Spring naar bijdragen

Wanneer Is Een Cache Een Goede Cache


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Sorry, Dagwacht, even niet verder lezen.

 

 

[quote name=Vlindertje" post="347575" time="1373651696]Hoe komt het toch dat mijn mening wordt gezien als een poging om de enige waarheid te deponeren en mensen te bekeren of iets door hun strot te duwen terwijl meningen van anderen gewoon voor kennisgeving worden aangenomen? Is het de directe wijze van formuleren?

 

Ook ik heb moeten leren wat geocaching inhoudt. En tussen wat ik 8 JAAR geleden heb verkondigd en inmiddels heb genuanceerd heb ik heel wat geleerd. Suggereren dat ik mijn mening elke week bijstel naar gelang het mij uitkomt is een erg zielige poging om mijn geloofwaardigheid aan te tasten.

 

antwoord op je vraag: ja, de manier waarop je steeds weer je stelling naar voren brengt heeft iets heel opdringerigs. Alsof niemand anders het juiste antwoord weet en je iedere keer weer hetzelfde moet verkondigen. ( het nee hè, daar heb je hem weer effect) En dat zegt niets over de inhoud. Sterker, ik kan niet ontkennen dat ik het ook wel eens met je eens ben.

 

Overigens heeft niemand beweert dat je elke week je mening bijstelt. Alleen de manier waarop je je huidige mening verkondigd maakt voor mij het feit dat je van mening zou kunnen veranderen ongeloofwaardig.

 

 

 

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil mij elke cache die ik ooit heb gedaan kunnen herinneren. En dat kan ik ook. Niet omdat ik zo'n goed geheugen heb, maar omdat ik caches uitzoek waarvan de logjes duidelijk maken dat de eigenaar zijn uiterste best heeft gedaan om zijn spelgenoten een onvergetelijke belevenis te bieden. Een avontuur blijft je bij. En elke cache behoort een avontuur te zijn.

 

Ik heb hetzelfde. Ook ik kan dat. Maar daar zitten kokers genoeg bij. Maar omdat ik er noemaal gesproken geen 20 op een dag doe, blijft elke cache wel een aparte onderneming.

bewerkt door @Wilbertoord
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou Vlinder overigens graag eens hier in het land van Cuijk op de koffie willen hebben. Ik zou dan een dagje tradi's en mysterys met hem doen. En dan weet ik zeker dat hij na 30 caches nog elke cache zou moeten herinneren.... Want er liggen hier heel wat unieke en creatieve exemplaren.... Aan wandelen kom je ook wel toe. Ik laat je eventueel bij een tekort aan wandelmeters wel even achter de Dacia aan rennen...

 

Maar zonder gein. Ik ben absoluut van mening dat je jouw mening dat cachers tegenwoordig alleen prul neerkwakken niet vol kunt houden als je met mij een dagje LVC gedaan hebt. Want heel simpel. Ik kan jou niet overtuigen.. Dat hoef ik ook niet. Dat doen de cachers hier uit de buurt wel met hun creaties...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

toch snap ik jullie niet, zitten af te geven op vlindertje, er word zelfs opgeroepen om hem niet te qwooten, dringen elke keer jullie mening op dat hij niet elke keer zijn mening moet opdringen,

en dachwacht, wat is er zo bijzonder aan die bomen cache, als ik zo de pagina zie is hij niet heel bijzonder, *% van de premium members heeft hem maar een favo gegeven, en een internetopzoek pussel,,,,,, allemaal dingen die mij persoonlijk er zouden toe besluiten om er niet voor om te gaan rijden

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de boom ingaan schijnt tegenwoordig helemaal "hot" te zijn in geocachers land, er komen genoeg online

dus buiten de cafeloze cafégangers is nu ook Vlindertje die elk draadje kaapt?

wat mij betreft mogen er wel meer zijn die kaperbrieven op zak hebben

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een idee voor een nieuwe cache. De teletijdmachine om te gaan bekijken hoe het 'vroeguh' was toen nog niet alle paden platgetreden waren.

Dan moeten we inderdaad wel ver terug, want in 2004 schijnt het al fout te zijn gegaan, volgens de heren pessimisten.

Wat is er overigens mis met selecteren van wat je wel en niet leuk vindt.

Doe Maar zong 'vroeguh' al: 'Er zit een knop op je tv'.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Maar zonder gein. Ik ben absoluut van mening dat je jouw mening dat cachers tegenwoordig alleen prul neerkwakken niet vol kunt houden als je met mij een dagje LVC gedaan hebt. Want heel simpel. Ik kan jou niet overtuigen.. Dat hoef ik ook niet. Dat doen de cachers hier uit de buurt wel met hun creaties...

