Spring naar bijdragen

Wanneer Is Een Cache Een Goede Cache


Aanbevolen berichten

zelf ook een gedeelte van het Kamerik rondje gedaan, we zijn niet van die dwangmatig prestatie gerichte mensen die meteen het hele rondje op 1 dag af moeten jakkeren

Lekker op het dooie gemakkie genietend van al het moois wat we tegen komen zijn we langs 20 Kamerik cache's geweest, waarvan er enkele leuke tussen zaten maar ook een petling achter een boom zaten er tussen.

het genieten van de mensen zetten ze dan ook in hun knip en plak logs het plaatsen van een foto (van die prachtige omgeving) is meestal ook te veel gevraagd, \

Ik lees veel dat ze zich suf fietsen (omdat het rondje af moet) dat zelf vind ik een beetje jammer dat gehaast wat zich ook weer openbaart in het onvoorzichtig behandelen van de cache en cache plaats, maar dat schijnt bij trials te horen denk ik, voor mij behoord haasten in iedergeval niet bij geocachen

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Inderdaad Barny, je hebt gelijk. Haasten is geen optie tijdens het cachen, maar ik heb er in het verleden genoeg voorbij zien racen met het zweet op de kop. Zij maken er een wedstrijd van en geocaching is van alles, maar geen wedstrijd.

Wij hebben rustig gefietst (zijn tenslotte de 65 gepasseerd), we hebben er 5,5 uur over gedaan..... (Van 09.45 tot 15.15 uur - als bevoorrechte 65 plussers op een maandag overigens zodat we niemand tegenkwamen) We hebben drie keer op één van de vele bankjes gezeten voor een bammetje en water en genoten van de fraaie vergezichten, we maken bij elke cache op ons gemak korte aantekeningen en een foto, dus van haasten is bij ons nooit sprake. Bij geen enkele cache. Ik zei al, dat het hier om een afwisseling gaat van oppikkers en leuke puzzels, maar je moet mij beamen (alhoewel je het moeilijk uit je strot zult kunnen krijgen), dat de leggers er veel tijd en energie in hebben gestoken, waardoor wij (en hopelijk jij ook) een fijne dag hebben gehad in een prachtig stukje natuur!!!!

 

En waarom ga je in vredesnaam al die logjes van anderen zitten doorworstelen.....? Je kunt je wel overal aan willen ergeren en overal kritiek op hebben, maar het gaat er toch om hoe JIJ het beleefd hebt en wat JIJ er van vond. Wat die anderen schrijven kan ik zelf ook wel lezen, zo ik dat zou willen. JOUW mening is voor mij mij belangrijk. Al dat andere filteren we zelf wel uit joh.... Je hebt deels heus wel gelijk, maar ik hoef dat gelijk toch niet in ieder berichtje te zien....? Die logjes van derden zijn verder niet interessant. Jouw beleving wél.

bewerkt door Team Tabak
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmmm...rondje Kamerik, kende ik nog niet. Klinkt goed als ik het zo lees. Heerlijk rondje fietsen in mooie omgeving en ondertussen wat caches oppikken. Ideaal! Met een motorfiets rondrijden is leuk, maar dit is leuker. Bedankt voor de tip!

 

correctie; net even gekeken en had die grote smiley wel al gezien, maar had toen gezien dat het mysteries waren en dan sla ik ze normaal gesproken al meteen over. Bij nader bekijken zijn ze, als ik het goed begrijp, heel simpel op te lossen. Maar vanwaar dan difficulty 2* ? Zit er misschien toch een adder onder het gras (of teken in de struiken)?

bewerkt door no-name
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geen enkel addertje. Ze hebben er mysteries van gemaakt zodat ze die mooie smiley op het scherm konden plaatsen denk ik.... Het kost je een half uurtje... Dan heb je alle coördinaten netjes in je GPS staan. Succes en geniet (vooral van de omgeving!!)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

TT wat ik al eerder heb geschreven, voor mij bestaat geocachen ook uit het lezen van logjes, zeker bij cache's die daar de moeite waard voor zijn

toen wij dat rondje begonnen waren er pas 18 teams voor ons geweest,

Toen viel het al op de prestatie drift van de bezoekers,

Toen viel het ons al op de weinige foto's genomen in die mooie omgeving

Toen viel het al op de grote "paden" naar de cache's, je hoeft maar "ongeveer" in de buurt te zijn om zonder GPS te zien war de cache ergens ligt

