Spring naar bijdragen

Belemmert Het Leggen Van Kokers Iets Mooiers?


Diederikus

Aanbevolen berichten

[disclaimer]deze vraag gaat uit van de vooronderstelling dat je een filmrolkoker niet al de mooiste cachebehuizing vindt die er is.

 

In een ander draadje poneert Goonies Oosterhout de volgende stelling:

Tegenwoordig wordt een mening vaak tenietgedaan met een schouderophalend 'iedereen speelt zijn eigen spel, daar heb jij toch geen last van? Jawel, daar heb ik last van. Niet omdat ik die caches wel of niet moet doen, maar omdat ze iets beters onmogelijk maken en door hun massa het beeld geven dat het spel zo gespeeld wordt.

 

Hij krijgt veel bijval.

Om dat draadje niet te laten rafelen heb ik er maar even een nieuw draadje van gemaakt.

Zelf heb ik deze overlast nog nooit ervaren. Maar dat zegt niet zoveel, want ik cache nog maar kort.

Daarnaast kan ik me ook niet goed voorstellen hoe die overlast er dan uit ziet en of dat ook een probleem kan vormen voor iemand die alleen maar buiten de bebouwde kom cachet (zoals ik).

 

De stelling bestaat uit twee delen.

  • De kokers maken iets mooiers onmogelijk.
  • Het vinden van kokers leidt tot het leggen van kokers..

 

De tweede stelling lijkt mij alleen een probleem als de eerste stelling waar is.

Hoe ziet die overlast er uit?

bewerkt door Diederikus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Een filmkokertje o.i.d. is zeker weten niet een mooie behuizing. Maar dat hoeft nog niet te betekenen dat de cache, met inbegrip van de tocht, plek, ervaring slecht is? Er zijn ongetwijfeld dozen. kisten, tonnen of constructies die het eindpunt zijn van een slechte cache.

In ieder geval kan dit weer een prachtige draadje worden waarin men zijn/haar tekstschrijfdrang op kan bevredigen :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Overdaad schaadt.

Het vinden van kokers leidt tot het leggen en weer tot het vinden. Sneeuwbaleffect.

Dat leidt tot een competitie, aantallen founds worden belangrijk.

En dat kan leiden tot het degraderen van multi's tot oprapers met behulp van eindcoördinaten.

 

no-name: is tekstschrijfdrang een vies woord?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • De kokers maken iets mooiers onmogelijk.
  • Het vinden van kokers leidt tot het leggen van kokers..

Natuurlijk zit er een kern van waarheid in, maar zoals zo vaak is er ook weer een maar.

Het vinden van kokers kan inderdaad leiden tot het leggen van kokers. Het is maar net waar je het eerst mee in aanraking komt en hoe groot de drang is om dan zelf ook zo iets te gaan 'maken'. Ik kan me voorstellen dat die drempel lager is naarmate de koker op een plaats ligt als 'in een verkeersbord', 'achter een lantaarnpaal' etc.

Wanneer de koker het eindpunt is van een geweldige multie, bijvoorbeeld omdat er geen plaats of toestemming is voor een grote cache, is de drempel misschien al weer wat hoger om zelf ook een vergelijkbare koker te leggen. Je moet er in ieder geval al meer moeite voor doen.

Vind je toevallig eerst grote caches, krijg je misschien ook andere ideeën om zelf iets groots te leggen. Een grote cache kan trouwens ook op een waardeloze plaats liggen en alle multies zijn ook niet even goed.

Ik heb het al vaak op het forum langs zien komen: zoek eerst eens veel verschillende caches, denk na wat je toe kunt voegen en maak dan pas zelf iets.

Maken kokers iets moois onmogelijk? Ik neem aan dat er bedoeld wordt dat een koker, of een reeks kokertjes door de 160 meter regel iets moois moeilijker maken? Dat zal best wel eens voorkomen. Van de andere kant, wanneer in een natuurgebied een multie ligt met fysieke WP's, kun je ook in de problemen komen als je zelf ook zo'n multie wil leggen. Alleen zal dat natuurlijk minder vaak voor komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Het vinden van kokers leidt tot het leggen en weer tot het vinden. Sneeuwbaleffect.

