Spring naar bijdragen

Cache Plaatsen Afgekeurd, Te Dicht Bij Andere


joshua66

Aanbevolen berichten

 

Gisteren was ik nog cynisch over de plakplaatjes, maar inmiddels ben ik laaiend enthousiast.

Yep, want of je cacht 31 dagen niet, of je cacht 31 dagen wel..........een half vol album met plakplaatjes staat zo slordig :P

 

Sorry, het ligt iets anders. Ik print de plaatjes op stickervellen en plak ze vervolgens over Munzee-stickers die ik toevallig tegenkom.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Na ampele bestudering van dit draadje kan ik niet langer om de conclusie heen: de karikatuur van de puntjesjager bestaat in het echt ook. :down:

O.a. te herkennen aan de logs:

TFTC 《 221 》

en

"Gevonden" (hij is inmiddels de tel kwijt)

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Gisteren was ik nog cynisch over de plakplaatjes, maar inmiddels ben ik laaiend enthousiast.

Yep, want of je cacht 31 dagen niet, of je cacht 31 dagen wel..........een half vol album met plakplaatjes staat zo slordig :P

 

Sorry, het ligt iets anders. Ik print de plaatjes op stickervellen en plak ze vervolgens over Munzee-stickers die ik toevallig tegenkom.

 

Dat zal ze leren, die munzeeplakkers :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6 months later...

Na een half jaar terug kijkend en dan er achter komen dat alle doom scenario's en verwachtingen zijn uitgekomen

Dit "heerschap" heeft in een half jaar tijd totaal 40 favoloze kokers rondgestrooid, het onderhoud laat al een tijd ten wensen over, reageert niet op Needs Maintenance logs, reageert niet op vragen die hem door bezoekers van zijn falen per E-Mail worden toegezonden

 

De lol is er van af en nu wil hij dat anderen het van hem overnemen/opruimen

 

Kortweg een prima voorbeeld hoe het tegenwoordig aan toe gaat in het geocaching land.

 

Maar er wat iets over zeggen is uit ten boze, houd toch je mond zeur! iedereen cached toch op zijn manier? ook al breng hij het spelletje ernstig schade toe, verpest hij het voor de grote groep, het maakt allemaal niet uit, moet allemaal kunnen!

 

 

Dit spotje is mede mogelijk gemaakt door "iedereen cached op zijn manier " Dombo's #EnBedankt

 

Barny

  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar er wat iets over zeggen is uit ten boze, houd toch je mond zeur! iedereen cached toch op zijn manier? ook al breng hij het spelletje ernstig schade toe, verpest hij het voor de grote groep, het maakt allemaal niet uit, moet allemaal kunnen!

 

Dit spotje is mede mogelijk gemaakt door "iedereen cached op zijn manier " Dombo's #EnBedankt

 

Barny

 

Met de strekking van je verhaal ben ik het eens. Maar om dit af te schuiven op "iedereen cached op zijn manier" dat gaat mij iets te ver. Met dank aan de diversiteit aan cachers heb ik afgelopen jaar het cachen leren kennen als een divers iets. Dan weer een mooie multi en de andere keer een nachtcache. Of zelfs een trail die door velen hier wordt afgeserveerd als kokerstrooien.

 

Maar dat zal wel komen doordat jij je teksten er altijd ongenuanceerd neerplempt.

 

Bovenstaand is inderdaad een voorbeeld van iemand die niet nadenkt voordat hij gaat leggen. Wat hij dan neerlegt maakt dan niks meer uit. Ook met een multi kun je het imago van geocachen scahde toebrengen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar dat zal wel komen doordat jij je teksten er altijd ongenuanceerd neerplempt.

 

 

Juist...

 

Met deze wijze van reageren bereik je een nieuwbakken cacher/cachelegger niet.

Barny plaatst een ongenuanceerde reactie, en hoe waar of die reactie misschien ook is: ....de persoon die hij daarmee aanspreekt kent meestalde historie van de discussies eromheen (nog) niet en voelt zich, juist door dat gebrek aan nuance, aangevallen, verongelijkt, gaat met de hakken in het zand en houdt zich vervolgens alleen nog maar bezig met het bewijzen van zijn eigen gelijk, zonder zich af te vragen wat de diepere beweegredenen van Barny's reactie zijn .

