Spring naar bijdragen

Wanneer Is Een Cache Een Goede Cache


Aanbevolen berichten

helaas moeten dan ook de CO's van die cache's zelf ook anderhalve kilometer lopen voordat ze bij eventuele problemen cachecontrole willen doen,

tja, waarom denk je dat de meeste eindcache's vlakbij de parkeerplaats liggen?

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Tja, het is inderdaad soms jammer dat een bepaalde 'puzzel' totaal niks met de Cache of het Cache onderwerp te maken heeft.

Sommigen zijn naar mijn idee ook wel wat erg ver gezocht om op te lossen.

'Het moet wel leuk blijven'.

 

Eigenlijk vaak jammer dat een met veel pijn en moeite opgeloste mystery 'puzzel' dan een fotorolletje is in een woonwijk waar 5 vierkante meter groen staat.

Waar dan ook nog eens iedereen op je vingers kijkt wat die 'rare snuiter' nu daar in die bosjes/plek aan het doen is.

Dan kan je het goed verstoppen, maar dan valt het nog veel meer op omdat je NOG langer aan het zoeken bent en opvalt.

(dat schijnt nog wel eens te worden vergeten, en dan raar vinden als hij wel opeens weg is, omdat men toch eens gaat kijken wat iedereen daar toch doet steeds.)

 

En het rare is als je daar eenmaal bent ga je hem in het algemeen tóch doen dan.

Anders ben je daar helemaal voor niks heen gegaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

WiGe heeft zijn multi Landentrip veranderd in een serie tradi's omdat de multi te weinig gelopen werd. Nu loopt het storm omdat er puntjes te halen zijn.

Ik weiger dat dus juist om te doen. Heb rondom de polders waar ik woon een fietscache, km of 20. Multi. Wordt heel weinig gedaan, is nl. niet echt met de auto te doen. Als ik er een trail van maak wordt hij per wknd meerdere malen gedaan, nu meerdere malen per jaar.

 

Liever slechts een paar cachers een plezier doen, dan veel, dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

WiGe heeft zijn multi Landentrip veranderd in een serie tradi's omdat de multi te weinig gelopen werd. Nu loopt het storm omdat er puntjes te halen zijn.

Ik weiger dat dus juist om te doen. Heb rondom de polders waar ik woon een fietscache, km of 20. Multi. Wordt heel weinig gedaan, is nl. niet echt met de auto te doen. Als ik er een trail van maak wordt hij per wknd meerdere malen gedaan, nu meerdere malen per jaar.

 

Liever slechts een paar cachers een plezier doen, dan veel, dus.

 

Iedereen kan de cache doen van MacDD, als je niet te lui bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat klinkt als een uitdaging, want lui zijn we niet.

 

Om welke cache van MacDD gaat het precies?

Ik denk het Rondje Polder bij Terneuzen, een flink stukje springen voor de kikkers dus. :wink2:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

WiGe heeft zijn multi Landentrip veranderd in een serie tradi's omdat de multi te weinig gelopen werd. Nu loopt het storm omdat er puntjes te halen zijn.

Ik weiger dat dus juist om te doen. Heb rondom de polders waar ik woon een fietscache, km of 20. Multi. Wordt heel weinig gedaan, is nl. niet echt met de auto te doen. Als ik er een trail van maak wordt hij per wknd meerdere malen gedaan, nu meerdere malen per jaar.

 

Liever slechts een paar cachers een plezier doen, dan veel, dus.

 

 

Met het omzetten van een multi in een trail doe je cachers geen plezier, wèl de puntenjagers. Je draagt daarmee bij aan het verval van het spel: méér trails = méér veelrapers = méér koldercachen voor de statistieken.

 

Kies liever voor het omgekeerde. Toon je een geocacher en ruim je strooigoed. Rijg series en trails aaneen tot mooie multi's. Laat zien wat je kunt! Plaats liever één cache waar werk van is gemaakt en die iets toevoegt dan tien fantasieloze oppikkers op een rij, die het spel verder aantasten en een belediging vormen voor elke geocacher.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

WiGe heeft waarschijnlijk een andere gedachtengang gehad. De serie Landentrip bestond uit allemaal juweeltjes van waypoints (en nu dus traditionals).

Zij hebben er nu een bonus aan toegevoegd. Dezelfde waypoints (nu caches) worden nu veel gevonden en ook hogelijk gewaardeerd.

Het lijkt erop dat de meerderheid van de cachers de multi's links laten liggen en zich meer focussen op, in eerste instantie traditionals en daarna mysteries.

Wie moet je nu wat kwalijk nemen. WiGe heeft zich dus kennelijk aangepast aan een behoefte, zonder consessies te doen aan kwaliteit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

 

WiGe heeft zijn multi Landentrip veranderd in een serie tradi's omdat de multi te weinig gelopen werd. Nu loopt het storm omdat er puntjes te halen zijn.

Ik weiger dat dus juist om te doen. Heb rondom de polders waar ik woon een fietscache, km of 20. Multi. Wordt heel weinig gedaan, is nl. niet echt met de auto te doen. Als ik er een trail van maak wordt hij per wknd meerdere malen gedaan, nu meerdere malen per jaar.

 

Liever slechts een paar cachers een plezier doen, dan veel, dus.

 

 

Met het omzetten van een multi in een trail doe je cachers geen plezier, wèl de puntenjagers. Je draagt daarmee bij aan het verval van het spel: méér trails = méér veelrapers = méér koldercachen voor de statistieken.

