Spring naar bijdragen

Wanneer Is Een Cache Een Goede Cache


Aanbevolen berichten

Iedereen preekt hier volgens mij voor eigen parochie.

De 1 vind het leuk om wegwerpspul in veelvoud te loggen, alsof het een wedstrijd is.

En de ander loopt/fietst graag een mooie route waarbij niet de punten tellen maar de natuur en met op het einde een grote box ( onder deze categorie behoren wij )

Ook zit daar een groep tussen in die voor zowel de fraaie route gaan en de puntjes die daarmee te verdienen zijn.

 

Het bevreemd mij wel dat wanneer de veelrapers hun 500ste, 1000ste of weet ik veelste, dat dan ineens wel een mooie fraaie cache gelopen gaat worden met een grote box op het eind om dit te vieren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

 

Het bevreemd mij wel dat wanneer de veelrapers hun 500ste, 1000ste of weet ik veelste, dat dan ineens wel een mooie fraaie cache gelopen gaat worden met een grote box op het eind om dit te vieren.

Dat is een goeie!

Dus ook de veelplegers weten wel wat kwaliteit is en daarmee vallen deze pointilisten door de mand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[quote name=Odlaniger" post="347520" time="1373575282][quote name=de-fam" post="347518" time="1373574474] Het bevreemd mij wel dat wanneer de veelrapers hun 500ste, 1000ste of weet ik veelste, dat dan ineens wel een mooie fraaie cache gelopen gaat worden met een grote box op het eind om dit te vieren.

 

Dat is een goeie! Dus ook de veelplegers weten wel wat kwaliteit is en daarmee vallen deze pointilisten door de mand.

 

Maar als je dat weet, wat maakt het puntjes scoren dan zo belangrijk dat je er zo veel tijd aan wilt spenderen? En wat maakt de 100e cache belangrijker dan nr 99 of 101?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[quote name=Dagwacht" post="347522" time="1373575900]Mensen zijn kennelijk gek op statistieken en mijlpalen. Dat staat op zich los van geocaching.

 

hmmm, misschien heb ik daar zelf ook wel een beetje last van. Ik ben dol op banners.

Alhoewel ik caches daar niet op uitzoek en zelfs banners niet plaats als ik de cache echt waardeloos vond.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, en dat kun je dan wel gek vinden. Een bekend gezegde is dat er meer gekken rondlopen dan er opgesloten zitten.

Dan zullen we het dus maar niet hebben over wat normaal is. Volgens de norm. Welke norm? Zo blijf je wel lekker bezig.

 

(Deze post had ik tegelijkertijd geschreven met Kanterbabes, dus is geen reactie op zijn post.)

bewerkt door Dagwacht
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Ik kan maar tot 1 conclusie komen na dit draadje.... We waren het voor aanvang van het topic al lang met elkaar eens... Niemand heeft zijn of haar standpunt gewijzigd en iedereen gaat gewoon door op het pad dat genomen werd.... Prachtig!

 

We waren het voor aanvang van het topic niet met elkaar eens en zullen het na het wegzinken van dit draadje evenmin met elkaar eens zijn. Dat blijkt dan weer in het volgende draadje. En zo zal het blijven zolang dit populaire forum bestaat. Gelukkig maar, anders was het hier een dooie boel. Dat heb je zelf al herhaaldelijk opgemerkt.

 

 

We waren het wel degelijk eens.... We vonden namelijk allemaal, dat we het spelletje zoals we het speelden (en nog steeds spelen) voor ons de juiste vorm is. Dat vindt Vlinder, dat vindt Barny, dat vind ik en dat vindt de rest van ons..... Die standpunten zijn na deze discussie niet of nauwelijks veranderd. Als iemand hier denkt, dat hij of zij mensen heeft bekeerd tot zijn of haar manier van geocachen, dan vergist hij of zij zich of lijdt hij of zij aan een grove vorm van zelfoverschatting.

 

Laten we vooral doorgaan met datgene wat we fijn vinden om te doen. En als dat voor de één een trail is en voor de ander een lange wandeling met een kist van hier tot ginder aan de horizon. Het maakt niet uit.

