Spring naar bijdragen

Wanneer Is Een Cache Een Goede Cache


Aanbevolen berichten

wat een stumper moet je zijn als je ergens een vinkje gaat neerzetten om mensen op dit forum te negeren.

ongeacht of je met zijn of haar mening eens ben, is negeren wel heel erg struisvogelpolitiek, en het bewijs dat je zelf een prutser ben om die (ongewenste) berichten naar waarde in te schatten.

 

ik geloof dat ze met die zelfde capaciteiten op andere flora heel goed in zijn, en begrijp dan ook niet waarom jullie daar niet ammas naar toe verhuizen, (prutser en hypocrieten onder elkaar moet toch een goed gevoel geven dacht ik zo?)

 

Barny

Barny, zo ken ik je weer!

 

Zonder een vinkje te zetten kan ik ook mensen negeren, bijvoorbeeld omdat honderd keer hetzelfde arrogante verhaal wordt verteld of omdat studipiteit wordt verkondigd. Eigenlijk is het niet negeren, maar eerder niet meer reageren, want ik lees al die flauwekul wel.

 

Negeren is in dit geval geen struisvogelpolitiek, want dat zou betekenen dat de boodschapper, in dit geval jij, de waarheid spreekt die ik niet zou willen horen. Eerlijk gezegd ken ik weinig mensen die zoveel tegenstrijdigheden verkondigen als jij, maar dat maakt jou ook wel uniek. Jij bent inmiddels ons aller knuffelezeltje, dat zich aan geen enkele steen stoot, maar rechtstreeks op de eindcache duikt.

 

Prutsers en hypocrieten……………………..?

  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Vorige week gezamenlijk met een aantal anderen een 5 sterrenpuzzel opgelost. Dat was extreem leuk om te doen. Het ging om een multi met 14 tussenpunten. Dit weekend direct naar het eindpunt gelopen en de cache gelogd. Dat was extreem onbevredigend. Sport en spel bestaat uit het jezelf op een onnodige manier moeilijk maken. Maar er moet aan nogal wat voorwaarden voldaan zijn wil dit leuk zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben bang dat het alleen bij de eerste regel blijft, Barney (geldt dus niet voor mij, want ik heb het gelezen en gereageerd). Daarbij denk ik dat je niet op een forum moet zijn om te winnen. Het is slechts een medium om meningen te delen. Het wordt (voor sommigen) alleen vervelend als iemand zijn mening probeert op te dringen of op een drammige manier zijn gelijk probeert te halen.

bewerkt door no-name
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij werden door een bevriend team uitgenodigd om samen enkele multi's van Hotbina te gaan doen.

http://www.geocaching.com/profile/?guid=1dfe8e65-9ba6-4b26-91f6-c4a44a4fbf8a&wid=cbf3bce2-7110-4fa2-92f9-b046df7e0bd4&ds=2

Gezien het aantal favo's moeten deze wel iets héél bijzonders zijn

Een multi heeft ruim 600 favo's in enkele maanden tijd. Moet bijna een bedevaartsplaats zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb in andere topics ook al wel eens aangegeven de bijdragen van Vlindertje zat te zijn, want het komt inderdaad zoals team tabak aangeeft nogal evangeliserend over. Ook heb ik richting Barny aangegeven dat zijn woordkeuze best een beetje genuanceerder zou kunnen. Het unieke aan deze twee personen is, dat zij daar maling aan hebben en gewoon blijven wie ze zijn. Of ik dat leuk vind? Nee lees menig bericht met gefronste wenkbrauwen en ik schudt mijn hoofd maar weer eens. Maar om ze daarom te gaan negeren gaat me te ver. Lees er over heen en daarna ga ik de goed onderbouwde en in waarde latende bijdragen van de overige forumschrijvers lezen.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vorige week gezamenlijk met een aantal anderen een 5 sterrenpuzzel opgelost. Dat was extreem leuk om te doen. Het ging om een multi met 14 tussenpunten. Dit weekend direct naar het eindpunt gelopen en de cache gelogd. Dat was extreem onbevredigend. Sport en spel bestaat uit het jezelf op een onnodige manier moeilijk maken. Maar er moet aan nogal wat voorwaarden voldaan zijn wil dit leuk zijn.

 

Inderdaad..... Mollema staat ook niet in Parijs op de Champs Elysees te wachten tot de rest komt.... Hij doet keurig netjes drie weken lang alle waypoints aan.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was naar Groningen gegaan met het vaste voornemen toch de hele route te lopen. Ik kon het gewoon niet opbrengen, ik had via streetview alle punten virtueel al tientallen keren bezocht.

Gelukkig had ik een geologische stadswandeling bij me (een route langs de mooiste natuurstenen gevels) dus we hebben toch een fijne middag gehad, maar het bleef toch knagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De grens ligt bij ons op 25 moerdoppen.... haha...

Dan viel mijn cache daar dus precies in! :P

 

ik heb in andere topics ook al wel eens aangegeven de bijdragen van Vlindertje zat te zijn, want het komt inderdaad zoals team tabak aangeeft nogal evangeliserend over. Ook heb ik richting Barny aangegeven dat zijn woordkeuze best een beetje genuanceerder zou kunnen. Het unieke aan deze twee personen is, dat zij daar maling aan hebben en gewoon blijven wie ze zijn. Of ik dat leuk vind? Nee lees menig bericht met gefronste wenkbrauwen en ik schudt mijn hoofd maar weer eens. Maar om ze daarom te gaan negeren gaat me te ver. Lees er over heen en daarna ga ik de goed onderbouwde en in waarde latende bijdragen van de overige forumschrijvers lezen.

