Spring naar bijdragen

Wanneer Is Een Cache Een Goede Cache


Aanbevolen berichten

Soms kan een micro je ook naar een locatie sturen waar je nog nooit geweest bent. En sommige plekken zijn niet geschikt voor groote caches

 

 

Daar heb ik geen micro of geocaching voor nodig. En als een plek niet geschikt is voor een grotere cache zoek dan een plek in de buurt die dat wel is.

 

Een geocacher plaatst en zoekt geocaches en een micro biedt door het ontbreken van ruimte voor een logboek en ruilspullen niet de mogelijkheid om het spel geocaching te spelen zoals het is bedoeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Voor mij is een goede cache eentje die me is bijgebleven, waar ik met plezier aan terug denk en herbeleef.

 

De eerste geocache die ik vond was een filmkokertje achter een rand met paaltjes in een mooi gebied. Ik vond het helemaal geweldig. Er lag daadwerkelijk wat. Tegenwoordig zou ik deze alleen meenemen 'omdat ik toch in de buurt was'. De classificatie 'goede cache' verandert naarmate ik er meer vind.

 

Ik heb een sterke voorkeur voor een multi. Ik wordt graag verrast en uitgedaagd bij de wp's. Combineer dat met een mooie wandeling en ik heb een topdag.

Tradi's worden interessant als de verstopmethode een uitdaging vormt, of, zoals ik met name in het buitenland heb gezien, met een bijzondere wandeling naar een heel mooi plekje brengt. Hoewel de vele powertrails van tegenwoordig vaak een aardige wandeling opleveren bekruipt me daar toch vaak het gevoel dat er zo veel meer uit te halen was als men er een multi van had gemaakt.

 

En dan de puzzels. Ik vind puzzelen erg leuk, maar ben er helemaal niet goed in. De laatste tijd puzzelen we ons met een klein clubje door de moeilijkste puzzels. Heerlijk, ik geniet er van. De cache is dan het kersje op de taart, maar dan wel graag een mooi plekje, en toch weer het liefst minimaal een small.

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

WiGe heeft zijn multi Landentrip veranderd in een serie tradi's omdat de multi te weinig gelopen werd. Nu loopt het storm omdat er puntjes te halen zijn.

Op zich is het jammer dat multi's achterblijven in de belangstelling van cachers, terwijl dit toch vaak juweeltjes zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

WiGe heeft zijn multi Landentrip veranderd in een serie tradi's omdat de multi te weinig gelopen werd. Nu loopt het storm omdat er puntjes te halen zijn.

Ik weiger dat dus juist om te doen. Heb rondom de polders waar ik woon een fietscache, km of 20. Multi. Wordt heel weinig gedaan, is nl. niet echt met de auto te doen. Als ik er een trail van maak wordt hij per wknd meerdere malen gedaan, nu meerdere malen per jaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Soms kan een micro je ook naar een locatie sturen waar je nog nooit geweest bent. En sommige plekken zijn niet geschikt voor groote caches

 

 

Daar heb ik geen micro of geocaching voor nodig. En als een plek niet geschikt is voor een grotere cache zoek dan een plek in de buurt die dat wel is.

 

Een geocacher plaatst en zoekt geocaches en een micro biedt door het ontbreken van ruimte voor een logboek en ruilspullen niet de mogelijkheid om het spel geocaching te spelen zoals het is bedoeld.

 

 

"Zoals het bedoeld is" zegt me eigenlijk niet zo veel. De wereld gaat verder en alles ontwikkelt zich.

Geocaching ook. Helaas ontwikkelt zich niet altijd alles ten goede...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

WiGe heeft zijn multi Landentrip veranderd in een serie tradi's omdat de multi te weinig gelopen werd. Nu loopt het storm omdat er puntjes te halen zijn.

Op zich is het jammer dat multi's achterblijven in de belangstelling van cachers, terwijl dit toch vaak juweeltjes zijn.

 

Als eigenaar van een multi die meer tijd kost, moet je je een ander verwachtingspatroon aanmeten. Minder logs, maar in plaats daarvan misschien meer waardering voor de inhoud. Anderzijds, minder bezoek betekent meestal ook minder onderhoud.

