Spring naar bijdragen

Wanneer Is Een Cache Een Goede Cache


Aanbevolen berichten

Wat de cache meteen degradeert tot een puntje.

 

Kortom een cache is pas een goede cache wanneer deze wordt gezien als een cache, en niet als een puntje ;)

 

Wat ben jij scherp, zeg. Ook de bonus is de moeite waard. Wij zijn speciaal terug gegaan nadat we de cache niet konden vinden en zagen wat we bij Spanje verkeerd hadden gedaan. Toen hadden we nog geen mobiel internet, maar los daarvan, de instinker is zo goed dat je het niet in de gaten hebt.

Maar als je van ver komt en je kunt de finale van een mooie multi niet halen dan is dat toch vervelend.

Om dan nogmaals terug te gaan kost dan wel meer moeite.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Kijk eens in het draadje http://forum.geocaching.nl/index.php?showtopic=20981#entry347168

 

Op 2 micro's na allemaal echte en goede geocaches, gemaakt met fantasie en hart voor het spel, waarbij kosten noch moeite zijn gespaard. Bewonder de beschrijvingen, lees de logjes. Zo is geocaching bedoeld.

 

Laat je inspireren door deze voorbeelden en niet door het simpele knip- en plakwerk en kokergekleuter van en voor veelrapers, die gaan voor de statistieken en een heel ander spel spelen dat ten koste gaat van geocaching.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

. Zo is geocaching bedoeld.

 

Gaat-ie weer! Waar staat dat dat geacaching zo bedoeld is? Of bedoel (!) je soms dat je geacaching graag zo wil zien? Dat is namelijk prima, want dat mag je vinden. Maar ga niet lopen verkondigen dat als iemand een cache neerlegt, waar dan ook en op welke manier dan ook, dat dat niet goed is. omdat geocaching zo niet bedoeld is. Je kan de ene cache wel leuker/beter/interessanter/origineler vinden dan een ander, maar de enige bedoeling van cachen is dat er ergens iets verstopt ligt wat jij d.m.v. coordinaten probeert te vinden en te loggen. Er staat nergens dat het de bedoeling is dat je hem interessant, uitdagend of origineel maakt.

Iedereen ervaart, beleeft en beoefent cachen op de manier die hem/haar het prettigst lijkt. Laten anderen alsjeblieft niet gaan voorschrijven hoe je dat zou moeten doen. (zou kunnen doen is wel prima).

 

 

Trouwens; leuk onderschrift bij je posts

 

 

 

"Please keep geocaching as it was born: simple, natural"

 

Need I say more? I rest my case!

bewerkt door no-name
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wow! Wat een duidelijke taal No-Name :)

 

We zullen de zaak inderdaad even laten voor wat het is. De vakantie staat voor de deur. We wensen iedereen een goede vakantie toe, met vooral veel cacheplezier :holiday:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Dagwacht, bij mij gaat het om de wandeling buiten zijn. Ja het gebeurt wel eens dat je na 15 km er achter komt dat er iets niet goed is in het eind coördinaat. Geen punt maar er wel voldaan aan mijn wens, heerlijk gewandeld. Geocachen zorgt ervoor dat ik op diverse plaatsen kom die ik anders nooit gevonden had.

 

@noname, ga zo lekker door. Krijg je vanzelf meer stress. Je doet precies wat je de ander verwijt. Jij cacht zo en ik cache anders en ik hoop dat je hetzelfde plezier beleeft als ik.

bewerkt door @rend
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze discussie is inmiddels zo vaak gevoerd, dat ik alleen nog maar herhalingen van zetten zie.... Over dit onderwerp zal nooit enige vorm van consensus bereikt worden. We nemen de meningen maar weer voor kennisgeving aan.

 

Maar je ziet de laatste jaren wel trends.... Multi's die nog maar weinig gedaan worden en rondjes met tradi's, die goed bezocht worden. En dan is het totaal onbelangrijk of de ene partij dit helemaal niets vindt en de andere er warm van wordt. Zo langzamerhand zijn de barricaden hier wel opgeworpen en bezet.....

 

Toch wil ik daarover nog wel iets kwijt.... Afgelopen maandag deden mijn vrouw en ik op de fiets het rondje Kamerik (Tussen Woerden en Utrecht). 45 caches, 5,5 uur op de fiets, 35 km lekker getrapt. Ons viel op, dat op de zondag daarvoor maar liefst 18 !!!!! teams dit rondje hebben gedaan. En allemaal met zeer positieve logjes. Men heeft er (net als wij trouwens) van genoten. Er was door de leggers dan ook veel aandacht aan besteed.

