Spring naar bijdragen

Belemmert Het Leggen Van Kokers Iets Mooiers?


Diederikus

Aanbevolen berichten

Het begrip kokers is maar relatief. Wij hebben micro's verwerkt in een groter geheel. Wat is dan de cache, het grotere geheel of het logrolletje?

Ik heb een technische achtergrond en maak graag creatieve caches. Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is.

Eerlijk gezegd vind ik een munitiekist met een logboek en wat ruilspulletjes vaak weinig verrassend en vaak ook vies. Om daar nog zo lyrisch over te doen snap ik niet.

  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Forumleden die het spel nog steeds niet begrijpen maak ik graag attent op het filmpje waarin wordt uitgelegd wat geocaching inhoudt. Let op de enige spelregel, die prominent op het logboek wordt vermeld.

 

http://forum.geocaching.nl/index.php?showtopic=20976&p=347740

 

Een cache is een verborgen bergplaats met spullen om te ruilen. Ruil je iets, dan noteer je dat in het logboek. Een (film)kokertje is te klein voor een logboek en ruilspullen en kan daarom nooit als een geocache fungeren.

 

Wuif de essentie van geocaching gerust weg en klooi maar wat aan met kokers. Speel het spel als Munzee en raap je suf voor puntjes. Iedereen speelt het spel immers op zijn eigen manier, maar een geocacher speelt het spel zoals het is bedoeld.

bewerkt door Vlindertje
  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

He? Maar wat heb ik de afgelopen 7 jaar dan gedaan? Ik dacht dat het geocachen was, maar de vele kistjes en doosjes (kokers en nano's uiteraard niet, want dat kunnen geen caches zijn, dus die tellen zowiezo niet) waar geen ruilspulletjes in zaten waren dus helemaal geen geocaches in de ware zin van het woord! Jammer! Dat werpt toch wel een smet op al die leuke fietstochten, wandelingen en mooie plekjes die wij bezocht hebben in binnen en buitenland. Dat waren dus helemaal geen geocaches! En ik maar denken.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt gelijk. Ik heb geleerd dat ik niet verder moet gaan met geocachen, Vanaf nu begin ik met een nieuwe hobby: nietechtgeocachen! Het zgn watvoorcontainerdanook zoeken. Zolang het maar een mooie wandeling, fietstocht en plekje geeft. Geocachen is zooooo 2013! Lekker meegaan met tijd en niet hangen in het verleden! Open staan voor nieuwe ontwikkelingen. Zolang het maar niet geocachen wordt genoemd. Wat dat kan natuurlijk niet. Eindelijk snap ik het!

  • Top! 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu eens kijken of al die duizenden/tienduizenden (binnen en buitenland) die hier mee bezig zijn, zullen inzien dat ze helemaal niet leuk of gezellig aan het geocachen zijn. Wat zal dat massa teleurstelling zijn zeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over de hele wereld zijn er duizenden geocachers die het spel al jarenlang goed begrijpen en het met veel plezier spelen zoals het is bedoeld, dus de teleurstelling is niet zo groot. Ook ik vind de samenkomsten van echte geocachers meestal erg gezellig. Maar, hoe is het nu om op latere leeftijd nog eens ervaren hoe het voelde toen je hoorde dat Sinterklaas niet bestaat en dat kindjes niet uit de rode kool komen? Of had je geleerd dat de ooievaar verantwoordelijk is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Diederikus: Je hebt gelijk. Sorry dat ik mij weer tot reacties heb laten verleiden. Het heeft helemaal geen zin en maakt meer kapot dan goed. We gaan gewoon lekker door met wat we leuk vinden om te doen, hoe je het ook wel of niet mag noemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor ons gaat het cachen om de verrassing. Die kan gevonden worden in de cache en/of in de omgeving. Toevallig hebben we recentelijk voor het eerst een nano gelogd bij een prachtig uitzicht. De nano was mooi verpakt, dus in dit geval voor ons twee mooie verrassingen. Laatst opende ik een mooie cache, met ruimte voor logboek en ruilmateriaal. De omgeving was echter niet om over naar huis te schrijven. Met name uitwerpselen waren moeilijk te ontwijken. Dat vind ik dan toch jammer. Diezelfde dag eindigden we bij een cache die speciaal voor kinderen zou zijn. Ik verwachtte toch iets groters, met leuke ruilspullen. Helaas zat het kleine bakje vol met rommelspul en was het nattig, net als het logboek. De locatie was ok, maar niet bijzonder. Logboeken, ook zoiets. Het maakt me niet uit of ik op een rolletje, strookje of pagina schrijf. Ik houd het toch bij naam, datum en tijd. Als ik onhandig in de lucht of op een rug iets probeer op te schrijven, dan worden het beslist geen lange epistels. Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat de grootte van de cache niet altijd de cache maakt. Soms is klein ook fijn, zegmaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als hobby hebben om overal op af te stappen, als hobby hebben om door de hondenpoep heen te lopen, tijdens je hobby er achter komen dat kinderen leren van Mijn en Dijn niet voor iedereen is weggelegd, allemaal best wel heel leuk voor de hobby,

Maar met het spelletje "geocaching" heeft het nagenoeg niets te doen

 

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Barny, je kunt niet selecteren op hondenpoep, tenzij in de listing uitdrukkelijk wordt vermeld: "Hier komen ook honden, dus kijk uit voor de stront." En op de kwaliteit van ruilspulletjes kun je ook niet selecteren. Een cache die aantrekkelijk zou moeten zijn voor kinderen, moet aantrekkelijk zijn voor kinderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...