Spring naar bijdragen

Belemmert Het Leggen Van Kokers Iets Mooiers?


Diederikus

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Een idee dat ik heb van de Dosenfischer. Een powertrail aanleggen met caches van verschillende CO's. De uitdaging voor elke CO is dan de meest originele en meest creatieve cache in deze powertrail neer te leggen. Zeg 20-40 caches (hoeveel ook mee mogen doen).

Dat lijkt me ook een leuk idee. Als dat dan ook in een mooi natuurgebied kan moet iedereen wel tevreden zijn, lijkt me.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wellicht kunnen we afspreken dat elke cache één aspect van het natuurgebied belicht, bijvoorbeeld:

 

1. geografie
2. geologie
3. flora
4. fauna
5. geschiedenis
6. beheer
7. bewoning
8. recreatie
9. bonuscache.

 

Vervolgens maken we er 's werelds eerste CloudTrail van, wat wil zeggen:

 

1. te doen met zowel een GPSr als een smartphone
2. multimedia informatie onderweg
3. locatie bonuscache wordt automatisch online prijsgegeven zodra alle caches zijn gelogd
4. teams kunnen elkaar online volgen op de kaart en eventueel met elkaar chatten
5. belangstellenden kunnen zien welke teams onderweg zijn en waar die zich bevinden.

 

BELANGRIJK: teams kunnen uitsluitend online worden gevolgd als zij nadrukkelijk aangeven daar geen bezwaar tegen te hebben.

bewerkt door Vlindertje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom denk je dat? Ik schrijf toch dat de trail zowel met een GPSr als met een smartphone kan worden gedaan. Het zijn in wezen gewone caches, die gewoon bij gc.com zijn aangemeld en gewoon op traditionele wijze kunnen worden gelopen en daarna gewoon een smiley opleveren. Alleen worden ze door een overkoepelende online applicatie aan elkaar geknoopt, waardoor extra mogelijkheden beschikbaar komen voor cachers met een smartphone.

 

Zo kan bijvoorbeeld een online quiz worden ingebouwd, met vragen over elk thema, waarvan de antwoorden in de betreffende thema-cache te vinden zijn. Teams kunnen dan online samenwerken en informatie uitwisselen. Voor cachers met een smartphone zijn de spel-mogelijkheden zijn eindeloos, maar wie van al dat moderne gedoe niks moet hebben kan de caches gewoon op de klassieke manier doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik begrijp het misverstand. Jij dacht dat de aanwijzingen om een cache te vinden uitsluitend in multimediavorm beschikbaar zouden worden gesteld, maar dat is niet zo.

 

Met die informatie bedoelde ik overigens aanvullende informatie over het thema van een cache, bijvoorbeeld (video)beelden van planten en/of dieren.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier in de regio liggen zoveel van die vervloekte natte proppen papier in een filmrol, dat er weinig knaps te plaatsen valt.

 

Kwaliteit zou boven kwantiteit moeten staan, maar helaas is dat niet voor iedereen de beweegrede.

Wil niet zeggen dat groter altijd beter is, want ook de grotere caches vind je soms op plaatsen waar je liever niet komt.

En soms liggen er klein caches op plekjes die je inderdaad wel had willen bezoeken, maar waar iets groters misschien niet mogelijk zou zijn geweest....

 

Misschien zou het helpen als je een limiet krijgt op het aantal caches dat je mag plaatsen, aan de hand van het aantal gevonden caches, maar zeker ook aan de hand van het aantal favorietpunten dat je verdiend hebt met de door jouw geplaatste caches!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier in de regio liggen zoveel van die vervloekte natte proppen papier in een filmrol, dat er weinig knaps te plaatsen valt.

 

Kwaliteit zou boven kwantiteit moeten staan, maar helaas is dat niet voor iedereen de beweegrede.

Wil niet zeggen dat groter altijd beter is, want ook de grotere caches vind je soms op plaatsen waar je liever niet komt.

En soms liggen er klein caches op plekjes die je inderdaad wel had willen bezoeken, maar waar iets groters misschien niet mogelijk zou zijn geweest....

 

Misschien zou het helpen als je een limiet krijgt op het aantal caches dat je mag plaatsen, aan de hand van het aantal gevonden caches, maar zeker ook aan de hand van het aantal favorietpunten dat je verdiend hebt met de door jouw geplaatste caches!

 

 

Aan de hand van het aantal gevonden cache gaat niet werken. Veel mensen hebben een aparte cache account voor het leggen van cache's of wat er soms voor moet doorgaan.

 

Maar inderdaad het idee dat je pas een volgende mag plaatsen al je voldoende favo's hebt zou een idee zijn. Ik denk allen dat we dan nog veel meer accounts krijgen van mensen die steeds onder een andere naam een prul leggen.

bewerkt door Van Stolk
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh, ik zie dat ik dus een kokerjager ben. Helaas omdat ik het heerlijk ontspannend vind om lekker te fietsen in de regio. En als ik dan een tocht uitgezet in kokers leuk vind om te doen, dan doe ik dat. Helaas ontbreekt het mij aan tijd om een lange multi te doen, alhoewel het me geweldig lijkt! Maar.... tijd. En tot die tijd verdoe ik mijn spaarzame vrije tijd met het zoeken van kokertjes, wat ik erg leuk vind, en elk moment kan afkappen en naar huis kan fietsen. MIsschien een nieuwe naam verzinnen voor personen zoals ik. (Bikegeo'ers) Geen probleem, ik beleef er plezier aan, en waarschijnlijk is er dus markt voor, anders werden ze toch niet zoveel gelogd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...