Spring naar bijdragen

Wanneer Is Een Cache Een Goede Cache


Aanbevolen berichten

@TT ik zal omwille van de jonge lezertjes je metafoor niet verder uitbouwen. . .

Maar ik herken dat wel. Ik wil best wel terugkomen als ik een waypoint niet kan vinden, maar dan wil ik wel als troostprijs een makkelijke tradi in de buurt oppikken "voor de benzine". Als ik het zo opschrijf klinkt het allemaal niet erg volwassen, maar zo klinkt het zoeken naar een nepschat natuurlijk ook niet :D

Het woordje tradi komt van traditional, en het verwijst naar de oorsprong van het geocachen. Een "schat" waarvan de coordinaten van te voren bekend zijn. Of je een geocache een nepschat vind of niet speelt alleen in je eigen hoofd. Als je er plezier aan beleeft moet je ze vooral niet laten liggen. Als je er geen plezier aan beleeft heb je een slechte keuze gemaakt, maar daar kun je van leren. Vaak kun je veel afleiden aan de cache-pagina en de logjes...
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

helaas of juist gelukkig zijn er ook mensen die volhardend zijn en elke keer weer de zelfde plaat afspelen

als iedereen maar blijft verkondigen dat "geocachen" een wedstrijd is, het niet om de cache maar om de wandeling gaat, er geen verschil zit in een achteloos weggegooide koker of een ammoboks waar de plaaster over de plek heeft nagedacht, dat batch loggen "gewoon" is, hoe je zo veel mogelijk kokers kan loggen en er zo min mogelijk voor te willen doen, alles maar goed moet vinden,

 

als daar niet elke keer weer de zelfde tegenbericht staat gaat iedereen nog denken dat het "geocachen" gespeeld behoord te worden zoals hier boven staat.

zie maar hoe het gegroeid is met events, events waren ooit bedoeld om en een gezellige sfeer elkaar te ontmoeten te praten en elkaar tips te geven

tegenwoordig "vind" het gepeupel dat events vooral georganiseerd moet worden om veel cache's (meestal prul zooi) online te laten komen om op zo een manier mensen te trekken

 

Barny

  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

zie maar hoe het gegroeid is met events, events waren ooit bedoeld om en een gezellige sfeer elkaar te ontmoeten te praten en elkaar tips te geven

tegenwoordig "vind" het gepeupel dat events vooral georganiseerd moet worden om veel cache's (meestal prul zooi) online te laten komen om op zo een manier mensen te trekken

 

Barny

Barny, zit daar eigenlijk niet jou meeste pijn? Dat de gezelligheidsevents zijn veranderd in een filepuntenscoorbijeenkomsten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ha ha ha , nee hoor, tegenwoordig als we zo een event gaan bezoeken kijken wanneer de tweede listing word gepresenteerd zijn we er een uur van te voren om dat dan de kans het grootst is dat er veel mensen zijn, als na de listing uitreiking de grote groep kokerrapers eindelijk weer weg zijn blijft er als in een fijnzeef alleen de gezelligste mensen over waarbij het dan niet draait om "puntjes" maar om te lamballen

 

Garny

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ha ha ha , nee hoor, tegenwoordig als we zo een event gaan bezoeken kijken wanneer de tweede listing word gepresenteerd zijn we er een uur van te voren om dat dan de kans het grootst is dat er veel mensen zijn, als na de listing uitreiking de grote groep kokerrapers eindelijk weer weg zijn blijft er als in een fijnzeef alleen de gezelligste mensen over waarbij het dan niet draait om "puntjes" maar om te lamballen

 

Garny

@Garny (whats in a name)

Andere kant vande tegenwoordige trend is wel dat er mogelijk minder mensen komen, juist omdat het zo'n gejaag is.

