Spring naar bijdragen

Belemmert Het Leggen Van Kokers Iets Mooiers?


Diederikus

Aanbevolen berichten

Met plaatsvervangende schaamte heb ik de reactie van Vlinder op Antarctica gelezen. Niet meer in staat om een Multi te leggen en onderhouden? Einde hobby, volgens God Almachtig Vlinder. Ik hoop oprecht dat hier een excuus gemaakt wordt, want dat was wel heel erg kort door de bocht.

 

Nu On topic. Kokers kunnen fysieke waypoints van een Multi in de weg liggen. Echter ik geloof niet dat er door het aantal kokers vaak een Multi helemaal niet meer uitgevoerd kan worden. Iets anders, gezien de populariteit van de kokers, mogen eigenaren van multi's blij zijn dat niet die hele volksstammen zich op zijn of haar Multi richten. Mijn voorkeuren wat cachen betreft verschillen per dag en per weer type. In deze tijd van het jaar loop ik het liefst simpele multi's waarbij je niet te lang stil staat op een waypoint. In de zomer heb ik er geen probleem mee als ik wat langer moet zoeken en denken. Ook vind ik het fijn om een zelf gemaakte route te lopen via een aantal traditionals. Waarschijnlijk vind ik dan ook wel eens een niet bijzondere cache, die me niet erg kan bekoren. Het is net als in het echte leven, soms moet je een teleurstelling slikken. En als ik op een plek kom waar ik niet wil zoeken? dan loop ik gewoon door. Ik moet niet elke cache doen. Vind ik iets niet leuk, doe ik het niet.

 

Ik kan me echter wel voorstellen dat bijvoorbeeld Vlinder en Goonies zich zorgen maken over de ontwikkeling en daarvoor hun mening ongezouten opschrijven. Alleen is het ook hier niet zwart- wit. Er zijn tussenwegen, waarbij je meer medestanders zult vinden, dan wat er nu bereikt wordt. Als voorbeeld: ben het vaak eens met de achterliggende gedachte van bijvoorbeeld wederom Vlinder. Maar het disrespect wat er uitgestraald wordt naar andersdenkenden vind ik van een dermate laag niveau.... sorry, maar dan verliest je boodschap zijn waarde.

  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Sivota heeft gelijk. We weten nu zo onderhand wel hoe een aantal lieden hier het spel gespeeld willen zien. Daar moeten zelfs polls voor opgezet worden om te kunnen aantonen, dat zij het gelijk aan hun zijde hebben. De mening van 50 cachers op een aantal van pakweg 30000 wordt dan heilig verklaard. Het gedram leidt er echter toe, dat velen (waaronder ikzelf) absoluut de zin ontnomen wordt om er nog een zinnig woord over te zeggen, behalve dan dat het zo wel genoeg is.... En zo haal je het tegenwoord weg en lijkt het alsof je steeds meer gelijk hebt.....
Deels is dat ook zo en dat zal iedere zichzelf respecterende cacher toegeven, maar besef ook eens, dat andere mensen sommige aspecten van het cachen, die hier zo verketterd worden, ook leuk vinden. Het is toch te gek voor woorden dat Antarctica geen cache meer zou mogen plaatsen, omdat deze niet aan de geldende mening hier voldoet. Antarctica zegt nota bene, dat hij vanwege gezondheidsproblemen niet meer kan doen wat hij graag zou willen doen en dan wordt het plezier wat hem resteert hem ook nog ontnomen... Dat niemand op dit forum daar op reageert en zich uitsluitend bezig houdt met een paar kokers in Drente is voor mij al een treurigheid op zich. Het zal wel bij deze tijd horen.