 

door jou post hier heb ik weer wat logjes terug gelezen, en kwam tot die conclusie dat het voor de gros het genieten bijzaak was en dat er idd leuke cache's tussen zitten ( geheel naar de verwachtingen die ik van die cacheleggers heb) maar de bezoekers zijn te lui of te gehaast om buiten de mededeling van die fietstocht weinig over de cache zelf hebben, het was één puntje van de vele voor ze, die indruk hebben ze me tenminste gegeven

 

 

barny

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je leest duidelijk wat je WILT lezen. Ik heb de logjes ook gelezen en zie dat veel mensen het een schitterende omgeving vonden en genoten hebben van de fietstocht. Natuurlijk zijn er halve garen, die behalve dit rondje ook nog 47 andere caches op de route afracen, Die laat ik buiten beschouwing, ik erger me er niet aan en als ze op hun manier een prima dag gehad hebben... OK toch? Wat kan jou dat nou schelen? Je gaat toch voor jezelf op pad? Niet om je aan anderen te ergeren? Als ik met die insteek in de auto zou moeten stappen (al was deze nog zo geel) , stop ik er vandaag nog mee.

 

En over logjes schrijven hebben we het al zo vaak gehad. Het feit alleen al Barny, dat er hier (behoudens JIJ) niemand heeft gereageerd op onze berichtjes over het rondje Kamerik terwijl er toch inmiddels al heel veel teams dit rondje gedaan hebben en ook dit weekeinde weer zullen doen, duidt er toch op dat al deze mensen hier nooit of slechts zelden zullen komen en dat je alleen daarom al op dit forum althans een roepende in de woestijn blijft..... Misschien heb je op events meer succes. Dat weet ik niet. Ik hoop het voor je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haasten is geen optie tijdens het cachen, maar ik heb er in het verleden genoeg voorbij zien racen met het zweet op de kop. Zij maken er een wedstrijd van en geocaching is van alles, maar geen wedstrijd.

Niet volledig mee eens.

Afgelopen jaar een cache gedaan waar ik 33 km voor moest lopen, 2200 meter moest stijgen en voor het donker weer in de bewoonde wereld zijn. Nu was het niet echt haasten, maar ik heb er toch wel een stevige tippel van moeten maken.

Ik kon ook met een auto de eerste 10 km rijden, maar dat was me de eer te na.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

TT ik kan weinig cachers die met het zweet op hun voorhoofd na onnoemelijk veel kokers rapen en dan zullen zeggen dat ze een waardeloze dag hebben gehad,

het besef dat ze eigenlijk dwazen zijn komt vanzelf met het oplopen van hun vereerde puntjes

 

ik erger me er geheel ook niet aan, ik heb namelijk totaal geen hoge pet van ze op, het verwondert me hoogstens dat volwassen lijkende mensen zich zo (mis)(ge)dragen tijdens het "beleven" van hun hobby

ook heb ik niet de indruk dat ik ook maar enigszins iets bij die groep mensen wat kan veranderen, die sluiten zich toch af van elk onderbouwde argument over hun gedragingen wat betreft de cache enquête.

die groepen komen ok hier niet openbaar op het forum, daar is een andere site voor, een site die het veelrapen verheerlijkt en vergemakkelijkt totaal de cacheeigenaren vergetend

 

toch spreek ik tijdens events veel mensen, die me via diverse media volgen, daar krijg ik bijval bij, het enigste probleem van mij is "het pakje" waar ik mijn mening in woorden mee verpak,

zij kijken niet naar de binnenkant maar blijven steken in de buitenkant

 

barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

TT ik kan weinig cachers die met het zweet op hun voorhoofd na onnoemelijk veel kokers rapen en dan zullen zeggen dat ze een waardeloze dag hebben gehad,

het besef dat ze eigenlijk dwazen zijn komt vanzelf met het oplopen van hun vereerde puntjes