Ik in ieder geval (maar ik heb geen idee of ik wel zo gezellig ben) ga nauwelijx naar events, enkel als ik ze bijzonder vind. En dan hoor ik ook bij de grote treuzelaars. Heb nog nooit een 10th to find gescoord op een event.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voortbordurend op het thema van dit topic, nog een variant. Het volgende schreef ik aan Antarctica na het lopen van X:

 

"Terugdenkend aan X realiseer ik mij wat ik de leukste caches vind. Het is een optelsom: goed verzorgde WP’s, een mooie wandeling, goed weer, een CO die mij verwelkomt, leuke medecachers, interessante gesprekken, nadien een terrasje pakken en een log schrijven die de cache eer aan doet."
En:
"Het schrijven van logs is voor mij een essentieel onderdeel van het cachen. Het is niet alleen de beleving van de cache, maar ik kan er ook mijn eigen ei in kwijt."
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Of je een geocache een nepschat vind of niet speelt alleen in je eigen hoofd.

 

En daar hebben we een essentieel punt. Romantische verbeelding speelt klaarblijkelijk een belangrijke rol bij het cachen. Je moet zelf een waarde aan de schat toekennen. Een grote kist in een bos met een logboek werkt wat dat betreft beter dan een Munzeesticker. Een waypoint niet vinden levert een leeg gevoel op, als je jezelf dan toch nog beloond met een tradi dan maak je endorfines aan die een voldaan gevoel geven. Het feit dat we in staat zijn volkomen voorbij te gaan aan wat de feitelijke motivatie is om ammoboxen te maken toont de kracht van onze verbeelding aan. Een goede cache moet dus de romantische verbeelding stimuleren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

klopt, die keer dat ik jou tegen kwam was je niet gezellig, je had het te druk met,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, juist ja weg gaan :)

en net als de groei van het geocachen komen er niet minder mensen naar een event omdat het druk is, dat is juist een magneet voor de grote grijze massa wat tegenwoordig naar kokertjes graait

die onnadenkende grijze massa groeit en groeit steeds meer en verdrukken ( weten niet beter) dat geocachen waar het nog draait om de cache zelf

ze denken en schijven over puntjes, lagge bekjes, aantallen, tijd, ze gebruiken het geocachen voor hun competitiedrang in hun ledige leven

die suffe grijze geocache groep groeit zo hard dat ze enkele nog rechtvaardige geocacher die er dan ook bij komt van zeer goedde huize moet komen om niet aan al die onzin mee te doen

 

Barny

  • Top! 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

En:

"Het schrijven van logs is voor mij een essentieel onderdeel van het cachen. Het is niet alleen de beleving van de cache, maar ik kan er ook mijn eigen ei in kwijt."

In mijn eigen vriendenkring sta ik niet bekend als een romanticus. Ik druk mij eufemistisch uit. Goodies zeggen mij weinig. In mijn beleving zijn ze voor kinderen. Toch zorgen ze voor achtergrondvulling in een anders kale cache. TB's spreken al meer tot de verbeelding, ofschoon dat na verloop van tijd wel minder wordt. Geocoins beginnen zelfs al op de dubloenen van een schat te lijken. Maar wat mij het meest tot de verbeelding spreekt is dat je de cache virtueel niet alleen loopt. Door over mijn avonturen te schrijven loop ik de cache virtueel samen met de co en andere cachers. Zo voel ik dat echt (ik mag dan geen romanticus zijn, ik heb wel verbeelding. In alle betekenissen van dat woord :wink2: ) Dan helpt het als er ook wat te schrijven valt. Een goede cache nodigt daartoe uit. Het levert ook leuke nieuwe contacten op, want steeds vaker wordt ik door een co uitgenodigd om zijn cache te lopen.

bewerkt door Diederikus
  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een goede cache moet dus de romantische verbeelding stimuleren.

Wij, mevrouw Dagwacht en ik nodigen jullie uit om Een Sprooi Mookje te komen bezoeken.

