Spring naar bijdragen

Wanneer Is Een Cache Een Goede Cache


Aanbevolen berichten

voor mij hoeft een cache niet perse gevonden te worden, als ik na enkele pogingen de cache op een plat gezochte 4 kante meter niet kan vinden, ben ik er klaar mee (op de spreekwoordelijke uitzondering na)

 

de tijd dat ik dacht dat ik zo nodig elke cache moest vinden, inclusief de hele kring rondbellen voor een hint ligt ver achter me.

 

Barny

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

De hint bij Jumanji is: In the centre of four signs.

Dat ging over de cache en met z'n vieren hebben we alleen al zo'n 20 minuten gezocht voordat we ze alle vier zagen. Soms kijk je ergens dus finaal overheen.

Toen zijn we elk bij een van de signs gaan staan en toen pas konden we bepalen wat het middelpunt moest zijn.

 

Achteraf zeg je dan: Dat we dat niet eerder hebben gezien.

Hetzelfde met het lopen naar het nulpunt omdat de GPS die locatie aangeeft. Degene zonder GPS vindt een waypoint omdat hij/ zij het meest logische object zoekt.

GPS-blindheid, noem ik dat maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een goede multi kan soms een afknapper worden door de berekeningen die uitgevoerd moeten worden om de cachelocatie te kunnen vinden.

Historisch Nijmegen is hier een goed voorbeeld van.

Op het laatste waypoint kun je de formule vinden waarmee de cache kan worden berekend. Deze schiet wat ons betreft zijn doel helemaal voorbij en daar kunnen wij onderling dan woorden over krijgen.

Mevrouw Dagwacht maakt dan de berekeningen en ik help mee. Soms is dan de volgorde met de enkele of dubbele haakjes niet correct volgens de rekenregels.

Staat er notabene ook nog bij: Niet volgens meneer van Dale. Ik kan haar dan niet goed duidelijk maken hoe het dan wel moet.

 

Sommige cachers vinden dit wellicht een leuke uitdaging, wij worden er eerder chagrijnig van.

Het doet dan afbreuk aan de opzet van de multi om een mooi deel van Nijmegen te laten zien.

bewerkt door Dagwacht
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een goede multi kan soms een afknapper worden door de berekeningen die uitgevoerd moeten worden om de cachelocatie te kunnen vinden.

Historisch Nijmegen is hier een goed voorbeeld van.

Op het laatste waypoint kun je de formule vinden waarmee de cache kan worden berekend. Deze schiet wat ons betreft zijn doel helemaal voorbij en daar kunnen wij onderling dan woorden over krijgen.

Mevrouw Dagwacht maakt dan de berekeningen en ik help mee. Soms is dan de volgorde met de enkele of dubbele haakjes niet correct volgens de rekenregels.

Staat er notabene ook nog bij: Niet volgens meneer van Dale. Ik kan haar dan niet goed duidelijk maken hoe het dan wel moet.

 

Sommige cachers vinden dit wellicht een leuke uitdaging, wij worden er eerder chagrijnig van.

Het doet dan afbreuk aan de opzet van de multi om een mooi deel van Nijmegen te laten zien.

Ook daar heb ik van geleerd. Maak in het veld de berekeningen niet te moeilijk, dat maakt de cache niet beter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eerder las ik de volgende pennenvrucht van Diederikus:

 

“Een echt mooi waypoint/cache ben ik nog nooit tegengekomen.
…………..
Ik ben wel leuke/ingenieuze/vindingrijke/technisch knappe waypoints tegengekomen.”

 

Ik heb even het gevoel van tegenstrijdigheid.

 

Maar wat ik wil zeggen, dit is een heel goed uitgangspunt om zelf een mooie cache te maken. Jij vraagt je af: hoe kan ik het beter doen. Ik denk dat jij een mooie cache plaatst, maar als dat niet lukt, dan plaats je niets. Zoals ik eerder heb gezegd, een goede benadering is misschien: ik wil de mooiste cache in Nederland maken. En zoals ik ook al eerder heb gezegd: als een cache van mij in de top-100 komt, dan ben ik een gelukkig geocacheman.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eerder las ik de volgende pennenvrucht van Diederikus:

 

“Een echt mooi waypoint/cache ben ik nog nooit tegengekomen.

…………..

Ik ben wel leuke/ingenieuze/vindingrijke/technisch knappe waypoints tegengekomen.”

 

Ik heb even het gevoel van tegenstrijdigheid.