 

ik erger me er geheel ook niet aan, ik heb namelijk totaal geen hoge pet van ze op, het verwondert me hoogstens dat volwassen lijkende mensen zich zo (mis)(ge)dragen tijdens het "beleven" van hun hobby

ook heb ik niet de indruk dat ik ook maar enigszins iets bij die groep mensen wat kan veranderen, die sluiten zich toch af van elk onderbouwde argument over hun gedragingen wat betreft de cache enquête.

die groepen komen ok hier niet openbaar op het forum, daar is een andere site voor, een site die het veelrapen verheerlijkt en vergemakkelijkt totaal de cacheeigenaren vergetend

 

toch spreek ik tijdens events veel mensen, die me via diverse media volgen, daar krijg ik bijval bij, het enigste probleem van mij is "het pakje" waar ik mijn mening in woorden mee verpak,

zij kijken niet naar de binnenkant maar blijven steken in de buitenkant

 

barny

Barny, misschien bereik je meer door je verpakking wat vriendelijker te maken.

Die Fransen hebben toch zo'n spreekwoord? C'est le music en nog een beetje erbij.

Dwars in de aanval gaan bereik je niks mee, heb ik te veel ervaring mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En over logjes schrijven hebben we het al zo vaak gehad. Het feit alleen al Barny, dat er hier (behoudens JIJ) niemand heeft gereageerd op onze berichtjes over het rondje Kamerik terwijl er toch inmiddels al heel veel teams dit rondje gedaan hebben en ook dit weekeinde weer zullen doen, duidt er toch op dat al deze mensen hier nooit of slechts zelden zullen komen en dat je alleen daarom al op dit forum althans een roepende in de woestijn blijft..... Misschien heb je op events meer succes. Dat weet ik niet. Ik hoop het voor je.
Daarom vindt ik het ook best wel grappig dat er mensen zijn hier op het forum die zich druk maken maken over de kwaliteit van de caches en de manier cachebeleven, terwijl 95% (als het al geen 99 is) buiten lekker bezig is met het vinden en loggen en zich helemaal niet druk maakt over deze onderwerpen, maar lekker plezier beleeeft aan het cachen. Gisteren een cacherol vervangen, die vol stond met teamnamen( bijna 250 ) waarvan ik er bijna geen 1 ken die hier wel eens op het forum is geweest (of heeft gereageerd).

 

Trouwens, gisterenavond nog even een cache op de motor gedaan waarbij ik een motoragent achter mij aan kreeg die dacht dat een politiefuik wilde ontlopen omdat ik een doodlopend weggetje vlak daarvoor inreed. Beetje off-topic, maar wel grappig.

Die Fransen hebben toch zo'n spreekwoord? C'est le music en nog een beetje erbij. Dwars in de aanval gaan bereik je niks mee, heb ik te veel ervaring mee.

 

C'est la musique qui fait mal aux oreilles! (In dit geval dan)

bewerkt door no-name
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Macdd, ik ben bang dat het niet in mijn aard past om met zoete lieve woordjes tegen dwaazen te zeggen dat en waarom ik ze dwaas vind

gewoon zeggen hoe ik denk, recht voor de raap en direct, geen doekjes er om winden, ken men daar niet tegen is het jammer voor hun, klopt het niet kunnen ze mij daarover altijd aanspreken en zal ik verder uitleggen van het waarom of mijn mening bijstellen

je kan mensen toch nooit beledigen door ze een spiegel voor te houden, ze kunnen alleen zelf schrikken als ze ontdekken dat ze niet zijn wie ze pretenderen te zijn

 

Barny

 

 

Ps No Name, er zijn een heleboel mensen die meelezen op dit forum maar idd (gelukkig zijn hier maar een kleijn deel van de Nederlandse cache-gemeenschap actief)

bewerkt door barny
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisterenavond kreeg ik het volgende logje binnen op mijn tradi's (een NoNo om Barny's termen te gebruiken en een fotokokertje op een interessante locatie waar helaas geen mooiere container past):

 

"Log Date: 7/6/2013
Een dagje cachen met (Naam 1) & (Naam 2). Vandaag maar eens rond Gorinchem. Totaal ruim 50 caches gedaan en tussendoor genoten van het heerlijke weer.

Dank voor de cache."

 

Hoe kun je tussendoor nog genieten van het lekkere weer als je 50 tradi's raapt?

Gelukkig had een van z'n mede-cachers nog een iets leukere log bij de NoNo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...