Er worden echt nog wel leuke en mooie caches gemaakt waar fantasie en beleving de boventoon voeren. Dus waarom alleen maar de negatieve teneur van wat er allemaal niet goed is.

Wij zijn geinspireerd door cachers in onze omgeving en proberen zelf ook mooie caches te maken. Lees eens in de logs de opmerking van teamDiesel@Mill, dat de lat in onze omgeving steeds hoger wordt gelegd en dat men favo's tekort komt. Mooi toch?

bewerkt door Dagwacht
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Een goede cache moet dus de romantische verbeelding stimuleren.

Wij, mevrouw Dagwacht en ik nodigen jullie uit om Een Sprooi Mookje te komen bezoeken.

Er worden echt nog wel leuke en mooie caches gemaakt waar fantasie en beleving de boventoon voeren. Dus waarom alleen maar de negatieve teneur van wat er allemaal niet goed is.

Wij zijn geinspireerd door cachers in onze omgeving en proberen zelf ook mooie caches te maken. Lees eens in de logs de opmerking van teamDiesel@Mill, dat de lat in onze omgeving steeds hoger wordt gelegd en dat men favo's tekort komt. Mooi toch?

 

 

De afgelopen dagen niet op het forum gekeken.. En dan zie ik wat sommigen hier neer pennen... Op pagina 7 had ik al de neiging om de log van teamDiesel te gaan gebruiken in deze discussie. want er verschijnen zoveel mooie en creatieve traditionals en mysteries in onze omgeving. Dat de cachers uit onze regio zelf vrijwel allemaal een continue favo-tekort hebben..

(de opmerking van Barny over het lezen van Caches begrijp ik volledig. Ik volg een sprooi Mooikje en de Fleurbank simpelweg omdat de logs daarfvan telkens juweeltjes zijn)

 

En dan lees je een opmerking "favo's, wat is dat" (of zoiets. ik ga niet per se letterlijk quoten). Nou geowolf. Favo's zijn een manier waarop cachers die het wel iets boeit om de cache legger te laten weten wat ze van een cache vinden om de waardering hierover extra zichtbaar te maken.

 

 

Ik kan uit deze hele discussie maar 1 conclusie trekken.. Vlindertje woont gewoon in een verrot gedeelte van het land. Verhuis en geniet van cachen in de regio land van Cuijk! Met Wige, Dagwacht, Wijntjes, en een zeer creatieve Kleefse enclave net over de grens, En dan nog de maasdorpen trail met 40 verzorgde caches en diverse knutselwerken van andere cachers.

 

En dan hebben we het over makers van juweeltjes.. maar logs als "wat een prachtig plekje" of "deze verstoptechniek heb ik nog nooit gezien" krijg ik vrijwel dagelijks op mijn eigen caches. En die zijn toch wat simpeler van aard.

 

Daarbij zijn er geweldig leuke (en goed te doen) puzzels van een stel fanatieke puzzeleraars in onze omgeving. Prachtige Multi;'s...

 

Dus komop Vlinder: http://www.funda.nl/koop/wilbertoord/huis-48695238-wethouder-lindersstraat-38/

bewerkt door @Wilbertoord
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De postjes #141 t/m #144 zijn mij uit het hart gegrepen en geven precies aan waar het bij geocaching om gaat. En dergelijke berichten kunnen niet vaak genoeg worden geplaatst, zodat nieuwkomers, die het grootste en belangrijkste forum bezoeken voor informatie, een beeld krijgen van het spel zoals het is bedoeld. Alleen zo kan worden voorkomen dat zij zich ontwikkelen tot kokerkneuzen, die na 3 maanden afhaken omdat ze volledig zijn afgeknapt op de leegheid en stompzinnigheid van de puntenjacht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom moet je nu iemand bekeren. Zet je ideeën en gedachten hier op het forum en respecteer elkaar. Ieder en ik val in herhalingen, beleeft de hobby op zijn manier en geniet er hopelijk van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...