 

Maar wat ik wil zeggen, dit is een heel goed uitgangspunt om zelf een mooie cache te maken. Jij vraagt je af: hoe kan ik het beter doen. Ik denk dat jij een mooie cache plaatst, maar als dat niet lukt, dan plaats je niets. Zoals ik eerder heb gezegd, een goede benadering is misschien: ik wil de mooiste cache in Nederland maken. En zoals ik ook al eerder heb gezegd: als een cache van mij in de top-100 komt, dan ben ik een gelukkig geocacheman.

Tuurlijk......hoe meer top-caches, hoe beter. Maar......met iets mindere ( dus 'gewoon' goede ) caches ben ik ook blij.

 

Als alle CO's, alleen een cache vrijgeven, omdat deze tot de top-caches van Nederland ( zou gaan ) behoren, dan komen er wel erg weinig nieuwe goede caches bij.

 

Ik verwacht dat iedere GeoCacher eerst in zijn eigen omgeving kijkt en dan begint met de 'top'-caches. De paar top-caches per regio zijn snel allemaal gevonden en dan komen de 'mindere' caches. Die zijn gelukkig wel talrijk, waardoor je de rest van het jaar, met veel plezier, kunt blijven Geocachen.

 

Anders gezegd: als er geen taart is, dan is er ook geen kers-op-de-taart ( met alleen top-caches, kom ik het jaar niet rond )

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alles wat we doen of laten is terug te voeren tot 3 fundamentele drijfveren of basisbehoeften: Voeding, Verdediging en Voortplanting, de 3 V's. De 3 V's zijn als de 3 primaire kleuren, Rood, Groen en Blauw. Door R, G en B in bepaalde combinaties en hoeveelheden te mengen krijg je elke kleur van het spectrum.

 

Door de 3 V's in bepaalde combinaties en hoeveelheden te mengen, ontstaat het spectrum van emoties. De mix (emotie) van het moment wordt grotendeels bepaald door omgevingsfactoren, de (levens)omstandigheden. Omdat we tegenwoordig de omgevingsfactoren en levensomstandigheden controleren, en overleven weinig moeite (energie) kost, gebruiken we het surplus aan tijd en energie om onszelf te trainen in overlevingsscenario's; om ons zowel bewust als reflexmatig voor te bereiden op minder gunstige levensomstandigheden en bedreigingen. Dat doen we spelenderwijs, waarbij we onszelf uitdagingen stellen.

 

Geocaching is een spel waarmee we veel overlevingsscenario's simultaan trainen: jagen/verzamelen (Voeding), oriënteren - wie zijn omgeving kent heeft een strategisch voordeel (Verdediging), competitie - opvallen als potentiële sexpartner (Voortplanting). De complexiteit van de overlevingsscenario's, en daarmee de spelbeleving, is afhankelijk van de capaciteiten van het meest effectieve overlevingsinstrument dat de evolutie tot dusver heeft voortgebracht: het menselijk brein.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eerder las ik de volgende pennenvrucht van Diederikus:

 

“Een echt mooi waypoint/cache ben ik nog nooit tegengekomen.

…………..

Ik ben wel leuke/ingenieuze/vindingrijke/technisch knappe waypoints tegengekomen.”

 

Ik heb even het gevoel van tegenstrijdigheid.

 

Maar wat ik wil zeggen, dit is een heel goed uitgangspunt om zelf een mooie cache te maken. Jij vraagt je af: hoe kan ik het beter doen. Ik denk dat jij een mooie cache plaatst, maar als dat niet lukt, dan plaats je niets. Zoals ik eerder heb gezegd, een goede benadering is misschien: ik wil de mooiste cache in Nederland maken. En zoals ik ook al eerder heb gezegd: als een cache van mij in de top-100 komt, dan ben ik een gelukkig geocacheman.

Dat is niet tegenstrijdig. Met mooi bedoel ik esthetisch mooi. Dat is niet mijn forte. Het enige dat ik je kan beloven is dat de cache een eigen Diederikus-twist zal hebben. Ik zal je aanbeveling ter harte nemen in die zin dat ik alleen waypoints zal maken waar ik tevreden over ben. Desnoods kort ik de multi in (sowieso verstandig, want met wat ik nu in mijn hoofd heb ben je waarschijnlijk een week bezig om 8 km af te leggen ^^ )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de 3 primaire kleuren, Rood, Groen en Blauw.

Rood, geel (dus niet groen) en blauw is achterhaald. De primaire kleuren zijn magenta, cyaan en geel. Ik kan het weten als (o.a.) tekenleraar. Wanneer je de primaire kleuren op de juiste wijze mengt, dan krijg je zwart.

