Spring naar bijdragen

Wanneer Is Een Cache Een Goede Cache


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Ik wil mij elke cache die ik ooit heb gedaan kunnen herinneren. En dat kan ik ook. Niet omdat ik zo'n goed geheugen heb, maar omdat ik caches uitzoek waarvan de logjes duidelijk maken dat de eigenaar zijn uiterste best heeft gedaan om zijn spelgenoten een onvergetelijke belevenis te bieden. Een avontuur blijft je bij. En elke cache behoort een avontuur te zijn.

Het eerste gedeelte van je postje is heel duidelijk jou mening, hoe jij cached. Dat zal iedereen respecteren en waarderen.

 

Het tweede gedeelte is geen mening maar een waardeoordeel ( elke cache behoort een avontuur te zijn). En dat is waar meerdere forumleden zich inmiddels behoorlijk aan beginnen te ergeren. Niemand heeft er moeite mee een mening van iemand te lezen, ook al is het niet zijn of haar mening. Ook kun je door een goed onderbouwde argumentatie, je eigen mening wel eens bijstellen ( inderdaad voortschrijdend inzicht). Op waardeoordelen zit echter niemand te wachten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Cachetype = multi

Afstand < 65 km

Moeilijkheid >= 3

Favo's > 5 voor caches ouder dan 01-01-2013

 

Hier heb ik handmatig de caches verwijderd die niet zich niet in de natuur bevinden. Je zou dat misschien kunnen automatiseren door te filteren op alle caches met een terreinwaarde>=2

Volgens mij heb je ze dan ook met een foutenmarge van 10%. Je verliest 10% natuurcaches omdat ze een terreinwaarde < 2 hebben, en je hebt er een aantal stadscaches tussen zitten met een terreinwaarde >= 2.

 

Opmerkelijk is dat er bij deze selectie vanzelf geen micro's tussen zitten. CO's nemen dus kennelijk altijd een grotere behuizing als het terrein het toelaat.

 

 

Opmerkelijk? Dat vind ik helemaal niet! En het heeft waarschijnlijk ook niet zoveel met het terrein te maken, maar meer met de cacheleggerseer (of zoiets, verzin er maar een mooie term voor) van degenen wiens caches jij uitgezocht hebt.

Als iemand zich inzet om iets fraais te maken, met waarschijnlijk apart bedachte en gemaakte WPs onderweg, lijkt mij de kans niet zo groot dat diegene dat afsluit met een fotorolletje. Bij een driesterrenmaaltijd past als toetje toch geen macaronipap?

 

Ik vind nooit iets vanzelfsprekend. Dan is iets al gauw opmerkelijk. Eén aspect van die opmerkelijkheid is voor mij het feit dat het niet bij me opgekomen is om de containergrootte in het filter op te nemen. Dat is niet bewust. Klaarblijkelijk heeft de containergrootte voor mij niets met kwaliteit te maken. En idd de nano's die ik gezocht en gevonden heb voegden altijd iets toe waardoor ik er veel plezier aan beleefde.

 

Jij geeft de cacheleggerseer als oorzaak van dit fenomeen. Omdat ik dat uiteraard ook niet als vanzelfsprekend aanneem, heb ik even een testje gedaan. Ik heb een lijst gemaakt van alle tradi's in de natuur in een straal van 30 km. Dat zijn er 65. Hier zitten een paar micro's tussen, maar daar is dan altijd een bijzondere reden voor. Meestal omdat het een boomcache is. Een ammobox in een boom ligt niet zo voor de hand. Als ik die eruit filter dan zitten er geen één micro's tussen.

 

Wil jouw veronderstelling kloppen, dan is er dus een verband tussen cacheleggerstrots en het terrein. Daaruit volgt dan dat ik alleen al door mijn terreinkeuze niet met dat probleem te maken heb. Het staat mij bij dat jij eenzelfde terreinvoorkeur hebt. Dat maakt het probleem dus voor ons geheel theoretisch. Theoretische problemen vormen het bestaansrecht van dit forum. Dat dan weer wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Ik wil mij elke cache die ik ooit heb gedaan kunnen herinneren. En dat kan ik ook.

 

Sommigen hebben dat gevoel bij vrouwen..... Als je het mij vraagt, verkies ik dat laatste.... :-)

 

En sommige vrouwen zou je ook heel graag heeeeeeeel snel willen vergeten. Helaas is dat dan weer niet mogelijk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch snap ik nog steeds niet de aversie tegen de kokertjes. Zeker in het buitenland heb ik deze toch op bijzonder mooie plekjes mogen vinden.

 

Natuurlijk, ook ik heb ze gevonden op een door condooms en bruine jongens bevuilde parkeerplek, maar ook dan kan ik er nog wel om lachen, omdat ik weet dat de kans groot is dat de volgende koker wel op een leuke plek ligt.

