache een voldoende formaat moet hebben voor een fatsoenlijk logboek en ruilertjes. Die mening kan ik respecteren, ben het er zelfs mee eens.

Andere mensen nemen de vrijheid het spel een nieuwe dimensie te geven. Niet het oorspronkelijke idee, maar tijden veranderen. Mysteries, chirps, smartphones, cloud cache-mogelijkheden, wherigo's, klim- en duikcaches, waadpakcaches, rondrijdende oude Volkswagenbusjes, events en nog veel meer technische en hersenkronkelende ideeën hebben in de loop der jaren hun intrede gedaan.

 

Af en toe koop ik een kant-en-klaar maaltijd in de supermarkt, wanneer ik te lui ben om zelf te koken of geen tijd heb. Dat is niet koken zoals het oorspronkelijk is bedoeld.

 

Ooit, misschien volgende week, zal de definitie van geocachen veranderen.

 

Ik heb eigenlijk wel zin in een mini-event, alleen voor genodigden. Diederikus, Barny, Antarctica, Vlindertje, Team Tabak, Casteel, Goonies Oosterhout, ioHpeiH, de kikkers en nog meer mensen die ik zou willen ontmoeten. Ik ga niet proberen iedereen op te noemen, want dan vergeet ik mensen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Af en toe koop ik een kant-en-klaar maaltijd in de supermarkt, wanneer ik te lui ben om zelf te koken of geen tijd heb. Dat is niet koken zoals het oorspronkelijk is bedoeld.

Je bent dan geen koker

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Diederikus, je bent ongetwijfeld de leukste thuis, briljant!

Nu jij zelf eens een eigen draadje laat ontsporen, wil ik er graag aan toevoegen, dat ik meestal wel een koker ben, maar mijzelf niet graag achter een verkeersbord plak.

 

Maar mijn mini-event uitnodiging is serieus, al weet ik dat jij niet van samenscholingen houdt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik niet begrijp bij trails zoals die Polonaise is: hoe zit dat met toestemming? De Gemeente Emmen hoeft toch niet elk apart verzoek van een micro-plaatser apart te behandelen, hoop ik? Of vinden ze 't best dat er elke 200 meter een stuk plastic in het landschap verschijnt?

Natuurlijk is er geen toestemming voor iedere koker. De gemeente weet helemaal niet wat er gebeurd. Ze geven hooguit algemene toestemming om zonder schade iets neer te mogen leggen. Dat dat vervolgens een vrijbrief is om zwerfafval uit te strooien wisten ze vast niet en interesseert ze ook niet.

Zolang er maar geen overlast ontstaat.

 

Reviewers kunnen het alleen maar tegenhouden, verder niemand!

  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt, professor. Ik heb een doorlopende toestemming om in Apeldoorn caches te plaatsen zolang ik mijn boerenverstand gebruik en geen schade aan de natuur toebreng. Die toezegging heb ik gedaan. En de groeneigenaar noemde voorbeelden. Geen ijzerdraadje om een tak, want de tak gaat groeien en de draad snijdt de tak door. Ik gebruik dus mijn boerenverstand. Wanneer ik mij ga gedragen als onhandig persoon, dan raak ik mijn toestemming kwijt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

die reeks zal vanzelf wel gearchiveerd worden vanwege schade aan de berm, roekeloos rijdende automobilisten, her en der een fietser die de berm word ingedrukt

maar dat toch maakt allemaal niet uit want iedereen heeft recht om te geocachen zo als hij dat wil, is een veel gehoorde kreet hiero

 

revieuwers kunnen niks er tegen doen, mogen er niks tegen doen, en durven er niks tegen te doen, ook de kokerstrooiers zijn klanten die er voor zorgen dat al die Groundspeak bobo's zeker een getal van 6 cijvers op hun bankrekening hebben staan en ook verafgode worden door het bedelende gepeupel als ze ook nog eens op onze kosten de wereld rond reizen

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar mijn mini-event uitnodiging is serieus, al weet ik dat jij niet van samenscholingen houdt.

 

Klopt, gisteren mijn verjaardag gevierd door samen met ioHpeiH een epische tocht te volbrengen. Ik ben nog steeds geradbraakt.

Ik ben er alleen voor te porren als we samen een mooie multi gaan doen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

revieuwers kunnen niks er tegen doen, mogen er niks tegen doen, en durven er niks tegen te doen, ook de kokerstrooiers zijn klanten die er voor zorgen dat al die Groundspeak bobo's zeker een getal van 6 cijvers op hun bankrekening hebben staan en ook verafgode worden door het bedelende gepeupel als ze ook nog eens op onze kosten de wereld rond reizen

 

Barny

 

Toch blijft het voor mij onbegrijpelijk dat de reviewers niet inzien ...

  • dat de vanzelfsprekende richtlijn, dat elke geocache een logmogelijkheid moet hebben, niet betekent dat alles wat een logmogelijkheid heeft automatisch als geocache kan worden aangemerkt
  • dat zij aan het lijntje worden gehouden door een Amerikaanse multinational, die torenhoge winsten draait omdat hun goedgelovige buitendienst uit vrijwilligers bestaat
  • dat zij, elke dag opnieuw, een mooi spel verder de vernieling in helpen omdat zij niet over het reflecterend vermogen beschikken eens een stap achteruit te zetten en zich kritisch af te vragen waar ze in vredesnaam mee bezig zijn

... en dat zij de overduidelijke signalen negeren van de Nederlandse geocachers, die keer op keer aangeven het zat te zijn dat dagelijks bakken vol onnozel prutswerk online komen omdat een snel groeiende groep GPS-gebruikers met een onverzadigbare puntenhonger het spel wil spelen als Munzee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"... en dat zij de overduidelijke signalen negeren van de Nederlandse geocachers, die keer op keer aangeven het zat te zijn dat dagelijks bakken vol onnozel prutswerk online komen omdat een snel groeiende groep GPS-gebruikers met een onverzadigbare puntenhonger het spel wil spelen als Munzee."

 

Overduidelijke signalen van de Nederlandse geocachers? Waar dan, van wie dan? Op dit forum? Laat me niet lachen.

Er schrijft hier al tijden een heel klein clubje wederzijdse bewonderaars die zichzelf tot echte Nederlandse geocachers hebben verklaard en de rest voor gek uitmaakt.

Zelfs diegene die het op inhoudelijke punten wel eens zijn met veel zaken doen er tegenwoordig steeds meer het zwijgen toe.

In de zogenaamde open discussie mag men in zeer beperkte mate kritisch zijn, want anders gaat de kop eraf.

Tja, als je het clubje maar klein genoeg maakt, dan ben je het vanzelf wel met elkaar eens, maar dat maakt je dan nog niet de vertegenwoordiging van de Nederlandse geocachers, al zie je dat waarschijnlijk zelf niet meer.

Iets met oogkleppen of tunnelvisie of zo...

  • Top! 8
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...