Spring naar bijdragen

Cache Plaatsen Afgekeurd, Te Dicht Bij Andere


joshua66

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

#Dagwacht Dat vind ik fijn voor jou, maar wij behoren niet tot de categorie cachers, die voor 250 km benzine gaan verstoken om persé een hoog gewaardeerde mooie cache te gaan doen. Wij nemen graag genoegen met één of twee schalen lager, indien er minder gereden kan worden. Dat heeft niet met geld te maken, maar zo ver reikt onze hobbybeleving nu eenmaal niet. Overigens gaat de discussie daar helemaal niet over. Het gaat erom, dat Vlindertje hier ineens met volstrekt droge ogen beweert, dat de kwaliteit van caches de laatste jaren zo is toegenomen, terwijl zijn tsunami aan berichten in dit opzicht op een iets andere zienswijze zou kunnen duiden.... Vrijdag krijg ik een nieuwe bril.... Dan zal ik al zijn berichtjes nog eens tot mij nemen..... Misschien zie ik het dan anders. Je weet maar nooit....

bewerkt door Team Tabak
Link naar opmerking
Deel via andere websites

# Dagwacht: Hoe is deze lijst tot stand gekomen?

De lijst is gebaseerd op de zogenaamde Wilson score. Een verdeelsleutel tussen percentage favo's en aantal logs.

Het percentage favo's is wel berekend van de premium members, omdat zij ook alleen favo's kunnen geven.

Eerdere lijsten, ook bij de buren, gingen uit van favo's naar rato van aantal logs. Daarom hebben veel cacheleggers er ook premium only caches van gemaakt.

 

Wij vinden dit soort lijsten leuker dan wie de meeste FTF's hebben gescoord of de meeste caches hebben gedaan in een jaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

#Dagwacht Dat vind ik fijn voor jou, maar wij behoren niet tot de categorie cachers, die voor 250 km benzine gaan verstoken om persé een hoog gewaardeerde mooie cache te gaan doen.

Wie weet kom je in de toekomst nog eens in de buurt van Cuijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[quote name=Dagwacht" post="346817" time="1372089960]Het percentage favo's is wel berekend van de premium members, omdat zij ook alleen favo's kunnen geven. Eerdere lijsten, ook bij de buren, gingen uit van favo's naar rato van aantal logs. Daarom hebben veel cacheleggers er ook premium only caches van gemaakt.

 

:offtopic: Wat een onzinnige reden om een cache premium te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Het percentage favo's is wel berekend van de premium members, omdat zij ook alleen favo's kunnen geven. Eerdere lijsten, ook bij de buren, gingen uit van favo's naar rato van aantal logs. Daarom hebben veel cacheleggers er ook premium only caches van gemaakt.

 

 

:offtopic: Wat een onzinnige reden om een cache premium te maken.

Onze caches kunnen door iedere cacher worden bezocht. Wij hebben een cache een tijdje premium only gehad, maar het heeft voor ons geen voordeel opgeleverd.

Sterker nog, je voelt je een beetje voyeur als je kunt zien wie je cachepagina heeft bekeken.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad. De kwaliteit van caches is de laatste jaren sterk verbeterd.

Gelukkig was ik niet de enige die de toonval kon vinden. :-) Bedankt Od! Anders had ik het gedaan!

 

Dan zal ik maar even uitleggen wat Vlinder bedoelt.

De kwaliteit van CACHES is verbeterd, maar het meeste dat wordt gepubliceerd is geen cache.

Dat bedoel je toch?

 

 

WARNING.JPG

Goed om te weten! :-)

 

Over een eerdergenoemd postje:

Ik had op een gegeven moment een cache in de planning met 150 meter afstand tot een andere cache. Die 150 meter was alleen maar water.

Reviewer aangesproken, die stelde dat ieder geval apart beschouwd wordt.

Zo kan het zijn dat de ene cache op 120 meter wel wordt goedgekeurd, terwijl een andere op 140 afgekeurd wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En zo had ik eens een cache die ik wilde plaatsen op 130 meter hemelsbreed van een andere cache. De kortste route van de ene plek naar de andere was echter bijna 300 meter. Van de reviewer kreeg ik het antwoord dat de 161 meter-regel er niet alleen is om verwarring te voorkomen, maar vooral om spreiding van caches te bevorderen om cachers zoveel mogelijk mooie plekjes te laten zien.

 

Overigens heb ik wel eens verwarring meegemaakt. Twee multi's in een bos, waarbij ik tijdens het lopen van de ene cache langs WP's van de andere kwam. Lastig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Off topic: de startpagina van deze site wordt bij mij al een tijdje niet vernieuwd. Meer mensen die dat hebben?

 

Edit: na een half uur doet hij het nu weer.

bewerkt door Odlaniger
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Off topic: de startpagina van deze site wordt bij mij al een tijdje niet vernieuwd. Meer mensen die dat hebben?

 

Edit: na een half uur doet hij het nu weer.

 

Er was een kleine storing. is nu niks meer van te merken.

 

Maar nu weer on topic

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over een eerdergenoemd postje:

Ik had op een gegeven moment een cache in de planning met 150 meter afstand tot een andere cache. Die 150 meter was alleen maar water.

Reviewer aangesproken, die stelde dat ieder geval apart beschouwd wordt.

Zo kan het zijn dat de ene cache op 120 meter wel wordt goedgekeurd, terwijl een andere op 140 afgekeurd wordt.

Gebeurde dat recentelijk? Onlangs, bij het aanbieden van mijn cache 'Navigeren in het donker' werd een aantal waypoints afgekeurd omdat ze op 100+ meter (geloof ik) lagen van een eindlocatie van een multi. Dat er een bos, fietspad, riviertje, nog een fietspad en nog een stuk bos tussenligt, maakte niets uit. De 161 meter werd, ondanks de barrières, strikt gehanteerd. bewerkt door Goonies Oosterhout
Link naar opmerking
Deel via andere websites

#Dagwacht Dat vind ik fijn voor jou, maar wij behoren niet tot de categorie cachers, die voor 250 km benzine gaan verstoken om persé een hoog gewaardeerde mooie cache te gaan doen. Wij nemen graag genoegen met één of twee schalen lager, indien er minder gereden kan worden. Dat heeft niet met geld te maken, maar zo ver reikt onze hobbybeleving nu eenmaal niet. Overigens gaat de discussie daar helemaal niet over. Het gaat erom, dat Vlindertje hier ineens met volstrekt droge ogen beweert, dat de kwaliteit van caches de laatste jaren zo is toegenomen, terwijl zijn tsunami aan berichten in dit opzicht op een iets andere zienswijze zou kunnen duiden.... Vrijdag krijg ik een nieuwe bril.... Dan zal ik al zijn berichtjes nog eens tot mij nemen..... Misschien zie ik het dan anders. Je weet maar nooit....

 

Misschien dat het dan een goed alternatief is om naar de regio te verhuizen. Ik heb hier wel een bevriende makelaar die je aan een woning kan helpen. Dan is het telkens bij het uitkomen van nieuwe caches slechts enkele kilometer.

 

Maar de regio land van Cuijk is zeker een aanrader voor een cachevakantie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...