Spring naar bijdragen

Wanneer Is Een Cache Een Goede Cache


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Eh...ik heb er nog 229 (nog 2 caches te gaan en dan 230). Ik heb er in het begin wel eens een paar uitgedeeld, bij hele mooie uitgewerkte mysteries (over muziek), maar die heb ik alleen met veel hulp van de CO kunnen oplossen. Voor de rest selecteer ik totaal niet op favo's. Ik lees vaak wel de logjes die mij dan wel een goed beeld geven van wat ik kan verwachten. Vaak staan de mooiere logjes bij dat type cache waarbij ik dan denk; jeemig, wat gaat me dat een hoop moeite kosten! En dan heb ik het al gehad want daar haal ik absoluut geen voldoening uit (ondanks die prachtige ervaringen van de anderen)!

bewerkt door no-name
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Ik ben geen PM en kan helemaal geen favo's uitdelen ... ach wat zielig ;) ?

Nee hoor, gewoon een kopzorg minder.

 

Nee, nog beter zelfs:

Rounddown(Aantal founds/10) minder!

 

Ik ben vandaag misschien wel een van de zeldzaamste vormen van een logboek tegen gekomen (op een plek waar net daarvoor rustig een hert/ree stond te grazen)!

Een volwaardige typmachine (Merk: Triumph)! De enige manier waarop loggen geldig was!

In een ~20 literbox in een bos in de buurt van Ludwigshafen, Duitsland.

De box bevatte het volgende:

- Typmachine met 1 blaadje

- Etui voor coins&Tb's (die leeg was toen ik er aan kwam, maar gevuld was toen ik weg ging)

 

Ik ben nog nooit zo vrolijk geweest!

Het waren de in totaal ruim 20 mierenbeten wel waard :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor mij lijkt het logisch om een "schat" te verbergen in de natuur. Maar als ik de kaart op gc.com bekijk, dan liggen verreweg de meeste caches binnen de bebouwde kom. Heeft iemand een idee waarom dat is en of dat altijd zo geweest is? Kennelijk zie ik iets over het hoofd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor mij lijkt het logisch om een "schat" te verbergen in de natuur. Maar als ik de kaart op gc.com bekijk, dan liggen verreweg de meeste caches binnen de bebouwde kom. Heeft iemand een idee waarom dat is en of dat altijd zo geweest is? Kennelijk zie ik iets over het hoofd.

Toestemming voor een boscache is soms moeilijk te verkrijgen. Binnen de bebouwde kom verleent de gemeente wel of niet toestemming om "schatten" te verstoppen. Zo heb ik een doorlopende vergunning om in Apeldoorn caches te plaatsen. De kwetsbaarheid van een bos is anders dan de kwetsbaarheid van een verkeersbord. Hooguit kan een voorrangsbord worden geript, maar dan is 112 snel gebeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad, in veel natuurgebieden is het niet toegestaan om buiten de paden te verblijven. Caches of waypoints mogen dan ook alleen maar vlak bij het pad worden verstopt.

Er moet ook expliciet worden vermeld dat dit de bedoeling is en de legger wordt verantwoordelijk gehouden voor schade die rond een cache of waypoint ontstaat door al te enthousiast zoeken.

Wij hebben contact gehad over het Natuurgebied Zevenhutten bij ons in de buurt.

We ontvingen een toestemming met een hele lijst aan voorwaarden. Op zich heel logisch. Er mogen fysieke waypoints worden aangebracht, maar alles in nauw overleg met een opzichter.

 

Wij twijfelen of we wel iets in dit gebied moeten gaan doen. We hebben bij FoF Niederrhein gezien hoe een bosgebied er uit kan komen te zien.

Daarom de leus: verstop iets, het liefst in de natuur, als de ultieme vorm van geocaching, geeft de nodige vraagtekens.

 

Inmiddels weten veel mensen bij ons in de buurt dat wij aan geocaching doen en staan er positief tegenover. Wij brengen mensen in de omgeving op de hoogte over een neergelegde cache.

Cachen is een stiekeme hobby, wordt gezegd. Als mensen in de omgeving op de hoogte zijn gebracht is er niks stiekems aan.