In mijn ogen is de woordkeuze van Barny de laatste tijd wel iets subtieler geworden. Misschien dat hij er toch iets minder maling aan heeft dan dat jij denkt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een zekere mate van voorbereiding is leuk, maar er moeten dus kennelijk voldoende vraagtekens overblijven.

Datzelfde geldt voor een multi. Een waypoint moet de belofte inhouden je verder te brengen. Als je de waypoints vervangt door tradi's, dan is die spanning weg. Je hebt de "buit" dan al binnen. Een bonuscache kan de plaats van het eindpunt van een multi niet innemen. 14 waypoints + bonus betekent dat de bonus 1/15 van de "waarde" van het geheel vertegenwoordigd. Iets dat je dus gemakkelijk links kan laten liggen. Die punten veruïneren dus de romantiek. In de tour de France is er een groot verschil tussen het winnen van een etappe en het winnen van de tour. Dat verschil in belevingswaarde wordt klaarblijkelijk onvoldoende gevoeld bij een tradi en de bijbehorende bonuscache. Bij een multi voel je wél het verschil tussen een waypoint en het eindpunt.

  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij werden door een bevriend team uitgenodigd om samen enkele multi's van Hotbina te gaan doen.

http://www.geocaching.com/profile/?guid=1dfe8e65-9ba6-4b26-91f6-c4a44a4fbf8a&wid=cbf3bce2-7110-4fa2-92f9-b046df7e0bd4&ds=2

Gezien het aantal favo's moeten deze wel iets héél bijzonders zijn

Een multi heeft ruim 600 favo's in enkele maanden tijd. Moet bijna een bedevaartsplaats zijn.

 

Deze maar even in het ToDo boekje genoteerd, Thnxs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

De grens ligt bij ons op 25 moerdoppen.... haha...

Dan viel mijn cache daar dus precies in! :P

 

Ja inderdaad en zelfs bij die (met veel plezier gelopen) cache moesten we met jou in conclaaf.... Kun je nagaan.... :-)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een zekere mate van voorbereiding is leuk, maar er moeten dus kennelijk voldoende vraagtekens overblijven.

Datzelfde geldt voor een multi. Een waypoint moet de belofte inhouden je verder te brengen. Als je de waypoints vervangt door tradi's, dan is die spanning weg. Je hebt de "buit" dan al binnen. Een bonuscache kan de plaats van het eindpunt van een multi niet innemen. 14 waypoints + bonus betekent dat de bonus 1/15 van de "waarde" van het geheel vertegenwoordigd. Iets dat je dus gemakkelijk links kan laten liggen. Die punten veruïneren dus de romantiek. In de tour de France is er een groot verschil tussen het winnen van een etappe en het winnen van de tour. Dat verschil in belevingswaarde wordt klaarblijkelijk onvoldoende gevoeld bij een tradi en de bijbehorende bonuscache. Bij een multi voel je wél het verschil tussen een waypoint en het eindpunt.

 

Ik ga met je mee, behalve dan naar de Tour. Dat is me te lang De kans om een tradi dan wel de eindbonus te scoren acht ik nihil..... Voor de TV ruik ik nog wel eens kansen, maar die geur verdwijnt snel, zodra mijn Horizon box weer eens de pijp aan Maarten geeft....

 

In mijn beleving kun je "een serie met een bonuscache" en "een multi met één eindpunt" ook niet goed vergelijken. In beide gevallen ga je met een heel ander uitgangsstandpunt op pad. De bonuscache bij een serie kan wat mij betreft net zo goed achterwege gelaten worden. Na het loggen van 10 of 20 tradi's binnen de serie voegt de bonus weinig of niets meer toe. Je hebt dan inderdaad de buit al binnen. Dat ene puntje extra maakt of breekt je dag ook niet meer. Een pilsje vormt een grotere verrijking van de dag....

 

Bij de multi ligt dan anders. Via de waypoints wordt de spanning opgebouwd om aan het einde tot een coïtus te komen, die bij ons nog wel eens geïnterrumpeerd wil worden, doordat er onderweg bij de spanningsopbouw toch iets mis gegaan is..... (Zal wel een leeftijdskwestie zijn... grin grin) De coïtus gaat over in een uitbarsting van kortstondig sjagchrijn en de aanvaarding van het besef dat we weliswaar lekker gewandeld of gefietst hebben, maar dat we bij thuiskomst GSAK niet hoeven te openen om een puntje toe te voegen.... Om tenminste dat laatste te voorkomen doen we er meestal in plaats van sambal of kloepoek een tladi bij..... Bij geocaching ligt het geluk immers in een klein hoekje!.... :-) Maar dat wist je al!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@TT ik zal omwille van de jonge lezertjes je metafoor niet verder uitbouwen. . .

Maar ik herken dat wel. Ik wil best wel terugkomen als ik een waypoint niet kan vinden, maar dan wil ik wel als troostprijs een makkelijke tradi in de buurt oppikken "voor de benzine". Als ik het zo opschrijf klinkt het allemaal niet erg volwassen, maar zo klinkt het zoeken naar een nepschat natuurlijk ook niet :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...