 

Ik wil daar wel een kleine kanttekening bij plaatsen als dat mag. Het plaatsen van wat jij een "creatie" noemt houdt niet persé in, dat we met een "echte" geocacher te maken hebben. Het houdt in dat we met een briljante knutselaar met twee rechter handen van doen hebben, die (gelukkig maar) zijn gave via het geocachen aan het volk wil tonen. En net zo goed, als dat het niet een ieder gegeven is om A-viertjes vol te schrijven na het loggen van een cache heeft ook niet iedereen de gave om zijn handen door zijn ogen te laten sturen. In mijn geval komt er nog net een degelijke bekisting voor een ammobox of een tupperware geval op mijn Black en Decker uitschuiftafeltje, maar daar houdt het wel mee op....

 

Wij hebben in de loop der jaren prachtig "knutselwerk" gezien (en dat bedoel ik bepaald niet denigrerend) in voortuinen en hangend tegen de muur van woningen, waarvan we nauwelijks genoten hebben omdat we schichtig om ons heen keken met het doel zo snel mogelijk pleite te zijn en we hebben ook kokertjes aangetroffen waarbij we na het loggen nog zeker een uur op het nabijgelegen bankje hebben gezeten, genietend van de omgeving en de vogelgeluiden.... En je kunt het geloven of niet, maar van de laatste weet ik nog exact waar het was en het kunstwerk moet ik even opzoeken in GSAK....

 

Voor ons blijft de eindlocatie en de tocht er naar toe (op de fiets of lopend - in ieder geval NIET met de auto) het belangrijkste. Als die tocht "geleid" wordt door een knutselaar is dat mooi meegenomen en we zeggen echt wel tegen elkaar "Hoe verzint ie het", maar het is voor ons niet van wezenlijk belang.Uiteindelijk is het de locatie, die het succes van de dag bepaalt.

 

En wat betreft het voeren van discussies.... De mooiste voorbeelden zie je voorbijkomen in Pauw en Witteman of Knevel & v.d. Brink.... Daar worden 's middags door de redacties twee mensen van diverse politieke richtingen uitgenodigd om te gaan debatteren over wat voor een onderwerp dan ook.... De beide parlementariërs krijgen van te voren een A viertje mee van het Partijbestuur waarop de mening over de stelling dik gedrukt wordt aangegeven. Men leert het uit het hoofd en 's avonds tijdens het zogenaamde debat wordt de inhoud toegeschreeuwd naar de tegenover gezeten opponent, die - als hij al de kans krijgt om er tussen te komen - op zijn beurt zijn stelling naar de overzijde van de tafel blaast. Af en toe onderbreekt de een de ander om te zeggen dat de ander hem niet moet onderbreken, omdat hij de ander toch ook laat uitpraten (alhoewel daar geen sprake van is) en zo brullen zij een ieder de inhoud van het A viertje naar volk en vaderland zonder ook maar enigszins te horen (laat staan bevatten) wat de tegenspreker te zeggen heeft.... Na een kwartier van zinloos gebral geeft men elkaar buiten beeld de hand of slaat men elkaar op de bek, drinken soms samen een borrel of een sapje en gaat weer op huis aan, zonder ook maar een letter van de mening op het A viertje van hun partijbestuur te hebben bijgesteld.... En 's avonds in bed liggen de beide partijen naast hun vrouw en vragen dan.... "Wat heeft mijn tegenstrever nou eigenlijk gezegd Marie", waarop zij zegt... "Ga nu maar slapen Joop.... de wereld verandert er toch niet door". En Knevel? Die is de volgende ochtend alleen maar geïnteresseerd in de kijkcijfers....

 

En aangezien dit forum een blauwdruk is van de echte wereld.......

 

En toch kijken Ma en Pa Tabak graag naar P & W en K en v.d. B...... Wat zijn we eeeeerrrrrrgggggg....!!!!!! Jeetje!

bewerkt door Team Tabak
Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat er mis mee is om te selecteren? nu ik merk dat je die vraag niet begrijpt, snap ik jou berichten ook beter.

 

ik roer niet graag in een hoop stront om er zo af en toe een pareltje uit te kunnen vissen.

 

barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha, ha, ha, leuk stukje, meneer Tabak! Je zou best een column kunnen beginnen! Zoiets als "De Cachewereld draait Door". Ik lees ze in ieder geval met veel genoegen :) (over parels in een hoop stront gesproken)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je het op het forum betrekt bestaat de stront uit bijdragen van personen die zonder kennis van zaken blaten dat anderen onwaarheden vertellen.

Ah, bedoel je bijvoorbeeld de opmerking dat Groundspeak de geocache saturation (minimale afstand tussen caches) wil halveren of zelfs verwijderen? Want dat is namelijk inderdaad een onwaarheid en geblaat van iemand die geen kennis van zaken heeft.

 

 

oh wacht, dat zei jij.

  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...