De rest van jouw post wil ik nog een paar keer lezen om te begrijpen wat je wilt zeggen.

 

 

Eerder las ik de volgende pennenvrucht van Diederikus:

 

“Een echt mooi waypoint/cache ben ik nog nooit tegengekomen.

…………..

Ik ben wel leuke/ingenieuze/vindingrijke/technisch knappe waypoints tegengekomen.”

 

Ik heb even het gevoel van tegenstrijdigheid.

 

Maar wat ik wil zeggen, dit is een heel goed uitgangspunt om zelf een mooie cache te maken. Jij vraagt je af: hoe kan ik het beter doen. Ik denk dat jij een mooie cache plaatst, maar als dat niet lukt, dan plaats je niets. Zoals ik eerder heb gezegd, een goede benadering is misschien: ik wil de mooiste cache in Nederland maken. En zoals ik ook al eerder heb gezegd: als een cache van mij in de top-100 komt, dan ben ik een gelukkig geocacheman.

Dat is niet tegenstrijdig. Met mooi bedoel ik esthetisch mooi. Dat is niet mijn forte. Het enige dat ik je kan beloven is dat de cache een eigen Diederikus-twist zal hebben. Ik zal je aanbeveling ter harte nemen in die zin dat ik alleen waypoints zal maken waar ik tevreden over ben. Desnoods kort ik de multi in (sowieso verstandig, want met wat ik nu in mijn hoofd heb ben je waarschijnlijk een week bezig om 8 km af te leggen ^^ )

 

Sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

voor mij hoeft een cache niet perse gevonden te worden, als ik na enkele pogingen de cache op een plat gezochte 4 kante meter niet kan vinden, ben ik er klaar mee (op de spreekwoordelijke uitzondering na)

 

de tijd dat ik dacht dat ik zo nodig elke cache moest vinden, inclusief de hele kring rondbellen voor een hint ligt ver achter me.

 

Barny

Dit is moeilijk te rijmen. Ergens schrijf je dat je de laatste tijd uren achter je computer moet zitten om de krenten uit de cachespap te kunnen halen en als je die dan gevonden hebt, dan ga je er heen om er vervolgens niet echt serieus naar te gaan zoeken. Heb je nog wel plezier in je hobby???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

de 3 primaire kleuren, Rood, Groen en Blauw.

Rood, geel (dus niet groen) en blauw is achterhaald. De primaire kleuren zijn magenta, cyaan en geel. Ik kan het weten als (o.a.) tekenleraar. Wanneer je de primaire kleuren op de juiste wijze mengt, dan krijg je zwart.

De rest van jouw post wil ik nog een paar keer lezen om te begrijpen wat je wilt zeggen.

 

Onze perceptie is trichromatisch en er bestaan verschillende kleurmodellen: Rood GROEN Blauw (RGB) en Cyaan Magenta Geel (CMY).

 

Kleurmenging is additief of subtractief. Bij additieve kleurmenging geldt het RGB-model, bij subtractieve menging CMY. Een tekenleraar zou dit moeten weten. En hoe 'achterhaald' het RGB-model is kun je zien als jij jouw computerscherm met een vergrootglas bekijkt. De pixels hebben een Rode, GROENE en Blauwe component.

 

Ben benieuwd of je de rest van mijn post wel begrijpt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

TT Wat een gekke vent ben ik toch.

 

maar he heb helemaal gelijk, helaas moet ik uren achter de computer zitten om nog een beetje cachewaardige cache uit te kunnen zoeken

omdat als ik dan lees dat hij meestal alleen te vinden is met hulplijntjes, weet ik al dat het niks voor mij is

omdat als ik lees dat hij alleen te vinden is aan het handje van de CO weet ik al dat het niks voor mij is

maar soms cache ik nog wel eens "wild" en weet niet wat ik tegen kom, behalve dat het geen micro's en nanos zijn omdat ik daar van vind dat die voor 95% neergegooid zijn met een gedachtegang waar ik niet achter sta en kan staan.

als ik dan wel bij een cachewaardige cache aankom en ik zie dat er al veel zoeksporen (o.a. vernielingen, beschadigingen, platgetrapte of losgepeuterde vegetatie, losgerukte borden) zijn, en de hint is niet duidelijk genoeg, zie ik dat als een grofe #FAIL van de CO en ben ik heel snel weg

ik ben een simpelst ik wil met het geocachen vermaakt of positief verbaast worden, zoeken is voor mij geen van beide, het vinden meestal wel daar kom ik voor maar niet ten koste van de natuur en mijn humeur, die tijd is geweest

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...