 

Je poneert deze stelling als een absolute waarheid. Waarom? Waar baseer je dit op? Misschien leidt het wel tot afkeer van het plaatsen van nog meer kokers? Kun jij in de ziel van je mede-cacher kijken? Wil ik met je meegaan in je bewering, dan zou ik toch wel een onderbouwing willen zien....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat mijn stelling in ieder geval opgaat voor beginnende cachers. Wanneer in de directe omgeving voornamelijk kokers liggen, dan begint hij daar waarschijnlijk mee. En dan komt het moment, nadat hij er vijf heeft gevonden, dat hij denkt: aan de overkant van de straat staat een verkeersbord, waar ik een kokertje kan leggen. En hij maakt een cache:

"Ik ben nog niet zolang cacher, maar wil graag iets terugdoen. Ik heb een hele mooie koker verstopt achter een niet nader te noemen verkeersbord. Maar je zult hem niet zomaar vinden. Eerst moet je de volgende puzzel oplossen om de coördinaten te vinden.

N52 10.HIH E5 59.DFI

 

Het is een D2 en T5 vanwege de verkeersdrukte.

 

Hint: blauw bord met witte peil. Dat betekent doorlopen aan de rechterkant van de verkeersheuvel nadat je de cache hebt gevonden. Vergeet niet je potlood mee te nemen."

 

De FTF-streetracers komen er direct op af. Ik zie het dagelijks. De sneeuwbal blijft rollen.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een bepaalde micro in Cuijk (uit 2009) heeft wel wat ongemak gegeven bij het uitzetten van onze multi. Door te werken met Question to answer konden we dat omzeilen.

Als de cache goed zou worden onderhouden dan heeft de betreffende cacher wat mij betreft alle recht om de cache in de lucht te houden.

De laatste tijd hebben er veel cachers misgegrepen omdat de cache weg was en maandenlang niet werd gereageerd op not found logs. Dát vind ik kwalijk.

En dan komt er een needs archived log en dan kan er blijkbaar wel tijd voor vrijgemaakt worden.

 

Het meest storende is dat wij een jaar geleden aangeboden hadden de cache te onderhouden. Er kan op die plek ook nog wel iets groters worden geplaatst.

 

Wij hebben één micro die onder een steen ligt en verder niks. Deze gaat eind deze maand het archief in. Op deze plaats lukt het niet iets spannenders te maken.

bewerkt door Dagwacht
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het leggen van kokers heeft in ieder geval gemaakt dat men veel makkelijker een cache gaat leggen. Want:

- materiaalkosten zijn bijna nihil, dus je kunt er veel leggen

- vervangingskosten zijn bijna nihil, dus je kunt ook ripgevoelige plekken kiezen

- een cache hoort 'iets' te hebben - een microotje zoekt lekker moeilijk dus dat is dan de uitdaging.

 

Bij mij roept een micro altijd de reactie 'kosten en moeite zijn gespaard' op ... of er anders iets mooiers had gelegen, doet er dan eigenlijk niet meer toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat ik een (film)koker niet als een geocache en een kokerraper niet als een geocacher beschouw mag duidelijk zijn. Het plaatsen van een koker kan alleen iets mooiers belemmeren voor wie zich iets laat voorschrijven door een Amerikaanse webwinkel. Er zijn genoeg alternatieven om een geocache te publiceren en binnenkort komt er nog een bij. Speciaal voor authentieke geocaches met Keurmerk, dus een kaart zonder kokers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over dat onderwerp zullen wij het noot met elkaar eens worden, maar dat hoeft gelukkig ook niet. Ik wens je veel succes met je initiatief.

Maar dat zou dan ook kunnen betekenen dat een cache met keurmerk naast een kokertje kan komen liggen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan zou dus zomaar een kruistocht tegen de filmkokertjes kunnen gaan ontstaan. De geocachers tegen de strooiers. Niet echt wenselijk, lijkt mij, Maar je weet het natuurlijk nooit. Een heilig doel om voor eens en altijd met die uitwas af te rekenen.

bewerkt door Dagwacht
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...