 

Kies liever voor het omgekeerde. Toon je een geocacher en ruim je strooigoed. Rijg series en trails aaneen tot mooie multi's. Laat zien wat je kunt! Plaats liever één cache waar werk van is gemaakt en die iets toevoegt dan tien fantasieloze oppikkers op een rij, die het spel verder aantasten en een belediging vormen voor elke geocacher.

 

Never nooit niet! Als ik aan mijn logjes zie hoeveel plezier de, volgens jou zgn "niet- of oncachers" aan mijn "oppikkers" beleven, zou ik wel gek zijn om ze weg te halen en er enkele zgn "hoog kwalitatieve caches" voor terug te leggen die dan zo gewaardeerd zouden worden door die enkele cacher die het "ware cachegeloof" aanhangt.

Waar haal je trouwens de hoogmoed vandaan te weten wat het enige echte ware cachen zou moeten inhouden. Het is slechts een mening die je er op na houdt. En dat is prima. Mag gelukkig ook. Maar ga niet verkondigen dat al die "fantasieloze oppikkers" een belediging is voor voor elke geocacher . Het overgrote merendeel van de cachers vindt deze caches helemaal geen belediging en hebben er veel plezier van.

"toon je een geocacher"....ha, ha, ha, niet te geloven!

  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk er eens heel objectief naar. Blijkbaar (ik heb de cache(s) niet gedaan) is er aan de vroegere tussenpunten van de Landentrip weinig veranderd. Alleen is er per tussenpunt een logmogelijkheid bij gekomen, en een bonus. Dan is mijn conclusie: inhoudelijk is er niets veranderd. En toch ... werd de Landentrip vroeger weinig gedaan en nu heel veel.

 

Waardoor zou dat kunnen komen? Paar mogelijkheden:

  • De toegevoegde bonus is zó buitengewoon dat hiervoor mensen speciaal op pad gaan.
  • Mensen willen niet zo'n lange tocht in één keer doen, ze knippen 'm liever in stukjes en gaan dan een paar dagen op pad.
  • Mensen willen op een dag graag veel puntjes scoren en kiezen eerder een serie traditionals dan één lange multi.

Ieder moet zijn eigen favoriete mogelijkheid maar kiezen. Is 'de' cacher vooral gefocussed op iets heel buitengewoons (1), wil men per dag liever niet teveel tijd besteden (2) of vooral scoren (3)? Kijk maar in de spiegel ...

  • Top! 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

helaas moeten dan ook de CO's van die cache's zelf ook anderhalve kilometer lopen voordat ze bij eventuele problemen cachecontrole willen doen,

Soms moet ik daar ook aandenken als ik weer eens 500 meter door de bramenstruiken moet sjouwen in het verkeerde seizoen om wat cache-onderhoud te doen. Maar ja, als ik dan weer lees dat mensen plezier hebben aan die caches, dan doe ik het graag.

 

Trouwens, van de week wel een grappige log.

Ik heb een Carpoolcache (oke, mag je een mening over hebben).

Echter ligt deze niet in het fietsenhok of achter het bord, maar moet je toch een meter of 30 (jawel, 30) door een bosje struinen.

Kwestie van het ding uit zicht leggen en mijn caschecontainer zou wel erg opvallen in een fietsenhok.

 

Schrijft iemand dat het met zulke moeite toch echt geen carpoolcache meer is.

Die heeft nog veel te leren, of wil ze enkel kunnen loggen als hij uit de autodeur hangt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk er eens heel objectief naar. Blijkbaar (ik heb de cache(s) niet gedaan) is er aan de vroegere tussenpunten van de Landentrip weinig veranderd. Alleen is er per tussenpunt een logmogelijkheid bij gekomen, en een bonus. Dan is mijn conclusie: inhoudelijk is er niets veranderd. En toch ... werd de Landentrip vroeger weinig gedaan en nu heel veel.

 

Waardoor zou dat kunnen komen? Paar mogelijkheden:

  • De toegevoegde bonus is zó buitengewoon dat hiervoor mensen speciaal op pad gaan.
  • Mensen willen niet zo'n lange tocht in één keer doen, ze knippen 'm liever in stukjes en gaan dan een paar dagen op pad.
  • Mensen willen op een dag graag veel puntjes scoren en kiezen eerder een serie traditionals dan één lange multi.

Ieder moet zijn eigen favoriete mogelijkheid maar kiezen. Is 'de' cacher vooral gefocussed op iets heel buitengewoons (1), wil men per dag liever niet teveel tijd besteden (2) of vooral scoren (3)? Kijk maar in de spiegel ...

Wij hebben de Landentrip http://coord.info/GC2H2F8 gedaan toen het nog een multi was. Bij Spanje zat/ zit een enorme instinker. Als je het antwoord niet goed had kon je de cache niet vinden.

Nu kun je dan de bonus niet vinden, maar wel de individuele caches.

Voorheen moest je onverrichterzake naar huis. Nu heb je een puntje minder.

bewerkt door Dagwacht
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben de Landentrip http://coord.info/GC2H2F8 gedaan toen het nog een multi was. Bij Spanje zat/ zit een enorme instinker. Als je het antwoord niet goed had kon je de cache niet vinden.

Nu kun je dan de bonus niet vinden, maar wel de individuele caches.

Voorheen moest je onverrichterzake naar huis. Nu heb je een puntje minder.

 

Wat de cache meteen degradeert tot een puntje.

 

Kortom een cache is pas een goede cache wanneer deze wordt gezien als een cache, en niet als een puntje ;)

  • Top! 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...