 

(nagekomen bewerking van bericht. Oh gelukkig.... terwijl ik zat te tikken heeft Gluppie een bericht geplaatst met deels hetzelfde onderwerp... Dat heb ik niet gezien. Ik ben blij, dat de wereld (iets) beter in elkaar zit dan ik dacht. Dat is dan de winst weer voor vandaag......

bewerkt door Team Tabak
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ergens werd ooit door sommige mensen hier met droge ogen beweerd en overtuigend beaamt door het gros van wederzijdse bewonderaars de stelling gedeponeerd "als je de multy niet geheel zelfstanding kan volbrengen, bij een de puzzel niet de zelfde geestelijke afwijking heb als de createur, het disrespektvol naar de maker is om direct naar de cache te wandelen"

ik merk nu dat door hernieuwde ontwikkelingen/ inzichten die stelling afgezwakt worden?

of telt het alleen maar voor de uitverkorenen van het vriendengroepje?

 

@vlindertje, de revieuwers zijn allemaal ervaren cachers, die bij het aanvangen van de job, het idee hebben om echt iets te kunnen veranderen, het duurt dan maar een paar maanden voordat ze zich beseffen dat ze totaal niets belangrijks kunnen wijzigen, zie als voorbeeld revieuwer "de-wildeman" in het begin twiiterde hij openhartig over zijn mening van sommige cache's, ging er ook nog wel eens tegen in, dat heeft niet lang geduurd totdat hij besefte dat er mensen waren die zijn tweets gebruikte om hem onderuit te halen, nu zie je "de Wildeman" alleen nog maar algehele geabsenteerde tweets van die man, op zijn "prive" tweet nick duurde het iets langer voordat de zelfde groep mensen het voor elkaar kreeg dat hij zijn prive account "op slot" zette.

 

waarom de revieuwers blijven doorgaan om vrijwillig die zooi online te gooien, kan je alleen maar aan hun zelf vragen of zal het zijn om die enkele wel geocache waardige cache die gelukkig zo af en toe online komt?

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

Ik heb het nou allemaal wel gezien eerlijk gezegd. Het is me volstrekt duidelijk dat diegenen, die hier ronddolen liever een multi zien dan een kokertje. .

 

Zo duidelijk is dat toch niet: http://coord.info/GC3MN4B

 

Je moet me niet de woorden van TT in de mond leggen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik schrijf en lees dit soort draadjes om mijzelf een mening te vormen. Ik begrijp graag hoe de dingen in elkaar zitten. Ik vind de reacties tot nu toe zeer verhelderend en ze helpen mij zaken te nuanceren. De irritatie die onstaan is in de vorige posts betreur ik, hoewel ik er niet echt mee kan zitten. Irritatie ontstaat denk ik vooral als je dingen wilt veranderen. Je medecachers, bijvoorbeeld. Dat wil ik niet. Waarom zou ik?

 

Tot nu toe kan ik nog steeds niet het gevoel van me af zetten dat veel van de aangekaarte problemen voornamelijk tussen de oren zitten, en dat de bijbehorende emoties niet in verhouding zijn. Maar een definitieve conclusie heb ik daarover nog niet getrokken. De 161 meter-regel lijkt wel een cruciale rol te spelen in de problematiek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja hoor, je kon er op wachten. Door de enquêtes en draadjes vol bijdragen waarin forumleden zich kritisch uitlaten over het onnozele strooigoed, waren de frustraties bij de bekende exponenten van de kokercultuur dermate hoog opgelopen dat de druk ondraaglijk werd. En het werd steeds erger omdat een gelegenheid tot ventileren ontbrak. Tegen keiharde cijfers, sterke stellingen en goed onderbouwde argumenten valt nu eenmaal weinig in te brengen.

 

Dan maar graaien in de trukendoos voor non-discutanten, vol maniertjes om bij gebrek aan steekhoudende argumenten toch je gram te halen.

 

Trucje 1: weglachen. Het begint vrij onschuldig. Maak mensen belachelijk zodat je hun lastige meningen niet serieus hoeft te nemen. Schilder ze af als een 'clubje wederzijdse bewonderaars' (?) en slaak nog een paar loze kreten om te suggereren dat het om een kleine minderheid met extreme opvattingen gaat. En als je de lachers niet op je hand krijgt, dan is het altijd nog prettig voor je eigen gemoedsrust.

