Spring naar bijdragen

Wanneer Is Een Cache Een Goede Cache


Aanbevolen berichten

Tja, ik denk ook wel eens met weemoed terug aan die oude rinkelende bakelieten telefoon met zijn (of haar?) ratelende draaischijf. Maar ben toch ook wel heel blij met mijn geavanceerde smartphone! Of onze eerste zwart/wit tv met nederland 1 en 2 en later zelfs 3! waardoor we 's avonds vaak bordspelletjes deden. Nu speel ik on-line of met de iPad spelletjes met/tegen vrienden die gewoon thuis zitten. Praten is appen geworden. Bij oude stompen krijg ik ook vaak associaties met mijn moeder die nu in een bejaardentehuis zit en met anderen klaagt over hoe naar het tegenwoordig in de wereld is. Zo anders als vroeger.

We leven nu, niet vroeger en ook nog niet in de toekomst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

De vier vrienden kijken elkaar aan en schieten in de lach, maar als blijkt dat het geen grap is verlaten ze zwaar teleurgesteld het restaurant. De obers krijgen geen fooi en zijn pissig. Zegt de ene tegen de andere: "Zou het daarom zijn dat oude stompen zo teleurgesteld zijn omdat de sfeer van toen niet meer terugkomt? En ze niet het vermogen hebben om te genieten van nieuwe dingen? Afgestompt?"

 

Waarom is jouw focus zo toegespitst op de obers? ! ! !

De vrienden gaan gewoon verderop in de straat wel lekker eten en hebben weer een pracht verhaal te vertellen over een restaurant wat het niet snapt. Dit restaurant zou in real live snel failliet zijn en de buren krijgen meer klandizie....

 

Het vergelijk gaat mank want de buren van geocaching.com zijn nooit serieus van de grond gekomen en gc bestaat nog steeds.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan kun je nog beter een ammobox verstoppen op het middelpunt van een drukke rotonde. Is het gelijk een T5 cache.

 

 

Ik blijf het jammer vinden dat de cache op het Keizer Karelplein in Nijmegen is verdwenen. Vooral omdat vrijwel niemand weet dat dat eigenlijk een leuk parkje is.

 

Tc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een cache is goed omdat je hem zelf goed maakt. Het speelt zich allemaal af in het hoofd van de waarnemer.

Deze ga ik inlijsten. Inderdaad, lekker van een cache kunnen genieten, zonder de ballast van hoe een ander er over denkt.

 

Want zoals Team Tabak terecht opmerkt: Daar worden we het toch nooit met z'n allen over eens.

bewerkt door Dagwacht
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Maar de moraal van het verhaal: een goede cache mag best leuk zijn. Als een cache mijn lachspieren aan het werk zet, dan kom ik met veel voldoening en pijn in mijn kaken thuis.

Dat soort caches zoek ik eigenlijk. Weet jij er ergens één te liggen?

 

Ik heb al mijn gevonden caches even bekeken, er zit geen cache bij met humor. Wel heb ik vaak gelachen, maar dat was dan meestal om mijn eigen stommiteiten of de onbenulligheid van mijn cachematesse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wanneer is een cache een goede cache?

Het antwoord hierop is heel persoonlijk.

Ik vind een cache een goede cache als ik ergens een grijns op mijn bakkes krijg.

Dat kan al in de voorbereiding; hoewel ik absoluut geen liefhebber ben van mysteries (vaak onbenullige puzzels die geheel onnodig zijn), kom ik af en toe een puzzel tegen die een glimlach op mijn gezicht tovert, zoals bijvoorbeeld Anno 1702 (deze puzzel bestaat uit lagen).

Maar ook tijdens de wandeling kan 1 waypoint al het verschil maken tussen een middelmatige en een goede cache.

Een kunstig verstopt waypoint waar je 20x over heen kijkt of een fraai stukje huisvlijt maken een cache mooi.

Wie kent nog het waypoint “Stiftung” bij BNI?

Absoluut grandioos!

Of de diverse waypoints van Dukkie, waarbij je niet begrijpt hoe iemand zoiets kan maken.

De kist of het kokertje op het eindpunt vind ik van ondergeschikt belang.

Natuurlijk is een kist handiger i.v.m. TB’s en coins, maar een fraai verstopte nano kan ook heel mooi zijn.

Fotokokertjes vind ik als cache onaanvaardbaar, die dingen zijn niet waterdicht en leveren een vies vodje papier op.

Waterdichte kokertjes zijn met een beetje moeite makkelijk te vinden.

 

Als cachebouwer probeer ik waypoints te maken die iemand laten grijnzen, de zogenaamde grijnspoints.

Bovendien wil ik als maker een mooi stukje natuur laten zien, dus mijn routes lopen door een mooi gebied.

Trails? Ik heb er niets mee, maar ze voorzien in een behoefte, dus ik ben blij dat ze er zijn.

De hoeveelheid cachers is enorm toegenomen, dus is het goed dat er ook heel veel caches zijn.

Voor elk wat wils.

Ik ben ooit een draadje op dit forum gestart over “Slapende schoonheden”, mooie caches, die hoog gewaardeerd worden, maar weinig gelogd.

Dat vind ik vaak de leukste en de mooiste, bijvoorbeeld “Kattenogen Waterwerk”.

Mijn idee van cachen is liever 1 mooie per maand dan 100 oprapers.

Puntjes vind ik dan ook helemaal niet belangrijk.

Slowcachen en intens genieten van de prachtige creaties van anderen.

Antarctica (die dankzij cachen op plaatsen komt waar hij ander nooit zou komen).

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb al mijn gevonden caches even bekeken, er zit geen cache bij met humor.

 

Even nuanceren. Geen caches die ik als humoristische cache zou willen bestempelen. Wel grappige elementen. Zo van: hoe bedenkt hij/zij het! Of op het verkeerde been worden gezet, ook altijd leuk. Misleiding doe ik zelf ook graag aan. Of de eindcache van Avatar, vernuft en humor.

 

Maar inmiddels heb ik 123 definities (waarvan een aantal van mij) gezien van wat een goede cache is, dus de conclusie: dat maakt iedere cacher voor zichzelf uit.

 

En belangrijk, ik heb nooit haast. Geen last van FTF-drang, puntjeskoorts. Ik kan mij iedere cache nog heel goed herinneren, met wie ik hem heb gelopen, welk weer het was.

 

En Antarctica, jouw opmerking "Fotokokertjes vind ik als cache onaanvaardbaar, die dingen zijn niet waterdicht en leveren een vies vodje papier op." brengt mij wel op een idee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...