 

Ieder van ons vertelt hier over wat hij of zij leuk vindt aan deze prachtige hobby. Ik vind dat heerlijk om te lezen. Er is niet één waarheid. En als iemand hier vindt, dat mijn manier van plezier hebben in de natuur het woord geocaching niet waard is..... SO BE IT..... Ik kan er niet wakker van liggen en ga gewoon door met waar ik gebleven was, nl het ondergaan van een mix van alles wat hier genoemd is...... Trails, puzzels, lange multi's met mooie kisten.... Ma Tabak en ik vinden het allemaal even machtig! Gek he? En dat raad ik alle andere deelnemers aan dit draadje ook aan. Ga gewoon voort op de ingeslagen weg, een weg, waarvan jij vindt dat die tot het maximale cachersgenot leidt.

 

Laat je niet wijsmaken dat jij er niets van begrijpt. Je begrijpt het nl. volkomen!!!! Je geniet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tabak schreef:

 

“We waren het wel degelijk eens.... We vonden namelijk allemaal, dat we het spelletje zoals we het speelden (en nog steeds spelen) voor ons de juiste vorm is. Dat vindt Vlinder, dat vindt Barny, dat vind ik en dat vindt de rest van ons.....

 

Er is niet één waarheid.

 

Je begrijpt het nl. volkomen!!!! Je geniet!”

 

 

We zijn het voornamelijk eens met onszelf, geen probleem. Het probleem is dat mensen (ook ik) het niet eens zijn met hoe anderen het spel spelen.

 

Niet één waarheid, er is geen waarheid of er zijn er vele.

 

Ik begrijp het, ik geniet/wel.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoveel mensen, zoveel wensen. Wij hebben vrienden van ons geprobeerd enthousiast te maken voor geocaching. We hebben meerdere leuke wandeltochten gelopen, maar het kon hen niet echt bekoren.

Als zij gaan wandelen gaan ze het liefst naar hetzelfde bos en lopen steeds hetzelfde rondje. Dat deden ze al toen ze nog honden hadden.

 

Voor ons is dat onbegrijpelijk, maar zij halen daar voldoening uit. En daar gaat het om.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

De moeilijkheid >=3 snap ik niet helemaal, maar ik neem aan dat jij van uitdagende opdrachten houdt. Ik heb echter prachtige multi's gelopen met eenvoudige opdrachten, maar wel heel mooi uitgevoerde WP's.

In deze post zeg ik daar al iets over:

 

[knipperdeknip]

Dus nu heb ik een database met 90 multi's in de natuur binnen 65 km afstand met minimaal 5 favorieten en een moeilijkheidsgraad van drie of hoger. Daar kan ik voorlopig mee vooruit. Ik verwacht regelmatig meerdere sessies voor een multi nodig te hebben. Deze lijst is voor mij natuurlijk niet heilig, er kunnen zich allerlei omstandigheden voordoen waardoor ik afwijk van deze lijst. Maar dat zal dan meestal komen door sociale redenen. Een uitnodiging, samen puzzelen, de achterlijke voortuincache van een geliefde co, ik wil een keer ervaring met een cloudcache opdoen etc..

[plakkerdeplak]

 

Soms loop ik multi's waarin ik alle waypoints binnen 60 seconden vind. Waypoints zoals wp 0 van de cache die we laatst samen deden. Ik vind daar niet veel aan. Vandaar de moeilijksgraad >=3. De kans dat er dan iets te schrijven valt is ook veel groter. Het geeft een legitieme reden om langer in een mooi bos te blijven. Ik heb geen haast. Maar wel een reden nodig. Een lastig waypoint geeft me die reden. Verder wil ik ook de meeste dingen wel een keer gedaan hebben. Munzees, powertrail, cloudcache, dat soort dingen. Sociale contacten spelen een steeds grotere rol en dan sta ik open voor iedere soort cache. Er liggen nog wat uitnodigingen te wachten.