Dat cachers er een probleem mee hebben een cache te zoeken in een bewoond gebied is aan hen. Ieder zijn keuze.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Al weer enige tijd geleden heb ik de volgende opmerking gemaakt: de kwetsbaarheid van de natuur is belangrijker dan mijn verlangen om er een cache te plaatsen.

Dat heb ik ook tegen Staatsbosbeheer gezegd en hun antwoord was dat natuur en geocachen heel goed kunnen samengaan.

 

Maar je doet het bos en mij geen plezier door om de 161 meter een kokertje in een boomholte te verstoppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo banaal dus? Ik heb laatst een testje gedaan met behulp van een database en geen enkele micro gevonden in de bossen in een straal van 35 km rondom mijn woonplaats (afgezien van wat boomcaches). Maar omdat in de bossen maar een beperkte mogelijkheid is voor caches wijken co's uit naar andere plekken. En dus doet de filmkoker zijn intrede want aan een verkeersbord kun je nu eenmaal niet onopvallend een ammobox bevestigen. En daar maken mensen zich druk over? Jeetje. . .



Maar je doet het bos en mij geen plezier door om de 161 meter een kokertje in een boomholte te verstoppen.

Dat begrijp ik. Maar ik heb zo'n cache dus nog niet kunnen vinden binnen een straal van 35 km van Lelystad. Ik zie dus niet dat jouw angstbeeld al realiteit aan het worden is. Jij wel?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan kun je nog beter een ammobox verstoppen op het middelpunt van een drukke rotonde. Is het gelijk een T5 cache.



Zo banaal dus? Ik heb laatst een testje gedaan met behulp van een database en geen enkele micro gevonden in de bossen in een straal van 35 km rondom mijn woonplaats (afgezien van wat boomcaches). Maar omdat in de bossen maar een beperkte mogelijkheid is voor caches wijken co's uit naar andere plekken. En dus doet de filmkoker zijn intrede want aan een verkeersbord kun je nu eenmaal niet onopvallend een ammobox bevestigen. En daar maken mensen zich druk over? Jeetje. . .



Maar je doet het bos en mij geen plezier door om de 161 meter een kokertje in een boomholte te verstoppen.

Dat begrijp ik. Maar ik heb zo'n cache dus nog niet kunnen vinden binnen een straal van 35 km van Lelystad. Ik zie dus niet dat jouw angstbeeld al realiteit aan het worden is. Jij wel?

Nee, maar ik hoop dat ik niemand op het idee heb gebracht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Al weer enige tijd geleden heb ik de volgende opmerking gemaakt: de kwetsbaarheid van de natuur is belangrijker dan mijn verlangen om er een cache te plaatsen.

Dat heb ik ook tegen Staatsbosbeheer gezegd en hun antwoord was dat natuur en geocachen heel goed kunnen samengaan.

 

Maar je doet het bos en mij geen plezier door om de 161 meter een kokertje in een boomholte te verstoppen.

Ook hier gaat het weer over beleving. Ben je in staat om een cacher mee te nemen op avontuur. Tja, hoe avontuurlijk is de doorsnee cacher eigenlijk.

bewerkt door Dagwacht
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

Maar je doet het bos en mij geen plezier door om de 161 meter een kokertje in een boomholte te verstoppen.

Dat begrijp ik. Maar ik heb zo'n cache dus nog niet kunnen vinden binnen een straal van 35 km van Lelystad. Ik zie dus niet dat jouw angstbeeld al realiteit aan het worden is. Jij wel?

Nee, maar ik hoop dat ik niemand op het idee heb gebracht.

Fair enough. Het oplossen van theoretische en denkbeeldige problemen, daar is een forum natuurlijk voor. Maar even leek het alsof het over een halszaak ging.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Al weer enige tijd geleden heb ik de volgende opmerking gemaakt: de kwetsbaarheid van de natuur is belangrijker dan mijn verlangen om er een cache te plaatsen.

Dat heb ik ook tegen Staatsbosbeheer gezegd en hun antwoord was dat natuur en geocachen heel goed kunnen samengaan.

 

Maar je doet het bos en mij geen plezier door om de 161 meter een kokertje in een boomholte te verstoppen.

Ook hier gaat het weer over beleving. Ben je in staat om een cacher mee te nemen op avontuur. Tja, hoe avontuurlijk is de doorsnee cacher eigenlijk.

 

Ik heb werkelijk geen idee wat je hier bedoelt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...