Spring naar bijdragen

Wanneer Is Een Cache Een Goede Cache


Aanbevolen berichten

Waarom moet je nu iemand bekeren.

Dat is kennelijk wat Vlindertje steeds probeert. Daarom noemde ik hem eerder al ayatolla vlindertje.

Ik respecteer iedereen, maar heb een grondige hekel aan (geocaching)fundamentalisme.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Qwoot Dagwacht "Ik respecteer iedereen" een prachtige zin helaas komt daar weer achteraan het woordje "maar"!

 

het woordje "maar" zegt in deze, vergeet alles wat ik hier voor heb gezegd want dat klopt niet "Ik respecteer iedereen" behalve (in dit geval) iemand met een sterke mening en dat ook uitdraagt! je kan bijna zeggen net zo sterk als Dagwacht zelf zijn mening uitdraagt

disrespekt om gelijk ook maar kinderlijk een woordje "ayatolla" voor een naam te zetten,

 

"IK respecteer iedereen, behalve als ze een andere mening zijn toegedaan dan IK" dat is eigenlijk de volledige zin die Dagwacht heeft geschreven

 

Barny

  • Top! 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Barny, ik richt me dan toch weer eens persoonlijk naar je. elke keer als ik bijdragen van jou lees, gaat het in niet mis te verstane woorden over mensen die de hobby op een andere manier beleven dan jij. Ik respecteer jou mening, vind dat je best vaak een goed punt scoort, alhoewel ik het ook vaak niet kan vinden in je mening. en nu komt er een grote maar.

Vaak mis ik RESPECT naar andersdenkenden in jou berichten, en dan vind ik bovenstaand bericht een (behoorlijk) beetje overkomen als schijnheilig.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is dat respect niet continue zoek hier. Laat Barny in zijn waarde en respecteer de manier waarop hij zich uit. Kost misschien even moeite maar als je goed leest klopt een en ander wel.

 

We zullen waarschijnlijk nog wel een aantal pagina's vol schrijven maar houdt in het vizier, ieder beleeft deze hobby op zijn of haar manier.

 

Zo nu zijn jullie weer aan zet :-).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik pretendeer helemaal niet dat ik iedereen respecteer of zou moeten respecteren, mocht ik ooit zo overgekomen zijn is dat een grover misopvatting

er zijn legio mensen waar ik totaal geen respect voor kan opbrengen, in en buiten het geocachen, zeker waaronder mensen die zich heel anders (willen) voordoen dan ze zelf zijn, dingen zeggen dat ze doen wat helemaal niet klopt, zich stil houden als gevraagd word om eens eerlijk te zijn en/of zich ter verantwoorden voor wat ze geschreven hebben, alle hypocrieten die hier zo af en toe voorbij zweven bijvoorbeeld

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi, is dat ook weer duidelijk. Uiteraard is het mogelijk dat door persoonlijke ervaringen het niet mogelijk is om iemand te respecteren. Zo werkt dat bij mij ook. De kras op de plaat die zorgt voor ergernis bij Dagwacht, en het vervolgens negeren, heeft niets met disrespect te maken. Iemand die zo zijn mening door de strot van de overige forumgebruikers wil duwen, is gewoon irritant. En dan kiest de een er voor om de berichten te negeren, en een ander ( ik bijvoorbeeld) lees er vluchtig over heen en denk er het zijne van.
Dagwacht is tenminste zo eerlijk en doet zich dus niet anders voor, om daar voor uit te komen. En dat verdient respect.

 

Als het gaat om de verschillende meningen omtrent cachen, leggen bijvoorbeeld Team Tabak en Diederikus op een prachtige manier uit, wat hun beleving is, waar zij plezier uithalen en waar ze van genieten. De manier van cachen van Team Tabak komt nagenoeg 100% overeen met mijn opvatting. Ik kan intens genieten van een hele mooie route in een mooie omgeving. Als ik dan bij het eindpunt kom, en de cache is niet van bijzonder hoogwaardige kwaliteit, maakt mij dat helemaal niets uit. Ik heb immers een mooie wandeling gehad. Volgens Barny ben ik dan geen echte geocacher, en kan ik beter naar wandelsites gaan.

 

Het merendeel van de actieve forumbezoekers is dezelfde mening toegedaan wat betreft achteloos neergegooide petlings en kokertjes. Niet bijzonder en voegt niets toe. Wij hebben ook kokertjes gevonden ( laat ik het maar geen caches noemen, want dan schop ik weer tegen bepaalde schenen aan) die ons absoluut niet konden bekoren. Waarom dan toch loggen en een puntje er bij noteren? omdat het kan, sorry.

 

Vergeet niet dat Groundspeak een commerciële onderneming is, die er baat bij heeft dat er veel kokertjes ect geplaatst worden. Wat ik niet helemaal kan begrijpen, als je zoveel moeite hebt om dat te accepteren en je ergert je zo aan mensen die een andere manier van cachen hebben, waarom blijf je dan volharden in deze hobby? Daarnaast worden er zoveel mooie caches neergelegd dat je daar zeker je dagen mee kunt vullen, zonder je te hoeven ergeren aan alle fantasieloze caches( oeps, sorry: kokertjes).