 

Een echt mooi waypoint/cache ben ik nog nooit tegengekomen. Ja, een voortuincache, maar die heb ik niet gelogd. Ik ben wel leuke/ingenieuze/vindingrijke/technisch knappe waypoints tegengekomen. Aangezien ik niet van te voren weet waar ik die aantref, kan ik dus net zo goed iedere cache kiezen.

bewerkt door Diederikus
  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Maar als je dat weet, wat maakt het puntjes scoren dan zo belangrijk dat je er zo veel tijd aan wilt spenderen? En wat maakt de 100e cache belangrijker dan nr 99 of 101?

Zie het als je verjaardag. Hoe belangrijk is het feit dat de aarde sedert je geboorte X keer om de zon geroteerd is?

Als we de dingen zelf niet belangrijk maken, dan verwordt alles tot een egale brei. Vandaar dat ik mijn hectocacherschap vier met een blauw oog bij deze cache. (je moet wel even scrollen).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

Het bevreemd mij wel dat wanneer de veelrapers hun 500ste, 1000ste of weet ik veelste, dat dan ineens wel een mooie fraaie cache gelopen gaat worden met een grote box op het eind om dit te vieren.

 

 

Dat is een goeie! Dus ook de veelplegers weten wel wat kwaliteit is en daarmee vallen deze pointilisten door de mand.

 

 

Maar als je dat weet, wat maakt het puntjes scoren dan zo belangrijk dat je er zo veel tijd aan wilt spenderen? En wat maakt de 100e cache belangrijker dan nr 99 of 101?

@ de Kantersbabes; eh...niets! Maar wat is er op tegen?

 

@ Odlaniger; vallen door de mand...? Zijn ze betrapt op het feit dat ze sommige caches specialer vinden dan andere? Geven ze toe, doordat ze een zgn kwalitatievere cache als speciaal markeringsmoment doen, dat al die andere caches daarvoor eigenlijk maar niets waard waren? (of was het een geintje, of misschien zelfs sarcasme, ha, ha)

bewerkt door no-name
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad zoveel mensen zoveel wensen. Ik wil niet altijd hetzelfde doen, heb niet altijd zin in een Multi, waar ik veel moet zoeken of met moeilijke opdrachten. Soms wil ik gewoon lekker wandelen of fietsen of wat dan ook. Als ik zin heb in een lekkere wandeling zonder al te moeilijke opdrachten, kies ik of een route via traditionals of een simpele Multi. Echter, soms heb ik juist zin om uitgedaagd te worden. Ik heb laatst bij een Multi een uur zitten puzzelen om een vervolg coördinaat te vinden, wat achteraf onmogelijk bleek omdat cruciale informatie bij dat waypoint verdwenen was. Toch heb ik genoten van die wandeling.

Wat ik nu het mooie vind aan geocaching, waar ik ook zin in heb, ik kan het vinden op geocaching.com. Ik zou dat wellicht ook op tal van andere sites kunnen vinden, maar geocaching.com biedt mij in één site alles wat ik leuk vind. Als ik dan soms volgens sommigen niet aan geocaching doe, omdat ik een paar kokertjes vind, so be it. Het is exact zoals team tabak aangeeft: Ik heb genoten!

 

Er is in een ander draadje ooit ergens een vergelijking gemaakt met een voetbalclub. Nu heb ik zelf ook jaren gevoetbald, weet niet hoeveel wedstrijden in totaal, maar ik kan er maar een paar onthouden, die echt speciaal waren. Trek ik dit dan door naar geocaching, je vindt er een hoop, maar niet alle zijn memorabel. En om dan de vergelijking compleet te maken: Na een goed voetbalseizoen speel je bv de laatste wedstrijd om het kampioenschap, ook nog steeds maar drie punten te verdienen, maar toch heeft die wedstrijd meer waarde dan de andere. Zo kun je dat wellicht ook zien met het bereiken van een bepaalt aantal caches. Je wilt de 100ste, 500ste, 1000ste etc kunnen herinneren.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil mij elke cache die ik ooit heb gedaan kunnen herinneren. En dat kan ik ook. Niet omdat ik zo'n goed geheugen heb, maar omdat ik caches uitzoek waarvan de logjes duidelijk maken dat de eigenaar zijn uiterste best heeft gedaan om zijn spelgenoten een onvergetelijke belevenis te bieden. Een avontuur blijft je bij. En elke cache behoort een avontuur te zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...