 

Nu kan er hier dus van alles gezegd worden (hetgeen overigens maar weinig gelezen wordt en waarvan niemand zich ook maar iets aan gelegen zal laten..) maar als 18 teams in een vrij weekeinde op een mooie zondag besluiten om 35 km te gaan fietsen in een schitterende omgeving en dan ook nog eens aan het einde van de dag moe en uiterst voldaan met 45 logjes thuiskomen, dan is iedere discussie over wat goede caches zijn of niet verder volstrekt nutteloos. Dan is het duidelijk, dat aan dit soort uitgezette rondjes een grote behoefte bestaat! Men vindt dit leuk en geniet er van. En dan zijn het dus voor die mensen 45 goede caches.... En zo dachten wij er na afloop op maandag ook zo over.

 

En om ons hier dan waarschijnlijk door sommigen na dit berichtje tot het cachersproletariaat veroordeeld te laten worden, omdat wij deze manier van cachen bij tijd en wijle heel erg leuk vinden.... Hou op zeg... Ieder woord is verder te veel....

 

Ik ga eens kijken of ik voor komende maandag of dinsdag nog zo'n rondje kan vinden.... Alleen het plezier vooraf werkt al verkneukelend..... Die overvolle kist in dat fraai bosje ergens in het oosten van het land komt later nog wel een keer.... Die ligt er al zo lang.... Die wacht vast wel op mij!!!

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha, ha, ikke stress? Nee, hoor :) Ik ga zo in de vakantiemodus en hier en daar eens lekker cachen in combinatie met motorritjes en terrasjes. En genieten van het feit heel veel cachers mijn caches doen (gezien de mail) en die zijn dus ook aan plezier aan het beleven, wat mij ook weer een goed gevoel geeft.

Ik sluit mij aan bij de Kikkers;iedereen een fijne vakantie en veel cacheplezier :pepsi:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De waarheid ligt waarschijnlijk ergens in het midden...

Daarom gaan wij dus ook op vakantie naar het midden van het land. We zullen eens zien wat de Veluwe ons te bieden heeft. Sowieso doen we de multi Sporen aan de Hemel 1 april 1943 http://coord.info/GC1D677, de rest van deze mooie serie ligt hier in het hoge noorden.

Goeie vakantie allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch wil ik daarover nog wel iets kwijt.... Afgelopen maandag deden mijn vrouw en ik op de fiets het rondje Kamerik (Tussen Woerden en Utrecht). 45 caches, 5,5 uur op de fiets, 35 km lekker getrapt.

Sowwhée. 45 caches! Dan zit je waarschijnlijk wel een paar avonden te loggen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nog wel een vraag aan Vlindertje.

Voldoen jouw caches aan je eigen criteria? Als jouw cachenaam dezelfde is als hier regelmatig wordt genoemd, dan zie ik dat niet al jouw caches zijn gearchiveerd.

Ik zie ze nu ook weer niet uitblinken in het percentage favo's ten opzichet van het aantal logs.

Ja natuurlijk, sommige caches zijn van voor de introductie van favo's. Maar toch..

bewerkt door Dagwacht
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn cachenaam is GeoWolf en mijn 42 caches voldoen stuk voor stuk aan de criteria van geocaching. Het zijn allemaal waterdichte containers met een logBOEK en ruilspullen, verstopt op een mooie en/of bijzondere locatie. Favo's, wat zijn dat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn cachenaam is GeoWolf en mijn 42 caches voldoen stuk voor stuk aan de criteria van geocaching. Het zijn allemaal waterdichte containers met een logBOEK en ruilspullen, verstopt op een mooie en/of bijzondere locatie. Favo's, wat zijn dat?

 

Hallo Vlindertje of Geowolf,

 

Raar dat je dan onder de naam Vlindertje reageert op dit forum??

 

Waarom niet gewoon onder de naam Geowolf??

Ik ben van mening dat dat hier (op het forum) niet kan??????

 

Één nickname is naar mijn mening genoeg en verschuil je niet achter twee namen.

 

Gaarne jou reactie op deze vraag!!