 

Trucje 2: stemmingmakerij. Het wordt ernstiger. Zoek een zondebok en ga over tot de slacht. Vlinder wordt neergezet als een harteloze figuur, die een man wiens lichaam tegensputtert zijn hobby niet gunt. Wat een laaghartige aanval! Door de jaren heen heb ik mijn bewondering voor Antarctica niet onder stoelen of banken gestoken. Juist door zijn mooie creaties valt het mij zwaar tegen dat hij zich tegenwoordig verlaagt tot het plaatsen van kokers. In plaats van kokers had hij net zo goed geocaches kunnen kiezen en dat heeft met gezondheid niets te maken.

 

Maar eigenlijk is de kritiek op Vlinder vooral een kapstok voor de opgelopen frustraties. Uitspraken waaruit onvrede blijkt over de groeiende weerstand tegen het kokerstrooien lopen als een rode draad tussen de verwijten door. Vlinder is daarbij slechts een representant van een klein clubje, dat in het niet valt bij een grote meerderheid die in polonaise de strooi- en raapcultuur toejuicht. Tenminste, dat maken zij zichzelf wijs, tegen beter weten in.

 

Trucje 3: de rapporteerknop. Wedden dat die weer veelvuldig is gebruikt? Het ultieme wapen van de non-discutant, die uit onmacht hulp inroept van autoriteiten om te bereiken wat hem zelf niet lukt: mensen met goed onderbouwde maar onwelgevallige meningen met tegenargumenten de mond snoeren.

 

Maar, Barny, ik begrijp dat het in kringen van reviewers niet veel beter gaat en dat ook daar de meest laag-bij-de-grondse methoden worden toegepast om mensen onderuit te halen. Walgelijk en dieptriest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De grens die je trekt zal altijd vragen opwerpen. Of de onderlinge afstand nu 25m of 1 kilometer moet zijn, altijd zal er iemand moeite mee hebben.

Ook ik ben er wel tegenaan gelopen bij het uitzetten van een cache.

In de praktijk vind ik die 161 meter best acceptabel om verzadiging te voorkomen.

 

Als het weer minder nat is dan vandaag trek ik er graag op uit, voor een combinatie van multi, mysterie en traditionals.
Honi soit qui mal y pense

bewerkt door Birdie.NL
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het spijt mij te moeten constateren dat er op dit forum een calimero- figuur rond doolt. De toon van de berichten van Vlinder richting Antarctica vond ik ( eigen mening) van een zeer laag niveau. Ik sprak mijn eigen mening uit. En wat gebeurt er dan???? een tirade van de desbetreffende persoon. Alleen maar wijzen naar anderen en geen enkele kritische blik in de spiegel.

 

Ja vlinder, ik heb de rapporteer knop wel eens gebruikt als het om postjes van jou gaat, daar jij je niets aantrekt van kritiek op de toon van postjes ( dus niet de inhoud) en ik mijn zienswijze getoetst heb bij de enige die er op dit forum een waarde oordeel aan mag hangen, namelijk de moderator. Klaarblijkelijk ben jij door diezelfde moderator wel eens terecht gewezen. De schuld daarvan leg jij bij de rapporteurs......... Wij zijn hier te gast op dit forum, als een moderator een waarschuwing uitdeelt of berichtjes wist of wat nog meer, dan heb je dat te accepteren. Kun je of wil je dat niet dan ben je niet bepaald een nette gast!

  • Top! 5
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben nog nooit door een moderator terecht gewezen. En ik ga tekeer tegen personen die onder het mom dat ze hun mening uitspreken stemming maken met laaghartige suggesties en beschuldigingen. Dat hoef ik namelijk niet te accepteren. En dit zijn mijn laatste woorden aan jouw adres, want je staat voortaan bovenaan mijn trollenlijst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

No-name: die leuke hobby heb je nog steeds hoor :)

 

Gluppie: schrik niet, vrees niet. Je bent lang niet de enige die op die lijst staat. Het is allemaal te belachelijk om er nog meer woorden aan te spenderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...