 

Barny plaatst een opmerking, krijgt daarop direkt 5 "likes" en bijval van personen (ervaren cachers / ouwe stompen / verstokte forumbezoekers etc. ) die precies weten wat hij bedoelt.|

De persoon in kwestie weet dat niet; Is zich aanvankelijk waarschijnlijk van geen kwaad bewust en weet waarschijnlijk ook niet waarom hij ineens zo aangevallen wordt.

 

Met een iets minder ongenuanceerde benadering, was die nieuwbakken cachelegger misschien nog voor rede vatbaar geweest en hadden we hem wellicht iets kunnen bijbrengen over "hoe wij vinden dat het hoort" (whatever that may be)

Nu stonden alle seinen direkt op rood.

Gevolg: we hebben hem niets kunnen leren en dat heeft (blijkbaar) 40 pretentieloze bermprullen opgeleverd, waarvan er een aantal wellicht ook nog plaatsen bezetten waar miscchien een aantrekkelijke multi zou kunnen liggen.

 

Als we nieuwbakken cachers / cacheleggers iets bij willen brengen, zal dat toch met meer geduld en uitleg moeten. Hoe vaak of wij deze discussie al voorbij hebben zien komen, voor die persoon is het allemaal nieuw.
Als je die persoon direkt "volledig afbrand" heb je alleen nog as, en is er geen voedingsbodem meer om nog het juiste vuur voor de hobby aan te kunnen steken.

  • Top! 7
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ehm... Twinpeaks, ik ken Barny ook niet zo heel erg goed. Ik heb hem onlangs voor het eerst irl ontmoet. Mijn reactie is dus meer een aanname als dat het een waarheid zou moeten zijn en kan in deze dus eerder als een vraag richting Barny gezien worden.

Ik beaam nota bene nog dat dit een voorbeeld is van hoe het niet moet.

"Quis est barbarus"

 

De strekking van mijn verhaal is dat ik ageer tegen het betoog dat dit we dit ook moeten proppen onder "iedereen cached op zijn manier" want daar ben ik het niet mee eens. Je kunt wel degelijk op meerdere manieren geo-cachen waarbij eenieder met respect voor de hobby omgaat. Ook al cache ik misschien niet op de manier waarop anderen dat doen bij het leggen van een cache ben ik wel degelijk erg voorzichtig. Want als we het daarover gaan hebben dan kan er wel een potje open met "uitleg" en "adviezen" die ik gekregen heb de afgelopen tijd van veelal ervaren cachers in voorbereiding op mijn eerste eigen cache.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De persoon in kwestie is vanaf zijn eerste postje geadviseerd, ook door Barny, die op grond van de loglijst terecht constateerde dat de betrokkene geen idee heeft van wat geocachen inhoudt. Tevens sprak Barny het vermoeden uit dat deze onwetendheid zou leiden tot het kopiëren van het slechtste wat het spelletje heeft voortgebracht. Dat vermoeden is inmiddels bewaarheid.

 

Het gaat hier om een typische klimvis. Het is een illusie te denken dat nieuwkomers, die om verkeerde redenen voor het spel hebben gekozen, met geduld en uitleg iets kan worden bijgebracht. Door de vele slechte voorbeelden hebben de meeste nieuwkomers een totaal verkeerd beeld van geocaching. Ze zien het als paaseieren rapen voor puntjes en juist dát beeld spreekt hen aan. Dát spelletje vinden ze leuk.

 

Je kunt op deze personen inpraten wat je wilt, maar dat heeft geen enkele zin. Alle goedbedoelde adviezen en argumenten sluiten simpelweg niet aan op het verwachtingspatroon. De persoon in kwestie wist vanaf het begin wat hij wilde en heeft alle adviezen naast zich neergelegd. Nieuwkomers met een dergelijke instelling zijn bij voorbaat verloren voor het spel en het is voor hen en het spel geocaching beter dat zij in een vroeg stadium worden ontmoetigd in plaats van dat ze na een half jaar vanzelf verveeld afhaken met achterlating van hun zwerfvuil.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach, het "snelle" volk onder de geocachers kunnen we altijd nog het Munzee fenomeen aanraden. Voor een ieder met een voorliefde voor lantaarnpalen en verkeersborden. :wink2: Gewoon lekker ergens een sticker op plakken, kan jou het schelen!

 

(PS ik ga liever voor een mooie multi-wandeling in de natuur. :wink2: )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...