Spring naar bijdragen

Belemmert Het Leggen Van Kokers Iets Mooiers?


Diederikus

Aanbevolen berichten

Tot nu toe is het verloop van dit draadje een beetje eigenaardig. De stellingen uit postje 1 zijn schuimbekkend geponeerd (niet mijn woorden), en het betreffende postje waaruit geciteerd werd kreeg elf (11!) vind-ik-goedjes.

Zelf heb ik deze overlast nog nooit ervaren, en dus start ik dit draadje om erachter te komen waaruit deze overlast dan bestaat. Zodat ik ook weet waar het over gaat.

Op basis van de reacties tot nu toe kan ik echter alleen maar concluderen dat de overlast van kokers praktisch non existent is.

Er wordt aangekaart in dit draadje dat co's hun caches downgraden van ammobox naar koker. Dat moge zo zijn, maar dat zegt nog niets over de overlast die dit geeft voor andere leggers die iets moois willen leggen.

De polonaisetrail wordt aangevoerd als ultieme voorbeeld, maar overlast geeft dat niet omdat de kokertjes niet daar liggen waar een zichzelf respecterende co een fatsoenlijke multi wil leggen.

Er wordt een extrapolatie gedaan naar de toekomst. Wat als heel Nederland straks vol ligt met de polonaisetrail. Ik vroeg niet naar veronderstelde mogelijke overlast in de toekomst, maar naar reële overlast nu.

Er wordt geklaagd door een boomklimmer die moeite heeft om de kokers van de polonaisetrail te weerstaan. Ik denk dan eerder aan een psychiater dan aan overlast, en met het voorkomen dat er iets moois wordt gelegd heeft het al helemaal niets van doen.

Tot nu toe lijkt het erop dat de vind-ik-goeders alleen maar tegen de maan blaffen en hun vuist opheffen tegen niemand, maar dat is natuurlijk niet waar. Ik bedoel, dat kan toch niet waar zijn? Die conclusie wil ik helemaal niet trekken! Dus jongens (m/v) kom eens op met wat echte argumenten, want dit lijkt nergens naar!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Net als blaffen tegen de maan zijn 11 vind-ik-goedjes voor Goonies' sterke stellingen een duidelijk signaal. Dat geldt overigens ook voor de uitslagen van recente enquêtes, maar dat terzijde.

 

Waar een koker ligt kan geen geocache worden geplaatst, tenminste niet bij gc.com. Dat is lastig voor cachemakers.

 

Ook slechte voorbeelden doen (massaal) volgen. De kaart slibt dicht met kokers, die het zicht op de geocaches ontnemen. Dat is lastig voor cachezoekers.

 

Infantiel (wan)gedrag van kokerrapers/puntenjagers haalt steeds vaker het nieuws, waardoor geocaching inmiddels algemeen wordt beschouwd als een spel voor zwakbegaafden. In gezelschap steeds uitleggen dat kokerrapers geen geocachers zijn is lastig voor geocachers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tot nu toe is het verloop van dit draadje een beetje eigenaardig. De stellingen uit postje 1 zijn schuimbekkend geponeerd (niet mijn woorden), en het betreffende postje waaruit geciteerd werd kreeg elf (11!) vind-ik-goedjes.

Zelf heb ik deze overlast nog nooit ervaren, en dus start ik dit draadje om erachter te komen waaruit deze overlast dan bestaat. Zodat ik ook weet waar het over gaat.

Op basis van de reacties tot nu toe kan ik echter alleen maar concluderen dat de overlast van kokers praktisch non existent is.

(...)

Tot nu toe lijkt het erop dat de vind-ik-goeders alleen maar tegen de maan blaffen en hun vuist opheffen tegen niemand, maar dat is natuurlijk niet waar. Ik bedoel, dat kan toch niet waar zijn? Die conclusie wil ik helemaal niet trekken! Dus jongens (m/v) kom eens op met wat echte argumenten, want dit lijkt nergens naar!

Je hebt ook maar een heel klein stukje uit een heel groot verhaal gehaald, en daar vervolgens een vraag bij bedacht die vrijwel niets met mijn verhaal te maken heeft. Mijn verhaal ging niet over kokertjes, maar over het effect van de gedachteloze veelplaatser enerzijds en de verwarring tussen statistiek/marktdenken en wensen/behoeftes van cachers anderzijds. Tot slot deelde ik nog mijn mening over series, waarbij ik opmerkte dat wat mij betreft bij iedere listing, ook al hoort hij bij een serie, getracht hoort te worden iets bijzonders te tonen. Dat was een duidelijk verhaal volgens mij, waarin veel mensen zich konden vinden, gezien de 'puntjes'. Dat laatste was me overigens niet opgevallen.

 

Waartegen ik ageerde, was de massaliteit waarmee de veelplaatser caches plaatst in zijn ruime omgeving. Hierbij is zelden oog voor een mooie lokatie of een goed verhaal bij die lokatie. Nee, de veelplaatser werkt vooral op basis van de vraag of zijn kokertje daar past. In theorie geen probleem, want ik sla dat verkeersbord / die lantaarnpaal / dat stroomkastje gewoon over. In de praktijk heeft de veelplaatser niet alleen dat verkeersbord bezet, maar een gebied van ruim 81000 vierkante meter daaromheen. Dat is 8 hectare. Je moet wel een heel treurig stukje Nederland treffen waar een verkeersbord of stroomkastje de beste, mooiste of interessantste plek van die 8 hectare is. Als je als cacheplaatser ook maar een grammetje eer en trots in je caches legt, dan zoek je die mooiere plek of dat stukje verborgen geschiedenis, serie of geen serie.