 

Vriendelijke groet,

 

P.S bij deze dus voor de moderator om een van de twee namen te verwijderen!!!

Keske27

bewerkt door keske27
Link naar opmerking
Deel via andere websites

kees dat heeft hij al eens gedaan, met een duidelijke reden er bij van het waarom

maar juist diegene die dat allemaal zondig bekent heeft gemaakt post hier met regelmaat zelf ook onder een schuilnaam en weigert zelf hun werkelijke naam waaronder ze zo af en toe geocachen te openbaren,

ik zou zeggen ga eens kijken welke achterbakse figuren dat zijn, en je weet genoeg

 

 

Barny

  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Toch wil ik daarover nog wel iets kwijt.... Afgelopen maandag deden mijn vrouw en ik op de fiets het rondje Kamerik (Tussen Woerden en Utrecht). 45 caches, 5,5 uur op de fiets, 35 km lekker getrapt.

Sowwhée. 45 caches! Dan zit je waarschijnlijk wel een paar avonden te loggen?

 

 

Ik kan je het rondje echt aanbevelen Diederikus. Een goede manier om het cachen ook eens van de andere kant te zien. Het groene hart van Holland is ontzettend mooi en veel rustiger dan je denkt. De caches zijn soms gewone oppikkers, maar soms ook moet er op een leuke en vindingrijke manier gepuzzeld worden in de buitenlucht. Heel afwisselend. Let wel, wij vinden een mooie multi ook heel fijn om te doen. Dat is het punt niet. En Ma Tabak puzzelt zich in de wintermaanden op natte namiddagen ongelukkig. Dat vindt ze erg leuk! Helaas worden we wel vaak teleurgesteld door het eindresultaat..... Op boomcaches en nachtcaches na (daar hebben we de leeftijd niet meer voor) doen we alles wat er in de omgeving aangeboden wordt. Podiumjagers zijn we niet. Ik weiger mijn bed of een gedekte tafel te verlaten voor een fotokokertje..... Die ligt er over een week ook nog wel.... Ik wil met mijn verhaal alleen maar zeggen, dat één aspect van het cachen niet zaligmakend hoeft te zijn. Ook andere manieren hebben hun charmes. Je kunt toch binnen geocachersland de mening van 18!!! teams, die met heel veel plezier op een zonnige zondag een kleine 40 km door het Groene Hart gefietst hebben (de route kan niet met een auto gedaan worden) en allemaal heel happy weer thuiskwamen niet negeren? Dan mogen een aantal mensen hier hun mening weergeven over wat goede en slechte caches zouden moeten zijn..... (en met recht en reden hoor... prima) maar of ze "buiten" gehoord worden???? Ik heb daar zo mijn twijfels over....

 

En wat betreft het loggen. Ik werk al sinds jaar en dag met GSAK. Daar zitten fantastische opties in om op je gemak offline je logjes te prepareren. Ik vind dat heerlijk om te doen, alhoewel ik bij rondjes boven de 30 caches ook wel eens de Ctrl C Ctrl V optie hanteer.... Ik geef het eerlijk toe..... Schande over mij....Mijn vrouw schrijft onderweg bij iedere cache op, hoe deze verstopt was en wat wij als bijzonderheden aantroffen en bovendien maken we een foto. Dan weet ik achteraf wel (samen met de borrel die na een fijne dag cachen naast de computer staat) hoe het in elkaar stak.....En als alles naar de zin is, dan druk ik op de "publish" knop en binnen een minuut of twee staan alle 45 logjes op geocaching.com. Ook GSAK kan ik je dus van harte aanbevelen. Voor de prijs van een kwart tank benzine heb je ook na het cachen nog heel veel plezier. Zo zie ik binnen GSAK van iedere cache die we ooit gevonden hebben (inmiddels 5300) een foto, die ik in formaat 360 x 240 rechts op het scherm vertoon bij elke willekeurige cache die ik in de database aantik. Dat geeft fijne herinneringen aan al die mooie (en soms iets minder mooie) plekken waar we zijn geweest. Ik kijk er met genoegen naar!

 

Ik denk dat de kreet "ieder doet het op zijn eigen manier" nergens zo van toepassing is dan op de uitoefening van het geocachen. En daarom ook is deze discussie aardig om met een glimlach door te lezen, maar voor de rest van nul en gener waarde. Ervaar het cachen voor jezelf en bepaal je eigen normen. Dan zit je altijd goed!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...