Ik zou mijn multi's nooit omzetten naar een serie tradi's omdat dan voor mij de essentie verdwijnt: langere tijd buiten in de natuur het landschap beleven.

 

Ooit is al ergens de term 'slowcaching' opgedoken. 't Wordt tijd voor een slowcaching-keurmerk! Voor caches waar je minstens een halve dag buiten mee zoet bent.

  • Top! 5
Link naar opmerking
Deel via andere websites

We hebben overwogen om onze cache Beukennootjes http://coord.info/GC40YGN te archiveren. De cache is een fotorolletje bij een beukenboom.

Een cache over beukennootjes die eindigt bij een beukenboom. Ik heb caches gezien waarbij de eindlocatie minder met de puzzel te doen heeft. (Mijn Silderule cache http://coord.info/GC2QCKN bijvoorbeeld)

 

Tc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Slowcaching, klinkt goed en ook gelijk relaxed. Binnenkort wil ik een poging wagen om een paar caches te doen die ik waarschijnlijk niet eens ga halen afhankelijk van de hoeveelheid sneeuw en begaanbaarheid. Ze liggen dan ook tussen 3100 en 3300 meter.

Een dag lopen voor (g)een puntje....o nee....toch het woeste landschap :thumbup:

 

Grappig dat je op dit forum nooit voorstanders hoort van het puntjes rapen. Kan natuurlijk ook niet, want ze zijn te druk met queries draaien, GSAK en vooral veel in de auto zitten!

Het is al jaren hetzelfde en zal toch niet veranderen. Voor- en tegenstanders, lekker laten gaan.

Tja, grootste irritaties kan je vermijden door ze gewoon niet meer te doen, fantasieloze caches negeren, onmogelijke puzzels lekker laten liggen, events met alleen maar rennen, rennen, rennen? Niet meer heen gaan. Geeft enorm veel rust!

 

Oja, on-topic: Wat maakt een cache een goede cache? Juiste sterren waardering, goede beschrijving/cachepagina waaraan je kan zien wat je ongeveer kan verwachten, alleen geocache gerelateerde puzzels/mysteries. Andere zaken zijn meer subjectief zoals: liefst geen bebouwde omgeving tenzij een fraai LP daartoe aanleiding geeft, geen wegwerpcaches die zonder enige vorm van benul of zelfs fatsoen worden gemaakt. Geen onmogelijke (internet) puzzels die niets met geocachen te maken hebben met een saaie eindlokatie. Geen tradie neergooien in een mooi gebied als er met hetzelfde gemak een multi gemaakt kan worden (in Nederland tenminste). Waarom? Omdat we ALLEMAAL (mens eigen) liefst zo dicht mogelijk met de auto naar de cache rijden. Dan gaat het niet meer om de omgeving maar wel weer om dat sneue puntje op de ladder of shame.

 

En de grap is..............ik heb het allemaal wel gedaan, maar het puntjesrapen en saaie omgevingen geven mij echt geen voldoening meer. Eerder een gevoel van zonde van mijn tijd en geld. Afkicken is de enige methode en dat voelt prima!

Het mooie en uitdagende blijft over. Maar ja, nieuwkomers blijf je houden en dito "starters" caches dus ook. :cool2:

  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar ja, nieuwkomers blijf je houden en dito "starters" caches dus ook. :cool2:

 

Ik zie juist ook veel oude stompen aan het puntjesjagen. Vliegen van event naar event en van trail naar trail. Niet per definitie dus iets voor starters.

En een benzine dat ze verbruiken, joh! Net als metaaljagers. En challengejagers. Want als je 188 dagen achtereen een cache moét vinden dan wordt je auto flink op de proef gesteld. Je gezin ook trouwens... Wat een rust inderdaad om dat allemaal niet te hoeven doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

WiGe heeft zijn multi Landentrip veranderd in een serie tradi's omdat de multi te weinig gelopen werd. Nu loopt het storm omdat er puntjes te halen zijn.

