Spring naar bijdragen

Wanneer Is Een Cache Een Goede Cache


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Wat heb ik nu weer veroorzaakt.

Zeewaardige cache ligt hier inderdaad: het OdPikkertje.

Sliptongetjes vind ik echter net zo vulgair als mandekker bij het voetbal.

 

no-name, jij begrijpt het, ik ben een vegisser.

 

Maar de moraal van het verhaal: een goede cache mag best leuk zijn. Als een cache mijn lachspieren aan het werk zet, dan kom ik met veel voldoening en pijn in mijn kaken thuis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar de moraal van het verhaal: een goede cache mag best leuk zijn. Als een cache mijn lachspieren aan het werk zet, dan kom ik met veel voldoening en pijn in mijn kaken thuis.

Dat soort caches zoek ik eigenlijk. Weet jij er ergens één te liggen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou....leuk dat jullie er over beginnen. Ik heb namelijk een makkelijke (want heb een hekel aan moeilijke) mystery serie Lache Man!!! 1, 2 en 3. Ze gaan over humor Veel leuke reacties gehad over de herkenning van het onderwerp en het zoeken van de oplossing (o.a. over Monty Python). Zelf houd ik absoluut van humor (is natuurlijk persoonlijk), dus als er caches gaan over dat onderwerp, ben ik er wel voor te porren. Zelf kan ik mij de Fawlty Towers cache wel herinneren en eentje bij Alphen a/d Rijn over hoe je (niet) moet cachen. Smakelijk gelachen!

bewerkt door no-name
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Maar de moraal van het verhaal: een goede cache mag best leuk zijn. Als een cache mijn lachspieren aan het werk zet, dan kom ik met veel voldoening en pijn in mijn kaken thuis.

Dat soort caches zoek ik eigenlijk. Weet jij er ergens één te liggen?

 

Ik kan het mij zo niet herinneren, zou ik even moeten nakijken.

Maar ik overdrijf misschien een beetje. Mijn eigen cache SNERT veroorzaakt soms wel een glimlach, ook leuk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Interessant Od. Is een goede cache altijd een leuke cache en is een leuke cache altijd een goede cache? En wat onderscheid de toppertjes dan van de goede middenmoot?

Nee en nee.

Een goede cache kan leuk zijn zonder humoristisch te zijn. En een humoristische cache hoeft geen toppertje te zijn.

 

Maar ik heb nog geen antwoord op mijn serieuze vraag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanmorgen had ik het over De Ponti Pad van Jut & Jel waar het ging over beleving. Laat je je meevoeren in het verhaal en de omgeving.

Mevrouw Dagwacht roemt deze cache en heeft al een aantal keren aangegeven dat ze deze nog een keer met die of die wil gaan lopen.

Wij hebben er van genoten. Nu zie ik hoeveel favo's ze hebben sinds deze online is. En dan denk ik: Hebben wij dan op dat moment een positieve muts op gehad?

 

Eigenlijk zou je je positieve ervaringen niet moeten willen controleren. Met andere woorden: geniet van de herinnering, hoe je ervan hebt genoten.

 

Het is net als op vakantie. Ga je de 2e keer terug, dan vallen een aantal dingen op die je de eerste keer niet zag door de roze bril die je droeg.

Betoverd door de belevenis, die nieuw is.

 

Een fantastisch diner in een restaurant kan lang in het geheugen blijven als een fijne belevenis, maar een herhaling kan gigantisch tegenvallen.

De omstandigheid kan verschillend zijn en dan zou je kunnen balen omdat dezelfde sfeer niet terugkomt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En mag ik dan zo vrij zijn een off topic vraag te stellen? Mooi, bedankt.

 

Eén van de locaties ligt binnen 161 meter van een andere cache, maar het gaat om twee heel verschillende belevenissen en de ene cache kan niet toevallig worden gevonden bij het zoeken naar de andere.

Als ik toestemming krijg van de eigenaar van de locatie, maar de reviewer keurt het af, dan sta ik een beetje voor paal bij de eigenaar. Dus eerst de reviewer vragen. Maar hoe benader ik de reviewer (wie?) zonder mijn cache al aan te bieden?

 

Een mailtje met jouw vraag aan één van hen schrijven?

 

  • de wildeman - gcwildeman@gmail.com
  • Sus Antigoon- reviewer.SusAntigoon@gmail.com
  • Geoguy - geoguy@geocachingadmin.com
  • Frogfoot1 - frogfoot1@gmail.com
  • greensprouts - greensprouts@hotmail.be
  • Geo-Gravity - geo.0.gravity@gmail.com

 

 

Tip: Wanneer je een reviewer wilt mailen en je weet er geen te vinden dan kun je ook bij een recent gepubliceerde cache (in de buurt) onderaan de pagina klikken op de naam van de reviewer die de cache heeft gepubliceerd (meestal de eerste note van de logpagina)

Dan kom je vanzelf in het profiel van de reviewer uit en van daaruit kun je een mailtje sturen.