 

Vroeger keek ik nog wel naar het formaat, maar tegenwoordig zijn caches groter dan een fimkokertje meer vuilnisbakken dan een cache met een leuke inhoud. Volgens mij heb ik de afgelopen twee jaar geen enkele grote cache meer gevonden waarvan de inhoud was gevuld volgens de regel "Ruil gelijkwaardig of beter"

 

Persoonlijk zit ik ook niet op de inhoud van een cache te wachten, geef mij maar een leuke wandeling, een leuke plek of een ingenieuze verstop methode en ik ben weer dik tevreden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vroeger keek ik nog wel naar het formaat, maar tegenwoordig zijn caches groter dan een fimkokertje meer vuilnisbakken dan een cache met een leuke inhoud. Volgens mij heb ik de afgelopen twee jaar geen enkele grote cache meer gevonden waarvan de inhoud was gevuld volgens de regel "Ruil gelijkwaardig of beter"

 

Een reden te meer om je als geocacher te houden aan de enige regel die het spel kent en te zorgen dat de volgende vinder wel een cache met een leuke inhoud aantreft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Een reden te meer om je als geocacher te houden aan de enige regel die het spel kent en te zorgen dat de volgende vinder wel een cache met een leuke inhoud aantreft.

 

 

Wat dat betreft heb ik altijd een goed gevulde rugzak bij me. Maar helaas zijn de kistjes een zeldzaamheid aan het worden, en komen de saladebakken van de C1000 tevoorschijn. En ik wil best aanvullen, maar niet in een cache die niet goed afgesloten kan worden, vind ik toch weer zonde dan ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zal ook weer eens aan mijn goodies denken, meestal vergeet ik ze namelijk. Ik moet eerlijk zeggen dat dit ook een beetje verwaterd is bij ons. Toen we een aantal jaren gelden begonnen met cachen ruilenden we nog wel eens iets, of deden we iets leuks in een cache waar we van genoten hebben. Dit is geleidelijk minder geworden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet vergeten, die goodies. Net als Team Tammo altijd een goed gevulde rugzak meenemen. Ruilen (trade) is datgene wat geocaching onderscheidt van andere GPS-spelletjes. Daarom is een container die geen ruimte biedt aan ruilspulletjes ook geen geocache. En dat verklaart tevens de aversie jegens filmkokertjes, waar Team Tammo het over heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij is het gewoon een evolutie, hooguit kinderen en een enkele nostalgist vinden het ruilsysteem nog leuk. De meeste van die bakken zijn vies en vochtig en wat erin zit wil je sowieso niet hebben. De tijd van petjes, keycords of andere leuke hebbedingetjes is gewoon over. Lang leve de droog af te sluiten micro met alleen een logboek. Alleen is het jammer dat daardoor de travelbug ook onder druk komt te staan.

 

Heerlijk ff rechtlijnig redeneren, lekker mijn eigen spel spelen.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij is het gewoon een evolutie, hooguit kinderen en een enkele nostalgist vinden het ruilsysteem nog leuk. De meeste van die bakken zijn vies en vochtig en wat erin zit wil je sowieso niet hebben. De tijd van petjes, keycords of andere leuke hebbedingetjes is gewoon over. Lang leve de droog af te sluiten micro met alleen een logboek. Alleen is het jammer dat daardoor de travelbug ook onder druk komt te staan.

 

Ik vind het anders geweldig plekken om mijn PC-games en DVD's achter te laten waar ik niks meer mee doe. Kan ik er mogelijk nog eens iemand een plezier mee doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een trofeeënkast vol originele en soms waardevolle spullen uit de beginjaren, waar stuk voor stuk prachtige herinneringen aan kleven. Daarmee ben ik dus de nostalgist die het ruilsysteem niet alleen leuk, maar zelfs een essentieel onderdeel van het spel vindt. En ik blijf vieze en vochtige bakken schoonmaken en aanvullen. Ook dat hoort bij de geocaching-etiquette.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daarom is een container die geen ruimte biedt aan ruilspulletjes ook geen geocache.

 

Oh? Waar staat dat het verplicht is ruimte te bieden aan ruilspulletjes in een geocache? Het enige dat er in moet zitten is een logboekje/rolletje/papiertje.

Je verzint cacheregels zoals het je uitkomt. Wel creatief en origineel, moet ik toegeven.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

[quote name=Vlindertje" post="347559" time="1373628518]Niet vergeten, die goodies. Net als Team Tammo altijd een goed gevulde rugzak meenemen. Ruilen (trade) is datgene wat geocaching onderscheidt van andere GPS-spelletjes. Daarom is een container die geen ruimte biedt aan ruilspulletjes ook geen geocache. En dat verklaart tevens de aversie jegens filmkokertjes, waar Team Tammo het over heeft.

 

 

Vlindertje, ik snap het even niet meer. Ik citeer een stukje uit je log waar in het draadje over de mooie logs naar wordt verwezen:

 

Nee, bij geocaching gaat het om de LOCATIE en de tocht er naar toe! Het doosje beschermt slechts het logboek waarmee je kunt aantonen dat je de locatie hebt bezocht. Met de ban op virtuele caches verloochent Groundspeak - the language of location – niet alleen haar uitgangspunten maar ook de uitspraak waarmee David Ulmer, de bedenker van geocaching, de essentie van onze hobby weergeeft: “Location is everything!”

 

Volgens mij spreek je jezelf een beetje tegen.........

 

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...