Ik weiger dat dus juist om te doen. Heb rondom de polders waar ik woon een fietscache, km of 20. Multi. Wordt heel weinig gedaan, is nl. niet echt met de auto te doen. Als ik er een trail van maak wordt hij per wknd meerdere malen gedaan, nu meerdere malen per jaar.

 

Kennelijk is het multi-puntje dus niet aantrekkelijk voor cc-database gebruikers. Enig idee hoe dat komt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

WiGe heeft zijn multi Landentrip veranderd in een serie tradi's omdat de multi te weinig gelopen werd. Nu loopt het storm omdat er puntjes te halen zijn.

Ik weiger dat dus juist om te doen. Heb rondom de polders waar ik woon een fietscache, km of 20. Multi. Wordt heel weinig gedaan, is nl. niet echt met de auto te doen. Als ik er een trail van maak wordt hij per wknd meerdere malen gedaan, nu meerdere malen per jaar.

 

Kennelijk is het multi-puntje dus niet aantrekkelijk voor cc-database gebruikers. Enig idee hoe dat komt?

 

Dat puntje is in mijn idee wel aantrekkelijk voor ze als ze er binnen een honderd meter van kunnen parkeren.

Als je nou vanaf de final weer 1,5 km terug moet, slaan cc'ers ze waarschijnlijk wel over. :P

 

Misschien staat deze cache niet in een CC? :o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

WiGe heeft zijn multi Landentrip veranderd in een serie tradi's omdat de multi te weinig gelopen werd. Nu loopt het storm omdat er puntjes te halen zijn.

Ik weiger dat dus juist om te doen. Heb rondom de polders waar ik woon een fietscache, km of 20. Multi. Wordt heel weinig gedaan, is nl. niet echt met de auto te doen. Als ik er een trail van maak wordt hij per wknd meerdere malen gedaan, nu meerdere malen per jaar.

 

Kennelijk is het multi-puntje dus niet aantrekkelijk voor cc-database gebruikers. Enig idee hoe dat komt?

 

Ja, eindcoordinaten zijn nog niet doorgeklikt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

WiGe heeft zijn multi Landentrip veranderd in een serie tradi's omdat de multi te weinig gelopen werd. Nu loopt het storm omdat er puntjes te halen zijn.

Ik weiger dat dus juist om te doen. Heb rondom de polders waar ik woon een fietscache, km of 20. Multi. Wordt heel weinig gedaan, is nl. niet echt met de auto te doen. Als ik er een trail van maak wordt hij per wknd meerdere malen gedaan, nu meerdere malen per jaar.

 

Kennelijk is het multi-puntje dus niet aantrekkelijk voor cc-database gebruikers. Enig idee hoe dat komt?

 

Ik vermoed dat de eindcoordinaten niet zijn verspreid.

Barny was laatst in de buurt, wweigert mijn voortuincache te pakken (mag) maar pakt niet het einde van die multi waar hij langs is gekomen.

En zoals bekend heeft barny de grootste CC-database.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

macDD troost je, ze staan er alle drie nog niet in de twee grootste database's die ik kan,

 

dat verhoudingsgewijs er meer oude stompen zijn die puntjes jagen wil ik graag geloven.

als je (misplaatst) denkt dat je begint met geocachen en je raapt dan (volgens verwachting) dan ook continu die potjes, denk je vanzelf op een gegeven moment "is dit het?"

niet dus, en ze stoppen er mee, (helaas laten ze hun geplaatste en inmiddels verwaarloosde kokertroep dan wel gewoon achter)

 

Barny

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

Kennelijk is het multi-puntje dus niet aantrekkelijk voor cc-database gebruikers. Enig idee hoe dat komt?

 

Dat puntje is in mijn idee wel aantrekkelijk voor ze als ze er binnen een honderd meter van kunnen parkeren.

Als je nou vanaf de final weer 1,5 km terug moet, slaan cc'ers ze waarschijnlijk wel over. :P

 

Dat zou dan de oplossing zijn voor co's die niet willen dat hun multi gelogd wordt zonder dat de wp's zijn bezocht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...