 

Nog niet concreet genoeg? Twee praktijkvoorbeelden dan maar.

 

Ik heb één cache. Toen ik daarvoor zorgvuldig de route had bepaald, wilde ik een aantal fysieke waypoints plaatsen bij een fietspad dat helaas het minst aantrekkelijke stuk van mijn route was maar noodzakelijk bleek om rond te komen. Routetechnisch en verstoptechnisch waren er maar een paar plekjes geschikt. Die paar plekjes vielen alledrie binnen die cirkel van 0,08 vierkante kilometer rondom een kokertje, in de grond geduwd aan de voet van een paaltje van een hek langs een doorgaande weg. Onderdeel van een serie waarbij het verhaal (een historisch gegeven) op zich leuk is, maar waarbij lokatiegewijs aan iedere afzonderlijke listing, voor zover ik ze heb gezien, geen eer valt te behalen.

 

Ik ben bezig met een kanocache in de Biesbosch. De eindcache zou idealiter te voet bereikbaar zijn, want voor ieder onderhoud een eind te moeten peddelen, is allesbehalve praktisch. Plekken die aan de route liggen, bereikbaar vanaf een strandje waar de kano kan liggen én te voet bereikbaar voor onderhoud? Die zijn natuurlijk beperkt. Je raadt het al... Zonder uitzondering binnen 8 hectare, bezet door micro uit een serie langs pompgemaaltjes in de polders rondom dit unieke gebied. Ook hier geldt: zelfs die polder is een redelijk aangename omgeving, maar de lokaties van die caches zijn volledig oninteressant en onderling uitwisselbaar (heb je er eentje gezien, dan heb je ze allemaal gezien).

 

Goed, dat hele verhaal is technisch off-topic. Het gaat namelijk over eer, trots, lokaties en verhalen. Jij wil het hebben over kokertjes en of die een probleem zijn. Ja. Kokertjes zijn een probleem. De logrol blijft niet goed droog. Ook worden kokertjes zelden (ik zeg niet nooit) gebruikt voor caches die in mijn geheugen zijn blijven hangen. Tot slot ben ik ervan overtuigd dat nieuwe cachers gemakkelijker een kokertje plaatsen als ze alleen maar kokertjes vinden.

bewerkt door Goonies Oosterhout
  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tot nu toe lijkt het erop dat de vind-ik-goeders alleen maar tegen de maan blaffen en hun vuist opheffen tegen niemand, maar dat is natuurlijk niet waar. Ik bedoel, dat kan toch niet waar zijn? Die conclusie wil ik helemaal niet trekken! Dus jongens (m/v) kom eens op met wat echte argumenten, want dit lijkt nergens naar!

 

We hebben nu in ongeveer twee weken tijd vier of vijf draadjes voorbij zien komen, die in wezen niet veel van elkaar verschilden en dus telkens weer een herhaling van zetten opleverden. Ik heb het nou allemaal wel gezien eerlijk gezegd. Het is me volstrekt duidelijk dat diegenen, die hier ronddolen liever een multi zien dan een kokertje. En zo ze dat deep down inside misschien toch niet zo zien, dan zien ze het wel, omdat ze het hier aan hun stand verplicht zijn..... :-) Wat mij betreft kunnen we dus wel stoppen met die enquetes. Ik zie er niets in wat ik niet al wist of verondersteld was te weten omdat ik hier ook met enige regelmaat ronddool.....

 

Natuurlijk heeft Goonies gelijk (vind ik) en al had hij het niet, dan krijgt hij het op dit forum toch wel, want preken voor eigen parochie levert veel zieltjes op.

 

Ik doe niet meer mee met dit soort onzinnige polls, maar ik hoop van harte dat Goonies die multi in de Biesbosch voor elkaar krijgt. Lekker dicht bij huis en geen mooier gebied dan daar tijdens fraaie zomerdagen!! En wat er aan het eind van die regenboog ligt, zal me worst wezen.... Claudia Schiffer zal het helaas niet zijn en waarschijnlijk zou Ma Tabak dat ook niet goed vinden..... Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jammer Vlinder, je zou, bijvoorbeeld in een PM, ook gewoon eens kunnen informeren naar het waarom van mijn nieuwe caches, in plaats van te oordelen.

Natuurlijk vind ik een mooie multi veel leuker om te lopen of te bedenken.

Ideeën heb ik genoeg, maar ik twijfel of het er ooit van gaat komen.

Helaas heb ik dusdanige lichamelijke problemen dat lopen steeds moeilijker wordt.

Het onderhoud van mijn bestaande multies kan ik nog doen, maar iets nieuws neerleggen lukt me niet meer.

Wat ik nog wel kan, is een paar grappige tradies maken.

Niet alles is wat het lijkt.

Antarctica

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

 

Ik heb het nou allemaal wel gezien eerlijk gezegd. Het is me volstrekt duidelijk dat diegenen, die hier ronddolen liever een multi zien dan een kokertje. .

Zo duidelijk is dat toch niet: http://coord.info/GC3MN4B

Wat wil je hiermee zeggen?

Antarctica

 

Nou dat er hier ook mensen ronddolen die een tradi met een creatieve koker weten te waarderen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...