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

we zitten wel op 1 lijn, maar we zeggen het anders,

persoonlijk vind ik het geocachen gaat om de cache, en een geocacher op zoek gaat naar een cache

voor mij is een cache is een "schat" iets waardevols waar door de eigenaar is over nagedacht waar en hoe te plaatsen

een cache is door de eigenaar neergelegd als een schat iets waardevols met respect voor de omgeving

 

al het andere is voor mij geen cache en als je dan daar naar op zoek gaan ben je in mijn ogen ook geen geocacher, laat staan dat je dan aan het geocachen ben

als je de hele dag kokers aan het rapen of strooien ben begrijp je echt iets niet, de naam van het spelletje is het zelfde, maar dat is dan ook meteen het enigste

maar juist door dat iedereen blijft verkondigen dat stautus = puntjes belangrijk zou zijn denken de onnadenkenden (wat de Grote Grijze massa ook is) dat het dan ook regel is en handelen daar na.

 

om een voorbeeld te noemen, ik was een tijd geleden in een bibliotheek waar iemand kwam spreken over geocaching ik was daar met een revieuwer die ook toevallig aanwezig was en nog een man of 20, een van de eerste zinnen wat die "geocacher" ook zij was "en dit is een geocache" en ik heb er al .... gevonden

moet ik nu nog zeggen dat op het moment hij dat mededeelde hij een filmkoker omhoog hield, moet ik nog zeggen dat ik me schaamde als "geocacher"?

 

zonder mensen die maar blijven zeggen dat "geocachen" geen puntjes jacht is,99 in de 100 gevallen een koker "geocache" totaal niets met geocachen te maken heeft maar wel voor de puntjes zie ik nu de trend komen dat mensen weggegooide kokers gaan rapen en daarmee in stand houden om bij de wel echte geocache's te verblijden met Favo's

eigenlijk werkt dan het Favo systeem tegen zijn eigen bedoeling in

 

kort gezegd je heb geocachers en mensen die denken dat ze geocachen

het verschil is niet zo moeilijk

 

afgelopen zondag heerlijk een multy gevaren in een schitterend natuur gebied bij illependam ondertussen ook nog 4 kokers gevonden, de bijbehorende bonus van die micro's (ook zo iets) en de eindcache van die multy laten zitten voor wat ze zijn, ben ik voor mij gevoel aan het geocachen geweest "nee" anders was ik wel direct naar de regulair cache's gegaan, ik had namelijk wel de eindcoords op zak, maar heb ondrtussen een prachtige vaardag gehad in een gebied waar ik anders niet snel gekomen zou zijn

 

Barny

 

32a74391-67ac-4ae1-8cc0-7d963d3175d1.jpg

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ben ik voor mij gevoel aan het geocachen geweest "nee" anders was ik wel direct naar de regulair cache's gegaan, ik had namelijk wel de eindcoords op zak, maar heb ondrtussen een prachtige vaardag gehad in een gebied waar ik anders niet snel gekomen zou zijn

 

Barny

 

 

En dit is de essentie waar het bij mij om gaat: Door de website geocaching.com, kom ik op prachtige plekken, maak fantastische wandelingen en verwonder mij elke keer over gekozen routes. Dan ben ik maar geen geocacher in de puurste vorm van het woord, ik geniet wel maximaal. Het aantal gevonden caches interesseert me totaal niet, wij gaan er vaak op uit en dan loopt het aantal vanzelf wel op, maar om te zeggen dat het mij om de puntjes te doen is? nou nee. Dan hadden wij er in de afgelopen drie jaar wel meer gevonden dan 691.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

je ben een wandelaar als je wandelt, je ben een fietser wanneer je fietst, je bent een skeeler wanneer je skeelert, je bent een puntjes raper als je kokers raapt, je bent een geocacher wanneer je een cache vind,

en een cache (een schat) is in mijn ogen geen weggegooide berm prul maar iets waar je wat in kan stoppen of vinden, neergelegd door ......... (de rest is bekent):)

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

je ben een wandelaar als je wandelt, je ben een fietser wanneer je fietst, je bent een skeeler wanneer je skeelert, je bent een puntjes raper als je kokers raapt, je bent een geocacher wanneer je een cache vind,

en een cache (een schat) is in mijn ogen geen weggegooide berm prul maar iets waar je wat in kan stoppen of vinden, neergelegd door ......... (de rest is bekent) :)

 

Barny

 

... neergelegd door een GEOCACHER.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lijkt mij dat het handig is om in je log na het rapen van een prulkoker de link van dit forum te plaatsen....

Wellicht gaan de strooiers dan een keer een bezoekje brengen aan dit forum, en gaan dan heeeeeeeeeel misschien nadenken om een volgende keer iets beters te plaatsen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een mooie cachepagina kan ook veel bijdragen aan de romantiek. Wat dat betreft verwacht ik ook veel van Cloudcaching. Het realtime verrijken van de cache-ervaring via internet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...