Zo kan je bijvoorbeeld ook in het buitenland de locale reviewer vinden, mocht je wat te melden of vragen hebben over een cache aldaar...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou het daaron zijn dat oude stompen zo teleurgesteld zijn omdat de sfeer van toen niet meer terugkomt?

En ze niet het vermogen hebben om te genieten van nieuwe dingen?

 

Afgestompt?

bewerkt door Dagwacht
Link naar opmerking
Deel via andere websites

En mag ik dan zo vrij zijn een off topic vraag te stellen? Mooi, bedankt. Eén van de locaties ligt binnen 161 meter van een andere cache, maar het gaat om twee heel verschillende belevenissen en de ene cache kan niet toevallig worden gevonden bij het zoeken naar de andere.Als ik toestemming krijg van de eigenaar van de locatie, maar de reviewer keurt het af, dan sta ik een beetje voor paal bij de eigenaar. Dus eerst de reviewer vragen. Maar hoe benader ik de reviewer (wie?) zonder mijn cache al aan te bieden?
Een mailtje met jouw vraag aan één van hen schrijven?
  • de wildeman - gcwildeman@gmail.com
  • Sus Antigoon- reviewer.SusAntigoon@gmail.com
  • Geoguy - geoguy@geocachingadmin.com
  • Frogfoot1 - frogfoot1@gmail.com
  • greensprouts - greensprouts@hotmail.be
  • Geo-Gravity - geo.0.gravity@gmail.com

Tip: Wanneer je een reviewer wilt mailen en je weet er geen te vinden dan kun je ook bij een recent gepubliceerde cache (in de buurt) onderaan de pagina klikken op de naam van de reviewer die de cache heeft gepubliceerd (meestal de eerste note van de logpagina)Dan kom je vanzelf in het profiel van de reviewer uit en van daaruit kun je een mailtje sturen.Zo kan je bijvoorbeeld ook in het buitenland de locale reviewer vinden, mocht je wat te melden of vragen hebben over een cache aldaar...

 

Dank je wel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanmorgen had ik het over De Ponti Pad van Jut & Jel waar het ging over beleving. Laat je je meevoeren in het verhaal en de omgeving.

En dan denk ik: Hebben wij dan op dat moment een positieve muts op gehad?

Die vraag kwam bij mij ook wel op na het lezen van de cache-beschrijving en een aantal logjes :D

En in feite brengt dat ons ook nader tot de definitie van een goede cache. Een cache is goed omdat je hem zelf goed maakt. Het speelt zich allemaal af in het hoofd van de waarnemer. Het hangt dus niet af van zoiets banaals als de kale feiten :D

En persoonlijk kan ik erg genieten van een eerlijke en moedige waarneming zoals je hier beschrijft. Rationaliteit is overrated. Een (geocachende) mens is een irrationeel wezen. :holiday:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vier veteranen en goede vrienden treffen elkaar jaarlijks in hetzelfde restaurant om herinneringen op te halen en bij te praten. De kok is een oude bekende en slooft zich altijd uit om een heerlijke en verrassende maaltijd te bereiden. Een pianist draagt met stemmige muziek bij aan de goede sfeer.

 

De laatste keer kwam de ober echter aan tafel met de mededeling dat de kok naar huis moest omdat zijn tuinkabouter plotseling was overleden. Maar ... geen nood, de obers zouden zelf wel iets bijzonders bereiden en serveren! Een ober zet vast een radio op tafel en draait de volumeknop helemaal open.

 

Vijf minuten later krijgen de vier vrienden elk een bord gebakken lucht voorgezet. Middel op tafel wordt een grote schaal geplaatst met kroketten, frikadellen en bitterballen. Ongefrituurd en recht uit de diepvries, maar elke kroket, frikadel en bitterbal heeft wel een keurige lila strik. "Zo," zegt de ober. "Voor elk wat wils. Eet smakelijk!"

 

De vier vrienden kijken elkaar aan en schieten in de lach, maar als blijkt dat het geen grap is verlaten ze zwaar teleurgesteld het restaurant. De obers krijgen geen fooi en zijn pissig. Zegt de ene tegen de andere: "Zou het daarom zijn dat oude stompen zo teleurgesteld zijn omdat de sfeer van toen niet meer terugkomt? En ze niet het vermogen hebben om te genieten van nieuwe dingen? Afgestompt?"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...